امروز:  دوشنبه، 28 خرداد ماه، 1403
Preview Javascript DHTML Drop Down Menu Powered by dhtml-menu-builder.com
اخبار برگزیده شوش

مشکل نقدینگی پگاه برای خرید تجهیزات جدید

راه اندازی وزنه برداری شهرستان شوش

رسمی غلط و مرگبـار

 

چغندرقند کشاورزان شوشی مشتری ندارد

نماینده شوش: هدف اصلی تروریست‌ها صحن مجلس بود

اسامی هیئت مدیره جدید منطقه ویژه اقتصای شوش

هشدار مسئول حراست شبکه بهداشت شوش

جزئیات جدید از قتل هولناک پدر و پسر در شوش

 

بازدید میرشکاک از پروژه های بیمارستان شوش

تکمیل ساخت دو پروژه مهم بیمارستان شوش

جزئیات کشف محموله برنج قاچاق در شهر الوان

چاپ کتاب آموزش و پرورش شوش در گذر تاریخ

نگاهی به جاذبه‌های گردشگری شهرستان شوش

مرگ دلخراش یک کشاورز در شوش

اداره آموزش‌ و پرورش شوش در احتضار

دستگیری رمال و فالگیر کلاهبردار در شوش

ویژه نامه سالروز شهادت فرمانده شهید صفر احمدی

انتصاب سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت شوش

شهرستان شوش در مسیر توسعه ی سیاسی

شوش و تغییرات مدیریتی

نگاهی به عملکرد فرماندار شهرستان شوش - 2

معارفه سرپرست جدید اداره آموزش و پرورش شوش

دستگیری عوامل ناامنی در منطقه ابراهیم آباد

تغییر در راس آموزش و پرورش شهرستان شوش

نگاهی به عملکرد فرماندار شهرستان شوش - 1

اعلام اسامی پرستاران نمونه شهرستان شوش

ترکیب آینده شورای شهر شوش

وضعیت تعاونی ها در شهرستان شوش

گفت و گو با عبدالحسین چعب رزمنده دوران جنگ

دکتر میرشکاک: برای جوانان شوش افسوس می خورم

 
 
 
 
 
 

اشراف کامل دستگاه قضایی به فضای مجازی شوش

ایجاد 226 فرصت شغلی در شهرستان شوش

شهرداری شوش و حلقه مفقوده آن

نگاهی به عملکرد شورا و شهرداری شوش

اعتراضات پنهانی علیه شاه در کاغذ پارس

ماجرای دبیر ریاضی در شوش که ضد شاه بود

شوش، رضایت و نارضایتی - ورزش

توضیحاتی درباره حضور دکتر میرشکاک در یک جلسه

وجود 20 دور برگردان خطرساز در جاده شوش - اهواز

بیکاری در شوش؛ چالشی بزرگ و فاجعه انگیز

تشکیل یک ائتلاف بزرگ انتخاباتی در شوش

هشدار مدیر کل میراث فرهنگی در خصوص شوش

 
 

تقدیر ویژه استاندار خوزستان از فرماندار شوش

آغار بازرسی سرزده از ادارات شهرستان شوش

بلاتکلیفی کارکنان بازنشسته نیشکر هفت تپه

عدم پرداخت مطالبات ذرت کاران شهرستان شوش

  کد خبر: 1637      ارسال شده در مورخه : سه شنبه، 14 شهريور ماه، 1391 - 03:30   ._PRINT.  



11 سپتامبر، دروغ، نیرنگ و رسوایی(3)

شفاف سازی؟ هرگز

ایران انا: دولت ایالات متحده با مقدس سازی، کتمان حقیقت و ایجاد مانع به دنبال آن است تا با جلوگیری از درز اطلاعات، بیشترین سو استفاده را از حملات 11 سپتامبر به دست آورد.



هنگامی که جرج بوش مشغول بازدید از یک کلاس درس در آمریکا بود خبر داده شد که کشور مورد هدف حملات تروریستی قرار گرفته است. هیچ کس باور نمی کرد که آمریکا به سرعت به متهمانی که تنها خودش آنها را به عنوان عاملان حمله معرفی کرده بود اعلام جنگ دهد و به سرعت نیروهای خود را برای لشگر کشی آماده کند.

دیری نگذشت که بسیاری از مقالات، پژوهش ها و حتی مستندها نشان دادند که دولت آمریکا قبل از وقوع این حملات از این حادثه اطلاع داشته و حتی دستگاه های اطلاعاتی آمریکا مدت ها قبل هشدارهایی را در این زمینه داده بودند. برخی وقایع همچون دقت بالای عملیات، بی خبری سازمان های امنیتی و اطلاعاتی از ربایش هواپیماها و هدف آنها و حتی موضوع مشکوک ریزش ساختمان ها و ... باعث شد این نظریه نیز تقویت شود که دست های پشت پرده این حملات به برخی مقامات و سازمان های آمریکایی وصل باشد.

**آمریکا آماده نبرد خیر و شر

--------------------------------

ˈدیوید ری گریفینˈ استاد فلسفه و ادیان در دانشگاه های آمریکا به بررسی فلسفی واقعه 11 سپتامبر 2001 پرداخت و آن را نوعی افسانه دانست که دولت آمریکا به آن جنبه دینی داده است. به نظر وی، روایتی که دولت آمریکا از این واقعه ساخته و پرداخته کرد، این بود که آمریکا به وسیله چند مسلمان عرب متعصب مورد حمله قرار گرفت، زیرا آنها با آزادی های آمریکا دشمن بودند. دولت آمریکا به خوبی توانست این واقعه را هدایت کند.

ساعاتی بعد از این حملات تروریستی، جرج بوش رییس جمهور آمریکا زمان را زمان جنگ میان خیر و شر عنوان کرد. وی 13 سپتامبر یعنی دو روز بعد از حادثه را نیز ˈروز ملی دعا و یاد از قربانیان این حادثهˈ نام نهاد. روز بعد از آن هم به همراه چند روحانی از مذاهب مختلف در آمریکا مراسمی را ترتیب داد و گفت: این وظیفه ماست که جهان را از شرارت پاک کنیم. جنگی علیه آمریکا راه انداخته شده است. در همه دوره ها جهان شاهد دشمنان آزادی های انسانی بوده است. آنها آمریکا را به این علت هدف حمله قرار دادند که ما در خانه آزادیم. ما از خدا می خواهیم که نگهبان کشورمان باشد و به ما صبر بدهد تا در این زمینه شکیبا باشیم. امیدوارم که خدا کشورمان را رهبری کند. خدا آمریکا را خوشبخت کند.

**توطئه11 سپتامبر، افسانه ای همچون هولوکاست

----------------------------------------------------------

11 سپتامبر 2001 واقعه ای بود که ˈتیری میسانˈ منتقد فرانسوی آن را اعلام جنگ مذهبی بوش دانست و گفت: دولت آمریکا خود را وقف این حادثه کرد و از این به بعد هر تردید و پرسشی از واقعیت ها به عنوان توهین به مقدسات خواهد بود. این ذهنیت به وسیله دولت تقویت شد و جنگ با تروریست ها در افغانستان جنبه ای مقدس پیدا کرد. این همان موضوعی است که در مورد هولوکاست به شدت رعایت می شود.

آمریکا و اروپا هر فرد پژوهشگری را که در زمینه صحت و سقم داستان هولوکاست و حتی تعداد آمار و ارقام اعلام شده توسط صهیونیست ها در مورد افسانه قتل عام یهودیان در زمان جنگ جهانی دوم به وسیله نازی ها پژوهشی را انجام دهد و در آن تردید ایجاد کند مجرم شناخته و با وی برخورد می شود.

همین موضوع دلیلی شد بر اینکه همگان توطئه آمیز بودن این واقعه را نادیده بگیرند و حتی هیچ کس جرات نکند در مورد اهداف اشغال گری آمریکا، زندانی های بدون دادگاه، نادیده گرفتن قوانین آمریکا و تردیدهای بسیاری در مورد 11 سپتامبر سوالی را بپرسد.

**فریبکاری سیاسی در خدمت جنگ

----------------------------------------

مهمترین موضوعی که در برابر ملت آمریکا در مورد افسانه بودن 11 سپتامبر باقی مانده این است که این افسانه تا چه اندازه واقعی است یا اینکه این اطلاعات غلط و اشتباه هستند.

به نظر این استاد فلسفه واضح است که ایالات متحده هم مانند بسیاری از کشورها از فریبکاری برای راه اندازی جنگ استفاده می کنند. نمونه این دغلکاری ها را در گذشته آمریکا می توان دید. آمریکا جنگ با مکزیک را به این بهانه شروع کرد که خون آمریکایی ها در مکزیک ریخته می شود. نیرنگ خنده دار دیگر آمریکا در جنگ را می توان در مورد فیلیپین دید که اعلام شد آنها زودتر شلیک کردند. جنگ با اسپانیا نیز با بهانه ای خنده دار شروع شد.

وی تاکید دارد که آمریکا گاهی اوقات پرچم ضدیت با تروریسم بلند می کند در حالیکه خودش علل آن را پرورش می دهد تروریسم را تقبیح کرده و دشمنی ها را بر می انگیزاند. در حالیکه ˈدانیل گاسنرˈ در کتاب ˈارتش سری ناتوˈ صراحتا آورده است که ناتو و سی.آی.ای اقدامات تروریستی متعددی را دوران جنگ سرد در اروپا انجام دادند، اما به نحو موفقی توانستند کمونیست ها و دیگر چپ ها را در افکار عمومی به نام متهم بدنام کنند و این اقدامات خشن را به پای آنها بنویسند.



**زوایای پنهان حمله به برج های دوقلو

-------------------------------------------

گلوبال ریسرچ نوشت که ده سال از حادثه 11 سپتامبر گذشته است، اما زوایای بسیاری از آن پنهان مانده است. در آن زمان دولت جورج بوش برای کار کمیسیون 9/11 موانعی ایجاد کرد و باعث شد تا گزارش این کمیسیون ناقص بماند و حتی در زمینه بازرسی ها و بازجویی ها به وسیله پنتاگون و دیگر نهادها مشکلاتی ایجاد شد که اجرای عدالت را غیرممکن ساخت.

ˈشکستˈ پایانی بود که بسیاری برای کار کمیسیون 11 سپتامبر بیان کردند. ˈجان فارمرˈ یکی از مشاوران ارشد دولت آمریکا نوشت که در دولت آمریکا تصمیم برآن است که هیچ کس در مورد اینکه در واقعیت چه اتفاقی افتاده است خبردار نشود.

ˈتوماس کینˈ و ˈلی همیلتونˈ که مدیر و معاون کمیسیون یازده سپتامبر بودند هم در کتاب خود با ذکر موارد فوق، گزارش این کمیسیون را شکست خورده دانستند.

شاهدان اصلی به کمیسیون فراخوانده نشدند و از بسیاری از افرادی که به نوعی با 11 سپتامبر در ارتباط بودند پرسشی نشد و تنها این کمیسیون توانست از کسانی بازجویی کند که نگاهشان مانند دولت بود. ضمن اینکه به نظر این دو مقام، کمیسیون 11 سپتامبر یک عملیات کنترل شده سیاسی بود نه یک کمیته برای بررسی و تحقیق در مورد یک حادثه، زیرا اعضای آن از سیاست پیشگان پیشین آمریکا بودند و هیچ متخصص علمی و غیرسیاسی به وسیله کمیسیون به کار گمارده نشد.



**مقاومت کاخ سفید در برابر حقیقت یابی

-----------------------------------------------

به نظر این کتاب، 11 سپتامبر یک تلاش درونی برای حرکت به سوی جنگ بود تا یک اقدام تروریستی. هیچ کس نمی داند نه در کنگره و نه در رسانه ها که چرا رییس جمهور بوش حاضر نشد در برابر کمیسیون به همراه معاونان و همکارانش حاضر شود. هیچ کس نمی داند که چرا پنتاگون و مقامات سازمان هواپیمایی آمریکا دروغ گفته اند و یا اینکه چرا کمیسیون فکر می کند که آنها دروغ می گویند؟ و چرا کاخ سفید تا این حد در مقابل تشکیل این کمیسیون و ادامه کار آن مقاومت کرد؟

هنوز هیچکس نمی داند که چرا همه نهادهای اطلاعاتی آمریکا و دیگر نهادهای امنیتی در کنار دولت، کنگره و رسانه ها آن روز صبح خواب بودند تا عده ای عرب بتوانند واقعه ای همچون 11 سپتامبر را بیافرینند. به نوشته این مقاله در عین حال کاخ سفید دیواری از مقاومت ها را شکل داده است تا چیزی عیان نشود.

در خلال یک دهه ای که از حادثه گذشت کمیته های حقیقت یاب متعددی شکل گرفتند مهندسان و معماران متعددی به تحلیل واقعیات 11 سپتامیر پرداختند. بسیاری به دنبال واقعیات و گفت وگو با خلبانان جنگنده ها و هواپیماهای دیگر بودند، دانشمندان و نظریه پردازان هم هنوز دنبال واقعیات 11 سپتامبر هستند. این درحالی است که دولت آمریکا با همه این افراد که به نوعی خانواده 11 سپتامبر محسوب می شوند، همکاری نکرد.



**توطئه ای به نام 11 سپتامبر

---------------------------------

ˈدیوید گریفینˈ که در مورد دیدگاه فلسفی وی به موضوع، در بالا مطلبی آمده است، ده ها کتاب پژوهشی در مورد دولت آمریکا نوشته است. از نظر وی، دانشمندان اشاره داشته اند که دولت هیچ توجیهی برای آهن مذاب در محل حادثه نداشته است. موسسه ملی استاندارد و تکنولوژی آمریکا(NIST) مجبور شد تا بگوید تخریب برج های دوقلو به علت کهنه گی این دو ساختمان رخ داد. حال آنکه گروهی از اندیشمندان به وسیله یک کارشناس شیمی نانو در دانشگاه کپنهاگ گزارش دادند که الیاف نانوی گرماده (nano-thermite) در خرابه های دو ساختمان دیده شدند. با اینکه همه خواستار تحقیقات در این زمینه شدند، اما هیچ کاری صورت نگرفت. مارشال های آتش نشانی در روز واقعه نیز خاطر نشان کردند که هیچ تحقیق قانونی در مورد تخریب دو برج صورت نگرفت که این موضوع خلاف مقررات قانونی است.

تلاش هایی در خلاف جهت اظهارات مقامات برای پیدا کردن حقیقت صورت گرفت، اما بسیاری از آنها نادیده گرفته شدند. برخلاف تلاش ده ها دانشمندی که برای حقیقت یابی تلاش می کردند دولت اوباما هم تصمیم گرفت تا با سانسور و فیلتر کردن این اطلاعات به نوعی باعث بی اعتبار ساختن نتایج بدست آمده شود.



**برخورد غیرمستقیم دولت آمریکا با افردی که دنبال حقیقت هستند

----------------------------------------------------------------------------

به نظر این مقاله گرچه به اعتقاد بسیاری ممکن است این اظهارات تنها ناشی از تئوری توطئه و اشتباه باشد، اما اقدامی را که دولت آمریکا قبل و بعد از این حادثه انجام داده و می دهد نمونه ای کامل از برنامه ریزی توطئه وار است. بسیاری از این افرادی که به تحقیق در مورد واقعه 11 سپتامبر پرداختند از مزایای و حقوق خود محروم شدند، زیرا رویکردی ضدآمریکایی را در پیش گرفته بودند.

به نوشته گلوبال ریسرچ، دانشمندان بسیاری هم از این موضوع متضرر شده اند و به همین دلیل بسیاری از آنها تردیدهای خود را به این واقعه عنوان نمی کنند. 1500 فیزیکدان به تحقیق در مورد این موضوع پرداختند، اما تعداد اندکی از آنها توانسته اند شغل دولتی پیدا کنند و یا قردادی را با دولت امضا کنند. به عنوان مثال یک معلم فزیک دبیرستانی در آمریکا مجبور شد به علت فشارهای موسسه ملی استاندارد و تکنولوژی از بررسی های خود در مورد تخریب دو برج دست بردارد.

حتی ˈاستفن جونزˈ فیزیکدان هم که اولین فردی بود که از وقوع انفجار در تخریب دو برج پرده برداشت، تحت فشار دولت آمریکا شغل خود را از دست داد.

موسسه فوق تنها در مورد فرو ریختن دو برج به بازسازی کامپیوتری آن پرداخت و هیچ دلیل قانع کننده ای را برای آن ارایه نکرد. حتی در گزارش کمیسیون 11 سپتامبر هم به فروریختن ساختمان ها و علت آنها اشاره ای نشده است. نکته جالب این است که بسیاری از آمریکایی ها حتی نمی دانند که در آن جریان و در روز 11 سپتامبر در محله منهتن نیویورک سه برج (ساختمان های مربوط به تجارت جهانی) منهدم شد و فروریخت.

بدون شک واقعه 11 سپتامبر حادثه ای تعیین کننده بود که برای دهه ها هزینه و جنگ را باعث شده است، اما رفتار دولت امریکا در مواجهه با آن بسیار سوال برانگیز است. دولت امریکا به صورت پنهانی تحرک های مثلا سایت آنتی وار Antiwar.com را کنترل کرده و به آن هشدار می دهد که اقداماتش تهدیدی برای امنیت ملی آمریکاست، در زمانی که فرانسیس بویل استاد و حقوقدان آمریکایی هنگامی که از همکاری با FBI و CIA سرباز می زند به عنوان عامل اعراب در آمریکا مطرح می شود. وی در لیست تروریستی آمریکا قرار گرفت، زیرا به رفتار آمریکا در قبال مسلمانان در آمریکا انتقاد کرد.



**ناامنی خودساخته

-----------------------

آمریکا بر روی واقعه 11 سپتامبر به عنوان منبع جنگ هایی تمام نشدنی (open-ended wars) می نگرد که اعتبار آمریکا را به مخاطره می اندازد به همین دلیل به سرکوب مخالفان می پردازد و آمریکایی ها را به وسیله داستان سازی از این حملات تروریستی از مسلمانان می ترساند و توجیه شان می کند که دشمنان آنها در کشورهای مسلمان به سر می برند پس برای در امان ماندن از آنها، دولتشان می تواند هر اقدامی را انجام دهد.

به نظر این نویسنده در واقع امریکا اکنون هم ناامن است نه از طرف تروریست های خارجی بلکه به علت نادیده گرفته شدن حقوق مدنی و آزادی های شهروندان در داخل آمریکا.

**نتیجه گیری

----------------

سالها بود که آمریکا انتظار ظهور یک دشمن را می کشید و برای آن برنامه ریزی می کرد. رهبران ایالات متخده بعد از آنکه دریافتند تاریخ مصرف مجاهدین افغان و عرب-افغان ها رو به پایان است و در برخی مناطق این گروه ها پا را از گلیم خود درازتر کرده اند آخرین بهره برداری را از آنها انجام دادند و آنها را به عملیاتی فرستاد که پایانی جز نابودی برای این گروه تصور نمی شد. با این اقدام، از یک طرف آمریکا توانست یک دشمن انتزاعی با عنوان بنیادگرایی اسلامی -که هر جایی می تواند سبز شود- را خلق کند تا با این بهانه به هر جا می خواهد لشگر کشی کند. دو نمونه اصلی آن افغانستان و عراق بودند حتی اکنون رسانه های صهیونیستی در خدمت آمریکا نیز زمزمه هایی در مورد حضور القاعده در سوریه برای زمینه سازی های بعدی رواج داده است. از طرف دیگر، دولت محافظه کار آمریکا چنان قداستی به موضوع جنگ اسلام گرایان علیه آمریکا و آزادی بخشید که هیچ کس نتواند ذره ای شبه به آن وارد کند. به همین دلیل است که در برابر هر نوع تردیدی در مورد حقایق پشت پرده 11 سپتامبر مقاومت می شود. دوسال پیش بود که رییس جمهور کشورمان این تردیدها را در مجمع عمومی سازمان ملل مطرح کرد، اما با واکنش مقامات آمریکایی و دیگر کشورهای غربی مواجه شد./ایرنا

گروه بین الملل/ حوزه امریکا

انتهای خبر / پایگاه خبری ایران آنلاین (ایران انا) / کد خبر 1608 - 91


 امانت داري و اخلاق مداري

استفاده از اين خبر فقط با ذکر منبع   مجاز است.


  
  ._PRINT.   Share
کاربرانی که به این خبر امتیاز داده اند.(قرمز رأی منفی و آبی رأی مثبت):

مرتبط باموضوع :

 درخواست طلاق زن به علت نخريدن مايكروفر!  [ يكشنبه، 9 مهر ماه، 1391 ] 3754 مشاهده
 فوری: انصراف حمید متقیان از نامزدی انتخابات  [ پنجشنبه، 4 اسفند ماه، 1390 ] 7426 مشاهده
 تکذیب استعفای وزرای صنعت و كشاورزی  [ شنبه، 16 ارديبهشت ماه، 1391 ] 4595 مشاهده
 پورمحمدی: حضورم بر اساس تکلیف است  [ سه شنبه، 8 اسفند ماه، 1391 ] 1312 مشاهده
 مصوبات اجلاس نم دغدغه ایران پس از انقلاب بود  [ پنجشنبه، 16 شهريور ماه، 1391 ] 2969 مشاهده
امتیاز دهی به مطلب
انتخاب ها

 فایل پی دی اف فایل پی دی اف

 گرفتن پرينت از اين مطلب گرفتن پرينت از اين مطلب

 ارسال به دوستان ارسال به دوستان

 گزارش این پست به مدیر سایت گزارش این پست به مدیر سایت

اشتراک گذاري مطلب