امروز:  شنبه، 9 تير ماه، 1403
Preview Javascript DHTML Drop Down Menu Powered by dhtml-menu-builder.com
اخبار برگزیده شوش

مشکل نقدینگی پگاه برای خرید تجهیزات جدید

راه اندازی وزنه برداری شهرستان شوش

رسمی غلط و مرگبـار

 

چغندرقند کشاورزان شوشی مشتری ندارد

نماینده شوش: هدف اصلی تروریست‌ها صحن مجلس بود

اسامی هیئت مدیره جدید منطقه ویژه اقتصای شوش

هشدار مسئول حراست شبکه بهداشت شوش

جزئیات جدید از قتل هولناک پدر و پسر در شوش

 

بازدید میرشکاک از پروژه های بیمارستان شوش

تکمیل ساخت دو پروژه مهم بیمارستان شوش

جزئیات کشف محموله برنج قاچاق در شهر الوان

چاپ کتاب آموزش و پرورش شوش در گذر تاریخ

نگاهی به جاذبه‌های گردشگری شهرستان شوش

مرگ دلخراش یک کشاورز در شوش

اداره آموزش‌ و پرورش شوش در احتضار

دستگیری رمال و فالگیر کلاهبردار در شوش

ویژه نامه سالروز شهادت فرمانده شهید صفر احمدی

انتصاب سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت شوش

شهرستان شوش در مسیر توسعه ی سیاسی

شوش و تغییرات مدیریتی

نگاهی به عملکرد فرماندار شهرستان شوش - 2

معارفه سرپرست جدید اداره آموزش و پرورش شوش

دستگیری عوامل ناامنی در منطقه ابراهیم آباد

تغییر در راس آموزش و پرورش شهرستان شوش

نگاهی به عملکرد فرماندار شهرستان شوش - 1

اعلام اسامی پرستاران نمونه شهرستان شوش

ترکیب آینده شورای شهر شوش

وضعیت تعاونی ها در شهرستان شوش

گفت و گو با عبدالحسین چعب رزمنده دوران جنگ

دکتر میرشکاک: برای جوانان شوش افسوس می خورم

 
 
 
 
 
 

اشراف کامل دستگاه قضایی به فضای مجازی شوش

ایجاد 226 فرصت شغلی در شهرستان شوش

شهرداری شوش و حلقه مفقوده آن

نگاهی به عملکرد شورا و شهرداری شوش

اعتراضات پنهانی علیه شاه در کاغذ پارس

ماجرای دبیر ریاضی در شوش که ضد شاه بود

شوش، رضایت و نارضایتی - ورزش

توضیحاتی درباره حضور دکتر میرشکاک در یک جلسه

وجود 20 دور برگردان خطرساز در جاده شوش - اهواز

بیکاری در شوش؛ چالشی بزرگ و فاجعه انگیز

تشکیل یک ائتلاف بزرگ انتخاباتی در شوش

هشدار مدیر کل میراث فرهنگی در خصوص شوش

 
 

تقدیر ویژه استاندار خوزستان از فرماندار شوش

آغار بازرسی سرزده از ادارات شهرستان شوش

بلاتکلیفی کارکنان بازنشسته نیشکر هفت تپه

عدم پرداخت مطالبات ذرت کاران شهرستان شوش

  کد خبر: 1028      ارسال شده در مورخه : پنجشنبه، 4 خرداد ماه، 1391 - 03:30   ._PRINT.  



معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد:

آیین نامه كار حرفه ای خبرنگاران به زودی ابلاغ می شود

ایران آنلاین: معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینكه برای تعریف حرفه خبرنگاری آیین نامه كار حرفه ای خبرنگاران تدوین شده است، گفت: این آیین نامه به زودی ابلاغ خواهد شد.



به گزارش ایران آنلاین، محمدجعفر محمدزاده در چهارمین همایش بررسی مسایل مطبوعات ایران در مركز همایش های بین المللی صدا و سیما افزود: در گذشته تعریف درستی از حرفه خبرنگاری وجود نداشت و تعاریف موجود هم از سوی دستگاه های بیمه گذار مورد قبول واقع نمی شد اما با ابلاغ كار حرفه ای خبرنگاران این مشكل حل می شود.

وی نبود آمار درستی از تعداد خبرنگاران فعال در كشور را از دیگر مشكلات حوزه مطبوعات كشور خواند و گفت: برای حل این مشكل نیز سامانه سمان تعریف شد و طی یك فراخوان از همه افرادی كه در حوزه خبر كار می كنند دعوت به عمل آمد تا در این سامانه ثبت نام كنند.

معاون مطبوعاتی اهالی رسانه را دوستان خود خواند و ادامه داد : در عصر ارتباطات نقش ممتاز رسانه ها در اطلاع رسانی و آگاهی بخشی بر كسی پوشیده نیست .

محمدزاده گفت : مطبوعات با بازتاب اخبار و رویدادها حافظ ارزش های دینی و ملی و انسانی هستند و اهالی مطبوعات رهبری و هدایت این كشتی عظیم را برای رسیدن به ساحل امنیت و عدالت بر عهده دارند .

وی با بیان اینكه مطبوعات ایران اسلامی در عصر فرصت ها و تهدید های رسانه های تفرقه انداز غربی جایگاهی چشمگیر در آگاهی بخشی و تقویت بنیه های فرهنگ ایرانی و اسلامی و مواجهه با فرهنگ های بیگانه دارد، خاطرنشان كرد : مطبوعاتی كه بر پایه و مایه دانش و ارزش بنیان نهاده شده مطبوعاتی است كه علاوه بر آگاهی بخشی و تنویر افكار عمومی و توسعه وحدت ملی و حفظ ارزش های اسلامی نقشی كم نظیر در رویارویی با تهاجم رسانه های كم فروغ و پر دروغ و تفرقه دارند.

معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت : در عصر نظام سلطه جهانی كه بنگاه های دروغ پراكنی بر آنند تا ملت ها را از هویت خویش دور سازند بر ما واجب است تا با چشمان باز و بیدار زمینه های رشد كمی و كیفی رسانه ها را فراهم كنیم .

این مقام مسئول با بیان اینكه آمار و ارقام موجود گواه بر رشد كمی مطبوعات طی چند دهه اخیردر ایران است، تصریح كرد: گر چه همچنان بر این باوریم كه شمارگان مطبوعات متناسب با جمعیت و نیاز كشور نیست اما بر آنیم تا با چشم اندازی نیكو بیش از پیش راه های توسعه كیفی مطبوعات را برای كسب اعتبار بیشتر و جلب اعتماد عمومی افزونتر فراهم سازیم، توسعه ای كه بر مبنای تولید خبر و انتشار آن در سراسر جهان شكل بگیرد .

محمدزاده گفت: ما به آینده ای چشم دوخته ایم كه صاحبان برترین بنگاه تولید خبر در عرصه رسانه های مكتوب و فضای مجازی باشیم .

وی ادامه داد:جهت گیری برنامه های ما كه بر اساس سیاست كیفی سازی مطبوعات و خبرگزاری ها بنیاد نهاده شده؛ آن است كه از سیطره سیاست زدگی بر رسانه ها كاسته و با ارتقای شاخص های كیفی زمینه اثر گذاری حرفه ای و ارتقا و اصلاح فرهنگ عمومی را فراهم كند .

معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود:تشكیل اتحادیه مطبوعات جهان اسلام از جمله اقدامات بین المللی در جهت كیفی سازی مطبوعات بودكه همدلی و همنوایی رسانه هایی را كه در قول و فعل یگانه اند، در پی دارد.

محمدزاده در خصوص نحوه توزیع یارانه مطبوعات هم گفت : برای توسعه كیفیت در گام نخست به هدفمندی یارانه مطبوعات و اصلاح نظام یارانه ای اندیشیده ایم و با تدوین و شفاف سازی شاخص های كمی و كیفی در رتبه بندی مطبوعات و تعیین ضرایب حمایتی با در نظر گرفتن سیاست های فرهنگی كشور بر اساس شاخصه های كمی به میزان 70 درصد و شاخص های كیفی به میزان 30 درصد گامی چند در مسیر توسعه كیفی مطبوعات و رسانه ها برداشته ایم.

وی افزود:بر اساس همین نگاه سامانه اینترنتی اشتراك مطبوعات تاسیس شده تا با اعطای تخفیف تا 50 درصد بهای پشت جلد به مشتركان ماهنامه ها ،دوماهنامه ها ،و فصلنامه ها از محل ده درصد اعتبار یارانه مطبوعات به استناد ماده 12 آیین نامه نحوه پرداخت یارانه نشر و مطبوعات راه جدیدی در حمایت از مطبوعات بگشاییم .

به گفته معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، برای ارتقای كیفیت مطبوعات سرای روزنامه نگاران را بنیان نهادیم كه در این سرا زمینه های دیدار و تعامل خانواده بزرگ رسانه با دولتمردان و مسئولان فرهنگی را فراهم می كند.

وی با بیان اینكه صدور پروانه نشریات با اصلاح دستورالعمل داخلی هیات نظارت بر مطبوعات به روز شده است افزود:بر پایه این اصلاح همه استان های كشور دارای روزنامه شده اند و می توانند هر روز اخبار و رویدادهای استان خود را به شكل بایسته و شایسته ای بازتاب دهند .

محمد زاده از دیگر اقدامات در بهسازی كیفی مطبوعات را تجدید ساختار جشنواره مطبوعات و خبرگزاری ها عنوان كرد و گفت :رویكرد جشنواره از ارزیابی مقطعی به ارزیابی فرایندی به منظور كشف ظرفیت های واقعی روزنامه نگاری كشور تغییر یافته و با برگزاری جشنواره فصلی مطبوعات گامی تازه برای رسیدن به مطبوعات پویا و دانا برداشته شده است .

این مقام مسئول تصریح كرد:امروز هر ایرانی كه می خواهد به خانواده نجیب وفهیم رسانه بپیوندد می تواند در كمترین زمان ممكن تقاضای صدور پروانه كند و این مهم با راه اندازی سامانه الكترونیكی محقق شد .

وی در ادامه گفت: همچنین از طریق امضای تفاهم نامه با نهادكتابخانه های عمومی به منظورخرید مطبوعات تخصصی برای كتابخانه های عمومی و دانشگاهی به شكل غیر مستقیم از ناشران این نشریات حمایت كرده و زمینه های توسعه خدمات رسانه ای را برای اعضای كتابخانه های عمومی و دانشگاهی فراهم كردیم.

معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینكه در هفته ای كه گذشت نخستین جشنواره پیش نگاران مطبوعات با تقدیر از چهره های برتر روزنامه نگاری ایران اسلامی برگزار شد افزود : این برنامه بخشی از طرح ها و برنامه های ما در یك سال اخیر است و انتظار می رود تا با همراهی اهل قلم و اهل نظر قدم های استوارتری در این راه برداشته شود.

محمد زاده با بیان اینكه برای رسیدن به جایگاه رفیع و استوار رسانه ای نیاز به همدلی و یگانگی میان اصحاب رسانه ، دولت و مردم است تصریح كرد: با یكدلی و یگانكی است كه می توانیم در برابر رسانه های زور و زر و تزویر بیگانگان راستی و درستی قول و فعلمان را به اثبات برسانیم و تحقق این ایده نیاز به روزنامه نگاران متعهد و مومنی دارد كه علاوه بر پاكی و نجابت به علوم و فنون روز مسلط باشند .

وی تاكید كرد:ما امروز به رسانه ای می اندیشیم كه به دور از سیاست زدگی در آگاهی بخشی مردم جهان نقش داشته باشد . بسیاری رسانه ها در جهان كنونی یا سیاست زده اند و یا تجارت پیشه چرا كه قدرت طلبی سیاسی جای مسئولیت پذیری رسانه ای را گرفته است و برای آنان قدرت محوری و جناح گرایی افراطی مبنای انتقال اطلاعات شده است .

وی افزود:آن هنگام كه رسانه از مسیر اطلاع رسانی و نقد روشمند به مجرای نگاه تك بعدی و منفعت گرایی جناحی بیفتد اعتماد مخاطبان خود را از دست می دهد و رسانه ای كه اعتماد مردمی را از دست بدهد رسانه ای همگانی نخواهد بود و بالطبع از ارزش كیفی او هر روز كاسته خواهد شد .

این مقام مسئول با بیان اینكه ما بر این باوریم كه اخلاق رسانه ای شعار نیست حقیقتی است دست یافتنی است كه بر پایه ارزش ها و هنجار ها شكل می گیرد ادامه داد:اخلاق حرفه ای رسانه ها ، اعتماد سازی بین مخاطبان،ارتقای فعالیت حرفه ای و نظارت های صنفی و درونی را در گرو خود دارد و اهالی رسانه اگر بر اساس نظام نامه اخلاق حرفه ای اعتماد و اعتباری كسب كنند آن گاه رسانه به سمت اعتلای كیفیت گام بر می دارد./ ایرنا



 امانت داري و اخلاق مداري

استفاده از اين خبر فقط با ذکر منبع   مجاز است.


  
  ._PRINT.   Share
کاربرانی که به این خبر امتیاز داده اند.(قرمز رأی منفی و آبی رأی مثبت):

مرتبط باموضوع :

 حضور دکتر سید راضی نوری در همایش نخبگان شوش  [ يكشنبه، 13 شهريور ماه، 1390 ] 16677 مشاهده
 حل معضل آلودگی هوا با نگاه علمی ممکن است  [ دوشنبه، 2 مرداد ماه، 1391 ] 6331 مشاهده
 چرا دل رهبری را با این اعمال می آزارید  [ جمعه، 25 اسفند ماه، 1391 ] 1740 مشاهده
 رابطه ی روند آموزش و صندوق مهر رضا  [ جمعه، 5 شهريور ماه، 1389 ] 6504 مشاهده
 دلیل قطعی چند روزه پایگاه خبری ایران آنلاین  [ جمعه، 27 بهمن ماه، 1391 ] 12978 مشاهده
امتیاز دهی به مطلب
انتخاب ها

 فایل پی دی اف فایل پی دی اف

 گرفتن پرينت از اين مطلب گرفتن پرينت از اين مطلب

 ارسال به دوستان ارسال به دوستان

 گزارش این پست به مدیر سایت گزارش این پست به مدیر سایت

اشتراک گذاري مطلب