امروز:  يكشنبه، 8 مهر ماه، 1403
Preview Javascript DHTML Drop Down Menu Powered by dhtml-menu-builder.com
اخبار برگزیده شوش

مشکل نقدینگی پگاه برای خرید تجهیزات جدید

راه اندازی وزنه برداری شهرستان شوش

رسمی غلط و مرگبـار

 

چغندرقند کشاورزان شوشی مشتری ندارد

نماینده شوش: هدف اصلی تروریست‌ها صحن مجلس بود

اسامی هیئت مدیره جدید منطقه ویژه اقتصای شوش

هشدار مسئول حراست شبکه بهداشت شوش

جزئیات جدید از قتل هولناک پدر و پسر در شوش

 

بازدید میرشکاک از پروژه های بیمارستان شوش

تکمیل ساخت دو پروژه مهم بیمارستان شوش

جزئیات کشف محموله برنج قاچاق در شهر الوان

چاپ کتاب آموزش و پرورش شوش در گذر تاریخ

نگاهی به جاذبه‌های گردشگری شهرستان شوش

مرگ دلخراش یک کشاورز در شوش

اداره آموزش‌ و پرورش شوش در احتضار

دستگیری رمال و فالگیر کلاهبردار در شوش

ویژه نامه سالروز شهادت فرمانده شهید صفر احمدی

انتصاب سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت شوش

شهرستان شوش در مسیر توسعه ی سیاسی

شوش و تغییرات مدیریتی

نگاهی به عملکرد فرماندار شهرستان شوش - 2

معارفه سرپرست جدید اداره آموزش و پرورش شوش

دستگیری عوامل ناامنی در منطقه ابراهیم آباد

تغییر در راس آموزش و پرورش شهرستان شوش

نگاهی به عملکرد فرماندار شهرستان شوش - 1

اعلام اسامی پرستاران نمونه شهرستان شوش

ترکیب آینده شورای شهر شوش

وضعیت تعاونی ها در شهرستان شوش

گفت و گو با عبدالحسین چعب رزمنده دوران جنگ

دکتر میرشکاک: برای جوانان شوش افسوس می خورم

 
 
 
 
 
 

اشراف کامل دستگاه قضایی به فضای مجازی شوش

ایجاد 226 فرصت شغلی در شهرستان شوش

شهرداری شوش و حلقه مفقوده آن

نگاهی به عملکرد شورا و شهرداری شوش

اعتراضات پنهانی علیه شاه در کاغذ پارس

ماجرای دبیر ریاضی در شوش که ضد شاه بود

شوش، رضایت و نارضایتی - ورزش

توضیحاتی درباره حضور دکتر میرشکاک در یک جلسه

وجود 20 دور برگردان خطرساز در جاده شوش - اهواز

بیکاری در شوش؛ چالشی بزرگ و فاجعه انگیز

تشکیل یک ائتلاف بزرگ انتخاباتی در شوش

هشدار مدیر کل میراث فرهنگی در خصوص شوش

 
 

تقدیر ویژه استاندار خوزستان از فرماندار شوش

آغار بازرسی سرزده از ادارات شهرستان شوش

بلاتکلیفی کارکنان بازنشسته نیشکر هفت تپه

عدم پرداخت مطالبات ذرت کاران شهرستان شوش

  کد خبر: 1860      ارسال شده در مورخه : چهارشنبه، 12 مهر ماه، 1391 - 03:30   ._PRINT.  



سفیر ایران در روسیه :

همكاری تهران - مسكو مغایر منافع غرب و رژیم صهیونیستی است

ایران انا: سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسكو اظهار داشت: همكاری ایران و روسیه، مغایر منافع غرب و رژیم صهیونیستی است ولی بلندگوی تبلیغاتی در روسیه نداریم.



سیدرضا سجادی افزود: در روسیه 3 هزار رسانه اعم از روزنامه، پایگاه اینترنتی و شبكه های رادیو و تلویزیونی فعال بوده كه از این تعداد 2هزار رسانه تحت تأثیر غرب و صهیونیزم ، علیه جمهوری اسلامی ایران، مطلب منتشر می كنند.

وی با بیان اینكه 70 درصد از رسانه های روسیه با پول های آمریكایی-صهیونیستی اداره می شوند، گفت: اگر امروز به یك میلیاردر روسی بگویند كه برای سرمایه گذاری به ایران برود ، وحشت می كند . چون رسانه های غربی برای مردم روسیه ، در مورد ایران بسیار سیاه نمایی كرده اند .

سفیر جمهوری اسلامی ایران درپاسخ به این سوال كه چرا سرمایه گذاران روسی در ایران سرمایه گذاری نمی كنند، اعلام كرد: رسانه های روسی مخالف ایران به گونه ای تبلیغ می كنند كه ایران كشوری ناامن و فاقد امنیت اقتصادی برای بخش خصوصی است.

این دیپلمات ایرانی تاكید كرد: ما راه دیالوگ فعالی را با روس ها نداریم و هیچ بلندگویی وجود ندارد تا واقعیات ایران را برای مردم روسیه بیان كند. بهترین دوستان ایران در روسیه، كسانی هستند كه یكبار به ایران سفر كرده و عاشق ایران شده اند و واقعیتهای ایران را به مردم روسیه بازگو می كنند.

سجادی در این رابطه همچنین از راه اندازی یك وبلاگ به زبان روسی برای معرفی ایران توسط خودش خبر داد و گفت: در حال حاضر در سطح سایت سفارت و وبلاگ سفیر تلاش می كنیم تا واقعیات جامعه و كشور ایران را به مخاطبان روسی معرفی كنیم زیرا شبكه های 'العالم' و 'پرس تی وی' به زبان غیر روسی است و مخاطب ندارد.

 

*** تفاوت موضع روس ها با سایر اعضای 1+5 درباره موضوع هسته ای ایران

سفیر ایران در روسیه در پاسخ به این سوال كه تفاوت موضع مسكو با سایر اعضای گروه 1+5 در چیست؟ گفت: در تمامی قطعنامه های صادر شده علیه كشورمان در شورای امنیت سازمان ملل، نوك پیكان انتقادات متوجه روسیه بوده كه چرا این قطعنامه ها را وتو نكرده است.

وی با بیان اینكه علیرغم همسایگی دو كشور، روس ها دچار ضعف اطلاعاتی در ایران هستند، افزود: كشورهای غربی و رژیم صهیونیستی توانسته اند در روسیه این شبهه را ایجاد كنند كه ایران بدنبال ساخت سلاح هسته ای است.

سفیر ایران در روسیه با یادآوری برخی از شعارهای فتنه گران بعد از انتخابات ریاست جمهوری 88 درباره روسیه گفت: از دید یك رهبر روس، زمانی كه می بینند عده ای در برابر سفارت آنها در تهران شعار می دهند، با خود می اندیشد اگر اینها بمب هسته ای داشته باشند، خطر امنیتی جدی روسیه را تهدید خواهد كرد و تنها ابزار برای مهار ایران نیز مذاكرات هسته ای در قالب 1+5 است.

وی به فتوای رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره حرمت بمب هسته ای اشاره كرد و گفت: روس ها بدلیل تبلیغات غربی ها و شناخت ناكافی از ایران این فتوا را درك نمی كنند .

این دیپلمات ایرانی درباره تفاوت موضع روس ها با غرب درباره فعالیت های صلح آمیز هسته ای ایران تاكید كرد: اما از سوی دیگر روس ها صریحا اعلام كرده اند كه هیچ سندی مبنی بر اینكه ایران بدنبال ساخت سلاح هسته ای باشد، ندارند و تنها راه حل این مساله را نیز دیپلماسی می دانند و تحریم های یكجانبه را هم محكوم می كنند.

سجادی گفت: آمریكایی ها 3 هزار كلاهك هسته ای روس ها را كنترل می كنند و ابایی از فعالیت هسته ای ایران نیز ندارد؛ اروپا نیز نگرانی از فعالیت های هسته ای ایران ندارد لذا كشورهای غربی تنها بدنبال آن هستند تا با فشار بر ایران ، نظام اسلامی را ساقط و یا حداقل مواضع ما را نسبت به رژیم صهیونیستی تغییر دهند.

 

*** روس ها خواهان پیروزی دموكرات ها هستند

سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه در پاسخ به سوال دیگری درباره نقاط اختلاف و افتراق ایران و روسیه و موضوع عدم تحویل سامانه موشكی اس- 300 با بیان اینكه روسیه امروز، شوروی ایدئولوژیك سابق نیست، اظهار داشت: روسیه تنها بدنبال منافع ملی خود است و هرجایی كه منافعش نباشد، قطعا دست به ریسك نمی زند؛ زیرا باید پاسخگوی مردمش باشد.

وی درباره عدم تحویل سامانه موشكی اس-300 به ایران افزود: بیش از ده سال طول كشید تا ما در ایران تصمیم برای خرید این سامانه بگیریم؛ روس ها نیز بخش اصلی از این سامانه را به بندر آستارا خان آورده بودند تا به ایران منتقل شود.

این دیپلمات ایرانی خاطرنشان كرد: در طول چند ماه صدها هیات سیاسی از آمریكا ، اروپا ، رژیم صهیونیستی و حتی برخی كشورهای عربی به مسكو سفر كردند و گفتند آینده روابط سیاسی آنها با روسیه در گرو عدم تحویل این سامانه موشكی به ایران است.

سجادی همزمانی زمان تحویل این سامانه موشكی با انتخابات كنگره و ریاست جمهوری آمریكا را یادآور شد و گفت: روس ها حداكثر 100 میلیون دلار از فروش این سامانه موشكی سود می بردند اما برای آنها مهم بود تا در انتخابات كنگره و ریاست جمهوری آمریكا، دموكرات ها پیروز شوند زیرا تحلیل آنها این بود كه نمی توانند با جمهوری خواهان كنار بیایند كه این امر در اظهارات میت رامنی نامزد جمهوری خواهان در انتخابات این دوره ریاست جمهوری نیز مشهود است.

سفیر ایران در روسیه تصریح كرد: چهار منبع غیررسمی روس كه از دوستان جمهوری اسلامی ایران هستند به ما گفتند روس ها در برابر عدم تحویل سامانه موشكی اس-300 تضمین گرفته اند كه حمله ای به ایران و به ویژه نیروگاه اتمی بوشهر صورت نگیرد.

سجادی با طرح این سوال كه چرا عدم تحویل این سامانه موشكی تا این اندازه بزرگ شده است، گفت: جای سوال دارد كه چرا درباره عدم تحویل قطعات ایرباس های ایرانی از سوی اروپا – كه جان مسافران را به خطر می اندازد - مقاله ای منتشر نمی شود و یا اینكه مطلبی درباره عدم فروش داروهای ضروری كه كاملا غیرانسانی است ، چیزی نوشته نمی شود؟

 

*** رؤسای جمهور روسیه در هیچ یك از اجلاس های پیشین جنبش غیرمتعهدها شركت نكرده بودند

سفیر ایران در روسیه با بیان اینكه برخی توقعات بی جا درباره روسیه در كشور القاء می شود ، گفت: روسیه در هیچ یك از اجلاس های پیشین جنبش غیرمتعهدها شركت نكرده بود ولی برخی ها در كشور ایجاد ابهام می كردند كه چرا آقای پوتین در اجلاس تهران شركت نكرد!؟

وی تصریح كرد: رییس جمهور روسیه برای نخستین بار، به اجلاس غیرمتعهدها در تهران پیام داد و برای ما نیز ارزشمند بود كه حتما پیام ایشان در اجلاس خوانده شود.

 

*** تبادل ریال با روبل روسی عملیاتی شده است

سفیر ایران در روسیه در پاسخ به سوالی درباره مبادلات اقتصادی ایران و روسیه با اعلام اینكه تبادل ریال با روبل عملیاتی شده است ،گفت: در ماه های گذشته بیش از 100 میلیارد روبل معادل 3 میلیارد دلار بین دو كشور مبادله اقتصادی صورت گرفته و روس ها نیز از این موضوع استقبال كرده اند زیرا باعث تقویت گردش روبل می شود.

سفیر ایران در روسیه درباره اعمال برخی از تحریم های یكجانبه آمریكا و اتحادیه اروپا توسط برخی از بانك ها و شركت های روسی اظهار داشت: روس ها می گویند برخی از بانك ها و شركت های آنها یا در بورس آمریكا حضور دارند و یا در این كشور سرمایه دارند و به این دلیل این تحریم ها را اجرا می كنند.

این دیپلمات ایرانی افزود: روس ها می گویند تعهد ما این است كه مشكلی در روابط اقتصادی دو كشور به وجود نیاوریم، كه این امر محقق شده و از نظر دولت روسیه منعی دراین رابطه وجود ندارد.

 

*** مَشرب سیاسی روس ها باز است

سفیر ایران در روسیه در پاسخ به سوال دیگری درباره اوضاع داخلی روسیه و تظاهرات های اخیر در مسكو علیه ولادیمیر پوتین رییس جمهوری این كشور اظهار داشت: تصویری كه ما امروز در كشور از روسیه داریم، رونوشت تصویری است كه غربی ها از وضعیت كشور ما برای جهان به وجود آورده اند.

وی با یادآوری رای 54 درصدی ولادیمیر پوتین در انتخابات ریاست جمهوری اخیر روسیه افزود: تنها در شهر مسكو بیش از یك و نیم میلیون نفر به ولادیمیر پوتین رای ندادند اما در تظاهرات های اخیر كمتر از 5 هزار نفر حضور داشتند.

این دیپلمات ایرانی با بیان اینكه 'پروخروف' رقیب اصلی غربگرای پوتین در انتخابات ریاست جمهوری تنها 8 درصد آرا را بدست آورد، گفت: غربی ها حتی نتوانستند مدعی تقلب در انتخابات روسیه شوند زیرا 180 هزار دوربین و 8 هزار خارجی از جمله نماینده ای از سفارت جمهوری اسلامی ایران بر روند انتخابات نظارت كردند.

وی با بیان اینكه تنها موسسه ' كمكهای آمریكا ' ، ظرف سالهای اخیر بیش از 7/2 میلیارد دلار در روسیه هزینه كرده تا با كمك مالی به جریانات مخالف ، برای روسیه چالش درست كند، گفت: بیش از 100 سازمان غیردولتی غرب گرا و یا ثبت شده در این كشورها در روسیه فعال هستند ولی با این حال مَشرب سیاسی روس ها باز است.

 

** روسیه شریك قابل توجه برای ایران

سجادی با بیان اینكه روسیه به عنوان یك شریك مهم مورد توجه جمهوری اسلامی ایران است، گفت: بنا به برخی دلایل از جمله واقعیات مربوط به رخدادها در روابط ایران و شوروی سابق یا روسیه تزاری، چنین دیدی در فضای عمومی كشور ما وجود ندارد و واقعیات گذشته مانند ابری بر روابط دو كشور سایه افكنده است.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسكو در ادامه گفت: ایران در دو لایه تاكتیكی و استراتژیك با روسیه قرابت هایی دارد و به لحاظ مشتركات تاكتیكی باید گفت كه هیچ كشوری مثل ایران و روسیه تهدیدات مشترك ندارند و مسایلی نظیر ، افراط گرایی ، تروریزم و قاچاق مواد مخدر، از تهدیدات مشترك ایران و روسیه محسوب می شوند.

وی همچنین با اشاره به استقرار پایگاه های آمریكایی، نفوذ افراط گراها و حضور گسترده و نفوذ سیاسی – اطلاعاتی غرب در برخی كشورهای آسیای میانه را نگرانی های مشترك روسیه و ایران دانست.

سجادی روابط نزدیك روسیه با كشورهای عراق، لبنان و سوریه را از جمله قرابت های تهران و مسكو ذكر كرد و گفت: اگر روسیه در خصوص مساله سوریه روی موضع خود محكم نمی ایستاد، غرب با حمله نظامی به سوریه ، یك لیبی دیگر درست می كرد.

این دیپلمات ایرانی در ادامه سخنانش به نگرانی غرب از پیروزی انقلاب اسلامی و به استقلال رسیدن ایران بعد از انقلاب اشاره كرد و گفت: بر خلاف غربی ها، روس ها از پیروزی انقلاب اسلامی خوشحال هستند چرا كه ایران كه زمانی كانون اصلی نفوذ و قدرت آمریكا در منطقه بود، امروز به یك كشور مستقل و ضدقدرت های استكباری تبدیل شده كه می تواند در مقابله با هجوم غرب به شرق ، با روسیه هم نظر باشد.

 

** روسیه امروز در مقایسه با شوروی سابق ، مثل ایران امروز و ایران قبل از انقلاب است

وی در توضیح تفاوت روسیه امروز با شوروی سابق یا روسیه تزاری گفت: روسیه امروزی نه شوروی سابق و نه روسیه تزاری است و تفاوت روسیه امروز با شوروی یا روسیه تزاری درست مثل تفاوت ایران بعد از پیروزی انقلاب با ایران قبل از پیروزی انقلاب است.

 

** دلایل مسمومیت فضای عمومی در كشور علیه روابط با روسیه

سفیر ایران در مسكو در ادامه سخنانش در توضیح دلایل منفی بودن فضا در كشور درخصوص روابط ایران و روسیه، ضمن اشاره به نقش مسایل مربوط به گذشته روابط دو كشور در زمان شوروی سابق و روسیه تزاری از جمله عهدنامه گلستان و تركمانچای در مسموم بودن این فضا، به موضوع تاخیر در ساخت نیروگاه بوشهر پرداخت و تصورات نادرست از ماجرای این نیروگاه را یكی از عوامل مسموم بودن فضا علیه روابط دانست.

سجادی گفت: باید دانست كه این آلمانی ها بودند كه در بحث نیروگاه بوشهر قابل اعتماد نبودند و روس ها درحالی متهم به كارشكنی می شوند كه در مدت 10 سال قرارداد و با وجود تصویب 4 قطعنامه در طول این مدت، نیروگاه بوشهر را تكمیل كردند.

وی خاطرنشان كرد: اگر بخواهیم علل تاخیر در ساخت و راه اندازی نیروگاه بوشهر را تقسیم بندی كنیم باید بگوییم كه 80 درصد غربی ها مقصر هستند، 10 درصد ناشی از مشكلات داخلی ما و 10 درصد هم مقصر روسیه است./ایرنا

گروه بین الملل/ حوزه روابط خارجی

انتهای خبر / پایگاه خبری ایران آنلاین (ایران انا) / کد خبر 1831 - 91



 امانت داري و اخلاق مداري

استفاده از اين خبر فقط با ذکر منبع   مجاز است.


روسیه مسکو ایران تهران   
  ._PRINT.   Share
کاربرانی که به این خبر امتیاز داده اند.(قرمز رأی منفی و آبی رأی مثبت):

مرتبط باموضوع :

 فعلا نصیحت می‌کنم/ مردم آرامش می‌خواهند  [ شنبه، 28 بهمن ماه، 1391 ] 2046 مشاهده
 ذخیره 11 هزار تن گوشت مرغ برای ماه رمضان  [ پنجشنبه، 8 تير ماه، 1391 ] 3987 مشاهده
 تشکیل کمیته ای برای بازنگری قیمت خودرو  [ جمعه، 27 بهمن ماه، 1391 ] 2391 مشاهده
 پایان مهلت استعفا براي انتخابات مجلس  [ چهارشنبه، 8 تير ماه، 1390 ] 5044 مشاهده
 وزیر بهداشت: رونمایی از هفت قلم داروی جدید  [ چهارشنبه، 4 مرداد ماه، 1391 ] 5285 مشاهده
امتیاز دهی به مطلب
انتخاب ها

 فایل پی دی اف فایل پی دی اف

 گرفتن پرينت از اين مطلب گرفتن پرينت از اين مطلب

 ارسال به دوستان ارسال به دوستان

 گزارش این پست به مدیر سایت گزارش این پست به مدیر سایت

اشتراک گذاري مطلب