امروز:  چهارشنبه، 6 تير ماه، 1403
Preview Javascript DHTML Drop Down Menu Powered by dhtml-menu-builder.com
اخبار برگزیده شوش

مشکل نقدینگی پگاه برای خرید تجهیزات جدید

راه اندازی وزنه برداری شهرستان شوش

رسمی غلط و مرگبـار

 

چغندرقند کشاورزان شوشی مشتری ندارد

نماینده شوش: هدف اصلی تروریست‌ها صحن مجلس بود

اسامی هیئت مدیره جدید منطقه ویژه اقتصای شوش

هشدار مسئول حراست شبکه بهداشت شوش

جزئیات جدید از قتل هولناک پدر و پسر در شوش

 

بازدید میرشکاک از پروژه های بیمارستان شوش

تکمیل ساخت دو پروژه مهم بیمارستان شوش

جزئیات کشف محموله برنج قاچاق در شهر الوان

چاپ کتاب آموزش و پرورش شوش در گذر تاریخ

نگاهی به جاذبه‌های گردشگری شهرستان شوش

مرگ دلخراش یک کشاورز در شوش

اداره آموزش‌ و پرورش شوش در احتضار

دستگیری رمال و فالگیر کلاهبردار در شوش

ویژه نامه سالروز شهادت فرمانده شهید صفر احمدی

انتصاب سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت شوش

شهرستان شوش در مسیر توسعه ی سیاسی

شوش و تغییرات مدیریتی

نگاهی به عملکرد فرماندار شهرستان شوش - 2

معارفه سرپرست جدید اداره آموزش و پرورش شوش

دستگیری عوامل ناامنی در منطقه ابراهیم آباد

تغییر در راس آموزش و پرورش شهرستان شوش

نگاهی به عملکرد فرماندار شهرستان شوش - 1

اعلام اسامی پرستاران نمونه شهرستان شوش

ترکیب آینده شورای شهر شوش

وضعیت تعاونی ها در شهرستان شوش

گفت و گو با عبدالحسین چعب رزمنده دوران جنگ

دکتر میرشکاک: برای جوانان شوش افسوس می خورم

 
 
 
 
 
 

اشراف کامل دستگاه قضایی به فضای مجازی شوش

ایجاد 226 فرصت شغلی در شهرستان شوش

شهرداری شوش و حلقه مفقوده آن

نگاهی به عملکرد شورا و شهرداری شوش

اعتراضات پنهانی علیه شاه در کاغذ پارس

ماجرای دبیر ریاضی در شوش که ضد شاه بود

شوش، رضایت و نارضایتی - ورزش

توضیحاتی درباره حضور دکتر میرشکاک در یک جلسه

وجود 20 دور برگردان خطرساز در جاده شوش - اهواز

بیکاری در شوش؛ چالشی بزرگ و فاجعه انگیز

تشکیل یک ائتلاف بزرگ انتخاباتی در شوش

هشدار مدیر کل میراث فرهنگی در خصوص شوش

 
 

تقدیر ویژه استاندار خوزستان از فرماندار شوش

آغار بازرسی سرزده از ادارات شهرستان شوش

بلاتکلیفی کارکنان بازنشسته نیشکر هفت تپه

عدم پرداخت مطالبات ذرت کاران شهرستان شوش

  کد خبر: 1067      ارسال شده در مورخه : پنجشنبه، 11 خرداد ماه، 1391 - 03:30   ._PRINT.  



تفسیر خبر؛

آب ایران بر آتش بی رمق صهیونیسم

ایران آنلاین: راهبرد رژیم صهیونیستی برای اقدام های خرابكارانه و تداوم حملات تروریستی سایبری گرچه با هدف ضربه زدن به جمهوری اسلامی ایران تعریف شده اما تاكنون راه به جایی نبرده است.



به گزارش ایران آنلاین، گفته های معاون نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره طراحی بدافزار رایانه ای 'شعله آتش' یا 'فلیم' با هدف خرابكاری در طرح های هسته ای جمهوری اسلامی ایران، نشان از ادامه تلاش های این رژیم در حوزه جنگ سایبری دارد.

این رژیم به عنوان نماد عملی تروریسم سایبری، پیش از این نیز اقدام های دیگری را علیه تاسیسات هسته ای ایران انجام داده بود كه بدافزار 'استاكس نت'، آخرین نمونه آن بود.

بدافزار استاكس‌نت كه در سال 1389 كشف شد، یك كرم رایانه‌ای بود كه نرم‌افزارها و تجهیزات صنعتی شركت 'زیمنس' را در چندین كشور از جمله جمهوری اسلامی ایران هدف قرار داد.

به هر روی، 'موشه یعلون' معاون نخست وزیر رژیم صهیونیستی، نهم خردادماه در گفت و گو با رادیو ارتش این رژیم با حمایت از تولید ویروس‌‌های رایانه‌ای و ابزارهای مشابه گفت این ویروس‌ها راه را 'برای همه احتمالات باز می‌كنند.'

وی همچنین مدعی شد 'منطقی است هر كسی كه ایران را به عنوان یك تهدید تلقی می‌كند، چنین گام‌هایی بردارد تا به برنامه هسته‌ای این كشور آسیب برساند'.

** ویژگی های بدافزار فلیم

-----------------------------------

دهم خردادماه، 'علی حكیم جوادی' رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران، كشف این بدافزار و تولید ضدویروس آن را تایید كرد.

وی در گفت وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) كشف این ویروس توسط یك شركت روسی را رد كرد و افزود: مجموعه ای كه ویروس را كشف كند به طور طبیعی باید آنتی ویروس آن را نیز بتواند تولید كند، در حالی كه ابزار پاك سازی ویروس فلیم از سوی مركز ماهر (مركز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه ای) تولید شده است.

حكیم جوادی افزود: خبر شناسایی این بدافزار برای نخستین بار از سوی مركز ماهر ایران اعلام شد كه طی چند روز گذشته مورد استناد نهادهای علمی و تخصصی این حوزه در سطح دنیا نظیر آزمایشگاه بدافزار مجارستان، سیمانتك، مك آفی، سوفاس و... قرار گرفت و رسانه های جهان از این اتفاق به عنوان موفقیت ایران در حوزه امنیت فضای مجازی یاد كردند.

وی افزود: با توجه به رفتارهایی كه این ویروس داشت، متفاوت از ویروس قبلی و بسیار قوی تر از ویروس استاكس نت بود.

شركت امنیت رایانه‌ای 'كاسپراسكای' یكی از بزرگ‌ترین سازمان‌های مبارزه با ویروس‌های رایانه‌ای در جهان، نیز با اشاره به فعالیت بدافزار فلیم در خاورمیانه، گفت از این ویروس به عنوان سلاحی سایبری برای حمله به تاسیسات چندین كشور استفاده می‌شود.

به گزارش دهم خردادماه تارنمای شبكه تلویزیونی 'پرس. تی. وی'، آزمایشگاه كاسپراسكای تایید كرد 'كرم رایانه‌ای فلیم مخرب‌ترین ویروس بوده و با هدف گرد‌آوری اطلاعات طراحی شده است'.

بنا بر اعلام این آزمایشگاه، این ویروس می‌تواند میكروفون‌های رایانه‌های شخصی را برای ضبط مكالماتی كه در نزدیكی رایانه انجام می‌شود روشن كند، تصاویر را بگیرد، به سیستم چت‌های ارسال پیام فوری وارد شود، پوشه‌های داده‌ها را گرد‌آوری كند و از راه دور تنظیمات رایانه‌ها را تغییر دهد.

به گزارش دهم خردادماه خبرگزاری جمهوری اسلامی، ظرف روزهای گذشته از سوی یك منبع ناشناس یك نامه الكترونیكی حاوی یك ویروس مخرب با عنوان انگلیسی 'من از تو عكسی دارم؛ عكس ضمیمه را چك كن ببین آیا خودت هستی یا خیر؟' به رایانامه (ایمیل) بسیاری از ایرانیان ارسال شده كه هدف از آن تخریب غیرقابل بازیابی داده‌ها و اختلال در سامانه فناوری اطلاعات كشور است.

كاسپراسكای با تاكید بر دست داشتن دولت یا گروه های دولتی در تولید این ویروس، افزود: پیچیدگی و عملكرد برنامه‌های مخرب تازه كشف‌ شده، بیشتر از همه ویروس‌هایی است كه تاكنون شناسایی شده‌اند.

دهم خردادماه یك روز پس از سخنان یعلون، روزنامه صهیونیستی 'جروزالم پست' نوشت: اظهارات معاون نتانیاهو (یعلون) اشاره به آن دارد كه اسراییل عامل ویروس فلیم است كه به كامیپوترهای ایران حمله كرده است.

نهم خردادماه 'ویتالی كاملوك' كارشناس ارشد بدافزار در شركت كاسپراسكای، به بنگاه سخن پراكنی بریتانیا (بی. بی. سی) گفت: این بدافزار از اوت 2010 میلادی (مردادماه 1389 خورشیدی) مشغول به كار بوده است.

به گفته كاملوك، این ویروس یك نمونه كمیاب از 'سایبر بمب' (بمب اینترنتی) با ماموریت اصلی 'فوق پیچیده جاسوسی' است.

او افزود: زمانی كه یك سیستم آلوده می شود، بدافزار فلیم مجموعه عملیات پیچیده ای را آغاز می كند كه شامل ثبت تردد شبكه، برداشتن عكس از صفحه، ضبط مكالمات صوتی، ثبت ركورد صفحه كلید و غیره است.

وی تایید كرد 'بیش از 600 مورد مشخص از افراد تا كسب و كارها، موسسه های آموزشی و سیستم های دولتی هدف گرفته شد'.

این كارشناس شركت كاسپراسكای ادامه داد: كشف این ویروس بخوبی نشان می دهد اكنون جنگ اینترنتی مخفیانه ای در جریان است. این ویروس كاملا پنهانی عمل می كند و یكی از كلیدهای اصلی جنگ رایانه ای به شمار می رود.

** جنگ سایبری؛ جنگی در سایه

---------------------------------------

نشریه آمریكایی 'فوربس' طی گزارشی به تحلیل شرایط موجود پس از كشف این بدافزار پرداخت و نوشت: در صورتی كه نشست در روسیه به شكست بینجامد، زمان جنگ سایبری دیگری علیه ایران خواهد بود كه در واقع یكی از این جنگ ها هم اكنون نیز در حال انجام است.

اشاره این نشریه به نشست بیست و نهم خردادماه جمهوری اسلامی ایران و گروه 5+1 (انگلیس، فرانسه، آمریكا، روسیه و چین به همراه آلمان) در مسكو است كه پس از مذاكرات سوم و چهارم خردادماه در بغداد، برگزار خواهد شد.

فوربس درباره جنگ جاری نیز افزود: جدید ترین سلاح سایبری امروز به عنوان فلیم شناخته می شود كه یكی از اهداف آن ایران است .

به نوشته این نشریه، بدافزار فلیم دست كم 20 برابر پیچیده تر از هر ویروس رایانه ای دیگری بوده و توسط سازمان های جاسوسی نظامی طراحی شده است.

این نشریه تاكید كرد 'جنگ سایبری، مسكوت ترین راه برای به تصویر كشیدن حضور نظامی به طور شفاف و پرهیاهوست. این یك شوك سایبری است كه رایانه ها را در خود فرو می برد'.

فوربس در ادامه به مقایسه دو بدافزار فلیم و استاكس نت پرداخت و درباره استاكس نت نوشت: این ویروس می توانست عملیات تاسیسات هسته ای را متوقف كرده و برای سیستم های رایانه ای این پیام را ارسال كند كه عملكرد همه چیز طبیعی است؛ اما هدف اصلی استاكس نت متوقف كردن برنامه های غنی سازی در ایران بود.

به نوشته فوربس، 'استاكس نت بسیار بهتر از انواع مشابه خود كار می كرد'.

فوربس این پرسش را طرح كرد كه 'آیا استاكس نت جدیدی در راه است؟ یا اینكه اسراییل و آمریكا می خواهند حمله ای را علیه تاسیسات هسته ای ایران انجام دهند؟'.

این نشریه در پاسخ، با تاكید بر اینكه 'در صورتی كه ایران رویكرد به خواسته های خود را دنبال كند، این حمله محتمل است'، اضافه كرد: برخی بر این باورند كه در صورت شكست مذاكرات مسكو، بحث استفاده از گزینه نظامی دوباره داغ خواهد شد؛ به بیان دیگر فقدان پیشرفت شفاف در مذاكرات مسكو بار دیگر انگیزه اسراییل را برای موضع گیری های آتشین علیه ایران تقویت می كند؛ مواضعی كه بار دیگر تهدید حمله های سایبری و نظامی را جدی می كند.

نهم خردادماه شبكه تلویزیونی 'زد. دی. اف' آلمان، با پخش برنامه‌ای به نام 'جنگ سایه' مجموعه‌ای از توطئه‌های ضدایرانی رژیم صهیونیستی را به تصویر كشید كه 'دور از توجه عامه مردم، سال‌ها در جریان است'.

در این گزارش، 'افرایم حالوی' رییس پیشین موساد، به 'جنگ سایه' كه دربرگیرنده برنامه‌های ترور و خرابكارانه می‌شود، به عنوان جایگزینی برای حمله نظامی پیشگیرانه به ایران و همچنین ابزاری برای حذف مهره‌های كلیدی برنامه انرژی هسته‌ای این كشور اشاره ‌كرد.

** جنگ بی حاصل سایه ها برای صهیونیست ها

----------------------------------------------------

دهم خردادماه مركز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه ای (ماهر) اعلام كرد 'نخستین نسخه پاك سازی ویروس رایانه ای شعله آتش تولید شده و از طریق سایت این مركز در اختیار كاربران قرار می گیرد'.

بر اساس گزارش سازمان فناوری اطلاعات ایران،‌ بدافزار فلیم از جمله بدافزارهای پیچیده ای محسوب می شود كه برای انجام فعالیت خود دارای رمزنگاری های زیادی است و امكان شناسایی این بدافزار از طریق 43 آنتی ویروس مختلف، وجود ندارد.

همچنین با توجه به بررسی های تخصصی، بموقع و سریع مركز ماهر ایران،‌ ابزار شناسایی این بدافزار از 20 روز گذشته در اختیار بخش های كاربردی قرار گرفته است.

به نظر می رسد تلاش های رژیم صهیونیستی برای متوقف كردن چرخ پیشرفت برنامه های هسته ای جمهوری اسلامی ایران پس از ترورهای چندماه اخیر دانشمندان هسته ای، بار دیگر به سمت حوزه سایبری معطوف شده است.

تمام اینها در شرایطی است كه تهران خود را برای حضور در نشست دیگری با گروه 5+1 در مسكو آماده می كند و بر اساس گزارش ها، از حقوق هسته ای خود در مذاكرات بغداد هیچ عقب نشینی نشان نداده است.

چنین شرایطی برای رژیم صهیونیستی كه قاطعانه خواستار تعلیق تمام فعالیت های هسته ای جمهوری اسلامی ایران است چندان خوشایند نیست.

روشن است كه در این مسیر، این رژیم دست به هر اقدامی خواهد زد تا مانع دستیابی ملت ایران به حقوق تصریح شده خود بر اساس معاهده منع گسترش سلاح هسته ای (ان. پی. تی) و اساسنامه آژانس بین المللی انرژی اتمی شود.

تمام اینها در شرایطی است كه رژیم صهیونیستی به عنوان تنها دارنده سلاح اتمی در منطقه خاورمیانه شناخته شده است و از همین رو، نهادهای بین المللی بویژه آژانس بین المللی انرژی اتمی بارها بر لزوم خلع سلاح این رژیم و منطقه عاری از سلاح هسته ای در خاورمیانه تاكید كرده اند.

به هر روی، جمهوری اسلامی ایران این بار نیز همانند حمله های سایبری پیشین این رژیم به سیستم های رایانه ای خود، توانست به موقع با شناسایی این بدافزار، هشدارهای امنیتی لازم را به دستگاه های حساس بدهد.

تهران گام را از این نیز فراتر گذاشت و با تولید ضدویروس این بدافزار، دانش علمی خود را بار دیگر به رخ كشید و در حقیقت آبی بر آتش بی فروغ تروریسم سایبری صهیونیستی ریخت تا ثابت كند در ادامه مسیر خود برای رسیدن به حقوق هسته ای تردیدی ندارد./ ایرنا



 امانت داري و اخلاق مداري

استفاده از اين خبر فقط با ذکر منبع   مجاز است.


  
  ._PRINT.   Share
کاربرانی که به این خبر امتیاز داده اند.(قرمز رأی منفی و آبی رأی مثبت):

مرتبط باموضوع :

 زن دوم، نخ نماترین سوژه رسانه  [ يكشنبه، 5 شهريور ماه، 1391 ] 5502 مشاهده
 همه فشار دشمن روی رهبری متمركز است  [ پنجشنبه، 6 مهر ماه، 1391 ] 3268 مشاهده
 چرا مرغ از سر سفره مردم پر كشید؟  [ چهارشنبه، 4 مرداد ماه، 1391 ] 5932 مشاهده
 ایران آماده برگزاری نشست با معارضان سوری  [ يكشنبه، 25 تير ماه، 1391 ] 4032 مشاهده
 ایران قصد غنی سازی بیش از 20 درصد را ندارد  [ دوشنبه، 27 شهريور ماه، 1391 ] 3899 مشاهده
امتیاز دهی به مطلب
انتخاب ها

 فایل پی دی اف فایل پی دی اف

 گرفتن پرينت از اين مطلب گرفتن پرينت از اين مطلب

 ارسال به دوستان ارسال به دوستان

 گزارش این پست به مدیر سایت گزارش این پست به مدیر سایت

اشتراک گذاري مطلب