شوش - ایران اُنا: اطراف میدان های شهر شوش انواعی از نیسان ها یا وانت بار ها متوقف هستند.چنین وضعیتی ظاهر شهر را نیز بد شکلی منعکس می کند.وانت هایی که عموما کثیف و غیر بهداشتی می باشند. |
مشکل نقدینگی پگاه برای خرید تجهیزات جدید
راه اندازی وزنه برداری شهرستان شوش
چغندرقند کشاورزان شوشی مشتری ندارد
نماینده شوش: هدف اصلی تروریستها صحن مجلس بود
اسامی هیئت مدیره جدید منطقه ویژه اقتصای شوش
هشدار مسئول حراست شبکه بهداشت شوش
جزئیات جدید از قتل هولناک پدر و پسر در شوش
بازدید میرشکاک از پروژه های بیمارستان شوش
تکمیل ساخت دو پروژه مهم بیمارستان شوش
جزئیات کشف محموله برنج قاچاق در شهر الوان
چاپ کتاب آموزش و پرورش شوش در گذر تاریخ
نگاهی به جاذبههای گردشگری شهرستان شوش
اداره آموزش و پرورش شوش در احتضار
دستگیری رمال و فالگیر کلاهبردار در شوش
ویژه نامه سالروز شهادت فرمانده شهید صفر احمدی
انتصاب سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت شوش
شهرستان شوش در مسیر توسعه ی سیاسی
نگاهی به عملکرد فرماندار شهرستان شوش - 2
معارفه سرپرست جدید اداره آموزش و پرورش شوش
دستگیری عوامل ناامنی در منطقه ابراهیم آباد
تغییر در راس آموزش و پرورش شهرستان شوش
نگاهی به عملکرد فرماندار شهرستان شوش - 1
اعلام اسامی پرستاران نمونه شهرستان شوش
وضعیت تعاونی ها در شهرستان شوش
گفت و گو با عبدالحسین چعب رزمنده دوران جنگ
دکتر میرشکاک: برای جوانان شوش افسوس می خورم
اشراف کامل دستگاه قضایی به فضای مجازی شوش
ایجاد 226 فرصت شغلی در شهرستان شوش
نگاهی به عملکرد شورا و شهرداری شوش
اعتراضات پنهانی علیه شاه در کاغذ پارس
ماجرای دبیر ریاضی در شوش که ضد شاه بود
توضیحاتی درباره حضور دکتر میرشکاک در یک جلسه
وجود 20 دور برگردان خطرساز در جاده شوش - اهواز
بیکاری در شوش؛ چالشی بزرگ و فاجعه انگیز
تقدیر ویژه استاندار خوزستان از فرماندار شوش
آغار بازرسی سرزده از ادارات شهرستان شوش
کد خبر: 11313
ارسال شده در مورخه : دوشنبه، 27 دي ماه، 1395 -
03:30
استاد جعفر دیناروند - رئیس مرکز بررسی های اجتماعی ایران اُنا: موضوع حمل و نقل در شوش به صورت مسئله ای خاص قابل بررسی است.رضایت از آن یا عدم چنین وضعیتی بیشتر از انکه جنبه ی مردمی داشته باشد دارای ضمیمه ی علمی است.حمل و نقل و جابه جایی های غیر انسانی در این جایگاه قرار می گیرد.حمل بار یا اسباب و اثاثیه و نیز انواعی از وسایل خانگی و مصالح همراه با بعد زمان و مکان برای ما قابلیت برسی را دارا هستند. شوش در این زمینه خصوصا در رابطه ی با ماشین های سنگین یا به اصطلاح کامیون ها وضعیتی غیر علمی دارد.این مهم حتی از نظر وضعیت اجتماعی نیز دارای نقصان است و قوانین و جریان آن نامعین و نامشخص هستند.مردم در گرفتاری با مسائل حمل و نقل تنها به گریز از اثرات اکتفا می کنند.حمل و نقل با توجه به تعریفی که از آن می شود باید در جامعه ی شهری جایگاه ویژه ای برای مردم داشته باشد و مردم نیز از همین زاویه بدان بنگرند. اطراف میدان های شهر شوش انواعی از نیسان ها یا وانت بار ها متوقف هستند.چنین وضعیتی ظاهر شهر را نیز بد شکلی منعکس می کند.وانت هایی که عموما کثیف و غیر بهداشتی می باشند.فرد یا افرادی در درون آن ها منتظر مسافرینی می مانند و نرخ های توافقی را به اجرا می گذارند.جای دادن وسایل هم که دارای داستان هایی است. در زمان نبود مامور راهنمایی و رانندگی یعنی ظهر و گرما انواع آهن ها بر وانت بار ها حمل می شوند و صدای کشیدن آن ها بر روی آسفالت ضمن ایجاد ترس در مردم جاده را نیز تخریب می کنند.ظاهرا جاهلیت در این میان حرف اول را می زند.کار بار چیدن را هم صاحب بار باید انجام دهد. گاه میان وانت بارها و مغازه داران نوعی معامله صورت می گیرد تا فروش خود را به آن ها بسپارند.در این میان پارک طولانی وانت ها در خیابان ها باعث مشکل ترافیکی می شود و حتی در هنگام برگشت اگر وسیله ای به جای آن ها توقف کرده باشد از او می خواهند تا رفع مزاحمت کند.آن ها خود را مالک خیابان هم می دانند.ما از این بابت بسیار ناراضی هستیم. نبود مکانی خاص برای خدمات از اصلی ترین نیازها برای رفع مشکل است.باید در این رابطه توقف وانت ها در سطح شهر به منظور حمل بار ممنوع باشد .می توان اتحادیه ایجاد کرد و این اتحادیه می تواند با تجمیع وانت ها و البته با قوانین و ضوابط به طوری که باعث ایجاد اشتغال هم شود،نظم دهی و مسئولیت پذیری را ایجاد نماید. از وانت ها که بگذریم کامیون های بزرگ در شوش هم دردسر ساز شده اند.صدای ناهنجار آن ها در خیابان ها و مناطق مسکونی خصوصا در هنگام صبح زود باعث تغییر مکان بعضی از همسایه ها شده است.اصولا در هیچ شهری کامیون ها حق ورود به شهر را ندارند.آن ها باید در خارج از شهر و در توقف گاه ها باشند. تخریب آسفالت در شوش امری طبیعی شده است.در مواردی مردم با تذکر دادن به صاحبان این نوع کامیون ها با عکس العمل نابهنجارانه مواجهه شده اند.مردم بسیار دلخور و ناراضی هستند.خیابان مقابل خانه آن ها تخریب شده و در زمستان آب جمع می شود.کامیون دار به هیچ عنوان خود را مسئول نمی داند. شستشوی کامیون های عظیم با استفاده از آب آشامیدنی باعث افت فشار در لوله کشی خانه های همسایه ها گردیده است.وقتی اعتراض می شود می گویند پولش را می دهیم.باید استفاده کنیم.شاید نقص قوانین علت اصلی باشد.شهرداری حداقل برای حفظ آسفالت خود اقدام کند.سازمان آب برای جلوگیری از افت فشار فعالیت نماید.راهنمایی و رانندگی برای عدم ایجاد ترافیک تذکر دهد. مردمی که عادت به سر و صدا کرده اند یا از فقر و نداری مجبور به ماندن می شوند کاری را انجام نمی دهند اما اکثر همسایه ها با دیدن چنین وضعی خانه های خود را می فروشند و به مکان های دیگری می روند.این مهم وقتی شدت می یابد که کامیون ها حامل خاک و مصالح پسماند باشند.مردم در مجموع دولت را خطاب قرار می دهند و چاره جویی می نمایند.میزان رضایت مردم از کامیونت های شهری پایین است. عملکرد تخلیه ها نیز برای مردم نوعی عادت شده است.در مسیرهایی که بعضی کشاورزی هستند انواعی از نخاله ها ریخته می شوند که انسان را به تفکر وادار می کنند.شاید نادانی عاملی مهم باشد.کدامین ارگان شوش مسئولیت سازماندهی به حمل و نقل را دارد؟ مردم این را نمی دانند.حرکت در سطح شهر و پرسش از مردم نشان دهنده ی عدم اگاهی است. تصاویر اختصاصی ایران اُنا از حمل و نقل قدیم شوش دهه 30 و 40
کاربرانی که به این خبر امتیاز داده اند.(قرمز رأی منفی و آبی رأی مثبت):
مرتبط باموضوع : مهمترین رویدادهای شوش در سال 92 + عکس [ يكشنبه، 11 اسفند ماه، 1392 ] 2679 مشاهده
خاطرات شهر شوش - قسمت ششم - بهار مطبوع [ جمعه، 20 مرداد ماه، 1396 ] 608 مشاهده
به یاد شهیدعبدالنبی نیسی موذن روستایمان [ سه شنبه، 20 آبان ماه، 1393 ] 1326 مشاهده
هاشمی خدمات شایانی در عرصههای مختلف داشت [ دوشنبه، 20 دي ماه، 1395 ] 559 مشاهده
همتی همه جانبه برای ثبت جهانی شوش/2 و پایانی [ پنجشنبه، 4 تير ماه، 1394 ] 1367 مشاهده
|
امتیاز دهی به مطلب
|