امروز:  دوشنبه، 28 خرداد ماه، 1403
Preview Javascript DHTML Drop Down Menu Powered by dhtml-menu-builder.com
اخبار برگزیده شوش

مشکل نقدینگی پگاه برای خرید تجهیزات جدید

راه اندازی وزنه برداری شهرستان شوش

رسمی غلط و مرگبـار

 

چغندرقند کشاورزان شوشی مشتری ندارد

نماینده شوش: هدف اصلی تروریست‌ها صحن مجلس بود

اسامی هیئت مدیره جدید منطقه ویژه اقتصای شوش

هشدار مسئول حراست شبکه بهداشت شوش

جزئیات جدید از قتل هولناک پدر و پسر در شوش

 

بازدید میرشکاک از پروژه های بیمارستان شوش

تکمیل ساخت دو پروژه مهم بیمارستان شوش

جزئیات کشف محموله برنج قاچاق در شهر الوان

چاپ کتاب آموزش و پرورش شوش در گذر تاریخ

نگاهی به جاذبه‌های گردشگری شهرستان شوش

مرگ دلخراش یک کشاورز در شوش

اداره آموزش‌ و پرورش شوش در احتضار

دستگیری رمال و فالگیر کلاهبردار در شوش

ویژه نامه سالروز شهادت فرمانده شهید صفر احمدی

انتصاب سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت شوش

شهرستان شوش در مسیر توسعه ی سیاسی

شوش و تغییرات مدیریتی

نگاهی به عملکرد فرماندار شهرستان شوش - 2

معارفه سرپرست جدید اداره آموزش و پرورش شوش

دستگیری عوامل ناامنی در منطقه ابراهیم آباد

تغییر در راس آموزش و پرورش شهرستان شوش

نگاهی به عملکرد فرماندار شهرستان شوش - 1

اعلام اسامی پرستاران نمونه شهرستان شوش

ترکیب آینده شورای شهر شوش

وضعیت تعاونی ها در شهرستان شوش

گفت و گو با عبدالحسین چعب رزمنده دوران جنگ

دکتر میرشکاک: برای جوانان شوش افسوس می خورم

 
 
 
 
 
 

اشراف کامل دستگاه قضایی به فضای مجازی شوش

ایجاد 226 فرصت شغلی در شهرستان شوش

شهرداری شوش و حلقه مفقوده آن

نگاهی به عملکرد شورا و شهرداری شوش

اعتراضات پنهانی علیه شاه در کاغذ پارس

ماجرای دبیر ریاضی در شوش که ضد شاه بود

شوش، رضایت و نارضایتی - ورزش

توضیحاتی درباره حضور دکتر میرشکاک در یک جلسه

وجود 20 دور برگردان خطرساز در جاده شوش - اهواز

بیکاری در شوش؛ چالشی بزرگ و فاجعه انگیز

تشکیل یک ائتلاف بزرگ انتخاباتی در شوش

هشدار مدیر کل میراث فرهنگی در خصوص شوش

 
 

تقدیر ویژه استاندار خوزستان از فرماندار شوش

آغار بازرسی سرزده از ادارات شهرستان شوش

بلاتکلیفی کارکنان بازنشسته نیشکر هفت تپه

عدم پرداخت مطالبات ذرت کاران شهرستان شوش

  کد خبر: 1841      ارسال شده در مورخه : يكشنبه، 9 مهر ماه، 1391 - 03:30   ._PRINT.  



فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) خبر داد:

ورود نسل جدید رادارهای طیف فركانسی

ایران انا: فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: نسل جدید رادارهای طیف فركانسی 'اچ.اف ' و 'وی .اچ.اف' كه توسط متخصصان ایرانی طراحی و تولید شده، در یگان های پدافندی سراسر كشور بكار گرفته شده است.



امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی افزود: رادارهای ' ثامن'، 'شهاب' و ' مطلع الفجر' از جمله رادارهای كاملا بومی هستند كه توانایی كشف و شناسایی اهداف با سطح مقطع پروازی بسیار پایان و در زمان بسیار كم را دارا هستند.

به گزارش خبرنگار حوزه دفاعی ایران انا، وی با بیان این كه این گونه نیست كه قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) فقط در یك فضا، دهلیز یا در یك دره از یك رادار استفاده كند، اظهار داشت: برای مقابله با هرگونه پرنده ناشناسی از چندین رادار و طیف های مختلف فركانس استفاده می كنیم.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) ارتش با تاكید براین كه خودكفایی قرارگاه در ارتقای سطح رادارهای تك طیفی و تك فركانسی به چند طیفی، به رغم اعمال تحریم ها از سوی غرب در قرارگاه پدافند هوایی انجام شده است، گفت: اگر به این دانش دست نمی یافتیم، در زمان جنگ الكترونیكی محكوم به شكست بودیم و نمی توانستیم بسیاری از پرنده های دشمن را شناسایی كنیم.

به گفته امیر سرتیپ اسماعیلی ، سامانه های موشكی نیز بدین شكل در درگیری های هوایی مورد استفاده قرار می گیرند و به همین شكل از لایه هایی دفاعی استفاده می كنیم.

وی تاكید كرد: قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) ارتش در حقیقت به دنبال آن است كه ایران دارای فضای آرامی باشد، چنان كه هنگام برگزاری شانزدهمین اجلاس سران كشورهای عضو جنبش غیرمتعهدها در تهران به شایستگی عمل كرد و شاهد هیچگونه تجاوز هوایی یا تهدید هوایی كشور نبودیم؛ ضمن اینكه این اجلاس بهترین فرصت برای ناامن كردن دشمنان ما بود كه همواره از تهدید استفاده می كنند.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء ارتش در ادامه تاكید كرد كه این قرارگاه با تعامل و همكاری خوب نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ، نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و سایر نیروهای مسلح، یك فضای بسیار خوبی را برای برگزاری این اجلاس فراهم كرد.

امیر سرتیپ اسماعیلی در ادامه با بیان این كه پدافند هوایی جزء یكی از موضوعات مهم مورد توجه فرمانده معظم كل قوا است به طوری كه ایشان 236 مرتبه درباره اهمیت پدافند هوایی و بخش دفاع هوایی سخن گفته اند، یادآور شد: رهبر معظم انقلاب درباره پدافند هوایی در دوران دفاع مقدس فرموده اند كه پدافند هوایی در این دوران توانسته است اقدامات و ابتكارات بسیارمهمی را خلق كند.

وی با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و دلاورمردی های رزمندگان اسلام در طول هشت سال جنگ تحمیلی علیه كشورمان، خاطرنشان كرد: پدافند هوایی قبل از شروع جنگ تحمیلی علیه كشورمان فقط وظیفه استقراری و محافظت از پایگاه های شكاری نیروی هوایی را به عهده داشت و سامانه های پدافند هوایی در این مقطع از زمان فقط در اطراف این پایگاه ها مستقر بوده و وظیفه دفاع از همین پایگاهها را به عهده داشتند.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) ارتش در ادامه یادآور شد: امروز بیش از سه هزار نقطه پدافندی در نقاط مختلف سراسر كشور ایجاد شده است و هیچ نقطه گلوگاهی در این بخش وجود ندارد.

امیر سرتیپ اسماعیلی ادامه داد: امروز دفاع از مراكز حیاتی، حساس و هسته ای كه به عهده این قرارگاه سپرده شده، برای جمهوری اسلامی ایران بسیار حائز اهمیت است چرا كه این مراكز حیثیت ملی كشور محسوب می‌شود.

***در والفجر هشت 80 و فتح المبین 27 هواپیمای جنگی را سرنگون كردیم

اسماعیلی تصریح كرد: پدافند هوایی در دوران ارزشمند دفاع مقدس تجربیات بسیار خوبی را كسب كرد، به طوری كه فقط در عملیات ' فتح المبین' 27 فروند هواپیمای جنگنده دشمن بعثی را سرنگون كرد.

وی اضافه كرد: در همین دوران، عملیات آفندی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به شایستگی از سوی رادارهای پدافند هوایی كنترل شد و در یك فضای جنگ، خون و آتش، ارتباطات تاكتیكی و سامانه های 'هاگ تاكتیكی' در بندر امام(ره) نیز بدون كمترین آسیبی بخوبی و شایستگی هدایت و كنترل شدند.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) یادآور شد: سامانه های پدافند هوایی در دوران دفاع مقدس از جمله در عملیات والفجر 8 كه در بیستم بهمن ماه سال 1364 اتفاق افتاد، توانست طی 15 تا 20 روز بالغ بر 80 فروند پرنده متجاوز عراقی را سرنگون كند كه جزء یكی از اقدامات كم نظیر پدافند هوایی در دنیا است.

اسماعیلی گفت: این اقدام پدافند هوایی ارتش در سرنگونی شمار بسیاری از هواپیماهای دشمن بعثی كه در نوبه خود كم نظیر است، منجر به آزاد سازی 'فاو' شد؛ البته عملیات پدافند هوایی در كنار سایر عملیات های نیروی هوایی، نیروی زمینی، بسیج، سپاه و نیروی دریایی رخ داده بود.

وی با بیان رشادت های رزمندگان در دوران دفاع مقدس خاطرنشان كرد: فداكاری ها و رشادت های شهدای آن روز منجر شد تا ما امروز شاهد حضور یك پدافند هوایی چابك، چالاك و متحرك باشیم و با استفاده از تجربیات هشت سال دفاع مقدس و حضور پیشكسوتان حاضر در مراكز علمی ، آموزشی و تاكتیكی به جایگاه مستحكمی دست یابیم.

*** خودباوری؛ دستاورد بزرگ دفاع مقدس برای قرارگاه پدافند هوایی

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدا خاطرنشان كرد: خودباوری و اتكال به نیروی لایزال الهی از دستاوردهای بزرگ دفاع مقدس برای این قرارگاه و افزایش آموزش در زمان بحران بوده است.

اسماعیلی با تاكید بر اینكه در زمانی كه تهدید می شویم، تقویت می شویم'، گفت: اگر زمانی تهدید نشویم غافلگیر می شویم، در زمان تهدید می توانیم رشد و شكوفایی داشته باشیم.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) با بیان این كه 'درختی كه در برابر توفان ایستادگی كند، شایسته تقدیر است'، افزود: ما همواره و هر لحظه، تهدید را در جلوی چشمان خودمان تصور می كنیم و به همین علت است كه قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) ارتش به طور 24 ساعته و بدون تعطیلی در تمام ساعات شبانه روز فعالیت می كند.

وی یادآور شد: به این علت نام قرارگاه به خود گرفته است چون كه باید با تمامی نیروهای مسلح و حتی با سازمان های كشوری همانند شركت فرودگاه های كشور و سازمان هواپیمایی كشوری، برای برقراری امنیت هوا فضا، تعامل و همكاری داشته باشد.

اسماعیلی افزود: این همكاری و تعامل می تواند در زمینه ارایه كمك به یك هواپیمای در حال اضطرار و هواپیمای تجاری خودی یا سایر كشورها باشد یا سوخت رسانی در هوا، مراقبت لحظه به لحظه هواپیمای تجاری كه از یك نقطه مرزی وارد كشور شده است و از نقطه دیگر خارج می شود تا اخطار هوایی و اقدام تاكتیكی علیه هر نوع هواپیمای متجاوز اعم از كشوری یا لشكری.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) ارتش در ادامه به نمونه ای از تعامل و همكاری این قرارگاه با سایر دستگاه ها برای برقراری امنیت هوایی كشور اشاره كرد و گفت: قرارگاه در همكاری مشترك با نیروی هوایی ارتش، در دستگیری ریگی ملعون، نقش موثری ایفا كرد و با تامین امنیت فضای كشور در زمان برگزاری اجلاس سران جنبش عدم تعهد در تهران توانست از تقرب برخی هواپیماهای بیگانه كه البته قصد تجاوز نداشتند، با اخطار هوایی آنها را از منطقه دور كند.

اسماعیلی خاطرنشان كرد: قرارگاه پدافند هوایی با توجه به اینكه همواره همانند بسیاری از كشورهای جهان با تقرب برخی هواپیماهای خارجی به مرزهای هوایی خود روبرو است، ضمن آماده سازی تمام سامانه های موشكی و سامانه های پروازی كشور، با آنها مقابله و برایشان برنامه ریزی می كند.

وی با تاكید بر این كه قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) ارتش جمهوری اسلامی ایران تنوع را در برابر تهدید به عنوان اصل اول نبرد در نظر می گیرد، افزود: اگر برنامه هر روز پدافند هوایی با روز قبل آن یكی باشد، محكوم به شكست است.

***سامانه موشكی مرصاد در سطح كشور در حال گسترش است

امیر سرتیپ اسماعیلی به دستاوردهای پدافند هوایی در زمینه سامانه های موشكی مورد نیاز قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) ارتش اشاره كرد و گفت: قرارگاه علاوه بر بومی سازی و بهینه سازی سامانه های قبلی همانند هاگ، سامانه جدیدی به نام 'مرصاد' را وارد عرصه پدافندی كشور كرده كه اكنون در حال گسترش این سامانه در سطح كشور هستیم.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) یكی از ویژگی های مهم و منحصر به فرد سامانه موشكی مرصاد را قابلیت بسیار خوب آن در برابر جنگ الكترونیك دانست.

وی رایانه‌ای شدن و اخذ تصمیم گیری در زمان بسیار كم توسط موشك پیشرفته مرصاد را یكی دیگر از شایستگی های این سامانه موشكی دانست و افزود: امروز مفتخریم كه موشك هاگ را كه یك موشك پیشرفته فوق متوسط است، با نام مرصاد و قابلیت تاكتیكی و متحرك بودن در شرایط مختلف آب و هوایی كشور بكار گرفته ایم.

*** سامانه موشكی برد متوسط

وی با بیان این كه سامانه های موشكی برد متوسط جزء یكی دیگر از پروژه‌های سامانه پدافند هوایی است، گفت: این تجربه از جمله برنامه‌هایی بود كه در هشت سال دفاع مقدس و پس از حمله هواپیماهای جنگنده ' میگ 25 ' عراقی به ایران كه در ارتفاع بالایی عملیات خود را انجام می دادند، كسب شد.

***موشك بردبلند ' باور373 ' پروژه‌ای مشترك بین صنعت، دانشگاه و پدافند هوایی است

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) ارتش با بیان این كه در بخش موشك های برد بلند، این پروژه بین صنعت، دانشگاه و پدافند هوایی با نام 'باور 373 ' كلید خورده است، گفت: حدود 30 درصد این پروژه انجام شده است و امید داریم با تكمیل آن در آینده، این سامانه كه كاملا بومی است به شبكه یكپارچه پدافند هوایی كشور اضافه شود.

اسماعیلی افزود: البته موشك برد بلند ' اس 200 ' كه امروزه فقط نامی از آن باقی مانده است با تغییرات بسیار شگرفی كه در آن صورت گرفته از جمله تغییرات در كشف اهداف با ' آر سی اس' بسیار پایین و مقابله با جنگ الكترونیك، هم اكنون در سیستم یكپارچه پدافند هوایی مورد استفاده قرار گرفته است.

*** سامانه های موشكی دوش پرتاب به وفور در ایران تولید می شود

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) ارتش در ادامه به دستاوردهای این قرارگاه در بخش درگیری و سامانه های توپخانه ای ارتفاع پایین یا موشك های دوش پرتاپ اشاره كرد و افزود: امروز در زمینه این نوع سامانه ها كه برای اهداف با ارتفاع پایین استفاده می شوند، به تولید بومی در صنعت رسیده ایم كه به وفور در پدافند هوایی وجود دارد.

امیر سرتیپ اسماعیلی ادامه داد: علاوه بر این، سامانه های اطلاعاتی، شناسایی الكترونیكی یا شنود الكترونیكی با نام ' صیاد40' در قرارگاه پدافند هوایی توسط متخصصان متعهد ایرانی طراحی و تولید شده و اكنون در این قرارگاه بهره برداری می شود.

گفت و گو از: رضائی/ایرنا

گروه سیاسی/ حوزه دفاعی - امنیتی

انتهای خبر / پایگاه خبری ایران آنلاین (ایران انا) / کد خبر 1812 - 91



 امانت داري و اخلاق مداري

استفاده از اين خبر فقط با ذکر منبع   مجاز است.


رادار طیف فرکانس   
  ._PRINT.   Share
کاربرانی که به این خبر امتیاز داده اند.(قرمز رأی منفی و آبی رأی مثبت):

مرتبط باموضوع :

 اخطار شهریاری برای تامین ارز دارو  [ دوشنبه، 17 مهر ماه، 1391 ] 2742 مشاهده
 حذف ارز دانشجویان عطف به ماسبق نشود  [ شنبه، 8 مهر ماه، 1391 ] 4387 مشاهده
 تلاش دولتی‌ها برای بقا  [ چهارشنبه، 21 فروردين ماه، 1392 ] 1984 مشاهده
 حوادث ناشی از كار كاهش یافته است  [ دوشنبه، 13 شهريور ماه، 1391 ] 6149 مشاهده
 تمدن: تحریم ها نشانه استقلال ایران است  [ جمعه، 30 تير ماه، 1391 ] 3928 مشاهده
امتیاز دهی به مطلب
انتخاب ها

 فایل پی دی اف فایل پی دی اف

 گرفتن پرينت از اين مطلب گرفتن پرينت از اين مطلب

 ارسال به دوستان ارسال به دوستان

 گزارش این پست به مدیر سایت گزارش این پست به مدیر سایت

اشتراک گذاري مطلب