امروز:  شنبه، 1 ارديبهشت ماه، 1403
Preview Javascript DHTML Drop Down Menu Powered by dhtml-menu-builder.com
اخبار برگزیده شوش

مشکل نقدینگی پگاه برای خرید تجهیزات جدید

راه اندازی وزنه برداری شهرستان شوش

رسمی غلط و مرگبـار

 

چغندرقند کشاورزان شوشی مشتری ندارد

نماینده شوش: هدف اصلی تروریست‌ها صحن مجلس بود

اسامی هیئت مدیره جدید منطقه ویژه اقتصای شوش

هشدار مسئول حراست شبکه بهداشت شوش

جزئیات جدید از قتل هولناک پدر و پسر در شوش

 

بازدید میرشکاک از پروژه های بیمارستان شوش

تکمیل ساخت دو پروژه مهم بیمارستان شوش

جزئیات کشف محموله برنج قاچاق در شهر الوان

چاپ کتاب آموزش و پرورش شوش در گذر تاریخ

نگاهی به جاذبه‌های گردشگری شهرستان شوش

مرگ دلخراش یک کشاورز در شوش

اداره آموزش‌ و پرورش شوش در احتضار

دستگیری رمال و فالگیر کلاهبردار در شوش

ویژه نامه سالروز شهادت فرمانده شهید صفر احمدی

انتصاب سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت شوش

شهرستان شوش در مسیر توسعه ی سیاسی

شوش و تغییرات مدیریتی

نگاهی به عملکرد فرماندار شهرستان شوش - 2

معارفه سرپرست جدید اداره آموزش و پرورش شوش

دستگیری عوامل ناامنی در منطقه ابراهیم آباد

تغییر در راس آموزش و پرورش شهرستان شوش

نگاهی به عملکرد فرماندار شهرستان شوش - 1

اعلام اسامی پرستاران نمونه شهرستان شوش

ترکیب آینده شورای شهر شوش

وضعیت تعاونی ها در شهرستان شوش

گفت و گو با عبدالحسین چعب رزمنده دوران جنگ

دکتر میرشکاک: برای جوانان شوش افسوس می خورم

 
 
 
 
 
 

اشراف کامل دستگاه قضایی به فضای مجازی شوش

ایجاد 226 فرصت شغلی در شهرستان شوش

شهرداری شوش و حلقه مفقوده آن

نگاهی به عملکرد شورا و شهرداری شوش

اعتراضات پنهانی علیه شاه در کاغذ پارس

ماجرای دبیر ریاضی در شوش که ضد شاه بود

شوش، رضایت و نارضایتی - ورزش

توضیحاتی درباره حضور دکتر میرشکاک در یک جلسه

وجود 20 دور برگردان خطرساز در جاده شوش - اهواز

بیکاری در شوش؛ چالشی بزرگ و فاجعه انگیز

تشکیل یک ائتلاف بزرگ انتخاباتی در شوش

هشدار مدیر کل میراث فرهنگی در خصوص شوش

 
 

تقدیر ویژه استاندار خوزستان از فرماندار شوش

آغار بازرسی سرزده از ادارات شهرستان شوش

بلاتکلیفی کارکنان بازنشسته نیشکر هفت تپه

عدم پرداخت مطالبات ذرت کاران شهرستان شوش

  کد خبر: 12525      ارسال شده در مورخه : يكشنبه، 26 آذر ماه، 1396 - 03:30   ._PRINT.  



شوش - ایران اُنا: آیت الله محسن حیدری نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: مردم خوزستان با مشاهده تبعیض و بخشی نگری ها دچار حالت یاس و نا امیدی می‌شوند.




نماینده خوزستان در مجلس خبرگان گفت:از قوه قضائیه نیز برای ورود به این مسئله درخواست کرده‌ایم که در این راستا از وکلای خوزستانی دعوت می‌کنیم تا در تنظیم دادخواست علیه کسانی که آب را خوزستان را منتقل می کنند ما را یاری کنند.

آیت الله محسن حیدری اظهار کرد: در حال حاضر بالغ بر یک میلیارد و ۲۸۴ میلیون متر مکعب از آب‌های خوزستان به استان‌های دیگر منتقل می‌شود که بسیار بیشتر از مقدار مورد نیاز برای شرب و مصارف بهداشتی است.

نماینده خوزستان در مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: از بی صداقتی آقایانی که خود را دولت راستگویان می‌نامند این است که اعلام می کنند آب خوزستان را تنها برای مصارف شرب منتقل می‌کنند، مگر برای آب شرب چقدر مورد نیاز است؟ برای تامین آب شرب 4 استان قم، اصفهان، کرمان و یزد 400 میلیون متر مکعب آب مورد نیاز است در حالی‌که در حال حاضر یک میلیارد و 284 میلیون متر مکعب انتقال داده می‌شود.

وی با اشاره به طرح‌های بهره‌برداری شده انتقال آب گفت: در حال حاضر 180 میلیون متر مکعب از سرچشمه های دز به قم، 120 میلیون متر مکعب از تونل چشمه لنگان و 84 میلیون مترمکعب از خدنگستان به زاینده رود، 323 میلیون مترمکعب از تونل کوهرنگ یک، 326 میلیون متر مکعب از کوهرنگ دو و250 میلیون مترمکعب از تونل کوهرنگ سه منتقل می شود که علاوه بر آن‌ها طرح های متعددی نیز برای انتقال 845 میلیون مترمکعب دیگر در حال اجرا است.

امام جمعه موقت اهواز افزود: سازمان محیط زیست برای نخستین بار مجوز انتقال آب را صادر کرده و بر پایه آن قرار است ۲۰۰ میلیون متر مکعب آب از خوزستان به باغات پسته رفسنجان منتقل شود. با بهره برداری از طرح های جدید میزان انتقال آب خوزستان به استان‌های دیگر به 2 میلیارد و 809 میلیون متر مکعب می‌رسد که بیش از 7 برابر آب مورد نیاز برای شرب و مصارف بهداشتی است.

وی با بیان اینکه در برخی مسئولان کشور نگاه ملی وجود ندارد، عنوان کرد: آب منتقل شده در حقیقت برای صنعت و کشاورزی مصرف می شود درحالی‌که این کار به صرفه‌ نیست، زیرا واحد های صنعتی که به آب زیادی نیاز دارند باید در کنار رودها و دریاها احداث شوند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مشکلات ایجاد شده در حوزه محیط زیست، به دلیل عدم تطابق گفتار و عملکرد برخی مسئولان، تبعیض و بخشی نگری است، گفت: برخی مسئولان با بخشی نگری در اختصاص بودجه ها عدالت را رعایت نمی‌کنند و وحدت را نقض می‌کنند.

وی افزود: یکی از مسئولان دولتی که مسئولیت بالایی دارد اعلام کرده که قصد برپایی جشن پایان بیکاری در استان خود را دارد و این در حالی است که طبق آمار رسمی نرخ بیکاری در استان خوزستان 25 درصد است و در برخی شهرهای استان به 40 درصد نیز می‌رسد. هچنین این مسئول برای صندوق کارآفرینی استان خود که جمعیت آن 2 میلیون نفر است، دو برابر خوزستان اعتبار در نظر گرفته است.

حیدری با اشاره به اینکه مردم خوزستان و دیگر استان ها با مشاهده این تبعیض و بخشی نگری ها دچار حالت یاس و نا امیدی می‌شوند، اظهار کرد: بخش عمده‌ای از خسارات سیل فروردین 95 در شعیبیه و شوش و مناطق دیگر هنوز پرداخت نشده اما خسارات سیل در یکی از استان‌های دیگر که 10 روز پس از سیل خوزستان اتفاق افتاد، پرداخته شد.

وی با تاکید بر اینکه منافع خوزستان از منافع ملی تفکیک ناپذیر است گفت: استان خوزستان از نظر جغرافیایی، اقتصادی، کشاورزی، نظامی، فرهنگی و درتامین بودجه کشور حرف اول را می زند و به گفته کارشناسان در صورتی که تنها 550 هزار هکتار نیز از اراضی خوزستان به شکل صحیح احیا شود، 50 درصد مواد غذایی مورد نیاز کشور را تامین می‌کند.

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به ظرفیت‌های بزرگ خوزستان در زمینه کشاورزی گفت: در خوزستان 3 میلیون هکتار اراضی قابل  کشت وجود دارد که دو سوم آن یعنی دو میلیون هکتار دست نخورده باقی مانده و همواره ایده مقام معظم رهبری احیای این اراضی دست نخورده بوده است.

وی بیان کرد: به دلیل همین ظرفیت ها و ثروت سرشار خوزستان است که همواره دشمنان ایران و اسلام بیشترین چشم طمع را به آن داشته‌اند. انگلیس در جنگ جهانی اول کار خود برای اشغال ایران را از خوزستان آغاز کرد که با جهاد عشایر عرب ناکام ماند وصدام نیز جنگ خود را با تجاوز به خاک خوزستان آغاز کرد و دفاع رزمندگان ایران در برابر متجاوزان  با درک اهمیت و جایگاه خوزستان بوده است که البته خوزستانی ها با تقدیم 23 هزار شهید پیشتاز دفاع از این سرزمین بوده‌اند.

حیدری با تاکید بر اینکه بخشی نگری‌ها و سیاست‌های غلط برخی مرکزنشینان زمینه را برای سوء استفاده دشمنان مهیا می‌کند، گفت: ایجاد نارضایتی در بین خوزستانی‌ها بزرگ‌ترین خدمت به دشمنان اسلام است. اگر مردم خوزستان ناراضی و سرخورده باشند چه کسی می تواند دربرابر متجاوزان به ایران ایستادگی کند و در نهایت کل کشور و نظام متضرر می‌شود.

وی اظهارات برخی از مسئولان مبنی بر اینکه نباید بگذاریم آب کارون در خلیج فارس سرریز شود و باید سد احداث کنیم را غیرعلمی و غلط دانست و گفت: در این صورت به دلیل قاعده‌ جزر و مد، آب‌های سراسر استان شور می‌شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری مقابله با کانون‌های ریزگرد به وسیله نهال‌کاری را یک آبنبات بزرگ برای فریب مردم دانست، و گفت:  تنها راه مقابله با ریزگردها برگرداندن مقادیری از آب منتقل شده خوزستان است.

وی با اشاره به ارسال نامه ای به محضر مقام معظم رهبری با امضای 6 نماینده خوزستان در مجلس خبرگان، عنوان کرد: از قوه قضائیه نیز برای ورود به این مسئله درخواست کرده‌ایم که در این راستا از وکلای خوزستانی دعوت می‌کنیم تا در تنظیم دادخواست علیه کسانی که آب را خوزستان را منتقل می کنند ما را یاری کنند.



 امانت داري و اخلاق مداري

استفاده از اين خبر فقط با ذکر منبع   مجاز است.


شوش اخبار شوش شهرستان شوش آیت الله حیدری   
  ._PRINT.   Share
کاربرانی که به این خبر امتیاز داده اند.(قرمز رأی منفی و آبی رأی مثبت):

مرتبط باموضوع :

 انصراف یکی از داوطلبان نمایندگی مجلس در شوش  [ دوشنبه، 7 دي ماه، 1394 ] 1538 مشاهده
 چهره‌های شاخص شوش که در سال ٩٤ از دنیا رفتند  [ پنجشنبه، 27 اسفند ماه، 1394 ] 1281 مشاهده
 کشت گیاه کینوا برای اولین بار در شوش  [ يكشنبه، 28 خرداد ماه، 1396 ] 561 مشاهده
 بازدید فرمانده کل ارتش از یادمان فتح المبین  [ دوشنبه، 7 فروردين ماه، 1396 ] 618 مشاهده
 گقت و گو با بازیکن اهل شوش استقلال خوزستان  [ سه شنبه، 28 مهر ماه، 1394 ] 1019 مشاهده
امتیاز دهی به مطلب
انتخاب ها

 فایل پی دی اف فایل پی دی اف

 گرفتن پرينت از اين مطلب گرفتن پرينت از اين مطلب

 ارسال به دوستان ارسال به دوستان

 گزارش این پست به مدیر سایت گزارش این پست به مدیر سایت

اشتراک گذاري مطلب