شوش - ایران اُنا: بی تفاوتی حالتی درونی است که در بعضی از رفتارها متجلی می شود.آدمی از این نظر که دردمندی را در درون خود به عنوان استعداد داراست گاه دچار عدم رشد می شود.تعالی این قوه باعث عکس العمل های متفاوت آدمی در برابر رویدادهای جامعه می گردد. |
مشکل نقدینگی پگاه برای خرید تجهیزات جدید
راه اندازی وزنه برداری شهرستان شوش
چغندرقند کشاورزان شوشی مشتری ندارد
نماینده شوش: هدف اصلی تروریستها صحن مجلس بود
اسامی هیئت مدیره جدید منطقه ویژه اقتصای شوش
هشدار مسئول حراست شبکه بهداشت شوش
جزئیات جدید از قتل هولناک پدر و پسر در شوش
بازدید میرشکاک از پروژه های بیمارستان شوش
تکمیل ساخت دو پروژه مهم بیمارستان شوش
جزئیات کشف محموله برنج قاچاق در شهر الوان
چاپ کتاب آموزش و پرورش شوش در گذر تاریخ
نگاهی به جاذبههای گردشگری شهرستان شوش
اداره آموزش و پرورش شوش در احتضار
دستگیری رمال و فالگیر کلاهبردار در شوش
ویژه نامه سالروز شهادت فرمانده شهید صفر احمدی
انتصاب سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت شوش
شهرستان شوش در مسیر توسعه ی سیاسی
نگاهی به عملکرد فرماندار شهرستان شوش - 2
معارفه سرپرست جدید اداره آموزش و پرورش شوش
دستگیری عوامل ناامنی در منطقه ابراهیم آباد
تغییر در راس آموزش و پرورش شهرستان شوش
نگاهی به عملکرد فرماندار شهرستان شوش - 1
اعلام اسامی پرستاران نمونه شهرستان شوش
وضعیت تعاونی ها در شهرستان شوش
گفت و گو با عبدالحسین چعب رزمنده دوران جنگ
دکتر میرشکاک: برای جوانان شوش افسوس می خورم
اشراف کامل دستگاه قضایی به فضای مجازی شوش
ایجاد 226 فرصت شغلی در شهرستان شوش
نگاهی به عملکرد شورا و شهرداری شوش
اعتراضات پنهانی علیه شاه در کاغذ پارس
ماجرای دبیر ریاضی در شوش که ضد شاه بود
توضیحاتی درباره حضور دکتر میرشکاک در یک جلسه
وجود 20 دور برگردان خطرساز در جاده شوش - اهواز
بیکاری در شوش؛ چالشی بزرگ و فاجعه انگیز
تقدیر ویژه استاندار خوزستان از فرماندار شوش
آغار بازرسی سرزده از ادارات شهرستان شوش
کد خبر: 12277
ارسال شده در مورخه : يكشنبه، 16 مهر ماه، 1396 -
03:30
انسان موجودی مسئولیت پذیر است.در درون جمع زندگی می کند و دارای توانایی های جمعی است.بدون جمع به نابودی کشیده شده و انسانیت خود را از درون دچار مشکل می کند.آدمی از این نظر که از نوع بشر است در مقابل حفظ موجودیت خود و نیز نوع خویشتن دارای محدودیت هایی است و حق ندارد که از خطوط ترسیم شده ای که در خلقت اوست عبور کند.عکس العمل های آدمی در موقعیت های متفاوت نشان دهنده ی استعدادهایی درونی است که فرمان رفتار را صادر می کنند.انسان بی تفاوت نوعی موجود خاص است که دارای اشکالی ظاهری با آدم و مخالف با درون اوست.بی تفاوتی در میان جوامع نشان دهنده ی نوعی عقب ماندگی در توسعه ی انسانی است.بی تفاوتی هرگز به عنوان رفتاری انسانی مورد تایید نیست. بی تفاوتی حالتی درونی است که در بعضی از رفتارها متجلی می شود.آدمی از این نظر که دردمندی را در درون خود به عنوان استعداد داراست گاه دچار عدم رشد می شود.تعالی این قوه باعث عکس العمل های متفاوت آدمی در برابر رویدادهای جامعه می گردد.وقتی انسان به عنوان موجودی رشد یافته فقر و فلاکت فرد یا جمعی را می بیند ناخودآگاه دچار تشنج روحی می گردد و برای خود راهی برای پاسخ یابی می یابد.بی تفاوتی عکس چنین رفتاری است.گویی خواب سنگین او رافراگرفته است.نه گرسنگی دیگران بر او تاثیر گذارند و نه فقر و بی کسی او را موثر واقع می شوند.او خود را در وضعیتی می یابد که درونش با اعمال برونی تحریک نمی شوند.به دنبال راه حل ها نیست گرچه ممکن است مربوط به نزدیکانش باشند.بر این اساس است که بی تفاوتی هم درد محسوب می گردد زیرا جامعه و اطرافیان را آزار می دهد. بعضی این تصور را که انسان های بی تفاوت دارای سلامت نیستند را ظاهری بر می شمارند و عادت را علتی برای آن در نظر می گیرند.البته که عادتی بد است اما آن را خود به وجود نیاورده است زیرا می توان عادت بد را با عادت خوب برطرف کرد.اساس بی تفاوتی بیماری است.عاجز بودن از درمان است.چون تحریک نمی شود پس نوعی خلا درونی دارد.کدامین قوه ی درونی باید تحریک شود؟ همین سئوال نشان دهنده ی آن است که قوه ای موجود نیست و اگر هست تحریک پذیر نمی باشد.شاید از بین رفته و یا کاهش شدید یافته باشد که در هر دو صورت نوعی بیماری است.کوشش های اطرافیان برای درمان نیز بی نتیجه است.تنها چاره ی کار را کنار آمدن با شخص بیمار می دانند.بی تفاوتی نسبت به رویدادها و عدم عکس العمل های روحی و عاطفی واقعا سئوال برانگیز است.مگر می شود عواطف را به همراه نداشت؟ بی تفاوتی البته دارای درجات متفاوتی است.تابعی از درون های مختلف انسان هاست.گاه از بین رفتن های توانایی، زیاد و زمانی اندک است.اگر این چنین شود شخص بی تفاوت ممکن است نسبت به کل جامعه بی تفاوت باشد اما، برای فرزند خود عملی هر چند ضعیف نشان دهد.در شکل دوم که از همه بدتر است نسبت به فرزند نیز بی تفاوت است.البته در مراسمات شرکت می کند اما گویی فرزندی نداشته تا از دست دهد.بی تفاوتی نسبت به دردهای جامعه در نظریه ای ،بسته به باورهای مذهبی و سنتی جمع است.این ها البته یادگرفتنی است و مربوط به ذات تنها نمی شود.آموزش برای بی تفاوتی نسبت به بعضی از دردها نتیجه ی باورهای درونی جوامع مختلف است.ما بی تفاوتی را از هر شکلی که باشد درد می دانیم خواه تصنعی باشد و خواه به طور مستقیم از ضعف درونی بر خیزد. باید برای بی تفاوتی ها فکری کرد.دانشمندان جامعه شناس برای نوعی از آن و تربیت شناس برای نوع دیگری فعال گردند.دردی است که هم فرد را دچار انحراف می کند و هم جامعه را از جاده ی درست دور می کند.بی تفاوتی که حاکم گردد هیچ کس فریاد رس نخواهد بود.از این نظر است که ما درد می نامیم زیرا سقوط جوامع بشری را به دنبال خواهد داشت.شاید جنگ که نوعی بی تفاوتی نسبت به حیات همنوعان است دلیلی مهم برای استمرار و موجودیت آن در دنیای امروز باشد. دردی که گستره ی آن کل کره ی زمین را فرا گرفته و از آن به عنوان راهی برای زنده ماندن ذکر می شود.بی تفاوتی دردی است که بشر را به مسلخ می کشاند و خود نیز روزی در آن گرفتار می گردد.باید برای درمان آن فکری کرد.بی درمانی باعث موجودیتی قوی از آن خواهد شد.دردی بی درمان که نشانه ای مشخص منعکس نمی کند اما در عمل ریشه ها را از بین می برد.
کاربرانی که به این خبر امتیاز داده اند.(قرمز رأی منفی و آبی رأی مثبت):
مرتبط باموضوع : نوربخش: شجریان اجازه تقلید نمیدهد [ يكشنبه، 14 ارديبهشت ماه، 1393 ] 1359 مشاهده
«بچهپولدارها» و روی دیگر سکه+ تصاویر [ يكشنبه، 27 مهر ماه، 1393 ] 2026 مشاهده
درد بی درمان - قسمت نهم - انتقام [ جمعه، 8 ارديبهشت ماه، 1396 ] 529 مشاهده
انتصاب مسئولین جشنواره ملی قرآن و عترت [ سه شنبه، 6 مرداد ماه، 1394 ] 1336 مشاهده
گزینه های نهایی ارشاد خوزستان [ دوشنبه، 5 اسفند ماه، 1392 ] 2184 مشاهده
|
امتیاز دهی به مطلب
|