بازجویی از متهمان در بازداشتگاه پلیس ممنوع شد ایران انا: آيت الله آملي لاريجاني رئيس قوه قضاييه آيين نامه اجرايي نحوه ايجاد، اداره و نظارت بر بازداشتگاههاي انتظامي را ابلاغ كرد. |
مشکل نقدینگی پگاه برای خرید تجهیزات جدید
راه اندازی وزنه برداری شهرستان شوش
چغندرقند کشاورزان شوشی مشتری ندارد
نماینده شوش: هدف اصلی تروریستها صحن مجلس بود
اسامی هیئت مدیره جدید منطقه ویژه اقتصای شوش
هشدار مسئول حراست شبکه بهداشت شوش
جزئیات جدید از قتل هولناک پدر و پسر در شوش
بازدید میرشکاک از پروژه های بیمارستان شوش
تکمیل ساخت دو پروژه مهم بیمارستان شوش
جزئیات کشف محموله برنج قاچاق در شهر الوان
چاپ کتاب آموزش و پرورش شوش در گذر تاریخ
نگاهی به جاذبههای گردشگری شهرستان شوش
اداره آموزش و پرورش شوش در احتضار
دستگیری رمال و فالگیر کلاهبردار در شوش
ویژه نامه سالروز شهادت فرمانده شهید صفر احمدی
انتصاب سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت شوش
شهرستان شوش در مسیر توسعه ی سیاسی
نگاهی به عملکرد فرماندار شهرستان شوش - 2
معارفه سرپرست جدید اداره آموزش و پرورش شوش
دستگیری عوامل ناامنی در منطقه ابراهیم آباد
تغییر در راس آموزش و پرورش شهرستان شوش
نگاهی به عملکرد فرماندار شهرستان شوش - 1
اعلام اسامی پرستاران نمونه شهرستان شوش
وضعیت تعاونی ها در شهرستان شوش
گفت و گو با عبدالحسین چعب رزمنده دوران جنگ
دکتر میرشکاک: برای جوانان شوش افسوس می خورم
اشراف کامل دستگاه قضایی به فضای مجازی شوش
ایجاد 226 فرصت شغلی در شهرستان شوش
نگاهی به عملکرد شورا و شهرداری شوش
اعتراضات پنهانی علیه شاه در کاغذ پارس
ماجرای دبیر ریاضی در شوش که ضد شاه بود
توضیحاتی درباره حضور دکتر میرشکاک در یک جلسه
وجود 20 دور برگردان خطرساز در جاده شوش - اهواز
بیکاری در شوش؛ چالشی بزرگ و فاجعه انگیز
تقدیر ویژه استاندار خوزستان از فرماندار شوش
آغار بازرسی سرزده از ادارات شهرستان شوش
کد خبر: 2017
ارسال شده در مورخه : چهارشنبه، 9 اسفند ماه، 1391 -
03:30
به گزارش ایران انا، با ابلاغ اين آيين نامه تمامي آيين نامهها، توافق نامهها و دستورالعمل هاي مغاير ملغي اعلام شد. متن كامل آيين نامه اجرايي نحوه ايجاد،اداره و نظارت بر بازداشتگاههاي انتظامي به شرح زير است: در اجراي ماده (9) قانون تبديل شوراي سرپرستي زندانها به سازمان زندانها واقدامات تأميني و تربيتي كشور مصوب 6/11/64 مجلس شوراي اسلامي و به منظور تبيين نحوه ايجاد، اداره و نظارت بر بازداشتگاههاي نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران و رعايت قوانين و مقررات و به ويژه قانون احترام به آزادي هاي مشروع و حفظ حقوق شهروندي مصوب 15/2/1383 آيين نامه اجرايي نحوه ايجاد، اداره و نظارت بر بازداشتگاههاي انتظامي به شرح ذيل مورد تصويب قرار گرفت: ماده 1: تعاريف واژگان مذكور در اين آيين نامه به شرح ذيل است: الف ـ سازمان ـ سازمان زندانها و اقدامات تأميني و تربيتي كشور ب ـ بازداشتگاه عمومي ـ محل نگهداري متهماني است كه با قرار كتبي مقامهاي صلاحيتدار قضايي تا اتحاذ تصميم نهايي به آنجا معرفي ميشوند. ج ـ بازداشتگاه انتظامي ـ بازداشتگاهي است كه در اجراي وظايف ضابطيت نيروي انتظامي برابر شرايط و مقررات اين آيين نامه در اماكن در اختيار نيروي انتظامي ايجاد شده يا مي شود. د ـ تحت نظر گاه ـ مكاني است كه متهمان حسب مورد به دستور مقام قضايي یا در جرايم مشهود به موجب قانون بر اساس گزارش كتبي ضابطان و مقامات ذيصلاح قانوني تا تسليم به مقام قضايي و حداكثر تا مدت 24 ساعت در آن محل نگهداري ميشوند. ماده 2: ايجاد بازداشتگاههاي انتظامي در هر استان موكول به درخواست فرماندهي انتظامي استان و تاييد ضرورت آن از سوي دادستان محل و موافقت مديركل زندانهاي استان است. ماده 3: مديركل زندانهاي استان پس از بازديد از محل معرفي شده در صورت وجود شرايط و معيارهاي لازم براي تاسيس بازداشتگاه نسبت به صدور مجوز اقدام می کند. تبصره : مديركل زندانهاي استان مكلف است فهرست بازداشتگاههاي داراي مجوز قانوني را به روساي دادگستري و دادستانهاي شهرستانهاي تابعه استان اعلام کند. ماده 4: اداره بازداشتگاههاي انتظامي به عهده سازمان است. پرسنل بازداشتگاههاي مذكور توسط نيروي انتظامي تأمين و تحت امر مديركل زندانهاي استان برابر اين آيين نامه و ضوابط عمومي آيين نامه اجرايي سازمان در خصوص نحوه نگهداري متهمين انجام وظيفه می کنند. تبصره: رئيس و جانشين بازداشتگاه انتظامي پس از معرفي از سوي فرماندهي مربوط و احراز شرايط لازم با ابلاغ مديركل زندان هاي استان منصوب خواهد شد. ماده 5: سازمان موظف است در جهت آموزش و راهنمايي مسئولين و كاركنان بازداشتگاههاي انتظامي اهتمام لازم به عمل آورد. ماده 6: بازداشتگاههاي انتظامي صرفاً محل نگهداري آن دسته از متهميني است كه بنا به دستور مقام قضايي براي انجام تحقيقات مقدماتي در اختيار ناجا قرار دارند. تبصره: در شهرستانهاي فاقد زندان و بازداشتگاه بنا به دستور مقام قضايي معرفي و نگهداري متهمين بازداشتي درغير از موارد مذكور نيز در بازداشتگاه انتظامي مجاز خواهد بود. ماده 7: پذيرش متهمين در بازداشتگاههاي انتظامي صرفاً به موجب برگ قرار كتبي رسمي با مهر و امضا مقام قضايي مربوطه كه مجزا از دستور ارجاع انجام تحقيقات به ضابطين است صورت خواهد گرفت. مقامات قضايي مكلفند در معرفي متهمان به بازداشتگاه نسبت به تعيين مدت نگهداري آنان تصريح کند. تبصره: در پايان مهلت تعيين شده رئيس بازداشتگاه موظف است مراتب را به قاضي صادر كننده قرار منعكس و در صورت عدم تمديد مهلت نسبت به انتقال متهم به زندان اقدام کند. ماده 8: رئيس بازداشتگاه انتظامي موظف است دفعات و ساعات هر گونه ورود و خروج متهم از بازداشتگاه ، اعم از انجام تحقيقات و غيره را در دفاتر ثبت وقعات و پرونده بازداشتگاهي متهم قيد کند. ماده 9: نيروي انتظامي بايد ترتيبي اتخاذ کند كه بازجويي از متهمين در محل جداگانه از بازداشتگاه انتظامي انجام گيرد. انجام تحقيقات و بازجويي در محل نگهداري متهمان ممنوع است. ماده 10: مسئولين بازداشتگاه هاي انتظامي موظفند آمار و فهرست اسامي متهمين وارده به بازداشتگاه را با مشخصات كامل مندرج در برگ قرار و نيز ساير اقدامات مربوط به آنان از قبيل اعزام به بيمارستان، آزادي، انتقال به زندان يا بازداشتگاه هاي عمومي و يا موارد مشابه را به صورت روزانه و مطابق فرمهاي ارسالي از سوي سازمان در اسرع وقت به واحد آمار و رايانه اداره كل زندانهاي استان ارسال کنند. تبصره: نيروي انتظامي با همكاري سازمان اقدامات لازم در جهت برقراري ارتباطات شبكهاي به صورت بر خط بين بازداشتگاههاي انتظامي و اداره كل زندانهاي استان بعمل آورند. ماده 11: مسئولين بازداشتگاه هاي انتظامي موظفند هرگونه اتفاقات و حوادث داخل بازداشتگاه را بلافاصله به مديركل زندانهاي استان اعلام دارند. ماده 12: رئيس بازداشتگاه انتظامي موظف است هرگونه درخواست و يا تظلم خواهي متهمان را به دادستان يا قاضي رسيدگي كننده پرونده ارسال کند. ماده 13: مديركل زندانهاي استان، معاونين و مسئولان واحدهاي حفاظت و اطلاعات ، بازرسي و قضايي اداره كل مذكور موظفند به صورت نوبهاي و مستمر از بازداشتگاه انتظامي بازديد به عمل آورده و درجهت حسن اداره بازداشتگاه هاي مزبور ، تدابير لازم اتخاذ و در صورت مشاهده نواقص دستور مقتضي صادر کنند. ماده 14: رئيس سازمان يا نماينده اعزامي از سوي وي، معاونين و مشاورين سازمان، مديران كل حفاظت و اطلاعات، بازرسي و فرماندهي يگان حفاظت سازمان به منظور اطمينان از حسن جريان امور بايد حسب مورد و ضرورت از بازداشتگاه هاي انتظامي سراسر كشور بازديد کنند. ماده 15: نيروي انتظامي به منظور انجام مراقبتهاي الكترونيكي و پيشگيري از تخلفات و حوادث نسبت به نصب دوربينهاي مدار بسته در بازداشتگاههاي انتظامي، اقدام خواهد کرد و با فراهم شدن ارتباطات فني شبكهاي، ادارات كل زندانها نيز بايد با بهرهگيري از شبكه ارتباط گيري بر خط نسبت به اعمال نظارت هاي الكترونيكي در بازداشتگاههاي مزبور اقدام کنند. ماده 16: دادستانها و قضات ناظر زندان موظفند با انجام بازديدهاي نوبهاي و نيز غير مترقبه بر نحوه اداره بازداشتگاههاي انتظامي و عملكرد ضابطين نظارت کنند ماده 17: دادستانها و رؤساي حوزههاي قضايي بخشها يا نمايندگان انان موظفند بر تحت نظرگاههاي كلانتريها و پاسگاهها و نحوه و مدت نگهداري افراد و رعايت حقوق شهروندي در اين اماكن نظارت کنند. ماده 18: اين آييننامه مشتمل بر 18 ماده و 5 تبصره در اجراي ماده (9) قانون تبديل شوراي سرپرستي زندانها به سازمان زندانها و اقدامات تأميني و تربيتي كشور مصوب 1364 در تاريخ 7/12/91 به تصويب رئيس قوه قضاييه رسيده و از تاريخ ياد شده لازمالاجرا است. همچنين كليه آييننامهها، توافقنامهها و دستورالعملهاي مغاير با اين آييننامه ملغي الاثر است./مهر انتهای خبر / پایگاه خبری ایران آنلاین (ایران انا) / کد خبر 3097 - 91
کاربرانی که به این خبر امتیاز داده اند.(قرمز رأی منفی و آبی رأی مثبت):
مرتبط باموضوع : صدیقی: ملت ایران در برابر تحریم ها مقاوم است [ جمعه، 20 مرداد ماه، 1391 ] 3611 مشاهده
شهيد رجايي چگونه به رياست جمهوري رسيد؟ [ سه شنبه، 6 فروردين ماه، 1392 ] 1253 مشاهده
ایران بدنبال تشكیل منطقه واحد سیاسی است [ يكشنبه، 17 ارديبهشت ماه، 1391 ] 4667 مشاهده
هشدار نخست وزیر چین در باره اوضاع اقتصادی [ دوشنبه، 26 تير ماه، 1391 ] 4668 مشاهده
اعضای اوپك به تعهدهای خود پایبند بمانند [ سه شنبه، 9 خرداد ماه، 1391 ] 4679 مشاهده
|
امتیاز دهی به مطلب
|