امروز:  شنبه، 8 ارديبهشت ماه، 1403
Preview Javascript DHTML Drop Down Menu Powered by dhtml-menu-builder.com
اخبار برگزیده شوش

مشکل نقدینگی پگاه برای خرید تجهیزات جدید

راه اندازی وزنه برداری شهرستان شوش

رسمی غلط و مرگبـار

 

چغندرقند کشاورزان شوشی مشتری ندارد

نماینده شوش: هدف اصلی تروریست‌ها صحن مجلس بود

اسامی هیئت مدیره جدید منطقه ویژه اقتصای شوش

هشدار مسئول حراست شبکه بهداشت شوش

جزئیات جدید از قتل هولناک پدر و پسر در شوش

 

بازدید میرشکاک از پروژه های بیمارستان شوش

تکمیل ساخت دو پروژه مهم بیمارستان شوش

جزئیات کشف محموله برنج قاچاق در شهر الوان

چاپ کتاب آموزش و پرورش شوش در گذر تاریخ

نگاهی به جاذبه‌های گردشگری شهرستان شوش

مرگ دلخراش یک کشاورز در شوش

اداره آموزش‌ و پرورش شوش در احتضار

دستگیری رمال و فالگیر کلاهبردار در شوش

ویژه نامه سالروز شهادت فرمانده شهید صفر احمدی

انتصاب سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت شوش

شهرستان شوش در مسیر توسعه ی سیاسی

شوش و تغییرات مدیریتی

نگاهی به عملکرد فرماندار شهرستان شوش - 2

معارفه سرپرست جدید اداره آموزش و پرورش شوش

دستگیری عوامل ناامنی در منطقه ابراهیم آباد

تغییر در راس آموزش و پرورش شهرستان شوش

نگاهی به عملکرد فرماندار شهرستان شوش - 1

اعلام اسامی پرستاران نمونه شهرستان شوش

ترکیب آینده شورای شهر شوش

وضعیت تعاونی ها در شهرستان شوش

گفت و گو با عبدالحسین چعب رزمنده دوران جنگ

دکتر میرشکاک: برای جوانان شوش افسوس می خورم

 
 
 
 
 
 

اشراف کامل دستگاه قضایی به فضای مجازی شوش

ایجاد 226 فرصت شغلی در شهرستان شوش

شهرداری شوش و حلقه مفقوده آن

نگاهی به عملکرد شورا و شهرداری شوش

اعتراضات پنهانی علیه شاه در کاغذ پارس

ماجرای دبیر ریاضی در شوش که ضد شاه بود

شوش، رضایت و نارضایتی - ورزش

توضیحاتی درباره حضور دکتر میرشکاک در یک جلسه

وجود 20 دور برگردان خطرساز در جاده شوش - اهواز

بیکاری در شوش؛ چالشی بزرگ و فاجعه انگیز

تشکیل یک ائتلاف بزرگ انتخاباتی در شوش

هشدار مدیر کل میراث فرهنگی در خصوص شوش

 
 

تقدیر ویژه استاندار خوزستان از فرماندار شوش

آغار بازرسی سرزده از ادارات شهرستان شوش

بلاتکلیفی کارکنان بازنشسته نیشکر هفت تپه

عدم پرداخت مطالبات ذرت کاران شهرستان شوش

  کد خبر: 11412      ارسال شده در مورخه : شنبه، 16 بهمن ماه، 1395 - 03:30   ._PRINT.  



شوش - ایران اُنا: دکتر علی خدادادی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان و قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی اهواز ولادت با سعادت حضرت زینب(س) و روز پرستار به پرستاران استان خوزستان تبریک عرض کرد.




مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان ضمن تبریک ایام الله دهه ی مبارک فجر، گفت : روز ولادت با سعادت حضرت زینب(س)، روز پرستار است که جا دارد این روز را به همه ی پرستاران عزیز در استان خوزستان و شهرستان شوش تبریک بگویم.

به گزارش ایران اُنا از شوش، دکتر علی خدادادی در همایش روز جهانی سرطان که در سالن امور تریتی این شهرستان برگزار شد، با اشاره به 18 بهمن سالروز عملیات والفجر مقدماتی، افزود: در این روز حدود 80 نفر از بسیجیان گردان شهید دانش از فرزندان این شهرستان به عنوان خط شکن در محور شیب میسان شربت شهادت را نوشیدند و دیگر هم رزمانشان یا به اسارت درآمدند و یا مجروح و جانباز شدند که جادارد یادشان را گرامی بداریم و به خانواده های آنها تبریک و تسلیت عرض کنیم.

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز ادامه داد: انقلاب شکوهمند اسلامی ایران سی و هشتمین بهار خود را پشت سر می گذارد  انقلابی که بعد از انقلاب مشروطه ، به علل و عوامل مختلفی زمینه ساز مهمترین واقعه ی قرن بیستم می توان از آن نام برد، حال چرا به عنوان پدیده و مهمترین واقعه ی قرن بیستم از آن نام می برند ، به خاطر ویژگی های خاص بود که به چند عنوان آن اشاره می کنم .

دکتر خدادادی اظهار داشت: مهمترین ویژگی انقلاب اسلامی موضوع گرایش دینی، خاستگاه عاشورایی و خدا محوری انقلاب بود که آن را از « انقلاب های ایدیولوژیک ، ماتریالیستی و کمونیستی » متمایز می سازد و دومین ویژگی انقلاب اسلامی مردمی بودن آن است و این متعلق به قشر خاصی از جاممعه نبود بلکه تمام اقشار اهم از « فرهنگیان ـ دانش آموزان ، دانشجویان ، کارگران ، پزشکان ، روحانیون و .... » در آن سهیم بودند و حزب خاصی نمی توانست و نمی تواند ادعا کند که به تنهایی توانسته است انقلاب را به پیروزی رسانده باشد.

این مقام مسئول سومین رکن و نقش اساسی در پیروزی انقلاب اسلامی را مرجعیت امام خمینی(ره) دانست و در این خصوص تصریح کرد: قاطعیت امام راحل از یک سو و طراحی و مدیریت انقلاب از سویی دیگر بود که با تاسی از اراده ی الهی و حمایت اقشار مختلف مردم و تبعیت آنها از امام انقلاب به پیروزی رسید .

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان اصالت را رکن چهارم انقلاب اسلامی معرفی کرد و اظهار داشت: انقلاب ما مربوطبه مردمی بود که پیشینه ی تاریخی داشتند و هیچ گونه وابستگی به قدرت های آن دوره نداشتند و این باعث شد که انقلاب اسلامی ما از دیگر انقلاب ها متمایز باشد و نهایتاً منجر به پیروزی ملتی بزرگ شد که  خواسته های آنها « استکبارستیزی ، ظلم ستیزی ، استبدادستیزی ، آزادی بخشی » و ثمره ی این پیروزی کاشتن نهالی به نام جمهوری اسلامی بود که با استقلال و آزادی شکل گرفت  و امیدوارم با صیانت ازاین انقلاب و این نظام مقدس ، آن را از گزند عوامل داخلی که این روزها بیشتر از عوامل خارجی ما را تهدید می کند زنده وپایدار نگهداریم چون به هر حال بعد از 38 سال این نظام تثبیت شده و عوامل خارجی جرأت ندارند که به آن گزندی وارد کنند باید مواظب عوامل داخلی ناشی از « فاصله های طبقاتی ، بیکاری ـ دورشدن از ارزش ها و ... » باشیم که می توانند نظام ما را با چالش مواجه کنند . انشاءالله با تدبیری که در دولت تدبیر و امید اندیشیده شده زمینه ی هر چه بهتر شدن معیشت مردم و اشتغال جوانان باشیم .

دکتر علی خدادادی در ادامه به موضوع تخصصی همایش اشاره کرد و گفت : اهمیت سرطان بر می گردد به شرایطی که در کشور ایران وجود دارد ، که در این راستا چند دلیل را مطرح می کنم  که چرا باید به سرطان توجه کرد و چطوری می تواند با آن مقابله کرد .

وی افزود : مهمترین بحثی که در کشور ما وجود دارد ، محدودیت منابع مالی است ؛ بودجه ی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ، حدود 8500 میلیارد تومان اگر باشد ، اگر تمام این بودجه را صرف درمان سرطانی ها بکنیم و به سایر بخش ها هم کاری نداشته باشیم باز کفایت نمی کند و در واقع این یکی از اساسی ترین و مهم ترین مشکلات است که برای درمان سرطان اعتبار و بودجه ی کافی نداریم و این ما را وا می دارد که به دنبال راهکارهای دیگری بگردیم و نه تنها ما بلکه همه ی کشورهای پیشرفته ی دنیا نظیر آمریکا هم این مشکل را دارد ؛ یعنی هزینه های سرطان خانمان برانداز است و مشکلات عدیده ای برای مردم ایجاد کرده و می کند بنابر این ما باید به شیوه های دیگری بیاندیشیم که عمده ترین آن پیشگیری قبل از درمان و به عبارتی خود مراقبتی است  .

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان در ادامه تصریح نمود : دو سوم مرگ و میر مردم ایران ناشی از بیماری های غیرواگیر است که در این میان سرطان، دومین جایگاه بعد از بیماری های قلبی عروقی را به خود اختصاص می دهد.  طبق اسناد سازمان جهانی بهداشت، از ۴۰ درصد سرطان ها می توان پیشگیری کرد و مواردی هم که قابل پیشگیری نیستند، اگر در سایه خودمراقبتی، نگاه امیدوارانه به اثر بخشی روش های تشخیصی و درمانی و مراجعه به موقع، زودهنگام تشخیص داده شوند، درمان پذیر ترند. شاید اگر بدانید که دست کم نیمی از سرطان ها با درمان مناسب علاج خواهند شد زودتر به علایم مشکوک خود توجه کنید.

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در ادامه برای خودمراقبتی و امید جهت جلوگیری از افزایش سرطان ده اصل را توصیه نمود و اظهار داشت : « کنار گذاشتن استعمال دخانیات ـ منظم کردن فعالیت بدنی ـ جلوگیری از افزایش وزن ـ داشتن برنامه غذایی و تغذیه ی مناسب ـ جلوگیری از بروز هر گونه بیماری های عفونی ـ محافظت از پست در مقابل گرما و سرما و هم چنین حشرات ـ رعایت اصول ایمنی در منزل ـ برقراری شرایط زندگی توأم با آرامش و آسایش در خانه ـ داشتن روحیه زندگی در اجتماع ـ و در صورت داشتن علائم هشدار دهنده به پزشک مراجعه کردن » می تواند از بروز هرگونه سرطان جلوگیری کند . این تلاش بی شک توسط مراکز بهداشتی و درمانی و هم چنین انجمن ها و مؤسسات مردم نهاد در حال انجام است و خوشبختانه مردم هم برای سلامتی خود و خانواده همکاری ها و همیاری های لازم را انجام می دهند و ما هم حمایت خود را خواهیم داشت .

دکتر خدادادی سپس از راه اندازی  مرکز پودمان در شوش خبر داد و گفت : اولین مرکز پودمان در شهرستان هویزه راه اندازی شده که هم در بخش سلامت  مفید بوده است و هم شرایط مناسبتی را برای پیگیری بیماری های مختلفی که وجود دارد فراهم نموده و در شهرستان شوش هم می شود چنین مراکزی با تعداد مشخص برای مردم در نظر گرفت و به صورت دوره ای این ها را به کتاب تبدیل کرد و می تواند از چنین کتاب هایی به عنوان منابع تحقیقی نیز استفاده کرد و پیشنهاد می دهم در شهرستان شوش دو مرکز راه اندازی شود و هر مرکز 10 هزار نفر را به صورت دوره ای تحت پوشش داشته باشد .

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان در پایان قول مساعد داد که هم از نظر حقیقی و شخصی و هم از نظر حقوقی و سازمانی مؤسسه ی مردمی حمایت ازبیماران سرطانی « مهرورزان شهرستان شوش » را مورد حمایت مادی و منعوی خود قرار دهد .

گزارش و تصاویر از: عباس کرم الهی - شوش نیوز



 امانت داري و اخلاق مداري

استفاده از اين خبر فقط با ذکر منبع   مجاز است.


  
  ._PRINT.   Share
کاربرانی که به این خبر امتیاز داده اند.(قرمز رأی منفی و آبی رأی مثبت):

مرتبط باموضوع :

 حقوق شهروندی و مدیریت شهری  [ سه شنبه، 18 خرداد ماه، 1395 ] 692 مشاهده
 وقوع 2 زمین‌لرزه در استان خوزستان  [ سه شنبه، 28 مهر ماه، 1394 ] 734 مشاهده
 پدر صادق آهنگران درگذشت + زمان و مکان تشییع  [ سه شنبه، 12 آبان ماه، 1394 ] 1014 مشاهده
 تصمیمات بزرگی برای خوزستان گرفته شده است  [ سه شنبه، 24 دي ماه، 1392 ] 1036 مشاهده
 کم‌سابقه ترین حجم ذخیره آب در تاریخ سد دز  [ پنجشنبه، 26 فروردين ماه، 1395 ] 918 مشاهده
امتیاز دهی به مطلب
انتخاب ها

 فایل پی دی اف فایل پی دی اف

 گرفتن پرينت از اين مطلب گرفتن پرينت از اين مطلب

 ارسال به دوستان ارسال به دوستان

 گزارش این پست به مدیر سایت گزارش این پست به مدیر سایت

اشتراک گذاري مطلب