|
مشکل نقدینگی پگاه برای خرید تجهیزات جدید
راه اندازی وزنه برداری شهرستان شوش
چغندرقند کشاورزان شوشی مشتری ندارد
نماینده شوش: هدف اصلی تروریستها صحن مجلس بود
اسامی هیئت مدیره جدید منطقه ویژه اقتصای شوش
هشدار مسئول حراست شبکه بهداشت شوش
جزئیات جدید از قتل هولناک پدر و پسر در شوش
بازدید میرشکاک از پروژه های بیمارستان شوش
تکمیل ساخت دو پروژه مهم بیمارستان شوش
جزئیات کشف محموله برنج قاچاق در شهر الوان
چاپ کتاب آموزش و پرورش شوش در گذر تاریخ
نگاهی به جاذبههای گردشگری شهرستان شوش
اداره آموزش و پرورش شوش در احتضار
دستگیری رمال و فالگیر کلاهبردار در شوش
ویژه نامه سالروز شهادت فرمانده شهید صفر احمدی
انتصاب سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت شوش
شهرستان شوش در مسیر توسعه ی سیاسی
نگاهی به عملکرد فرماندار شهرستان شوش - 2
معارفه سرپرست جدید اداره آموزش و پرورش شوش
دستگیری عوامل ناامنی در منطقه ابراهیم آباد
تغییر در راس آموزش و پرورش شهرستان شوش
نگاهی به عملکرد فرماندار شهرستان شوش - 1
اعلام اسامی پرستاران نمونه شهرستان شوش
وضعیت تعاونی ها در شهرستان شوش
گفت و گو با عبدالحسین چعب رزمنده دوران جنگ
دکتر میرشکاک: برای جوانان شوش افسوس می خورم
اشراف کامل دستگاه قضایی به فضای مجازی شوش
ایجاد 226 فرصت شغلی در شهرستان شوش
نگاهی به عملکرد شورا و شهرداری شوش
اعتراضات پنهانی علیه شاه در کاغذ پارس
ماجرای دبیر ریاضی در شوش که ضد شاه بود
توضیحاتی درباره حضور دکتر میرشکاک در یک جلسه
وجود 20 دور برگردان خطرساز در جاده شوش - اهواز
بیکاری در شوش؛ چالشی بزرگ و فاجعه انگیز
تقدیر ویژه استاندار خوزستان از فرماندار شوش
آغار بازرسی سرزده از ادارات شهرستان شوش
کد خبر: 11022
ارسال شده در مورخه : يكشنبه، 23 آبان ماه، 1395 -
03:30
![]()
اگر حمایتهای دولتی نظیر تعرفههای 20 و 32 درصدی بر تایرهای باری و سواری و انواع یارانههای موجود در مسیر تولید، حذف شوند و راهکاری برای ادغام شرکتها یا توسعهی آنها اندیشیده نشود، ورشکستگی حداقل 3 کارخانه تولید تایر کشور، قطعی به نظر می رسد. مجموع ظرفیت تولید 8 شرکت تولید کننده تایرهای سواری و باری کشور در حدود 340 هزار تن است. در بین شرکتهای موجود، شرکت بارز در کارخانه کرمان، ظرفیت تولید 97 هزار تن دارد و بقیه شرکتها، ظرفیت تولید سالانه زیر 50 هزار تن دارند. حداقل میزان تولید با مقیاس مناسب اقتصادی برای یک کارخانه در سطح دنیا بین 50-100 هزار تن است. بنابراین، در بین کارخانههای ایرانی، تنها کارخانه بارز کرمان، ظرفیت تولید مناسب اقتصادی دارد. ظرفیت بالای تولید، مزایای متعددی را متوجه تولید کننده میسازد که از جمله آنها، منطقی بودن رقم تخصیصیافته به تحقیق و توسعه است. با توجه به اینکه تولید تایر با تکنولوژی روز دنیا، نیازمند صرف هزینههای متعدد و تحقیقات گسترده است، شرکتهای مختلف تایرسازی در دنیا، سالانه به صورت متوسط بین 1 تا 3 درصد از هزینه حاصل از فروش خود را، صرف تحقیق و توسعه میکنند. شرکتهای مطرح تایرسازی دنیا، برای دستیابی به تولید محصول رقابتی، درآمد حاصل از فروش خود را افزایش میدهند، تا صرف 3 % درآمد حاصل از فروش در بخش تحقیق و توسعه، خروجی قابل توجهی داشته باشد. یکی از اصلیترین راههای افزایش درآمد، افزایش تولید و تأسیس کارخانههای جدید ذیل یک شرکت و یا ادغام چند شرکت با یکدیگر است. بدین ترتیب، در حال حاضر، بیش از 62 درصد بازار جهانی، در اختیار 10 شرکت بینالمللی تولید تایر است. فروش سالانه شرکتهای بریجستون و میشلن به عنوان پرفروشترین شرکتهای تولیدکننده تایر دنیا، در حدود 26 و 24 میلیارد دلار میباشد و بنابراین، صرف هزینه 3 % برای تحقیق و توسعه در شرکت میشلن با در اختیار داشتن 68 کارخانه تولید تایر در سطح دنیا، رقمی در حدود 750 میلیون دلار را شامل میشود. به عنوان مقایسه با وضعیت تولید در ایران، جمع رقم فروش تایرهای شرکتهای ایرانی در حدود 1 میلیارد دلار میباشد. با توجه به موارد عنوان شده از وضعیت شرکتهای تایرساز کشور، که هر شرکتی، یک کارخانه آن هم با وضعیت تولید پایینتر از مقیاس دارد، تولید محصول با تکنولوژی روز، در عمل ناممکن است. با توجه به توسعهی روزافزون تکنولوژی در تولید تایر و انحصاری که در بازار برای چند شرکت مشخص بینالمللی بوجود آمده است، امکان رقابت برای شرکتهای کوچک، بسیار سخت میشود. کشور چین برای عبور از این مشکل، ضوابطی را برای رعایت استانداردها و تولید محصول تدوین نمود که در نتیجه آن، بسیاری از شرکتهای کوچک ورشکسته میشوند یا در ادغام با یکدیگر، تبدیل به یک شرکت بزرگ با تولید و تحقیق و توسعه مناسب میشوند. در ایران نیز، اگر حمایتهای دولتی نظیر تعرفههای 20 و 32 درصدی بر تایرهای باری و سواری و انواع یارانههای موجود در مسیر تولید، حذف شوند و راهکاری برای ادغام شرکتها یا توسعهی آنها اندیشیده نشود، ورشکستگی حداقل 3 کارخانه تولید تایر کشور، قطعی به نظر می رسد. در صورت تداوم وضعیت فعلی تولید تایر در کشور، بقای کارخانهها، صرفاً وابسته به کمکهای دولتی است و امکان تولید محصول رقابتی فراهم نمیشود.
کاربرانی که به این خبر امتیاز داده اند.(قرمز رأی منفی و آبی رأی مثبت):
مرتبط باموضوع : پنهان کاری آمار تلخ و پایین اشتغالزایی [ پنجشنبه، 27 مهر ماه، 1396 ] 1524 مشاهده
جزئیات و نحوه توزیع سبد حمایت غذایی [ سه شنبه، 26 بهمن ماه، 1395 ] 9590 مشاهده
تعیین مقرری بیمه بیکاری سال ۹۵ [ سه شنبه، 17 فروردين ماه، 1395 ] 1203 مشاهده
قیمت CNG این هفته افزایش مییابد [ شنبه، 22 تير ماه، 1392 ] 1070 مشاهده
نگرانی عسگراولادی از ارزانی دلار [ سه شنبه، 26 اسفند ماه، 1393 ] 1468 مشاهده
|
امتیاز دهی به مطلب
|