امروز:  دوشنبه، 28 خرداد ماه، 1403
Preview Javascript DHTML Drop Down Menu Powered by dhtml-menu-builder.com
اخبار برگزیده شوش

مشکل نقدینگی پگاه برای خرید تجهیزات جدید

راه اندازی وزنه برداری شهرستان شوش

رسمی غلط و مرگبـار

 

چغندرقند کشاورزان شوشی مشتری ندارد

نماینده شوش: هدف اصلی تروریست‌ها صحن مجلس بود

اسامی هیئت مدیره جدید منطقه ویژه اقتصای شوش

هشدار مسئول حراست شبکه بهداشت شوش

جزئیات جدید از قتل هولناک پدر و پسر در شوش

 

بازدید میرشکاک از پروژه های بیمارستان شوش

تکمیل ساخت دو پروژه مهم بیمارستان شوش

جزئیات کشف محموله برنج قاچاق در شهر الوان

چاپ کتاب آموزش و پرورش شوش در گذر تاریخ

نگاهی به جاذبه‌های گردشگری شهرستان شوش

مرگ دلخراش یک کشاورز در شوش

اداره آموزش‌ و پرورش شوش در احتضار

دستگیری رمال و فالگیر کلاهبردار در شوش

ویژه نامه سالروز شهادت فرمانده شهید صفر احمدی

انتصاب سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت شوش

شهرستان شوش در مسیر توسعه ی سیاسی

شوش و تغییرات مدیریتی

نگاهی به عملکرد فرماندار شهرستان شوش - 2

معارفه سرپرست جدید اداره آموزش و پرورش شوش

دستگیری عوامل ناامنی در منطقه ابراهیم آباد

تغییر در راس آموزش و پرورش شهرستان شوش

نگاهی به عملکرد فرماندار شهرستان شوش - 1

اعلام اسامی پرستاران نمونه شهرستان شوش

ترکیب آینده شورای شهر شوش

وضعیت تعاونی ها در شهرستان شوش

گفت و گو با عبدالحسین چعب رزمنده دوران جنگ

دکتر میرشکاک: برای جوانان شوش افسوس می خورم

 
 
 
 
 
 

اشراف کامل دستگاه قضایی به فضای مجازی شوش

ایجاد 226 فرصت شغلی در شهرستان شوش

شهرداری شوش و حلقه مفقوده آن

نگاهی به عملکرد شورا و شهرداری شوش

اعتراضات پنهانی علیه شاه در کاغذ پارس

ماجرای دبیر ریاضی در شوش که ضد شاه بود

شوش، رضایت و نارضایتی - ورزش

توضیحاتی درباره حضور دکتر میرشکاک در یک جلسه

وجود 20 دور برگردان خطرساز در جاده شوش - اهواز

بیکاری در شوش؛ چالشی بزرگ و فاجعه انگیز

تشکیل یک ائتلاف بزرگ انتخاباتی در شوش

هشدار مدیر کل میراث فرهنگی در خصوص شوش

 
 

تقدیر ویژه استاندار خوزستان از فرماندار شوش

آغار بازرسی سرزده از ادارات شهرستان شوش

بلاتکلیفی کارکنان بازنشسته نیشکر هفت تپه

عدم پرداخت مطالبات ذرت کاران شهرستان شوش

  کد خبر: 1736      ارسال شده در مورخه : دوشنبه، 27 شهريور ماه، 1391 - 03:30   ._PRINT.  



عباسی:

ایران قصد غنی سازی بیش از 20 درصد را ندارد

ایران انا: فریدون عباسی معاون رییس جمهوری اسلامی ایران و رییس سازمان انرژی اتمی تاكید كرد كه ایران قصد غنی سازی بیش از 20 درصد را ندارد.



عباسی در حاشیه پنجاه و ششمین كنفرانس عمومی آژانس بین‌ المللی انرژی اتمی و پس از دیدار با 'یوكیو آمانو' مدیركل آژانس در جمع خبرنگاران سخن می گفت، با اشاره به دستاوردهای هسته ای ایران طی سال گذشته تصریح كرد كه این دستاوردها به رغم تحریم هایی است كه چند كشور غربی علیه ایران اعمال كرده و گمان می كنند كه این تحریم ها فلج كننده است.

به گزارش خبرنگار حوزه سیاست خارجی و هسته ای ایران انا، رییس سازمان انرژی اتمی ایران یادآور شد، ایران با توجه به تحریم ها نتوانست سوخت 20 درصد مورد نیاز راكتور تحقیقاتی تهران را از بازار جهانی تهیه كند، بنابر این با همت متخصصان ایرانی توانست با تغییر زنجیره های سانتریفوژها، غنی سازی 20 درصد را انجام دهد و سوخت لازم رآكتور تهران را تهیه كند.

معاون رییس جمهوری با تاكید بر اینكه عمده غنی سازی ایران در حد سه و نیم درصد است در عین حال تاكید كرد كه بر حسب نیازمان در آینده مقدار اورانیوم غنی شده خود را تعیین می كنیم.

وی خاطرنشان كرد كه هدف غنی سازی 20 درصد در ایران برای تولید رادیو داروهاست درحالی كه برخی تلاش می كنند آن را به هدف های غیرمسالمت آمیز متصل كنند.

عباسی تاكید كرد: جمهوری اسلامی ایران همانطور كه در گذشته قصدی برای تولید اورانیوم 20 درصد نداشت هم اكنون نیز قصد غنی سازی بیش از 20 درصد را ندارد و اصولا اگر در گذشته در مسیر تهیه سوخت رآكتور تهران مانع ایجاد نمی شد، ایران درصدد غنی سازی 20 درصد برنمی آمد.

رییس سازمان انرژی اتمی ایران به برخی ها توصیه كرد كه روی غنی سازی 20 درصدی ایران متمركز نشوند و آن را یك خطر تلقی نكنند چرا كه عمده غنی سازی ایران در حد سه و نیم درصد خواهد بود.

عباسی با بیان اینكه ایران در توسعه پرتوها در زندگی مردم پیشرفت زیادی داشته است، گفت: متاسفانه این فعالیت ها هیچ وقت در رسانه ها بزرگ نمی شود، در حالی كه ایران در همین راستا یكی از استان های خود را به عنوان پایلوت در كشاورزی هسته ای قرار داده است.

* تذكرم به آمانو را تكرار كردم

رییس سازمان انرژِی اتمی ایران در ادامه گفت و گوی خود با خبرنگاران در مقر آژانس بین المللی انرژی اتمی در پاسخ به سووالی در خصوص دیدار امروزش با 'یوكیو آمانو' مدیركل آژانس تاكید كرد كه در این دیدار تذكر قبلی خود را به وی تكرار كرده است.

عباسی یادآور شد: همانطور كه در ملاقات تهران به آقای آمانو تذكر دادم و درخواست كردم كه از اینگونه گزارش دادن به شورای حكام و قرار دادن اطلاعات آن در اینترنت خودداری كند ، امروز نیز همین تذكر را تكرار كردم.

وی افزود: در دیدار امروز به آمانو گفتم كه با توجه به شرایط منطقه و خطری كه برای ایران وجود دارد، اجازه بدهد در شرایط مساوی از دستاوردهای خود دفاع كنیم.

عباسی اضافه كرد: من به مدیركل توصیه كردم كه مختصات جغرافیایی و تعداد تاسیسات غنی سازی رژیم صهیونیستی را كه دشمن ایران است، متقابلا در اختیار ما بگذارد تا شرایط طرفین برای ضربه زدن مساوی باشد.

** تولید اورانیوم 20 درصد به میزان نیاز رآكتورهای تحقیقاتی ایران

رییس سازمان انرژی اتمی ایران در پاسخ به سووالی در خصوص غنی سازی 20درصدی ایران گفت: اورانیوم غنی شده 20 درصد ما در حد نیاز رآكتورهای تحقیقاتی ایران است.

عباسی افزود: ما قصد خود را برای ساخت رآكتورهای جدید تحقیقاتی به اطلاع آژانس می رسانیم و بعد از تصویب مجلس و تامین بودجه، به تولید اورانیوم 20 درصد به میزان نیاز رآكتورهای تحقیقاتی ادامه می دهیم.

معاون رییس جمهوری اسلامی ایران در عین حال تاكید كرد كه تمركز غنی سازی ایران بر 'زیر پنج درصد' است.

رییس سازمان انرژی اتمی ایران در ادامه نشست خبری خود ضمن انتقاد از گزارش های آژانس درباره ایران تاكید كرد كه این گزارش ها، اطلاعات لازم را در اختیار خرابكاران می گذارد.

عباسی، تصریح كرد كه در گزارش های مدیركل تعداد سانتریفوژها و پسماندهای ماشین ها ارایه می شود و این داده ها باعث می شود كسانی كه قصد خرابكاری در تاسیسات ما را دارند، اطلاعات لازم را بدست آورند.

وی افزود: به عنوان نمونه در یكی از تجهیزات خلاء، مواد منفجره ای به اندازه یك عدس كار گذاشته بودند كه كشف شد.

عباسی خاطرنشان كرد كه این ماده منفجره می تواند محور تجهیز خلاء را سوراخ كند و شكسته شدن خلاء به معنای از بین رفتن ماشین های سانتریفوژ است.

رییس سازمان انرژی اتمی با اشاره به اینكه ایران بیش از 200 مورد از این تجهیزات را سه چهار سال پیش از بازار عمومی خریداری كرده بود، گفت: آنها منتظر بودند كه ما این تجهزات را در تاسیسات خود بكار ببریم تا نتیجه خرابكاری را ببینند.

عباسی با بیان اینكه چند كشور در اتحادیه اروپا در زمینه خرابكاری به هم خوب سرویس می دهند ، ابراز امیدواری كرد كه اتحادها در جهت صلح و رفاه مردم و نه خرابكاری باشد.

رییس سازمان انرژی اتمی ایران تاكید كرد: ما با این خرابكاری ها مقابله كردیم و توانستیم تعداد ماشین های سانتریفوژ خود را افزایش دهیم.

عباسی با اشاره به شفافیت ایران در مقابل آژانس تاكید كرد كه متاسفانه آژانس، راحت این اطلاعات را در اختیار خرابكاران و تروریست ها می گذارد.

* ایران به گفت وگوهای خود با آژانس ادامه می دهد

رییس سازمان انرژی اتمی ایران در ادامه گفت و گو با خبرنگاران در وین تاكید كرد: ایران به گفت وگوهای خود با آژانس ادامه می دهد.

عباسی در پاسخ به سووالی مبنی بر اینكه آیا گفت وگوهای ایران و آژانس خسته كننده نیست، تصریح كرد: مذاكرات ایران و آژانس را خسته كننده نمی دانیم.

معاون رییس جمهوری خاطرنشان كرد، ما برای دفاع از حقوق كشورمان خسته نمی شویم و سعی می كنیم به گفت وگوها ادامه دهیم.

* آژانس لجاجت نكند

عباسی تاكید كرد: اگر مسوولان آژانس لجاجت به خرج نمی دادند و در یك سال گذشته كه مدرك معتبر از آنها درخواست كرده بودیم، مدرك خود را ارایه می كردند، زودتر به نتیجه می رسیدیم.

رییس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: آنها می گویند با تروریست ها و خرابكارها همكاری نداریم، ما می گوییم سند ارایه بدهید كه همكاری ندارید.

* جهت اطلاع خرابكاران!

خبرنگاری در ادامه نشست خبری از عباسی خواست كه در خصوص تلاش خرابكاران برای قطع برق فردو كه در سخنان امروزش در اجلاس سالانه آژانس به آن اشاره كرد، بیشتر توضیح دهد.

رییس سازمان انرژِی اتمی در پاسخ گفت: ماشین های سانتریفوژ بر اثر قطع برق می توانند از آن دوری كه دارند خارج شوند ولی چون ما قبلا با این مشكل در نطنز روبه رو بودیم، برای همین پیش بینی لازم را با استفاده از باطری بك آپ و ثابت كننده ولتاژ انجام دادیم و جلو خرابكاری را گرفتیم.

عباسی آنگاه گفت: جهت اطلاع آنها كه برای خرابكاری در تاسیسات هسته ای ما تلاش می كنند اعلام می كنم كه ما مسیرهای مخفی برق نیز به تاسیسات هسته ای خود داریم.

رییس سازمان انرژی اتمی تاكید كرد كه بر این اساس در فردو با هیچ خسارتی مواجه نشدیم.

وی با تاكید بر اینكه ایران كشوری قوی است و بخوبی می تواند با خرابكاری ها مقابله كند ، تصریح كرد: ما طرف مقابل را به مبارزه بیشتر دعوت می كنیم چون چیز یاد می گیریم و در اختیار جامعه جهانی می گذاریم.

عباسی افزود: ما با توجه به خرابكاری هایی كه در مسیر ایران هسته ای بوجود آمده است، آماده ایم كلاس های مقابله با خرابكاری را در آژانس برای كشورها برگزار كنیم و سعی می كنیم ایمنی هسته ای را در جهان بالا ببریم.

رییس سازمان انرژی اتمی در پاسخ به سووالی در خصوص ایمنی نیروگاه اتمی بوشهر نیز گفت: تمام مراحل ساخت و بهره برداری از این نیروگاه تحت نظارت آژانس بوده و شركت روسی تمامی اصول ایمنی را در آن رعایت كرده است.

وی با اشاره به اینكه ایران در پیوستن به كنوانسیون ایمنی نیروگاه های هسته ای مشكلی ندارد و این موضوع درحال سیر مراحل قانونی برای تصویب در مجلس است، در عین حال تصریح كرد: برخوردهای گزینشی و سوء استفاده از معاهده های بین المللی موجب می شود كه ما با احتیاط بیشتری جلو برویم.

** آژانس از موضع دادستان برخورد نكند

رییس سازمان انرژی اتمی در پاسخ به سووال دیگری در مورد گفت وگوهای ایران و آژانس اظهار داشت: آژانس در ادامه گفت وگوها از موضع دادستان برخورد نكند، بلكه از دیدگاه همكاری كه می خواهد ادعاها را رد و نه اثبات كند، وارد گفت وگو شود.

خبرنگاری در ادامه این نشست خبری، نظر رییس سازمان انرژی اتمی ایران را در خصوص رای ممتنع تونس و مصر به قطعنامه شورای حكام علیه ایران جویا شد.

رییس سازمان انرژی اتمی ایران در پاسخ گفت: حقیقت جویی و حقیقت خواهی كه مردم در خاورمیانه و شمال آفریقا بدنبال آن هستند باعث گونه ای بهار و بیداری در كشورهای منطقه شده است.

عباسی پیام رای تونس و مصر را بسیار مهم توصیف و ابراز امیدواری كرد كه همكاری بین همه كشورهای همسایه و اسلامی و همه كشورهایی كه انسانی فكر می كنند بیشتر از گذشته شود.

معاون رییس جمهوری اسلامی ایران تصریح كرد: پیام این رای، آن است كه آزادی مردم از دیكتاتوری ها و سركار آمدن دولت های مستقل می تواند مجامع بین المللی را تغییر داده و به سمت عدالت نزدیك كند./ایرنا

گروه سیاسی/ حوزه سیاست خارجی و هسته ای

انتهای خبر / پایگاه خبری ایران آنلاین (ایران انا) / کد خبر 1707 - 91



 امانت داري و اخلاق مداري

استفاده از اين خبر فقط با ذکر منبع   مجاز است.


  
  ._PRINT.   Share
کاربرانی که به این خبر امتیاز داده اند.(قرمز رأی منفی و آبی رأی مثبت):

مرتبط باموضوع :

 امیدوارم شاهد آواره شدن انسانها نباشیم  [ شنبه، 25 شهريور ماه، 1391 ] 3117 مشاهده
 اساتید به مشکلات دانشجویان توجه کنند  [ يكشنبه، 29 مرداد ماه، 1391 ] 3747 مشاهده
 انتخاب اعضای جدید هیئت مدیره خانه مطبوعات  [ جمعه، 27 بهمن ماه، 1391 ] 1585 مشاهده
 از سکه تا پسته؛ گرانی ها طبق طبق!  [ شنبه، 5 اسفند ماه، 1391 ] 1548 مشاهده
 انتخاب اعضاي شوراي مشورتي فرمانداري شوش  [ شنبه، 2 بهمن ماه، 1389 ] 9752 مشاهده
امتیاز دهی به مطلب
انتخاب ها

 فایل پی دی اف فایل پی دی اف

 گرفتن پرينت از اين مطلب گرفتن پرينت از اين مطلب

 ارسال به دوستان ارسال به دوستان

 گزارش این پست به مدیر سایت گزارش این پست به مدیر سایت

اشتراک گذاري مطلب