|
مشکل نقدینگی پگاه برای خرید تجهیزات جدید
راه اندازی وزنه برداری شهرستان شوش
چغندرقند کشاورزان شوشی مشتری ندارد
نماینده شوش: هدف اصلی تروریستها صحن مجلس بود
اسامی هیئت مدیره جدید منطقه ویژه اقتصای شوش
هشدار مسئول حراست شبکه بهداشت شوش
جزئیات جدید از قتل هولناک پدر و پسر در شوش
بازدید میرشکاک از پروژه های بیمارستان شوش
تکمیل ساخت دو پروژه مهم بیمارستان شوش
جزئیات کشف محموله برنج قاچاق در شهر الوان
چاپ کتاب آموزش و پرورش شوش در گذر تاریخ
نگاهی به جاذبههای گردشگری شهرستان شوش
اداره آموزش و پرورش شوش در احتضار
دستگیری رمال و فالگیر کلاهبردار در شوش
ویژه نامه سالروز شهادت فرمانده شهید صفر احمدی
انتصاب سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت شوش
شهرستان شوش در مسیر توسعه ی سیاسی
نگاهی به عملکرد فرماندار شهرستان شوش - 2
معارفه سرپرست جدید اداره آموزش و پرورش شوش
دستگیری عوامل ناامنی در منطقه ابراهیم آباد
تغییر در راس آموزش و پرورش شهرستان شوش
نگاهی به عملکرد فرماندار شهرستان شوش - 1
اعلام اسامی پرستاران نمونه شهرستان شوش
وضعیت تعاونی ها در شهرستان شوش
گفت و گو با عبدالحسین چعب رزمنده دوران جنگ
دکتر میرشکاک: برای جوانان شوش افسوس می خورم
اشراف کامل دستگاه قضایی به فضای مجازی شوش
ایجاد 226 فرصت شغلی در شهرستان شوش
نگاهی به عملکرد شورا و شهرداری شوش
اعتراضات پنهانی علیه شاه در کاغذ پارس
ماجرای دبیر ریاضی در شوش که ضد شاه بود
توضیحاتی درباره حضور دکتر میرشکاک در یک جلسه
وجود 20 دور برگردان خطرساز در جاده شوش - اهواز
بیکاری در شوش؛ چالشی بزرگ و فاجعه انگیز
تقدیر ویژه استاندار خوزستان از فرماندار شوش
آغار بازرسی سرزده از ادارات شهرستان شوش
کد خبر: 13275
ارسال شده در مورخه : دوشنبه، 12 اسفند ماه، 1398 -
03:30
![]()
یکی از مهمترین اصول زندگی انسانها یادگیری است؛ چراکه انسان از بدو تولد تا انتهای مسیر زندگی، با فرایندهای مختلف یادگیری روبهرو میشود. از طریق این فرایندها، فرد با محیط خود آشنا میشود و از آن برای تأمین احتیاجات خود استفاده میکند. از زمان آغاز روانشناسی بهعنوان یک علم مستقل، یادگیری، موضوعی اصلی و اساسی در پژوهشهای روانشناختی بوده است. برای یادگیری تعاریف مختلفی ارائهشده است. رفتارگرایان، یادگیری را تغییر در رفتار قابل مشاهده و اندازهگیری میدانند، درحالیکه پیروان مکاتب شناختی، آن را کسب بینشهای جدید و یا تغییر در بینشهای گذشته عنوان میکنند. متخصصان معتقدند یادگیری افراد، تابع سبکهای مختلفی است. سبک یادگیری نقش مهمی در یادگیری افراد مختلف بهویژه دانش آموزان و دانشجویان دارد. این سبکها ناشی از تفاوتهای فردی هستند. به همین دلیل یک نظام آموزشی موفق باید به تفاوتهای فردی و سبک یادگیری فراگیران خود توجه داشته باشد. امروزه مشکلات نظامهای آموزشی بهخصوص مراکز آموزش عالی و یا دانشگاهها در امر آموزش مؤثر و مداوم، بسیار قابل توجه هستند. نتایج پژوهشهای مختلف نیز نشان میدهند که بسیاری از فراگیران دانشگاهها، یادگیری مؤثر و پایداری ندارند و به دنبال آن، دچار افت تحصیلی و مشکلات روانی اجتماعی حاصل از آن میشوند. برای بررسی دلیل زیربنایی این موضوع، گروهی از محققان کشور از دانشگاه علوم پزشکی اهواز، مطالعهای را انجام دادهاند که در آن به بررسی موانع یادگیری از دیدگاه دانشجویان پرداخته شده است. در این مطالعه مقطعی، ۲۳۰ دانشجو از گروههای مختلف دانشکده بهداشت دانشگاه فوق شامل بهداشت محیط، بهداشت عمومی، آمار زیستی، بهداشت حرفهای، مدیریت خدمات بهداشتی، حشرهشناسی پزشکی و آموزش بهداشت مشارکت داشتهاند و از طریق پرسشنامه، دادههای مورد نیاز پژوهشگران را فراهم آوردهاند. این دادهها سپس با استفاده از روشهای آماری و به کمک کامپیوتر، تجزیهوتحلیل شدهاند. نتایج این مطالعه نشان میدهد که بعضی ویژگیهای آموزشی استاد نظیر قدرت بیان، بهروز بودن ازلحاظ علمی و ایجاد انگیزه در دانشجو که نشانگر مهارتهای تدریس او هستند، از موانع عمده یادگیری در دانشجویان بهحساب میآیند. همچنین بر این اساس، ویژگیهای اخلاقی و فردی نظیر رعایت انصاف و حرمت و احترام دانشجو که نشانگر روابط انسانی استاد هستند نیز در این مسئله تأثیرگذار هستند. البته طبق نتایج حاصله، نباید برخی مشکلات روحی نظیر افسردگی دانشجویان را نیز فراموش کرد. در این خصوص، امین ترابی پور، استادیار و محقق گروه مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز و همکارانش میگویند: «با توجه به نتایج بهدستآمده از این تحقیق، اساتید باید در راستای بهبود و توسعه یادگیری و ایجاد محیط پویا تلاش کرده و بتوانند ارتباط مؤثر و مناسب را که کلید یادگیری است برقرار کنند». آنها ادامه میدهند: «همچنین برگزاری کارگاههای آموزشی توسط دانشگاه برای ارتقای مهارت ارتباط اساتید و بهبود این ارتباط قابل توصیه است. بهعلاوه رفع مشکلات روحی و افسردگی دانشجویان نیز با لزوم شناسایی بهموقع و درمان دارویی یا شناختی از ضروریاتی است که بر اهمیت کار مشاوره و ارائه خدمات روانشناختی صحه میگذارد». این یافتهها که میتوانند راهکار مناسبی برای کاستن از سنگینی بار آموزشوپرورش دانشجویان باشند، در نشریه «توسعه و آموزش پزشکی» به چاپ رسیدهاند. این نشریه، فصلنامهای است که توسط مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با همکاری انجمن علمی آموزش علوم پزشکی ایران منتشر میشود.
کاربرانی که به این خبر امتیاز داده اند.(قرمز رأی منفی و آبی رأی مثبت):
مرتبط باموضوع : درد بی درمان - قسمت بیست و دوم - دروغ گویی [ جمعه، 12 آبان ماه، 1396 ] 622 مشاهده
تغییر در ریاست سازمان حج و زیارت [ شنبه، 4 دي ماه، 1395 ] 806 مشاهده
اختتامیه پنجمین المپیاد قرآن و عترت در گراش [ جمعه، 4 ارديبهشت ماه، 1394 ] 1649 مشاهده
درد بی درمان - قسمت سی ام - مرگ [ پنجشنبه، 5 بهمن ماه، 1396 ] 605 مشاهده
وزیر ارشاد دولت یازدهم انتخاب شد [ دوشنبه، 7 مرداد ماه، 1392 ] 1119 مشاهده
|
امتیاز دهی به مطلب
|