امروز:  جمعه، 31 فروردين ماه، 1403
Preview Javascript DHTML Drop Down Menu Powered by dhtml-menu-builder.com
اخبار برگزیده شوش

مشکل نقدینگی پگاه برای خرید تجهیزات جدید

راه اندازی وزنه برداری شهرستان شوش

رسمی غلط و مرگبـار

 

چغندرقند کشاورزان شوشی مشتری ندارد

نماینده شوش: هدف اصلی تروریست‌ها صحن مجلس بود

اسامی هیئت مدیره جدید منطقه ویژه اقتصای شوش

هشدار مسئول حراست شبکه بهداشت شوش

جزئیات جدید از قتل هولناک پدر و پسر در شوش

 

بازدید میرشکاک از پروژه های بیمارستان شوش

تکمیل ساخت دو پروژه مهم بیمارستان شوش

جزئیات کشف محموله برنج قاچاق در شهر الوان

چاپ کتاب آموزش و پرورش شوش در گذر تاریخ

نگاهی به جاذبه‌های گردشگری شهرستان شوش

مرگ دلخراش یک کشاورز در شوش

اداره آموزش‌ و پرورش شوش در احتضار

دستگیری رمال و فالگیر کلاهبردار در شوش

ویژه نامه سالروز شهادت فرمانده شهید صفر احمدی

انتصاب سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت شوش

شهرستان شوش در مسیر توسعه ی سیاسی

شوش و تغییرات مدیریتی

نگاهی به عملکرد فرماندار شهرستان شوش - 2

معارفه سرپرست جدید اداره آموزش و پرورش شوش

دستگیری عوامل ناامنی در منطقه ابراهیم آباد

تغییر در راس آموزش و پرورش شهرستان شوش

نگاهی به عملکرد فرماندار شهرستان شوش - 1

اعلام اسامی پرستاران نمونه شهرستان شوش

ترکیب آینده شورای شهر شوش

وضعیت تعاونی ها در شهرستان شوش

گفت و گو با عبدالحسین چعب رزمنده دوران جنگ

دکتر میرشکاک: برای جوانان شوش افسوس می خورم

 
 
 
 
 
 

اشراف کامل دستگاه قضایی به فضای مجازی شوش

ایجاد 226 فرصت شغلی در شهرستان شوش

شهرداری شوش و حلقه مفقوده آن

نگاهی به عملکرد شورا و شهرداری شوش

اعتراضات پنهانی علیه شاه در کاغذ پارس

ماجرای دبیر ریاضی در شوش که ضد شاه بود

شوش، رضایت و نارضایتی - ورزش

توضیحاتی درباره حضور دکتر میرشکاک در یک جلسه

وجود 20 دور برگردان خطرساز در جاده شوش - اهواز

بیکاری در شوش؛ چالشی بزرگ و فاجعه انگیز

تشکیل یک ائتلاف بزرگ انتخاباتی در شوش

هشدار مدیر کل میراث فرهنگی در خصوص شوش

 
 

تقدیر ویژه استاندار خوزستان از فرماندار شوش

آغار بازرسی سرزده از ادارات شهرستان شوش

بلاتکلیفی کارکنان بازنشسته نیشکر هفت تپه

عدم پرداخت مطالبات ذرت کاران شهرستان شوش

  کد خبر: 12025      ارسال شده در مورخه : شنبه، 31 تير ماه، 1396 - 03:30   ._PRINT.  



اهواز - ایران اُنا: دکتر غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان تاکید کرد: نشستن در این جلسات استانی اگرچه بهره خود را دارد ولی برای رفع بیکاری و اشتغالزایی تأثیر آن چنانی ندارد. باید در شیوه برگزاری جلسات شورای اشتغال باید یک بازنگری داشته باشیم تا جنبه عملیاتی پیدا کند.




غلامرضا شریعتی در جلسه شورای اشتغال خوزستان که ظهر امروز شنبه ۳۱ تیرماه در سالن شهید رجایی برگزار شد گفت: مهمترین و اصلی ترین لازمه تثبیت اشتغال، بهبود رشد اقتصادی است. رشد فعالیت های نفتی و گازی اگرچه سرمایه بر است و باعث بالا رفتن تولید سرانه می شود؛ اما تأثیر چندانی بر بهبود اشتغال استان خوزستان ندارد.

 استاندار خوزستان اذعان کرد: باید سرمایه گذاری را افزایش و موانع پیش روی آن را از بین ببریم؛ در استان ما باید از ۲۱ سازمان برای مجوز سرمایه گذاری استعلام کرد که هر کدام مسیر خودش را طی و خود را هماهنگ با آهنگ استان نکرده است.

شریعتی افزود: نخستین موضوعی که باعث دلسردی سرمایه گذار می شود همین تعداد بالای محل اخذ استعلام است. در خوزستان ۲۱ سازمان برای استعلام تعیین شده ولی در استان های دیگر بین ۷ تا ۱۲ مورد است.

استاندار خوزستان ضمن بیان اینکه پیشنهاد می کنم که سازمان صنعت، معدن، جهاد کشاورزی و میراث فرهنگی موارد بهبود بهره وری را شناسایی کنند؛ افزود: در کارگروه رفع موانع تولید باید مواردی که باعث بهبود بهره وری می شوند مطرح و در مورد آنها تصمیم اتخاذ شود.

شریعتی با بیان اینکه بدون شناخت عوامل بالا برده بهره وری تولید امکان ارایه راهکار نیست؛ افزود: آسیب شناسی اشتغال باید حتما با همکاری فکری سطوح پایین اعم از بخشدار، فرماندار و مسئولان دستگاه های اجرایی در سطح شهرستان انجام شود. اگر ما به تنهایی از استان فقط نسخه نویسی برای کل شهرها داشته باشیم آن وقت راه به جایی نمی برد و باید مدیران محلی و منطقه ای را در تمامی امور دخالت بدهیم.

شریعتی تصریح کرد: نشستن در این جلسات استانی اگرچه بهره خود را دارد ولی برای رفع بیکاری و اشتغالزایی تأثیر آن چنانی ندارد. باید در شیوه برگزاری جلسات شورای اشتغال باید یک بازنگری داشته باشیم تا جنبه عملیاتی پیدا کند.

وی با تأکید بر لزوم بازنگری اساسی در برگزاری جلسات شورای اشتغال اظهار کرد: بخش اشتغال باید یک متولی داشته باشد و یک نفر را برای پیگیر این موضوع به عنوان مشاور عالی در امر اشتغال یا قائم مقام پیگیرکننده اشتغال منصوب می کنم.
استاندار خوزستان با اشاره به اینکه آهنگ موزونی در همه زمینه ها باید به سمت اشتغالزایی به حرکت بیاید، گفت: نرخ بیکاری در کشور مناسب نیست و این عدم تناسب در استان خوزستان بیشتر احساس می شود.

شریعتی عنوان کرد: تنظیم پنجره واحد سرمایه گذاری در خوزستان باید هرچه سریعتر به نتیجه برسد تا موانع موجود در سرمایه گذاری از جمله دستگاه های بسیار برای استعلام که یکی از گلوگاه های اصلی است را برداریم. نرخ بیکاری در خوزستان بین ۱۵ تا ۲۹ سال عدد بالایی است که برای خوزستان پذیرفتنی نیست.

وی ادامه داد: در استان خوزستان دستگاه های اجرایی متولی کار دغدغه رفع اشتغال و توسعه را ندارند. دستگاه های اجرایی و بانک ها همه باید در مسیر اشتغالزایی به حرکت دربیایند. میزان بیکاری ۱۰ سال به بالا و بیشتر بالا است و این وضعیت در میان سنین ۱۵ تا ۲۹ سال هم به همین منوال است. درد جوانان استان را درد خودمان نمی دانیم و آن را ملاک کار خود قرار ندادیم؛ آن را به عنوان یکی از شاخص های سنجش قرار نداده بودیم که اکنون وزارت کشور آن را به عنوان شاخص ارزیابی تعیین کرده است.

استاندار خوزستان بیان کرد: یکی از مهمترین ملاک های عمل دستگاه های اجرایی در استان خوزستان اشتغالزایی تعیین شده است. یکی از معیارهای اصلی سنجش مدیران خوزستان میزان دخالت، تأثیرگذاری و موفقیت آنها در اشتغالزایی پیش بینی شده برای آنها خواهد بود.

شریعتی تصریح کرد: این جلسات که همه دور هم جمع شده و یکدیگر را تعریف و تمجید کنیم برای ما نتیجه مطلوبی در پی ندارد، بنابراین همه باید برای اشتغالزایی درخور شأن خوزستان بسیج شویم.

اخلاق محمدیان در ادامه جلسه اظهارکرد: کمبود آب بزرگ‌ترین مشکل واحدهای صنعتی در فصل تابستان است، تا آنجایی که تولید واحد‌ها را با شکل مواجه کرده است.
وی با انتقاد از زمان بر بودن استعلام تصریح کرد: متاسفانه گرفتن استعلام از سازمان‌ها بیش از حد زمان بر است، به همین دلیل در بحث استعلامات منطقه ویژه اقتصادی شوش بیش از یک سال و نیم سال طول کشیده و همین عامل سبب ابطال استعلام گرفته شده نیز شد.

مدیر عامل شرکت شهرهای صنعتی خوزستان با اشاره به راه اندازی مجدد واحدهای صنعتی طی سه سال گذشته گفت: ۱۶۱ واحد به بهره برداری و برای تعداد ۲۸۳ نفر فرصت اشتغال ایجاد شد.

محمدیان افزود: در بحث شهرک‌های صنعتی نیز در سه سال گذشته، ۳۰۵ واحد صنعتی با اشتغال ۳ هزار و ۷۲۸ فرصت شغلی جدید و در بحث شرکت‌های خدماتی برای حدود ۱۵۰ نفر اشتغال ایجاد شد.

در ادامه مدیر کل آموزش و فنی و حرفه‌ای خوزستان با اشاره به اجرای طرح کارورزی در محیط کار اظهار کرد: تنها تفاوت این طرح با طرح کارورزی این است که مشمول یارانه آموزش نمی‌شود، محدودیت سنی ندارد و برای عموم است.

عبدالنبی سواعدی تصریح کرد: متولی این طرح اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای است، و تاکنون ۱۱ بنگاه در این مقوله مجوز آموزش دریافت و حدود ۵۰ نفر در حال آموزش در این طرح هستند.

مدیر کل آموزش و فنی و حرفه‌ای خوزستان، هدف از اجرای این طرح را افزایش ظرفیت‌های جدید به محیط‌های آموزشی استان و کشور عنوان کرد و افزود: در شهرستان‌ها و بخش‌ها صرفه اقتصادی ندارد تا کارگاه‌های بزرگ را تجهیز کنیم.

سواعدی افزود: به همین منظور، از کارگاه‌های فعال بخش خصوصی برای آموزش استفاده می‌کنیم.



 امانت داري و اخلاق مداري

استفاده از اين خبر فقط با ذکر منبع   مجاز است.


  
  ._PRINT.   Share
کاربرانی که به این خبر امتیاز داده اند.(قرمز رأی منفی و آبی رأی مثبت):

مرتبط باموضوع :

 گزارش تصویری راهپیمایی روز قدس در شوش  [ جمعه، 3 مرداد ماه، 1393 ] 2705 مشاهده
 1000 قاضی جدید وارد دستگاه قضایی می شوند  [ پنجشنبه، 13 شهريور ماه، 1393 ] 1553 مشاهده
 شیروان نیروهای دلسوز فراوانی دارد  [ دوشنبه، 10 اسفند ماه، 1394 ] 953 مشاهده
 آجرهای هخامنشی دردیوارها ومحوطه قلعه شوش  [ دوشنبه، 24 شهريور ماه، 1393 ] 1107 مشاهده
 شلیک گلوله داعشی‌ها به 2 زائر چهارمحالی  [ سه شنبه، 25 آذر ماه، 1393 ] 1384 مشاهده
امتیاز دهی به مطلب
انتخاب ها

 فایل پی دی اف فایل پی دی اف

 گرفتن پرينت از اين مطلب گرفتن پرينت از اين مطلب

 ارسال به دوستان ارسال به دوستان

 گزارش این پست به مدیر سایت گزارش این پست به مدیر سایت

اشتراک گذاري مطلب