|
مشکل نقدینگی پگاه برای خرید تجهیزات جدید
راه اندازی وزنه برداری شهرستان شوش
چغندرقند کشاورزان شوشی مشتری ندارد
نماینده شوش: هدف اصلی تروریستها صحن مجلس بود
اسامی هیئت مدیره جدید منطقه ویژه اقتصای شوش
هشدار مسئول حراست شبکه بهداشت شوش
جزئیات جدید از قتل هولناک پدر و پسر در شوش
بازدید میرشکاک از پروژه های بیمارستان شوش
تکمیل ساخت دو پروژه مهم بیمارستان شوش
جزئیات کشف محموله برنج قاچاق در شهر الوان
چاپ کتاب آموزش و پرورش شوش در گذر تاریخ
نگاهی به جاذبههای گردشگری شهرستان شوش
اداره آموزش و پرورش شوش در احتضار
دستگیری رمال و فالگیر کلاهبردار در شوش
ویژه نامه سالروز شهادت فرمانده شهید صفر احمدی
انتصاب سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت شوش
شهرستان شوش در مسیر توسعه ی سیاسی
نگاهی به عملکرد فرماندار شهرستان شوش - 2
معارفه سرپرست جدید اداره آموزش و پرورش شوش
دستگیری عوامل ناامنی در منطقه ابراهیم آباد
تغییر در راس آموزش و پرورش شهرستان شوش
نگاهی به عملکرد فرماندار شهرستان شوش - 1
اعلام اسامی پرستاران نمونه شهرستان شوش
وضعیت تعاونی ها در شهرستان شوش
گفت و گو با عبدالحسین چعب رزمنده دوران جنگ
دکتر میرشکاک: برای جوانان شوش افسوس می خورم
اشراف کامل دستگاه قضایی به فضای مجازی شوش
ایجاد 226 فرصت شغلی در شهرستان شوش
نگاهی به عملکرد شورا و شهرداری شوش
اعتراضات پنهانی علیه شاه در کاغذ پارس
ماجرای دبیر ریاضی در شوش که ضد شاه بود
توضیحاتی درباره حضور دکتر میرشکاک در یک جلسه
وجود 20 دور برگردان خطرساز در جاده شوش - اهواز
بیکاری در شوش؛ چالشی بزرگ و فاجعه انگیز
تقدیر ویژه استاندار خوزستان از فرماندار شوش
آغار بازرسی سرزده از ادارات شهرستان شوش
کد خبر: 13173
ارسال شده در مورخه : چهارشنبه، 21 فروردين ماه، 1398 -
03:30
![]()
سیل اخیر در استان لرستان پلهای زیادی را تخریب کرده است، اما نکته مهم تخریب یکی از پلهای جدید تحت عنوان پل جدید کاکارضا واقع در محور ارتباطی الشتر به خرم آباد است که دو سال از زمان ساخت آن میگذرد. این در حالی است که در نزدیکی همین پل، پل قدیم کاکارضا قرار دارد که بیش از ۱۰۰ سال از زمان ساخت آن میگذرد اما آسیب چندانی به آن وارد نشده است. با این وجود معاون وزیر راه و شهرسازی از اعزام گروهی به منظور تعیین علت تخریب پل جدید کاکارضا در اثر وقوع سیل خبر داد، در حالی که پل قدیمی کاکارضا با بیش از ۱۰۰ سال زمان ساخت دچار آسیب نشده است. خیراله خادمی –مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور- با اشاره به اینکه برآورد اولیه خسارات وارد شده به شبکه ارتباطی کشور ناشی از وقوع سیل حدود ۲,۶۰۰ میلیارد تومان است، اظهار کرد: تصور میکنیم که در بررسیهای دقیقتر میزان این خسارت حدود ۱,۰۰۰ میلیارد تومان دیگر افزایش یابد که مربوط به استانهای گلستان، مازندران، ایلام، لرستان و خوزستان است و استان لرستان بیشترین خسارت وارده را متحمل شده است.
وی در پاسخ به اینکه به چه علت پلهای قدیمی با بیش از ۱۰۰ سال ساخت تخریب نشدهاند، اما شاهد فروپاشی پلهایی هستیم که بعضاً دو سال از زمان ساخت آنها میگذرد؟ تصریح کرد: اینگونه نیست که همه پلهای قدیمی سالم مانده و پلهای جدید تخریب شده باشند. باید بدانید اکثر پلهایی که در مسیر کشکان و سیمره از خرم آباد تا پلدختر قرار داشتند تخریب شدهاند و این موضوع به علت بالا بودن شدت بارندگی و فشار سیل است.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با اشاره به اینکه پلها برای دورههای زمانی مختلف و به طور مثال بازههای زمانی ۳۰ و یا ۱۰۰ ساله طراحی میشوند، گفت: پلها بر اساس آئیننامه راهسازی احداث میشوند و همان گونه که میدانید قالب آنها در آبراهها و در معرض سیل برای دوره زمانی ۳۰ ساله طراحی میشوند علت بالا نبودن میزان دوره زمانی ساخت آنها این است که توجیه اقتصادی ندارند و در آئیننامه راهسازی نیز این مسئله مدنظر قرار گرفته است.
وی افزود: در مورد دو پل جدید و قدیم کاکارضا در محور ارتباطی الشتر به خرم آباد باید خاطرنشان کرد که تیم فنی جهت بررسی به محل اعزام شده است تا مشخص شود به چه علت پل جدید تخریب شده و پل قدیم پابرجاست. شاید این مسئله به دلیل طراحی، جانمایی و یا ضعف ساخت باشد که به محض مشخص شدن آن اعلام خواهد شد.
خادمی تاکید کرد: اینگونه نیست که تمامی پلهای جدید تخریب و پلهای قدیم پابرجا باقی مانده باشند و تا جایی که اطلاع داریم تنها در این مورد چنین اتفاقی رخ داده است.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور همچنین با اشاره به اینکه عمده تلاش در استانهای سیل زده بر این مبناست که از طریق ایجاد سیل بندها مانع از رخ داد سیل در مناطقی شویم که احتمال جمع شدن آب وجود دارد، گفت: در مسیر اهواز، اندیمشک که تراکم اصلی جادهای شمال به جنوب خوزستان در آن وجود دارد، متأسفانه به طول ۲۵ کیلومتر شاهد آبگرفتگی مسیر هستیم و در جابجایی بار ترانزیتی از بندر امام خمینی، بندر خرمشهر و بندر آبادان به مرکز کشور به دلیل قطع شدن جاده اخلال ایجاد شده است.
خادمی با بیان اینکه حدوده ۴۰ تا ۴۲ هزار وسیله نقلیه سبک و سنگین از این مسیر عبور میکردند، گفت: حدود ۸۵۰۰ تریلر و ماشین سنگین بارهای بندری را از طریق این جاده به مرکز کشور انتقال میدادند که با توجه به آبگرفتگی جاده، کل شبکه حمل و نقل استان دچار مشکل شده است و مسیر اهواز، شوشتر، دزفول و اندیمشک به سمت پل زال و خرم آباد را جایگزین کردیم اما با توجه به بار ترافیکی این مسیر محور شلوغ شده و تردد به کندی صورت میگیرد.
وی همچنین از مردم درخواست که اگر کار ضروری ندارند از شمال به مرکز خوزستان تردد نکنند و تا باز شدن مسیر منتظر بمانند.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور همچنین به وضعیت ریلی استان خوزستان در محور اهواز اندیمشک اشاره و خاطرنشان کرد: مسیر ریلی شمال به جنوب که خوزستان را به مرکز کشور متصل میکرد با ۲۰ کیلومتر آبگرفتگی همراه شده و ریل و جاده در این مسافت به زیر آب رفتند، چرا که در مسیر موازی یکدیگر قرار دارند و سیلاب هر دو محور را دچار مشکل کرده است و سه کیلومتر از مسیر ریل به زیر آب رفته است.
کاربرانی که به این خبر امتیاز داده اند.(قرمز رأی منفی و آبی رأی مثبت):
مرتبط باموضوع : مقاومت زیاد مردم شوش در مقابل سپاه خلیفه اول [ سه شنبه، 3 اسفند ماه، 1395 ] 845 مشاهده
افتتاح ایستگاه ذخیره آب آشامیدنی صالحیه [ سه شنبه، 5 اسفند ماه، 1393 ] 1401 مشاهده
کلاهی بر سر خودیابی یا کلاهان اجتماعی [ يكشنبه، 30 آذر ماه، 1393 ] 1542 مشاهده
دیدار فرماندار شوش با استاندار خوزستان [ دوشنبه، 21 تير ماه، 1395 ] 863 مشاهده
حمایت از هنرمندان حوزه فرهنگ و هنر انقلاب [ دوشنبه، 30 فروردين ماه، 1395 ] 887 مشاهده
|
امتیاز دهی به مطلب
|