امروز:  شنبه، 9 تير ماه، 1403
Preview Javascript DHTML Drop Down Menu Powered by dhtml-menu-builder.com
اخبار برگزیده شوش

مشکل نقدینگی پگاه برای خرید تجهیزات جدید

راه اندازی وزنه برداری شهرستان شوش

رسمی غلط و مرگبـار

 

چغندرقند کشاورزان شوشی مشتری ندارد

نماینده شوش: هدف اصلی تروریست‌ها صحن مجلس بود

اسامی هیئت مدیره جدید منطقه ویژه اقتصای شوش

هشدار مسئول حراست شبکه بهداشت شوش

جزئیات جدید از قتل هولناک پدر و پسر در شوش

 

بازدید میرشکاک از پروژه های بیمارستان شوش

تکمیل ساخت دو پروژه مهم بیمارستان شوش

جزئیات کشف محموله برنج قاچاق در شهر الوان

چاپ کتاب آموزش و پرورش شوش در گذر تاریخ

نگاهی به جاذبه‌های گردشگری شهرستان شوش

مرگ دلخراش یک کشاورز در شوش

اداره آموزش‌ و پرورش شوش در احتضار

دستگیری رمال و فالگیر کلاهبردار در شوش

ویژه نامه سالروز شهادت فرمانده شهید صفر احمدی

انتصاب سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت شوش

شهرستان شوش در مسیر توسعه ی سیاسی

شوش و تغییرات مدیریتی

نگاهی به عملکرد فرماندار شهرستان شوش - 2

معارفه سرپرست جدید اداره آموزش و پرورش شوش

دستگیری عوامل ناامنی در منطقه ابراهیم آباد

تغییر در راس آموزش و پرورش شهرستان شوش

نگاهی به عملکرد فرماندار شهرستان شوش - 1

اعلام اسامی پرستاران نمونه شهرستان شوش

ترکیب آینده شورای شهر شوش

وضعیت تعاونی ها در شهرستان شوش

گفت و گو با عبدالحسین چعب رزمنده دوران جنگ

دکتر میرشکاک: برای جوانان شوش افسوس می خورم

 
 
 
 
 
 

اشراف کامل دستگاه قضایی به فضای مجازی شوش

ایجاد 226 فرصت شغلی در شهرستان شوش

شهرداری شوش و حلقه مفقوده آن

نگاهی به عملکرد شورا و شهرداری شوش

اعتراضات پنهانی علیه شاه در کاغذ پارس

ماجرای دبیر ریاضی در شوش که ضد شاه بود

شوش، رضایت و نارضایتی - ورزش

توضیحاتی درباره حضور دکتر میرشکاک در یک جلسه

وجود 20 دور برگردان خطرساز در جاده شوش - اهواز

بیکاری در شوش؛ چالشی بزرگ و فاجعه انگیز

تشکیل یک ائتلاف بزرگ انتخاباتی در شوش

هشدار مدیر کل میراث فرهنگی در خصوص شوش

 
 

تقدیر ویژه استاندار خوزستان از فرماندار شوش

آغار بازرسی سرزده از ادارات شهرستان شوش

بلاتکلیفی کارکنان بازنشسته نیشکر هفت تپه

عدم پرداخت مطالبات ذرت کاران شهرستان شوش

  کد خبر: 1167      ارسال شده در مورخه : سه شنبه، 6 تير ماه، 1391 - 03:30   ._PRINT.  



رییس جمهوری در همایش سراسری قوه قضاییه؛

صیانت از حقوق اساسی مردم، بهترین حافظ كشور و نظام است

ایران انا: رییس جمهوری اظهار داشت: صیانت از حقوق اساسی و آزادی های مشروع مردم و اجرای عدالت، بهترین حافظ كشور و نظام است.



دكتر محمود احمدی نژاد در همایش سراسری قوه قضاییه در مشهد مقدس گفت: باور من این است كه در مقایسه با حقوق اساسی ملت ها و قوانین اساسی گوناگون، مترقی ترین، الهی ترین و زیباترین حقوق اساسی مردم ، قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران است.

احمدی نژاد تاكید كرد: اساسا نظام بدون اجرای عدالت و صیانت از حقوق مردم، نظام نیست؛ همه باید بین خود و خدای خود را با این حقایق بسنجیم.

رییس جمهوری گفت: باید خود را به گونه ای ارزیابی كنیم كه خداوند می بیند و قضاوت نهایی با او است و خدا را نمی شود فریب داد یا به نحوی و ملاحظاتی ساكت كرد؛ خداوند با هیچ كس خویشاوندی ندارد و تضمین های او صرفا در رعایت موازین و اصول و حركت در مسیر درست است.

احمدی نژاد با تاكید بر ضرورت و اهمیت و تابعیت از قانون اساسی گفت: زمانی بود كه پارتی بازی یا هزینه كردن و تبلیغات پرخرج برای رسیدن به منصب های حكومتی ضد ارزش و مطرود تلقی می شد.

رییس جمهوری با بیان اینكه همچنین زمانی بود كه با مشاهده تبعیض و بی عدالتی و نقض حقوق مردم، چهره ها بر افروخته و فریادها بلند می شد، افزود: مبادا این حقایق و ارزش ها در پیچ و خم توجیهات بی پایه و اساس و حتی عنوان حفظ نظام در حاشیه قرار گیرد چرا كه حفظ نظام مكتبی به حفظ و زنده نگه داشتن و پایبندی به همین ارزش ها است.

احمدی نژاد با یادآوری حادثه هفتم تیر و شهادت دكتر بهشتی نخستین رییس قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران پس از پیروزی انقلاب به نقش این شهید والاقدر در تدوین قانون اساسی و مساله قضاوت اشاره و دو مساله 'اصل انقلاب اسلامی و اهداف انقلاب ' و' حقوق اساسی مردم' را تشریح كرد.

وی با بیان اینكه انقلاب اسلامی ایران، بزرگترین و مهمترین تحول در دوران معاصر در ایران و جهان است، افزود: انقلاب اسلامی مردمی ترین و گسترده ترین انقلابی است كه سبب تحول خواهی در جهان شد.

رییس جمهوری با بیان اینكه انسان به طور فطری به دنبال كمال و خدایی شدن است، اضافه كرد: تحقق این هدف در برپایی عدالت، آزادی و احیای كرامت انسانی است در حالی كه در حاكمیت طاغوت، بسیاری از مظاهر و شخصیت و موجودیت ملت ایران پایمال شد.

وی شكل گیری طبقات هزار فامیل و برخورداری عده قلیلی از حقوق و مزایای بالا در مقابل تحقیر شخصیت ملت ایران و چپاول ثروت ملت را از دیگر مسایل حاكم بر حاكمیت طاغوت برشمرد و گفت: این مسایل فرصت شكوفایی و بالندگی ملت را سلب كرده بود.

احمدی نژاد خاطرنشان كرد: وابستگی به بیگانگان همراه با خفقان گسترده و بی حد و مرز و داده های نظامی و سركوب اندیشه و تفكر و هر نوع حركت آزادی خواهانه، ملی و مردمی فرصت اعتلای ملت را از بین برده بود.

وی با یادآوری اینكه ملت ایران تحقق آزادی و عدالت و برخورداری از كرامت انسانی، پیشرفت و تعالی را در اسلام ناب محمدی جستجو كرد و به آن ایمان آورد، گفت: این اسلام همان اسلامی بود كه امام راحل و رهبر معظم انقلاب آن را به ملت ایران عرضه كردند؛ اسلامی كه به حقوق و نظر مردم احترام می گذارد همانطور كه امام راحل فرمودند میزان رای ملت است.

رییس جمهوری ادامه داد: این اسلام همانی بود كه ضامن آبرو، احترام و كرامت انسانی آحاد مردم و آزادی آنها است؛ اسلامی كه در برابر سیلی عده ای قلیل فریاد می زند و تیغ تبعیض و بی عدالتی را فرو می آورد؛ اسلامی كه با قاتل امام و زندانی محترمانه برخورد می كند و اجازه ظلم و بی عدالتی به او نمی دهد و اسلامی كه امام معصومش یك عبارت تبعیض آمیز را از قاضی نمی پذیرد و دادگاه را ترك می كند.

وی خاطرنشان كرد: ملت تحقق همه آرزوهای چندساله خود را در این اسلام دید و به ندای امام راحل لبیك گفت و حركت كرد؛ همه موجودیت خود را در طبق اخلاص، به انقلاب هدیه كرد.

احمدی نژاد تصریح كرد: ملت وفادار ایران همواره ماموریت خود را به خوبی انجام داد و هیچ كوتاهی نكرده و كم نگذاشته است.

رییس جمهوری درباره همایش سراسری قوه قضاییه گفت: برگزاری چنین برنامه هایی برای آن است تا ما همواره مسوولیت خطیر انقلابی خود را یادآوری و وضعیت خود را نه با كشورهای شرق و غرب بلكه با اهداف و ارزش های انقلاب اسلامی ارزیابی كنیم.

وی افزود: انقلاب اسلامی، جابجایی قدرت و چهره ها نیست زیرا كه این، در نقطه مقابل حقیقت انقلاب است؛ حكومت برای برپایی عدالت و صیانت از حقوق ملت و ترویج پاكی و یگانه پرستی است.

رییس جمهوری ادامه داد: بدون تردید، رضایت مردم و مقبولیت نظام و مشروعیت آن نیز به همان نحو است و حكومت اگر به اجرای عدالت و احقاق حق نینجامد به گفته مولایمان حضرت علی (ع) از آب بینی بز نیز بی ارزش تر است.

وی تاكید كرد: مبادا ارزش های انقلاب و حقوق مردم در پس كوچه های گرایشات قدرت و ثروت به دغدغه سیاسی تبدیل شود یا فرهنگ حقیقی انقلاب اسلامی در جامعه و حكومت مهجور شود.

رییس جمهوری اظهار داشت: مبادا قدرت و ثروت جای حق و باطل بنشیند و تعصبات حزبی و گروهی مشروعیت یابد و مانع از مشاهده حقیقت شود.

وی ادامه داد: در دوران انقلاب اسلامی، زمانی بودكه افراد را برای پذیرش مسوولیت تحت فشار اخلاقی و تكلیف شرعی قرار می دادند؛ زمانی افراد فداكارانه و شبانه روزی كار می كردند اما حقوق بیشتری نمی خواستند یا در صورت دریافت ، مازاد نیاز خود را به بیت المال برمی گرداندند.

رییس جمهوری با بیان اینكه زمانی پارتی بازی و تبلیغات پرخرج برای مناصب حكومتی ضد ارزش و مطرود تلقی می شد، خاطرنشان كرد: زمانی با مشاهده تبعیض و بی عدالتی چهره ها برافروخته و فریادها بلند می شد؛ مبادا این عواید و ارزش ها در توجیهات بی پایه و حتی با عنوان حفظ نظام در حاشیه قرار گیرد.

وی تاكید كرد: حفظ نظام مكتبی به حفظ و زنده نگه داشتن و پایبندی به ارزش ها است؛ در واقع صیانت از حقوق اساسی و آزادی های مشروع مردم و اجرای عدالت بهترین حافظ كشور و نظام است.

به گزارش ایران انا از ایرنا، رییس جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود به حقوق اساسی مردم و نقش شهید بهشتی در تدوین قانون اساسی و توجه به این مقوله اشاره كرد و گفت: حقوق و مسوولیت های ملت در قانون اساسی با مدیریت شهید بهشتی و كمك یاران الهی این شهید بزرگوار، به عنوان سند افتخار و میراث ماندگار انقلاب به ثبت رسید.

وی با تاكید بر اینكه حقوق اساسی ملت در قانون اساسی قابل عرضه به همه جهانیان است، افزود: مترقی ترین و زیباترین حقوق اساسی مردم در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران است.

احمدی نژاد به برخی از اصول قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران از جمله اصل دوم، 19، 20 ، 22، 23 ، 28، 32، 36 و 38 اشاره و خاطرنشان كرد: بعید می دانم در قانون اساسی كشوری اینگونه از آزادی های مشروع مردم صیانت شده باشد.

وی به تاكیدات شهید بهشتی در توجه به استقلال كشور از طریق عدالت و آزادی اشاره و خاطرنشان كرد: شهید بهشتی حفظ واقعی استقلال كشور را از طریق عدالت و آزادی دركشور می دانستند و این را در پیش نویس قانون اساسی آوردند.

وی تاكید كرد: زمانی كه در یك جامعه و كشوری، آزادی به درستی اجرا نشود در نتیجه خود به خود راه برای ورود بیگانگان آزاد می شود. در واقع استقلال آزادی می آورد و آزادی نیز استقلال می آورد و این دو لازم و ملزوم هم هستند.

وی، اصول 22 و 23 قانون اساسی را از اصول بسیار زیبا و جزو افتخارات قانون اساسی كشور برشمرد و گفت: براساس اصل 23 قانون اساسی، تفتیش عقاید ممنوع است و هیچكس را نمی توان به صرف داشتن عقیده ای مورد تعرض قرار داد.

رییس جمهوری گفت: نگاه و نگرش شهید بهشتی كه در قانون اساسی دیده شده باید در مجامع جهانی به عنوان نگاه ویژه انقلاب اسلامی با افتخار ثبت و اعلام شود.

وی افزود: متن و تار و پود قانون اساسی میثاق ملی و سند افتخار و مبانی قانونی ارزیابی هاست از این رو باید دائما مسئولان خود را با آن ارزیابی كنند.

احمدی نژاد با بیان اینكه قوه قضاییه مسئولیت محدودی دارد، افزود: قضاوت مسولیت اولیاست. در سلسله مراتب نظام اجتماعی نخست قانون عادلانه و جامع و سپس قضاوت صحیح و عادلانه قرار دارد.

وی با تاكید بر اینكه یك قطره از عدالت، جامعه را احیا می كند، افزود: 'برخی صاحب نظران درباره دایره ولایت فقیه اختلاف نظر دارند اما قضاوت را جز مسلمات مسوولیت ولایت فقیه می دانند ؛ شاید به این دلیل كه در جمهوری اسلامی ایران قوه قضاییه به طور كامل تحت نظر فقیه حاكم و نصب مستقیم او مستقر می شود.

وی با یادآوری اینكه ویژگی كه برای قاضی برشمرده اند برای قانونگذار نیامده است، این مساله را به جایگاه مهم قاضی مرتبط دانست و گفت: این ویژگی ها برای قاضی الزامی است .در اصل 164 قانون اساسی لوازم اسقلال قاضی و صیانت از شان وی و قضاوت به خوبی اورده شده است.

رییس جمهوری خاطرنشان كرد: همه برای اجرای اصول قانون اساسی كه منبعث از اسلام ناب محمدی است، دست به دست هم بدهیم.

وی اظهار امیدواری كرد كه با ایمان به خدا و عشق به آینده روشن بشریت یعنی حاكمیت عدالت و توحید، كشور با اهداف و معیارهای اساسی دوران انقلاب اسلامی در تراز قرار گیرد و هر روز خود را به آن معیارها نزدیكتر سازیم.

احمدی نژاد در ابتدا ضمن تبریك اعیاد شعبانیه به ملت ایران و جامعه بشری یاد شهید بهشتی شهدای هفتم تیر را گرامی داشت و گفت: بدون تردید نقش اساسی شهید بهشتی به عنوان نخستین رییس قوه قضاییه جمهوری اسلامی در تبیین و ترویج انقلاب اسلامی و تدوین آن در قالب قانون اساسی و ترسیم خط روشن قضاوت اسلامی بركسی پوشیده نیست.

انتهای خبر / پایگاه خبری ایران آنلاین (ایران انا) / کد خبر 1155-91


 امانت داري و اخلاق مداري

استفاده از اين خبر فقط با ذکر منبع   مجاز است.


  
  ._PRINT.   Share
کاربرانی که به این خبر امتیاز داده اند.(قرمز رأی منفی و آبی رأی مثبت):

مرتبط باموضوع :

 پیش‌بینی بازار مسکن در بهار 92  [ سه شنبه، 1 اسفند ماه، 1391 ] 1645 مشاهده
 گسترش منطقه ماموریت نیروی دریایی ارتش  [ دوشنبه، 13 شهريور ماه، 1391 ] 4791 مشاهده
 چند خبر از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی  [ دوشنبه، 26 تير ماه، 1391 ] 4629 مشاهده
 عدم سکوت در مقابل اهانت به پیامبر اسلام (ص)  [ پنجشنبه، 23 شهريور ماه، 1391 ] 9166 مشاهده
 نتایج مسابقات هندبال جوانان لیگ برتر  [ جمعه، 4 اسفند ماه، 1391 ] 1202 مشاهده
امتیاز دهی به مطلب
انتخاب ها

 فایل پی دی اف فایل پی دی اف

 گرفتن پرينت از اين مطلب گرفتن پرينت از اين مطلب

 ارسال به دوستان ارسال به دوستان

 گزارش این پست به مدیر سایت گزارش این پست به مدیر سایت

اشتراک گذاري مطلب