امروز:  شنبه، 9 تير ماه، 1403
Preview Javascript DHTML Drop Down Menu Powered by dhtml-menu-builder.com
اخبار برگزیده شوش

مشکل نقدینگی پگاه برای خرید تجهیزات جدید

راه اندازی وزنه برداری شهرستان شوش

رسمی غلط و مرگبـار

 

چغندرقند کشاورزان شوشی مشتری ندارد

نماینده شوش: هدف اصلی تروریست‌ها صحن مجلس بود

اسامی هیئت مدیره جدید منطقه ویژه اقتصای شوش

هشدار مسئول حراست شبکه بهداشت شوش

جزئیات جدید از قتل هولناک پدر و پسر در شوش

 

بازدید میرشکاک از پروژه های بیمارستان شوش

تکمیل ساخت دو پروژه مهم بیمارستان شوش

جزئیات کشف محموله برنج قاچاق در شهر الوان

چاپ کتاب آموزش و پرورش شوش در گذر تاریخ

نگاهی به جاذبه‌های گردشگری شهرستان شوش

مرگ دلخراش یک کشاورز در شوش

اداره آموزش‌ و پرورش شوش در احتضار

دستگیری رمال و فالگیر کلاهبردار در شوش

ویژه نامه سالروز شهادت فرمانده شهید صفر احمدی

انتصاب سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت شوش

شهرستان شوش در مسیر توسعه ی سیاسی

شوش و تغییرات مدیریتی

نگاهی به عملکرد فرماندار شهرستان شوش - 2

معارفه سرپرست جدید اداره آموزش و پرورش شوش

دستگیری عوامل ناامنی در منطقه ابراهیم آباد

تغییر در راس آموزش و پرورش شهرستان شوش

نگاهی به عملکرد فرماندار شهرستان شوش - 1

اعلام اسامی پرستاران نمونه شهرستان شوش

ترکیب آینده شورای شهر شوش

وضعیت تعاونی ها در شهرستان شوش

گفت و گو با عبدالحسین چعب رزمنده دوران جنگ

دکتر میرشکاک: برای جوانان شوش افسوس می خورم

 
 
 
 
 
 

اشراف کامل دستگاه قضایی به فضای مجازی شوش

ایجاد 226 فرصت شغلی در شهرستان شوش

شهرداری شوش و حلقه مفقوده آن

نگاهی به عملکرد شورا و شهرداری شوش

اعتراضات پنهانی علیه شاه در کاغذ پارس

ماجرای دبیر ریاضی در شوش که ضد شاه بود

شوش، رضایت و نارضایتی - ورزش

توضیحاتی درباره حضور دکتر میرشکاک در یک جلسه

وجود 20 دور برگردان خطرساز در جاده شوش - اهواز

بیکاری در شوش؛ چالشی بزرگ و فاجعه انگیز

تشکیل یک ائتلاف بزرگ انتخاباتی در شوش

هشدار مدیر کل میراث فرهنگی در خصوص شوش

 
 

تقدیر ویژه استاندار خوزستان از فرماندار شوش

آغار بازرسی سرزده از ادارات شهرستان شوش

بلاتکلیفی کارکنان بازنشسته نیشکر هفت تپه

عدم پرداخت مطالبات ذرت کاران شهرستان شوش

  کد خبر: 1384      ارسال شده در مورخه : چهارشنبه، 11 مرداد ماه، 1391 - 03:30   ._PRINT.  



زوایای پنهان سیاست خاورمیانه ای آمریكا

طرح بوش برای حمله به لیبی و سوریه!

ایران انا: تلاش بسیار گسترده آمریكا برای سرنگونی اسد از دوران جرج بوش طراحی شده و شكست در آن منافع این كشور را در خاورمیانه دچار مشكلات اساسی خواهد كرد.



كشورهای بحران آفرین در سوریه برای بر هم زدن ثبات از زمان شروع بحران در این كشور تلاش كرده اند تا با حمایت از برخی مطبوعات حقایق این كشور را وارونه جلوه داده و اخبار واقعی این كشور را سانسور كنند. این كشورها با مشاهده مقاومت مردم سوریه و حمایت همه جانبه از رهبرشان این روزها دچار ناامیدی شده و به هجمه های تبلیغاتی گسترده، فیلم سازی و جنگ روانی بر ضد نظام حاكم روی آورده اند. آنها تلاش می كنند با خرج دلارهای نفتی كشورهای عربی حاشیه خلیج فارس، زمینه هجمه های تبلیغاتی علیه شخص بشار اسد و مردم را به وجود آورده تا از این طریق نظام سوریه را از پای درآورند و سناریویی مانند رقم بزنند.

در این گزارش محورهای زیر مورد بررسی قرار گرفته است:

- فعالیت های سینمایی-اطلاعاتی آمریكا علیه سوریه

- شكست مفتضحانه در جنگ روانی علیه سوریه

- كابوس های فراروی خاورمیانه در صورت سقوط 'اسد'

- تلاش برای به دست گرفتن مطبوعات طرفدار نظام سوریه

- گام به گام با بحران آفرینان

- جنگ رسانه ای

- ناتوانی آمریكا در مدیریت بحران سوریه

**فعالیت های سینمایی- اطلاعاتی آمریكا علیه سوریه

-------------------------------------------------------------

شبكه خبری نهرین نت عراق گزارش داد: دستگاه اطلاعاتی كشور چین فاش كرده است در ایالات متحده آمریكا یكی از بزرگترین فعالیت های سینمایی-اطلاعاتی در دست طراحی است. آمریكایی ها با این اقدام ها تلاش می كنند فضای سوریه را ملتهب و با سناریوسازی مقدمات سقوط نظام سوریه را فراهم سازند.

دستگاه اطلاعاتی كشور چین همچنین در این گزارش فاش كرد كه این فعالیت سینمایی، اطلاعاتی كه طراح و مجری آن شركت 'مترو گولدن مایر' است در استودیوهای هالیوود ایالات متحده آمریكا در حال طراحی و آماده شدن است.

بنا به گزارش دستگاه اطلاعاتی چین، این فعالیت سینمایی در خدمت پروژه های آمریكایی، غربی، رژیم اشغالگر قدس، تركیه و برخی از كشورهای عربی است تا نظام سوریه را از پای در آورند.

'زونكو كینگ باو' سخنگوی دستگاه اطلاعاتی چین گفت: این پروژه در نظر دارد تا یك برنامه سینمایی را به تصویر كشد تا در آن صحنه های جعلی سقوط نظام 'بشار اسد' را نشان دهد.

وی در ادامه گفت: این پروژه سینمایی بزرگ، یك توطئه جهانی را علیه كشور سوریه به تصویر می كشد.

سخنگوی دستگاه اطلاعاتی چین در ادامه افزود، كشور چین هرگز نظام سوریه را كه با یك توطئه جهانی روبرو است، رها نخواهد كرد و در برابر این توطئه ها از سوریه حمایت و همواره به نظام سوریه روحیه خواهد داد تا در برابر بحران آفرینان از خود مقاومت نشان دهد و هرگونه توطئه ای را خنثی كند.

سرهنگ 'ایشما سونگا' دیگر سخنگوی دستگاه اطلاعاتی چین در گفتگو با شبكه 2 روسیه گفت: دستگاه اطلاعاتی كشور چین اطلاعاتی در دست دارد كه شركت 'آسا دیز داك ریلی' در شهر فلادلفیا ایالات متحده آمریكا تولید كننده اصلی فیلم هایی است كه اسم سری آنها 'ریساوندینگ فول' یا 'السقوط المدوی' (سقوط پر سر و صدا) است كه هدف اصلی آن تضعیف روحیه نظامیان و طرفداران 'بشار اسد' است.

در این فیلم ها قصر جمهوری، كوه قاسیون، فرودگاه بین المللی، ورزشگاه عباسیان، كتابخانه اسد و یكی از مزارع ویژه یك افسر ارشد سوریه به نمایش گذاشته می شود تا به وسیله این موارد سناریو سقوط 'بشار اسد' را به تصویر كشند.

'سونگا' در گفتگو با شبكه خبری راشاتودی گفت: این طرح نمونه هایی از جدایی افسران عالیرتبه و سیاست مداران بلندپایه سوری را نشان می دهد.

'سونگا' در ادامه افزود این طرح 36 میلیارد دلار هزینه بر می دارد كه این مبلغ توسط قطر، عربستان و عمان پرداخته می شود.

وی در ادامه این گفتگوها یادآور شد، زمان مشخص شده برای پخش این برنامه ها هنگامی است كه همه رسانه های سوری،لبنانی، ایرانی حامی 'بشار اسد' قطع خواهد شد. بنا به گفته این مسوول چینی، این اقدام ضمن یك طرح سیاسی، زمانی سریع انجام خواهد شد كه پیش بینی می شود قبل از ماه آبان آینده به مرحله اجرا گذاشته شود.

از سوی دیگر یك منبع رسمی سوریه طی بیانیه ای هشدار داده است، توطئه ای غربی علیه نظام سوریه در جریان است تا به كانال های تلویزیون سوریه دست یابند و به این وسیله برنامه هایی را پخش كنند مبنی بر سقوط نظام سوریه، فرار 'بشار اسد' از سوریه و اختلاف افتادن میان نیروهای'بشار اسد'. هدف آنها از این اقدام ها این است كه نظام سوریه را به زانو درآورند و به جای آن یك نظام وهابی طایفه ای كه هم محور دولت های عربستان، قطر، تركیه باشد و با اسراییل رابطه تنگاتنگی داشته باشد در این كشور بر سر كار آورند.

آنچه از این فعالیت سینمایی بر می آید این است كه ایالات متحده، همپیمانان اروپایی، كشورهای عربی حاشیه خلیج فارس و تركیه نتوانسته اند بعد از 17 ماه توطئه از طریق نظامی نظام ' بشار اسد' را از پای درآورند.

روزنامه الاوسط چاپ كانادا نوشت، به نظر می سد جنگ مطبوعاتی علیه سوریه ادامه دارد و علاوه بر این كه از افراده زبده مطبوعاتی در این زمینه استفاده شده است میلیاردها دلار نیز در این راه مورد استفاده قرار می گیرد.

این روزنامه همچنین نوشت: یك سناریو جدید علیه نظام سوریه در حال رقم خوردن است كه به موجب آن شخصی شبیه 'بشار اسد' در دوحه اعلان كنارگیری از حكومت را خواهد كرد. بعد از این اتفاق تلاش می شود در سوریه یك كودتا ترتیب داده شود.

**شكست مفتضحانه جنگ روانی علیه سوریه

---------------------------------------------------

بنا به گزارشی كه هفته نامه المجد اردن به نقل از روزنامه دانشگاه حیفای اسراییل ارایه می دهد، اسراییل در برانگیختن یك جنگ روانی علیه مردم سوریه و شخص 'بشار اسد' شكست مفتضحانه ای خورده است.

این گزارش حاكی است كه اسراییل برای برانگیختن یك حمله روانی علیه نظام سوریه از ده ها تن از روانشناسان استفاده كرده است. این روانشناسان در روزنامه ها علیه نظام سوریه مطلب می نوشته اند. كارایی این مطالب از ده برابر تاثیرگذاری مواد منفجره بیشتر بوده است.

مركز آمار و مطالعات استراتژیك دمشق با نقل مقاله ای از نویسندگانی به نام 'نتالی هارئیل'، 'نیر حسون' و 'یاو شتیرن' كه در زمینه عملیات جنگی متخصص هستند گزارش داد، ارتش اسراییل در جنگ علیه سوریه مشاركت می كند و هدایتگر جگ روانی، مطبوعاتی ضدسوری است. این مركز آمار گزارش داد، واحدی به نام 'ملاط' عهده دار بخش جنگ روانی بر ضد سوریه و شخض 'بشار اسد' است.

هفته نامه المجد اردنی در ادامه متذكر شد، واحد مذكور گزارش هایی برای آینده در مورد جشن تضعیف و سقوط نظام سوریه آماده می كند تا به این وسیله رویای قدیم اسراییل را در رهایی از رهبری سوریه محقق سازد.

مركز مطالعات سوری اشاره می كند كه فرمانده ستاد اسراییل توانسته است حدود 70 نفر از دانشمند متخصص روانشناسی را كه زبان عربی را به خوبی می دانند برای رهبری فرماندهان اطلاعاتی آماده كند. همه توجه این افراد به سوریه و اوضاع این كشور معطوف شده است.

این روند از زمان سقوط دیكتاتور تونس و مصر سیر افزایشی به خود گرفته است. از زمانی كه اعتراضات در سوریه شروع شده تعداد این دانشمندان به 147 نفر رسیده است. در میان این افراد رییس شبكه اطلاعاتی'امان' به نام 'عاموس ملكا' هم مشاهده می شود.

به عنوان مثال مدتی پیش در روزنامه 'لوموند' فرانسه مقاله ای توسط یك روزنامه نگار طرفدار اسراییل منتشر شده است. نكته مهم این است كه این مقاله تحت نظارت واحد جنگ روانی 'ملاط' و شخص 'عاموس' نوشته شده بود.

در این مقاله، نویسنده با سوال و جواب های هدفمند از شخصیت های بسیار نزدیك 'بشار اسد' در مورد زمامداری وی به اعتبار این افراد لطمه وارد كرده و نتیجه گیری را به سمت اجبار در كناره گیری اسد از قدرت هدایت كرده است.

در این مقاله سعی شده كه آنچه در میان افكار عمومی در مورد دولت سوریه وجود دارد معكوس جلوه داده شود، به طوری كه 'بانیو' فعال دستگاه اطلاعاتی اسراییلی اعتراف كرده تاثیر تخریبی این مقاله از ده تن مواد منفجره بیشتر است، گرچه وجود 'بشار اسد' آن را بی تاثیر كرده است.

مركز مطالعات سوریه گزارش می دهد، طبق آنچه كه در روزنامه دانشگاه حیفا آمده است، واحد 'ملاط' به تنهایی وظیفه دارد پیامك هایی را به شهروندان سوری ارسال و مقاله هایی را منتشر كند تا از طریق آن فرماندهان نظامی، سیاسی و امنیتی سوریه روحیه خود را در دفاع از كشور ببازند، اما این روزنامه دانشگاه حیفا در پایان می نویسد كه واحد 'ملاط' و 'عاموس' در اقدام های خود شكست مفتضحانه ای خورده اند و اكنون دچار ناامیدی شده اند، زیرا 'بشار اسد' از این جنگ روانی علیه وی متاثر نشده و مردم سوریه هم از تاثیر روانی آن در مصونیت به سر می برند.

**كابوس های فراروی خاورمیانه در صورت سقوط 'اسد'

-------------------------------------------------------------

بنا به گزارش خبرگزاری 'براثای' عراق، مجله'تایم' آمریكا نوشت: منطقه خاورمیانه نمی تواند بدون حضور 'بشار اسد' به زندگی خود ادامه دهد و زندگی بدون حضور 'بشار اسد' هرگز آسان نخواهد بود.

این مجله در قالب یك گزارش نوشت كه هیچ كسی نیست كه از جنگ داخلی در سوریه ابراز خوشحالی كند.

این مجله افزود، درصورتیكه رژیم 'بشار اسد' سقوط كند منطقه خاورمیانه شاهد 5 كابوس خواهد بود. اولین كابوس به وجود آمدن حمام خون است. این مجله آمریكایی نوشت: اینكه برخی از كشورهایی عربی پیوسته تكرار می كنند اگر 'بشار اسد' از حكومت كناره گیری كند امنیت خود و مردم كشور سوریه را تامین می كند امور را به خوبی درك نمی كنند، زیرا نظام سوریه نظامی است كه نه تنها بر تبلیغات و مطبوعات سیطره دارد، بلكه هزاران نفر از مردم سوریه حاضرند در راه 'بشار اسد' جان فشانی كنند.

این مجله نوشت كه كابوس دوم این است كه بعد از'بشار اسد' هم مجاهدان خلا ناشی از نبود وی را پر خواهند كرد.

مجله آمریكایی نوشت، كابوس دیگری كه بر منطقه خاورمیانه خیمه خواهد زد انتشار سلاح های شیمیایی است كه از چند دهه پیش در انبار مهمات 'بشار اسد' ذخیره شده است تا علیه اسراییل به كار گرفته شود. بنا به نوشته این مجله، كابوس چهارم فروپاشی سوریه است كه در این صورت یك تنش برای به دست گرفتن قدرت در سوریه حاكم خواهد شد كه در این صورت انقلابیون به كاخ 'بشار اسد' وارد می شوند و با طرفداران وی درگیر می شوند و نظام به طور كلی تجزیه خواهد شد.

كابوس پنجم كه این مجله احتمال به وجود آمدن آن را می دهد این است كه آنچه سوریه شاهد آن است با توجه به نقشه خاورمیانه جدید فقط به خود سوریه محدود نخواهد شد، بلكه باید یك نقشه ای آماده شود تا مرز این كشور با تركیه، اردن، عراق، لبنان و اسراییل را ترسیم كند.

**تلاش برای به دست گرفتن مطبوعات طرفدار نظام سوریه

-----------------------------------------------------------------

صدای روسیه گزارش داد كه آژانس اطلاعاتی كشورهای غربی با همكاری برخی از كشورهای عربی علیه كانال های ماهواره ای، تلویزیونی سوریه تلاش می كنند.

وزارت مطبوعات سوریه نسبت به این امر هشدار داده است كه در این راستا تلاش خواهد شد فركانس كانال های تلویزیون سوریه در دست گرفته شود و گزارش های دروغین پخش شود مبنی بر اینكه نظام سوریه سقوط كرده و یا اینكه در این كشور كودتا اتفاق افتاده است.

پیش از این هم مطبوعات سوریه اعلام كرده بودند كه در استودیو تلویزیون كشور قطر مقدمه چینی می شود تا برخی از خیابان های شهرهای دمشق و لاذقیه را همراه ماشین های نیروهای اپوزیسیون كه با نیروهای طرفدار نظام 'بشار اسد' در حال جنگ و گریز هستند به تصویر كشیده شوند. شخصی شبیه 'بشار اسد' در دوحه اعلام كنارگیری از حكومت را اعلام خواهد كرد.

'موفق محیی الدین' تحلیلگر مسایل سیاسی می گوید كه كشورهای غربی غیر از هجمه های تبلیغاتی از مكانیزم ها و ابزارهای دیگری علیه سوریه استفاده خواهند كرد.

'ویچسلاف ماتوزوف' كارشناس مسایل سیاسی روس به نقل از 'رامی عبدالرحمن' نماینده دیده بان حقوق بشر سوریه در انگلستان می گوید، روزنامه گاردین انگلستان با توصیفی دقیق از این فرد گزارش می دهد كه این شخص با استناد به گزارش شبكه الجزیره و تعدادی از كانال های دیگر باعث بحرانی شدن اوضاع سوریه می شود.

**گام به گام با بحران آفرینان سوریه

----------------------------------------

خبرگزاری عراقیون گزارش داد: تحلیل حوادث سوریه به عنوان یكی از حلقه های بهار عربی توهمی بیش نیست. این فقط یك شعار مطبوعاتی است كه با واقعیت هیچ ارتباطی ندارد.

این خبرگزاری گزارش داد، اراده كشورهای غربی بر این است كه ثبات را در سوریه برهم زنند و در سایه آن رویداد ها را تحلیل كنند.

تصمیم ورود به كار زار جنگ با 'بشار اسد' در تاریخ 15 سپتامبر در 'كمپ دیوید' توسط 'جرج دبلیو بوش' گرفته شده است.

صدای روسیه گزارش داد، 'ویچسلاف ماتوزوف' خاورشناس روسی می گوید 'سوزان رایس' نماینده دایم ایالات متحده آمریكا در شورای امنیت سازمان ملل بلافاصله بعد از رای دادن مبنی بر اینكه واشنگتن تلاش می كند تا بحران سوریه خارج از شورای امنیت بین الملل حل شود در پاسخ به این سوال كه وی چه راه حلی را ارایه می دهد، می گوید، به دلیل موضع گیری روسیه گزینه نظامی كنار گذاشته شده است، بنابراین گزینه حمایت از گروه های مسلح و تشویق این گروه در دستور كار قرار داده شده و بر شدت تبلیغات علیه نظام سوریه افزوده خواهد شد.

خبرگزاری عراقیون گزارش داد كه پس از سقوط بغداد در سال 2003 مجلس سنای آمریكا قانونی را تصویب كرد كه به موجب آن خود را برای جنگ با لیبی و سوریه آماده كرد.

در سال 2004 آمریكا سوریه را متهم به داشتن سلاح هسته ای كرد. در سال 2005 بعد از ترور 'رفیق حریری' واشنگتن تلاش كرد تا با سوریه وارد جنگ شود. در سال 2006 ایالات متحده آمریكا اقدام به وجود آوردن كودتای سوریه از طریق ایجاد برنامه ای به نام سوریه دموكراتیك كرد كه طی آن آمریكا برنامه ای را اندیشید تا از گروه های اپوزیسیون سوریه كه طرفدار غرب و آمریكا هستند همه گونه حمایت به عمل آورد و به این گروه ها یك سازماندهی خاصی دهد.

در سال 2007 اسراییل به سوریه حمله كرد و تاسیسات نظامی را بمباران كرد، ولی سوریه خود را كنترل كرد و با اسراییل وارد جنگ نشد. بعدها مشخص شد كه اسراییل در حساب خود اشتباه كرده است و هدفی كه مورد اصابت قرار گرفته تاسیسات هسته ای نبوده و گمانه زنی های اسراییلی نقش بر آب شد.

در سال 2009 آژانس اطلاعات مركزی آمریكا همه ابزارهای تبلیغاتیش علیه سوریه را آزاد كرد كه از این موارد كانال تلویزون (بردی) است كه مقر آن در لندن می باشد.

در سال 2012 وزارت امور خارجه و وزارت دفاع آمریكا یك گروه كاری تشكیل دادند و بر این مدعا بودند كه از تغییرات دموكراتیك در سوریه حمایت می كنند و این گروه قانون جدید و برنامه مدیریتی جدید برای دولت سوریه ترسیم كردند.

**جنگ رسانه ای علیه سوریه

---------------------------------

بنا به گزارش پایگا خبری 'سیریانیوز'، وزارت مطبوعات سوریه هشدار داده است كه دستگاه اطلاعاتی كشورهای غربی با همكاری برخی از طرف های عربی علیه رسانه های سوریه و نظاام این كشور برنامه ریزی می كنند. این گزارش حاكی است كه این گروه ها تلاش می كنند فركانس كانال های سوریه را بربایند تا از این طریق و با به كارگیری برخی از روزنامه نگاران سوری فعال در مطبوعات كشورهای عربی و غربی اخبار دروغینی را ضد نظام سوریه پخش كنند.

این وزارتخانه در یك بیانیه منتشر كرده است كه هدف این برنامه ها این است كه اخبار كذبی را منتشر كنند مبنی بر این كه دولت سوریه سقوط كرده است و یا اینكه بین نظامیان اختلاف پیش آمده و یا اینكه در سوریه یك كودتا به وقوع پیوسته است.

این پایگاه خبری گزارش داد كه همه این موارد شامل یك توطئه علیه سوریه است و اینگونه اخبار هیچ صحتی ندارد و شهروندان باید با اینگونه اقدامات به عنوان یك تهمت و تشویش افكار عمومی و نیرنگ برخورد كنند.

وزارت خارجه برخی از كشورهای عربی در ماه گذشته از مدیریت ماهواره های عرب ست و نایل ست خواسته است مانع از این شوند كه شبكه های رسمی و غیررسمی سوریه هرگونه برنامه هایی را پخش كنند و به سانسور اخبار واقعی این كشور بپردازند. این در حالی است كه شورای عالی مطبوعات اتخاذ چنین تصمیمی را دخالت آشكار در امور سوریه دانسته و گفته است كه این تصمیم قانون آزادی مطبوعات را نادیده می گیرد و باعث می شود تا واقعیت ها در سوریه به گونه ای دیگر جلوه داده شود.

شورای عالی مطبوعات از مدیریت عرب ست و نایل ست خواسته است كه به قراردادهای منعقد شده با جهت های مطبوعاتی سوریه پایبند باشد و از آنها خواسته است تا به عنوان ابزاری سیاسی در دست كشور های عربی مبدل نشود تا علیه مردم سوریه از آنها سواستفاده شود.

'فیصل عبدالستار' روزنامه نگار و تحلیلگر مسایل سیاسی در گفتگو با شبكه خبری العالم گفت: 70 درصد مطبوعات جهان در حال حاضر علیه سوریه فعالیت می كنند و در حال ایجاد جنگ روانی بر ضد این شكور هستند و در حوادث سوریه به طور مستقیم نقش دارند. در واقع نقش مهمی را در ایجاد جنگ علیه این كشور برعهده دارند و دارای تاثیر بسیار زیادی هستند.

'عبد الستار' با اشاره به نقش مطبوعات ضدسوری پس از كشته شدن تعدادی از فرماندهان امنیتی و نظامی سوریه در ساختمان امنیت ملی دمشق گفت: این مطبوعات از تعابیری چون 'ضربه در قلب نظام'،' ضربه در قلب اسد ' و 'ضربه در بنیان نظام' استفاده كرده اند و به هیچ یك از مبانی و اصول مطبوعاتی پایبند نیستند و در حوادث سوریه نقش منفی دارند و به طور سیاسی عمل می كردند.

**ناتوانی آمریكا در مدیریت بحران سوریه

--------------------------------------------

شبكه المنار به نقل از روزنامه واشنگتن پست گزارش داد: شكاف در دستگاه اطلاعاتی، امنیتی مانع از این شد تا تلاش واشنگتن برای سقوط 'بشار اسد' به نتیجه برسد.

این روزنامه با استناد به مصاحبه هایی كه از مسوولان دستگاه اطلاعاتی آمریكا به عمل آمده است نوشت: این دستگاه در ماه های اخیر بسیار تلاش كرده است تا از گروه اپوزیسون و 'بشار اسد' اطلاعاتی به دست آورد، اما در این راه با سختی های بسیاری روبرو شده كه در پایان فقط از دور به درگیری ها و برخوردها اكتفا كرده است.

این روزنامه نوشت، چون عناصر سازمان سیا در داخل سوریه مشغول فعالیت نیستند و فقط تعدادی از آنها در مرزهای تركیه و اردن به فعالیت می پردازند دستگاه اطلاعاتی آمریكا به اطلاعات جمع آوری شده از سوی دستگاه اطلاعاتی كشورهای اردن و سوریه اكتفا كرده است. كمبود اطلاعات باعث می شود آمریكا نتواند بحران سوریه را در مسیر خاص خودش مدیریت كند.

روزنامه واشنگتن پست نوشت، بسته شدن سفارت آمریكا در دمشق یكی از دلایلی است كه آمریكا نتوانسته است در این كشور به فعالیت اطلاعاتی دست بزند.

روزنامه مذكور ادامه داد كه آمریكا عناصر اطلاعاتی این كشور را در مرزهای تركیه به وسایل ارتباطی مجهز كرده است تا بدین وسیله بتواند بر اوضاع سوریه نظارت داشته باشد.

این روزنامه در ادامه نوشت، حدود 60 نفر از عناصر سازمان سیا در مرزهای مشترك سوریه و تركیه مشغول فعالیت هستند و هماهنگی های لازم را به عمل می آورند تا سلاح به دست گروه های مخالف 'بشار اسد' برسد.

سیاهه فعالیت های آمریكا و اقمارش علیه سوریه نشان می دهد كه سرنگونی نظام سوریه و تجزیه آن برای این كشور حیاتی است و از هیچ اقدامی در این راه فروگذار نكرده است. سیاستی كه شكست در آن منافع ایالات متحده در منطقه خاورمیانه را به سوی شكست كامل هدایت خواهد كرد./ایرنا

انتهای خبر / پایگاه خبری ایران آنلاین (ایران انا) / کد خبر 1365-91



 امانت داري و اخلاق مداري

استفاده از اين خبر فقط با ذکر منبع   مجاز است.


  
  ._PRINT.   Share
کاربرانی که به این خبر امتیاز داده اند.(قرمز رأی منفی و آبی رأی مثبت):

مرتبط باموضوع :

 حماسه از قلم‌های جوانان بیرون می‌آید  [ سه شنبه، 27 فروردين ماه، 1392 ] 1567 مشاهده
 ابوترابی: احساس تکلیف کنم، نامزد می‌شوم  [ دوشنبه، 14 اسفند ماه، 1391 ] 1510 مشاهده
 همكاری نكردن 1+5 با ایران سیاسی است  [ چهارشنبه، 24 خرداد ماه، 1391 ] 7543 مشاهده
 اعتماد 1 ساعته به نامی برای 4 ماه مسئولیت  [ سه شنبه، 8 اسفند ماه، 1391 ] 1323 مشاهده
 'انتظار فرج از نیمه خرداد كشم'  [ يكشنبه، 14 خرداد ماه، 1391 ] 8782 مشاهده
امتیاز دهی به مطلب
انتخاب ها

 فایل پی دی اف فایل پی دی اف

 گرفتن پرينت از اين مطلب گرفتن پرينت از اين مطلب

 ارسال به دوستان ارسال به دوستان

 گزارش این پست به مدیر سایت گزارش این پست به مدیر سایت

اشتراک گذاري مطلب