تهران - ایران اُنا: بدعهدی خودروسازان کشور به ویژه در تحویل محصولات ثبتنامی همچنان ادامه دارد و هر چند وقت یکبار اطلاعیهای عجیب تر از قبل در این مورد صادر میکنند. |
مشکل نقدینگی پگاه برای خرید تجهیزات جدید
راه اندازی وزنه برداری شهرستان شوش
چغندرقند کشاورزان شوشی مشتری ندارد
نماینده شوش: هدف اصلی تروریستها صحن مجلس بود
اسامی هیئت مدیره جدید منطقه ویژه اقتصای شوش
هشدار مسئول حراست شبکه بهداشت شوش
جزئیات جدید از قتل هولناک پدر و پسر در شوش
بازدید میرشکاک از پروژه های بیمارستان شوش
تکمیل ساخت دو پروژه مهم بیمارستان شوش
جزئیات کشف محموله برنج قاچاق در شهر الوان
چاپ کتاب آموزش و پرورش شوش در گذر تاریخ
نگاهی به جاذبههای گردشگری شهرستان شوش
اداره آموزش و پرورش شوش در احتضار
دستگیری رمال و فالگیر کلاهبردار در شوش
ویژه نامه سالروز شهادت فرمانده شهید صفر احمدی
انتصاب سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت شوش
شهرستان شوش در مسیر توسعه ی سیاسی
نگاهی به عملکرد فرماندار شهرستان شوش - 2
معارفه سرپرست جدید اداره آموزش و پرورش شوش
دستگیری عوامل ناامنی در منطقه ابراهیم آباد
تغییر در راس آموزش و پرورش شهرستان شوش
نگاهی به عملکرد فرماندار شهرستان شوش - 1
اعلام اسامی پرستاران نمونه شهرستان شوش
وضعیت تعاونی ها در شهرستان شوش
گفت و گو با عبدالحسین چعب رزمنده دوران جنگ
دکتر میرشکاک: برای جوانان شوش افسوس می خورم
اشراف کامل دستگاه قضایی به فضای مجازی شوش
ایجاد 226 فرصت شغلی در شهرستان شوش
نگاهی به عملکرد شورا و شهرداری شوش
اعتراضات پنهانی علیه شاه در کاغذ پارس
ماجرای دبیر ریاضی در شوش که ضد شاه بود
توضیحاتی درباره حضور دکتر میرشکاک در یک جلسه
وجود 20 دور برگردان خطرساز در جاده شوش - اهواز
بیکاری در شوش؛ چالشی بزرگ و فاجعه انگیز
تقدیر ویژه استاندار خوزستان از فرماندار شوش
آغار بازرسی سرزده از ادارات شهرستان شوش
کد خبر: 13250
ارسال شده در مورخه : چهارشنبه، 2 بهمن ماه، 1398 -
03:30
اینکه خودروهای ثبتنامی در تاریخ مقرر تحویل نمیشود و گاهی حتی مشخصات محصول (مثلا رنگ) نیز تغییر میکند، دیگر برای مشتریان ایرانی عادی شده و چندان تعجب آور نیست. این در حالی است که طی امسال خودروسازان، دو اقدام عجیب دیگر را به لیست بدعهدیهای خود اضافه کردهاند. مورد نخست، به عدم تحویل خودروهای ثبتنامی با وجود تکمیل وجه مشتریان مربوط میشود. داستان از این قرار است که خودروسازان طی چند ماه گذشته برای برخی مشتریان (ثبتنامکنندگان در طرحهای پیش فروش) دعوتنامه ارسال و از آنها خواستهاند نسبت به تکمیل وجه پیش خرید خود اقدام کنند. طبق عرف، پس از ارسال دعوتنامه و تکمیل وجه، خودروسازان باید تا ۳۰ روز کاری نسبت به تحویل محصولات ثبتنامی اقدامات لازم را انجام دهند. این در شرایطی است که برخی مشتریان به «دنیای اقتصاد» میگویند با وجود تکمیل وجه و گذشت چند ماه، هنوز خودرو آنها تحویل نشده است. یکی از این مشتریان میگوید: شهریور سال گذشته برای خرید ساینا ثبتنام کردم؛ اما در موعد مقرر موفق به دریافت آن نشده است. وی میافزاید: مرداد امسال برای بنده دعوتنامه ارسال شد، بنابراین نسبت به تکمیل وجه اقدام کردم. این مشتری تاکید میکند:با وجود آنکه بیش از چهار ماه از تکمیل وجه من میگذرد، سایپا هنوز خودرو بنده را تحویل نداده و وقتی به نمایندگی نیز مراجعه میکنم، میگویند خودرو نداریم و شاید بعد از عید تحویل دهیم. با توجه به اظهارات این مشتری (بهعنوان یکی از مشتریان معترض به عدم تحویل خودرو از سوی خودروسازان) این پرسش پیش میآید که وقتی قرار نیست خودرویی تحویل شود، چرا از مشتریان میخواهند نسبت به تکمیل وجه اقدام شود؟ اگر هم تکمیل وجه صورت میگیرد، پس چرا خودرو را تحویل نمیدهند؟ اما مورد دوم به جایگزینی خودروهای ثبتنامی مربوط میشود. اینکه به خصوص در دوران تحریم، خودروهای ثبتنامی (پیشفروشی) جایگزین شوند، موضوع عجیب و غریبی برای مشتریان ایرانی نیست، اما نکته این ماجرا هم به «تکمیل وجه» برمیگردد. معمولا وقتی قرار است خودرویی به دلیل مشکلات تولید، جایگزین شود، این اقدام تا قبل از تکمیل وجه صورت میگیرد، حال آنکه در حال حاضر اتفاق دیگری رخ داده است. بر این اساس، ایران خودرو اخیرا اعلام کرده توان تحویل دنا پلاس و سمند سورن را ندارد و مشتریان میتوانند به جای این دو محصول، پژو پارس دریافت کنند. این در حالی است که از مشتریان دنا و سورن پیش تر خواسته شده تا نسبت به تکمیل وجه اقدام کنند. در واقع، ایران خودرو پس از تکمیل وجه مشتریان این دو محصول، طرح جایگزینی را به آنها پیشنهاد داده است. هرچند با توجه به تحریم صنعت خودروی ایران از سوی آمریکا و مشکلات داخلی اقتصاد، تاخیر در تحویل و حتی جایگزینی برخی محصولات (مونتاژیهایی که شرکتهای مادر آنها از ایران رفته و تامین قطعه انجام نمیدهند) تا حدی پذیرفتنی است، اما اقدامات اخیر خودروسازان برای مشتریان قابل هضم نیست. اینکه از مشتریان خواسته شود تکمیل وجه کنند و سپس ماهها بگذرد و خودرویی تحویل نشود، یا محصول ثبتنامی تغییر کند، به هیچ وجه با اصول مشتری مداری همخوانی ندارد. اینگونه بدعهدیها طبعا منجر به بیاعتمادی و بغض بیشتر مشتریان نسبت به خودروسازان کشور خواهد شد، موضوعی که گویا چندان اهمیتی برای متولیان صنعت خودرو در ایران ندارد.
کاربرانی که به این خبر امتیاز داده اند.(قرمز رأی منفی و آبی رأی مثبت):
مرتبط باموضوع : بررسی رانت 650 میلیون یورویی در مجلس [ چهارشنبه، 25 دي ماه، 1392 ] 1082 مشاهده
بنزین 400 تومانی تا کی اعتبار مصرف دارد؟ [ جمعه، 22 فروردين ماه، 1393 ] 1191 مشاهده
دلار پس از ژانویه ارزان میشود [ دوشنبه، 8 دي ماه، 1393 ] 1987 مشاهده
سرانجام کمر قیمت پیاز در بازار شکست [ يكشنبه، 22 مرداد ماه، 1396 ] 673 مشاهده
کاهش قیمت طلا و سکه در بازار [ سه شنبه، 8 مهر ماه، 1393 ] 1150 مشاهده
|
امتیاز دهی به مطلب
|