امروز:  دوشنبه، 28 خرداد ماه، 1403
Preview Javascript DHTML Drop Down Menu Powered by dhtml-menu-builder.com
اخبار برگزیده شوش

مشکل نقدینگی پگاه برای خرید تجهیزات جدید

راه اندازی وزنه برداری شهرستان شوش

رسمی غلط و مرگبـار

 

چغندرقند کشاورزان شوشی مشتری ندارد

نماینده شوش: هدف اصلی تروریست‌ها صحن مجلس بود

اسامی هیئت مدیره جدید منطقه ویژه اقتصای شوش

هشدار مسئول حراست شبکه بهداشت شوش

جزئیات جدید از قتل هولناک پدر و پسر در شوش

 

بازدید میرشکاک از پروژه های بیمارستان شوش

تکمیل ساخت دو پروژه مهم بیمارستان شوش

جزئیات کشف محموله برنج قاچاق در شهر الوان

چاپ کتاب آموزش و پرورش شوش در گذر تاریخ

نگاهی به جاذبه‌های گردشگری شهرستان شوش

مرگ دلخراش یک کشاورز در شوش

اداره آموزش‌ و پرورش شوش در احتضار

دستگیری رمال و فالگیر کلاهبردار در شوش

ویژه نامه سالروز شهادت فرمانده شهید صفر احمدی

انتصاب سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت شوش

شهرستان شوش در مسیر توسعه ی سیاسی

شوش و تغییرات مدیریتی

نگاهی به عملکرد فرماندار شهرستان شوش - 2

معارفه سرپرست جدید اداره آموزش و پرورش شوش

دستگیری عوامل ناامنی در منطقه ابراهیم آباد

تغییر در راس آموزش و پرورش شهرستان شوش

نگاهی به عملکرد فرماندار شهرستان شوش - 1

اعلام اسامی پرستاران نمونه شهرستان شوش

ترکیب آینده شورای شهر شوش

وضعیت تعاونی ها در شهرستان شوش

گفت و گو با عبدالحسین چعب رزمنده دوران جنگ

دکتر میرشکاک: برای جوانان شوش افسوس می خورم

 
 
 
 
 
 

اشراف کامل دستگاه قضایی به فضای مجازی شوش

ایجاد 226 فرصت شغلی در شهرستان شوش

شهرداری شوش و حلقه مفقوده آن

نگاهی به عملکرد شورا و شهرداری شوش

اعتراضات پنهانی علیه شاه در کاغذ پارس

ماجرای دبیر ریاضی در شوش که ضد شاه بود

شوش، رضایت و نارضایتی - ورزش

توضیحاتی درباره حضور دکتر میرشکاک در یک جلسه

وجود 20 دور برگردان خطرساز در جاده شوش - اهواز

بیکاری در شوش؛ چالشی بزرگ و فاجعه انگیز

تشکیل یک ائتلاف بزرگ انتخاباتی در شوش

هشدار مدیر کل میراث فرهنگی در خصوص شوش

 
 

تقدیر ویژه استاندار خوزستان از فرماندار شوش

آغار بازرسی سرزده از ادارات شهرستان شوش

بلاتکلیفی کارکنان بازنشسته نیشکر هفت تپه

عدم پرداخت مطالبات ذرت کاران شهرستان شوش

  کد خبر: 2191      ارسال شده در مورخه : سه شنبه، 27 فروردين ماه، 1392 - 03:30   ._PRINT.  



مشروح/ محسن رضایی در مشهد:

اگر اعتراض موسوی و کروبی قانونمند بود فتنه رخ نمی‌داد

ایران انا: رضایی گفت: در انتخابات دوره قبل، به طور قانونمند اعتراض کرده و در نهایت براساس نظر شورای نگهبان تمکین کرده و در مراسم تنفیذ هم شرکت کردم، اگر آقایان موسوی و کروبی همچون من قانونمند اعتراض می‌کردند فتنه 88 رخ نمی‌داد.




به گزارش ایران انا از مشهد، محسن رضایی با حضور در برنامه‌‌ها و همایش‌های مختلفی در مشهد پیرامون انتخابات ریاست جمهوری و تشریح برنامه‌های خود به ایراد سخنرانی پرداخت.

وی در نشست پرسش و پاسخ دانشجویی که در محل دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه آزاد مشهد برگزار شد با بیان اینکه امروز در وضعیت خاصی قرار داریم، اظهار کرد: اینکه برخی بر این باورند آمریکا منتظر نتیجه انتخابات در ایران است درست نیست چرا که آمریکایی‌ها در واقع منتظر تأثیر تحریم‌ها در جمهوری اسلامی ایران هستند.

وی افزود: آمریکایی‌ها امروز برای به طول انجامیدن مذاکرات برنامه‌ریزی 10 ‌ساله کرده‌اند.

رضایی با اشاره به اوج‌گیری منازعات سیاسی در هفت و هشت سال اخیر و به ویژه در ماه‌های اخیر گفت: در واقع این منازعات بر کارآمدی کشور تأثیر گذاشته و فشارها را بر زندگی مردم افزایش می‌دهد.

وی با بیان اینکه سال 92 سال تعیین‌کننده‌ای برای کشور ایران است، افزود: امسال باید آغازی را در راستای حل مشکلات برای سال جاری و سال‌های آینده پیدا کنیم که نکته کلیدی تعیین‌کننده نیز انتخابات است.

کاندیدای انتخابات ریاست‌ جمهوری یازدهم با بیان اینکه دولت آتی می‌تواند با دیپلماسی قوی از تشدید تحریم‌ها جلوگیری کند، ادامه داد: در واقع دولت یازدهم می‌تواند گرانی‌ها و بیکاری‌ها و همچنین منازعات سیاسی را کمتر و یا بیشتر کند.

وی با طرح این سؤال که چرا باید در کشور اینقدر دعوا و منازعات سیاسی باشد و چرا باید جوانان نسبت به آینده خود ناامید باشند، اذعان داشت: باید به واقعیت‌ها در کشور اعتراف و برای برطرف‌کردن آنها اقدام کنیم، گروه‌های تشکیلاتی که در دانشگا‌ه‌ها فعالیت می‌کنند آزاد‌منش‌‌ترین قشر کشور هستند که باید آسیب‌شناسی دقیق‌تری نسبت به 34 سال پس از انقلاب داشته باشند.

وی با بیان اینکه امروز در کشور دو بال سیاست و زندگی را داریم در حالی که بال زندگی ضعیف بوده و سیاست خیلی پیشرفت کرده است، متذکر شد: این بدان معناست که امروز شاهد چند میلیون بیکار و عقب‌ماندگی در حوزه اقتصاد هستیم، بنابر این باید به زندگی مردم و معیشت مردم برسیم، زندگی یعنی پیشرفت، شهرسازی و عمران که این‌ها غیرسیاسی است.

وی با انتقاد از اینکه مسئله اقتصاد و ورزش و فرهنگ را در کشور سیاسی کرده‌ایم، یادآور شد: باید یک زندگی آرمان‌گرایانه که وعده دادیم را درست کنیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقاط ضعف و قدرت دولت احمدی‌نژاد اظهار داشت: بنده معتقدم که باید رئیس‌جمهور آینده نقاط قوت همه دولت‌های گذشته را داشته باشد، به عنوان مثال نقطه مثبت دولت هاشمی رفسنجانی مسائل زیربنایی بود منتهی در دولت یازدهم باید این مسائل جهت‌دار باشد یعنی درآمد خانوار را به عنوان مثال افزایش دهیم؛ در دولت خاتمی نیز آزادی‌ها را داشتیم که باید در دولت یازدهم آنها را نهادینه کرده و بسترهای لازم فراهم شود.

* دولت احمدی‌نژاد نقاط مثبتی داشت ولی نیاز به اصلاح دارد

رضایی با بیان اینکه در دولت احمدی‌نژاد چند نکته مثبت بود که باید اصلاح شود، تصریح کرد: یکی از نقاط مثبت هدفمندی یارانه‌ها بود که باید آن را اصلاح کرد و با جهت‌گیری به سمت تولید ادامه پیدا کند.

وی با اشاره به طرح مسکن مهر گفت: مسکن مهر طرح خوبی بود ولی در حال حاضر چون از بانک مرکزی پول می‌گیرد باید منابعی به جز بانک مرکزی داشته باشد و در این صورت می‌توان آن را ادامه داد.

* در سفرهای استانی بیش از دست تکان دادن با کارشناسان جلسه می‌گذارم

رضایی اظهار داشت: در سفرهای استانی نیز بنده بنا دارم که اول با کارشناسان و کارآفرینان صحبت کرده و سپس با مردم دیدار و صحبت ‌کنم.

وی با بیان اینکه در صورت رأی آوری دور دوم هدفمندی یارانه‌ها را با 65 هزار تومان یارانه ادامه می‌دهم، خاطرنشان کرد: بنده 65 هزار تومان یارانه در دور دوم به حساب مردم واریز می‌کنم که البته سه تا شش ماه نمی‌توانند آن را برداشت کنند، چرا که این پول به حساب تولید واریز شده و بعد با احتساب سود به حساب مردم واریز و مردم می‌توانند آن را برداشت کنند از طرفی با این راهکار اثر تورمی یارانه‌ها نیز در مرحله دوم از بین می‌رود.

وی با بیان اینکه کشور با ساختار اداری که بیشتر ساخته دست رضا شاه است قابل مدیریت نیست، تأکید کرد: ما فدرال اقتصادی را در نظر گرفتیم که بر این مبنا اختیارات را در زمینه اقتصاد به استان‌ها واگذار می‌کنیم، یکی از مهم‌ترین اتفاقاتی که بنده به دنبال آن هستم وارد کردن نسل سوم و چهارم انقلاب یعنی جوانان ایران به ساختار مدیریتی کشور است، چرا که آن را عامل تضمین پیشرفت ایران می‌دانم.

وی با تاکید بر اینکه باید به غرب نشان داد تحریم‌ها بر ما اثر نمی‌گذارد، افزود: در این صورت ما می‌توانیم یک گام در مذاکره پیشرفته و مذاکره ما با آمریکا جدی‌تر و بهتر پیش رود.

* در صورت رئیس‌جمهور شدن کارهای غیرسیاسی را از سیاسیون می‌گیرم

کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم در ادامه تاکید کرد: بنده بنا دارم در صورت رأی آوردن کارهای غیرسیاسی را از دست سیاسیون بگیرم و قطعا اجازه نمی‌دهم یک فرد سیاسی در کارهای غیرسیاسی حضور داشته باشد.

* به دلیل احساس خطر وارد صحنه شدم

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه به دلیل احساس خطر وارد کشور شده چرا که چهار سال پیش‌رو سخت‌ترین شرایط ایران است، اظهار کرد: بنده در اغلب سفرهای استانی خود را ملزم به حضور در دانشگاه‌ها می‌دانم چرا که بر این باورم فرار کاندیداها از پاسخگویی به دانشجویان عوام‌فریبی است، بنابر این باید همه کاندیداها در دانشگاه‌ها حضور و به سؤالات دانشجویان پاسخ دهند.

رضایی با بیان اینکه با ساختار فعلی در کشور کاری نمی‌توان انجام داد، اظهار کرد: اقتصادی که ما برای کشور در نظر گرفتیم یک اقتصاد مردمی است که از خانواده‌ها و شهر‌ها شروع می‌کنیم، بنده تلاش می‌کنم کسب و کار خانگی را راه بیندازم.

وی با اشاره به موضع خود نسبت به حوادث سال 88 گفت: بنده در آن زمان سکوت نکردم بلکه مسیر قانونی را پیش گرفتم و به شورای نگهبان اعتراض کردم؛ از طرفی به هواداران خود گفتم که وارد خیابان‌ها نشوند چرا که معتقد به پیگیری قانونی بودم لذا دیدید که حتی پس از اعلام نظر از سوی شورای نگهبان در مراسم تنفیذ رئیس جمهور نیز حضور پیدا کردم.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم در پاسخ به سئوالی در مورد قتل مشکوک پسرش خاطرنشان کرد: وقتی وی در دوبی بود این قتل مشکوک رخ داد و هنوز هم تحقیقات در مورد قتل مشکوک پسرم ادامه دارد.

وی با اشاره به موضوع اقتصاد بدون نفت، اذعان داشت: 20 سال است که تمام دولت‌ها در تلاش بوده‌اند اقتصاد بدون نفت را اجرا کنند ولی به قدری نفت به اقتصاد گره خورده بود که نتوانستند و خوب امروز آمریکا این مشکل را حل کرده چرا که دیگر نفتی به فروش نمی‌رسد بنابر این باید به این بیاندیشیم که بدون نفت امروز چگونه تولید ثروت کنیم.

رضایی با بیان اینکه تمامی دولت‌های پس از انقلاب خرج کننده و مصرف کننده ثروت بوده‌اند نه تولید کننده ثروت، تاکید کرد: ما به دنبال این هستیم که در دولت یازدهم تولید ثروت کنیم، به عنوان مثال در این راستا اعلام کردم که یارانه سبز می‌دهم.

وی تصریح کرد: بنده صنعت هدفمند را پی‌گیری می‌کنم به این معنا که باید صنعت با محوریت چند حوزه نفت، معدن، کشاورزی، آی‌تی و توریست باشد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه امروز ارزش پول ملی ایران را دلارهای نفتی تعیین می‌کند، افزود: متأسفانه ارزش پول ملی ایران کاهش یافته به گونه‌ای که 45 هزار تومان یارانه امروز به اندازه 15 هزار تومان فروردین‌ماه سال گذشته ارزش دارد، پس ارزش ریالی کشور از دست رفته است.

وی خاطرنشان کرد: بنده قطعاً در صورت رای آوردن در دولت یازدهم ریال ایران را به صادرات غیرنفتی و تولید گره خواهم زد و این مشکل ان‌شا‌ءالله با نوسازی و عدم وابستگی به دلارهای نفتی حل می‌شود.

رضایی ادامه داد: از طرفی فروش نفت امروز نصف شده و بخشی از ذخایر ارزی کشور را دولت صرف واردات کرده است، همچنین تورم داخلی در اثر یارانه‌ها و چاپ پول نیز سبب کاهش ارزش ریال در برابر دلار شده است.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم در خاتمه اذعان داشت: اگر یک روز حماسه‌ها از لوله‌های تفنگ بیرون می‌آمد امروز حماسه از نوک قلم‌ها و تراوشات فکری جوانان بیرون می‌آید.

*رفسنجانی تمایلی به کاندیدا شدن من نداشت

رضایی در ادامه در جمع دانشجویان مشهد در محل دانشگاه پیام‌نور این شهر اظهار کرد: در حوزه سیاست و اقتصاد، مسائل مهمی را پیش‌رو داریم.

وی افزود: در حوزه سیاست دو بخش داخلی و خارجی قابل بررسی است، در حوزه سیاست داخلی امروز شاهد نبود انسجام، منازعات سیاسی و تفرقه‌ها بوده و همچنین در حوزه سیاست خارجی با فشارها و تحریم‌ها مواجه هستیم.

رضایی با بیان اینکه مشکلات حوزه اقتصاد سبب فشارهای سخت در مردم شده، خاطرنشان کرد: در حال حاضر شاهد بروز و ظهور موج سخت اقتصادی هستیم و بیکاری و گرانی بی‌ترمز دو دستاورد منفی و مهم این مسئله است.

 * راه مبارزه با شاخصه فلاکت، رفع بیکاری و گرانی است

 دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه بیکاری و گرانی سبب به وجود آمدن شاخصه فلاکت در جامعه می‌شود، گفت: باید تلاش‌ها در مسیر اقتصاد سبب رفع بیکاری و گرانی شود چرا که این دو مسئله تبعات منفی بسیاری را در حوزه اقتصاد و دیگر حوزه‌ها خواهد داشت؛ 45 هزار تومان امروز برابر با 15 هزار تومان فروردین‌ماه سال 91 است.

وی ادامه داد: در حوزه اقتصاد، نیازمند شیوه جدید حکم‌رانی هستیم؛ شیوه جدیدی باید ارائه دهیم که مبتنی بر نظارت بر توانایی بزرگ در اداره کشور باشد.

رضایی با برشمردن عوامل موثر در اداره کشور، اذعان داشت: کار جمعی و پرهیز از تک‌روی مهم‌ترین عامل موفقیت و توفیق در اداره کشور است.

وی با ابراز نارضایتی از عناوینی چون ائتلاف و وحدت، گفت: نباید در عناوین و اصطلاحات تکیه کنیم، برخی از ائتلاف نام می‌برند اما سرآغاز اختلاف جدیدی برای آنها است.

نامزد احتمالی انتخابات ریاست جمهوری یازدهم یادآور شد: با شعار دولت فراگیر، جامعه امید در صحنه حاضر شده‌ام و معتقد بر تکیه بر توانایی‌ها برای حرکت بزرگ هستم و فرشتگان نجات نخبگان و دانشگاهیان که قشر عظیمی از آنان، جوانان هستند را تشکیل می‌دهد.

 * برای رفع معضلات اقتصادی باید رئیس جمهور اقتصاددان روی کار بیاید

رضایی تاکید کرد: در دولت‌های گذشته یکی از ضعف‌ها این بود که اداره کشور به دست شخصیت‌های فرهنگی سپرده شد و متاسفانه رئیس جمهور اقتصاددان و کارآمد در حوزه اقتصاد نداشته‌ایم.

وی افزود: اگر امروز حرف از بیکاری و گرانی می‌زنیم باید در قالب برنامه اقتصادی درست و قابل اجرا در مسیر عملی ساختن آن بکوشیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: در سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی باید حماسه‌ساز در تمام حوزه های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و دینی باشیم و پیشگامان تحقق این حماسه جوانان دانشگاهی هستند.

* ضعف دولت نهم و دهم غفلت از نخبگان بود

رضایی با برشمردن محاسن دولت نهم و دهم، تاکید کرد: احمدی‌نژاد در برابر نقاط ضعف نقاط قوتی نیز داشته که مهم‌ترین آن آغاز و اجرای چندین طرح نظیر هدفمندی یارانه‌ها، مسکن مهر و سهام عدالت است.

نامزد احتمالی انتخابات ریاست جمهوری یازدهم افزود: این طرح‌ها مطلوب و مفید بوده اما نیازمند اصلاحات جدی در آنها هستیم؛ یارانه‌های فعلی تورم‌زا است و باید یارانه در مسیر رفع تورم و ثبات اقتصاد باشد.

رضایی ادامه داد: هاشمی رفسنجانی در دولت سازندگی نیز به کارهای زیربنایی تاکید داشته و خاتمی به دنبال نشاط سیاسی بود.

* اگر اعتراض موسوی و کروبی قانونمند بود، فتنه رخ نمی‌داد

 دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، با بیان اینکه اعتراض قانونی نظیر مشارکت قانونی است، گفت: مگر اعتراض کردن جزء مردم‌سالاری دینی نیست؟

وی تصریح کرد: اعتراض روی دوم سکه مردم‌سالاری است اما این اعتراض باید قانونی و در مسیر تقویت نظام باشد.

رضایی گفت: در انتخابات دوره قبل، به طور قانونمند اعتراض کرده و در نهایت براساس نظر شورای نگهبان تمکین کرده و در مراسم تنفیذ هم شرکت کردم، اگر آقایان موسوی و کروبی همچون من قانونمند اعتراض می‌کردند فتنه 88 رخ نمی‌داد.

* سال 88 هاشمی تمایلی به کاندیدا شدن من نداشت

رضایی با اشاره به حضور خود در انتخابات ریاست جمهوری گذشته، تاکید کرد: در سال 88 هاشمی تمایلی به کاندیدا شدن من در انتخابات نداشت اما امروز به صراحت اعلام می‌کنم هاشمی هیچ دخالتی در کار من نداشته و من به طور کاملاً مستقل در این عرصه وارد شده‌ام؛ هر کاندیدای دیگری نیز در عرصه انتخابات وارد شود من به طور مستقل کار خود را انجام می‌دهم.

* در سیاست خارجی، بهانه دست دشمن ندهیم

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام از راه‌های تعامل منطقی برای حل مشکلات سیاست خارجی یاد کرد و اذعان داشت: روابط خارجی باید اصلاح شود، نه گفت‌وگوی تمدن‌ها و نه انفعال و فرار جواب داد.

وی افزود: باید با حفظ ارزش‌ها و منافع ملی گفت‌وگو را آغاز و در مسیر کاملاً تعاملی و به نفع نظام، سیاست خارجی را حفظ کنیم، یکی از مشکلات سیاست خارجی بهانه به دست دشمن دادن است و باید از این مسئله پرهیز کنیم.

نامزد احتمالی انتخابات ریاست جمهوری یازدهم گفت: سال 84 شرایط خاصی بود و در آن سال به این نتیجه رسیدم که فرصت ریاست جمهوری را به دیگران دهم، در سال 88 نیز حضور داشتم اما انتخابات 92 ریاست جمهوری را بسیار حساس می‌دانم و حضور جدی‌ای تا پایان خواهم داشت.

* پایان دادن به میتینگ‌های کشورهای خارجی علیه ایران

رضایی با تاکید بر تحول سیاست خارجی در مسیر تعامل منطقی و حفظ ارزش‌ها و منافع ملی تاکید کرد: ایران همواره در برابر دشمنان خود و ایادی آنها که قصد سوء‌استفاده از این دشمنی را دارند محکم ایستاده و از نقطه ضعف ظاهر نشده است.

وی یادآور شد: اگر اداره کشور به دست من باشد به صراحت اعلام می‌کنم 60 تا 70 درصد از میتینگ‌های برگزار شده علیه ایران و کشورهای خارجی را به پایان می‌رسانم.

* مبنای فلسفه فکری‌ام شهید مطهری است

رضایی از تبعات منفی سیاست‌زدگی در مقوله‌های غیر سیاسی چون فرهنگ و اقتصاد یاد کرد و اذعان داشت: باید پای سیاست‌زدگی را از حوزه‌های غیرسیاسی چون فرهنگ و اقتصاد قطع کنیم.

وی تصریح کرد: مبنای فکری‌ام شهید مطهری است و به دنبال اسلام اجتماعی در کنار اسلام سیاسی و فرضی هستم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تأکید کرد: باید میزهای گفت‌وگو همراه با مصونیت برای به اشتراک درآوردن آرا و سلایق مختلف ایجاد کرد.

رضایی اظهارداشت: از آن حیث شعار انتخاباتی‌ام را دولت فراگیر دانسته چرا که به عقیده من باید همه اقوام و اقلیت‌ها در مسیر اداره کشور گردهم آمده و مبتنی بر اساس و اصول نظام حرکت کنند.

* معتقد به اقتصاد اسلامی هستم نه اقتصاد پوپولیستی نه سوسیالیستی و نه لیبرال

نامزد احتمالی انتخابات ریاست جمهوری یازدهم ادامه داد: در عرصه اقتصاد برنامه‌ریزی‌های جدی‌ای دارم؛ باید بنگاه‌های دولتی با عنوان بنگاه‌های اقتصادی و اجتماعی ایجاد کرد که در عین حال هم تولید ثروت و هم انفاق کنند و این مسئله سبب فقرزدایی و ریشه‌کن سازی فقر در جامعه می‌شود.

رضایی افزود: فرهنگ مبنای اصلاح اقتصاد و سیاست است و باید نگاه ویژه‌ای به فرهنگ داشته‌ باشیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه در برنامه اداره کشور، نگاه جدی بر قطع کردن پای سیاست از فرهنگ دارم، گفت: مسائل فرهنگی را باید به خود فرهنگیان واگذار کرد و باید در مسیر قطع سیاست‌زدگی از فرهنگ تلاش کنیم تا فرهنگ ناب و اصیل ایران دچار سیاست‌زدگی نشود.

وی اذعان داشت: دانشگاه‌ها را باید به شدت درگیر اداره کشور کرده و به نوعی که دانشجویان به طور کامل در تعامل با زندگی مردم باشند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام امر به معروف و نهی از منکر را دو روی سکه مردم‌سالاری توصیف کرد و اظهارداشت: امیر به معروف و نهی از منکر در جامعه مردم‌سالار سبب تقویت نظام می‌شود.

* لایحه بودجه 92 دولت سرآغاز موج جدیدی از گرانی‌هاست

رضایی با بیان اینکه باید دوباره آرامش کامل را به جامعه برگردانیم، افزود: از ابتدای انقلاب اسلامی به دنبال این بودیم که یک حکومت مقتدر را ایجاد و در برابر ظلم جهانی بایستیم؛ باید زندگی خوب را برای مردم فراهم کنیم به واقع می‌توان کاری کرد که در جمهوری اسلامی یک فقیر هم نباشد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد:‌ امروز متاسفانه ارزش پول ملی کم شده است به گونه‌ای که 45 هزار تومان یارانه امروز برابر 15 هزار تومان فروردین ماه سال گذشته است؛ مبارزه با آمریکا و اسرائیل غاصب مهم است اما در عین حال رسیدگی به زندگی مردم نیز باید برای ما حائز اهمیت باشد.

وی با تاکید بر اینکه باید در اداره کشور تحولی ایجاد شود، تصریح کرد: باید امروز در کشور ضمن فقیرزدایی فقر را ریشه‌کن کنیم که البته این اقدام با تقویت نهادهای اجتماعی و کسب و کارهای اجتماعی امکان‌پذیر است.

وی افزود:‌ در حوزه اقتصاد یکی از اقدامات ما در صورت رای آوردن این است که اختیارات را در حوزه اقتصاد از تهران به استان‌ها واگذار کرده و ان‌شاءالله در مسئله اقتصاد، تجارت، علم و فناوری مدیریت را محلی می‌کنیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه باید در حوزه کشاورزی تحولی صورت گیرد، ادامه داد: ما با یارانه سبز به حوزه تحول در کشاورزی وارد خواهیم شد که در این راستا به هشت مورد در حوزه کشاورزی یارانه تولید می‌دهیم.

رضایی با بیان اینکه اولین قدم در دولت یازدهم مهار گرانی‌ها باشد، اظهار کرد: دولت با لایحه بودجه پیشنهادی 92 که در حال حاضر به مجلس داده است موج جدیدی از گران‌ها را به راه می‌اندازد.

* اقتصاد کشور در چنبره دولت گرفتار شده است

وی در ادامه در همایش تبیین حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی در مهدیه نیشابور اظهار کرد: شیوه مدیریت مشکل اول امروز کشور است؛ با وجود کار فراوان و هزینه‌های زیادی که در کشور برای آبادانی و پیشرفت انجام شده اما اثرات کمی بر سطح زندگی مردم داشته است، بنابراین می‌توان سوء مدیریت را مشکل نخست امروز کشور دانست.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: ساختار نادرست اقتصاد کشور مشکل دوم ماست، اقتصاد ایران تک محصولی و وابسته به نفت است و در چنبره دولت گرفتار شده است، در حالی که ساختار اقتصاد ایران باید مبتنی بر مردم شکل بگیرد.

رضایی با بیان اینکه اقتصاد مردمی به معنای تولید ثروت از کف جامعه و خانواده‎ها است اظهار داشت: این انباشت سرمایه و ثروت از کف جامعه کم کم به راس هرم می‎رسد که در این صورت دولت‌ها مدیون مردم می‎شوند نه مردم مدیون دولت‎ها.

وی از بی‌برنامگی به عنوان مشکل سوم کشور یاد کرد و افزود: برای ادامه راه در آینده کشور اگر برنامه‌ریزی درستی وجود نداشته باشد، حتی ثروت زیاد هم نمی‌تواند به رفع مشکلات کمکی کند.

رضایی گفت: ذات اسلام شکوفایی و پویایی است، ایرانیان در طول تاریخ نشان داده‌اند که همواره مردمی کوشا بوده‌اند؛ مشکلات کنونی کشور ربطی به ذات اسلام و مردم ایران ندارد، بلکه باید مشکل را در جایی دیگر جست‎وجو کرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه مشکل چهارم را نبود بهره‌گیری مناسب از جوانان دانست و افزود: متاسفانه در این سال‌ها به جای سپردن کار به دست جوانان تنها به مشاوره آنها بسنده شد و همین مسئله نیروی بالقوه جوانان کشور را برای ساختن ایرانی آباد سرکوب کرد، در حالی که جوانان باید وارد متن امور شوند.

رضایی افزود: همانگونه که در زمان جنگ قهرمانان گمنامی از ملت، شرف و خاک و ناموس خود دفاع کردند، امروز هم باید کار را به دست همین قهرمانان گمنام سپرد تا با لبیک به ندای رهبری عزیز انقلاب حماسه سیاسی و اقتصادی به وجود آید.

وی گفت: خوشبختانه رهبری هوشمند داریم، ایشان با اشراف کامل به همه امور و نظرات دقیق و کارشناسی شده پشتوانه عظیمی برای مسئولان هستند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: با تمام توان و با ایستادگی روی ارزش‌ها و اعتقادات‌مان در برابر زیاده خواهی دشمنان می‌ایستیم اما این مسئله نباید موجب شود که سوء مدیریت در اداره کشور توجیه شود./فارس

انتهای خبر / پایگاه خبری ایران آنلاین (ایران انا) / کد خبر 3270 - 91



 امانت داري و اخلاق مداري

استفاده از اين خبر فقط با ذکر منبع   مجاز است.


  
  ._PRINT.   Share
کاربرانی که به این خبر امتیاز داده اند.(قرمز رأی منفی و آبی رأی مثبت):

مرتبط باموضوع :

 تفاوت اينترنت پاك با فيلترينگ  [ شنبه، 15 مهر ماه، 1391 ] 2725 مشاهده
 داروهای گران‌ قیمت، ارزان می‌ شوند  [ پنجشنبه، 28 ارديبهشت ماه، 1391 ] 5310 مشاهده
 در اوج امکانات دچار مشکلات عدیده هستیم  [ شنبه، 24 فروردين ماه، 1392 ] 1033 مشاهده
 احمدی نژاد جایی برای دفاع باقی نگذاشته است  [ چهارشنبه، 28 فروردين ماه، 1392 ] 1151 مشاهده
 نجار: مستقل شدن ری در حال انجام است  [ يكشنبه، 19 شهريور ماه، 1391 ] 3528 مشاهده
امتیاز دهی به مطلب
انتخاب ها

 فایل پی دی اف فایل پی دی اف

 گرفتن پرينت از اين مطلب گرفتن پرينت از اين مطلب

 ارسال به دوستان ارسال به دوستان

 گزارش این پست به مدیر سایت گزارش این پست به مدیر سایت

اشتراک گذاري مطلب