امروز:  يكشنبه، 8 مهر ماه، 1403
Preview Javascript DHTML Drop Down Menu Powered by dhtml-menu-builder.com
اخبار برگزیده شوش

مشکل نقدینگی پگاه برای خرید تجهیزات جدید

راه اندازی وزنه برداری شهرستان شوش

رسمی غلط و مرگبـار

 

چغندرقند کشاورزان شوشی مشتری ندارد

نماینده شوش: هدف اصلی تروریست‌ها صحن مجلس بود

اسامی هیئت مدیره جدید منطقه ویژه اقتصای شوش

هشدار مسئول حراست شبکه بهداشت شوش

جزئیات جدید از قتل هولناک پدر و پسر در شوش

 

بازدید میرشکاک از پروژه های بیمارستان شوش

تکمیل ساخت دو پروژه مهم بیمارستان شوش

جزئیات کشف محموله برنج قاچاق در شهر الوان

چاپ کتاب آموزش و پرورش شوش در گذر تاریخ

نگاهی به جاذبه‌های گردشگری شهرستان شوش

مرگ دلخراش یک کشاورز در شوش

اداره آموزش‌ و پرورش شوش در احتضار

دستگیری رمال و فالگیر کلاهبردار در شوش

ویژه نامه سالروز شهادت فرمانده شهید صفر احمدی

انتصاب سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت شوش

شهرستان شوش در مسیر توسعه ی سیاسی

شوش و تغییرات مدیریتی

نگاهی به عملکرد فرماندار شهرستان شوش - 2

معارفه سرپرست جدید اداره آموزش و پرورش شوش

دستگیری عوامل ناامنی در منطقه ابراهیم آباد

تغییر در راس آموزش و پرورش شهرستان شوش

نگاهی به عملکرد فرماندار شهرستان شوش - 1

اعلام اسامی پرستاران نمونه شهرستان شوش

ترکیب آینده شورای شهر شوش

وضعیت تعاونی ها در شهرستان شوش

گفت و گو با عبدالحسین چعب رزمنده دوران جنگ

دکتر میرشکاک: برای جوانان شوش افسوس می خورم

 
 
 
 
 
 

اشراف کامل دستگاه قضایی به فضای مجازی شوش

ایجاد 226 فرصت شغلی در شهرستان شوش

شهرداری شوش و حلقه مفقوده آن

نگاهی به عملکرد شورا و شهرداری شوش

اعتراضات پنهانی علیه شاه در کاغذ پارس

ماجرای دبیر ریاضی در شوش که ضد شاه بود

شوش، رضایت و نارضایتی - ورزش

توضیحاتی درباره حضور دکتر میرشکاک در یک جلسه

وجود 20 دور برگردان خطرساز در جاده شوش - اهواز

بیکاری در شوش؛ چالشی بزرگ و فاجعه انگیز

تشکیل یک ائتلاف بزرگ انتخاباتی در شوش

هشدار مدیر کل میراث فرهنگی در خصوص شوش

 
 

تقدیر ویژه استاندار خوزستان از فرماندار شوش

آغار بازرسی سرزده از ادارات شهرستان شوش

بلاتکلیفی کارکنان بازنشسته نیشکر هفت تپه

عدم پرداخت مطالبات ذرت کاران شهرستان شوش

  کد خبر: 2339      ارسال شده در مورخه : شنبه، 28 ارديبهشت ماه، 1392 - 03:30   ._PRINT.  



گذری اجمالی به آخرین سال فعالیت احمدی نژاد

سال آخر دولت دهم؛ حاشیه به جای کار!

ایران انا: هنوز ماه‌ها از این اخطار بزرگ شرعی رهبر معظم انقلاب نگذشته است، که شاهد اقدامی عجیب در صحن علنی مجلس شورای اسلامی بودیم.




همراهی رئیس جمهور در دقایق پایانی بااسفندیار رحیم مشایی جهت ثبت نام برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری باعث شگفتی و تعجب همگان را به همراه داشت و زمانی که در مقابل دوربین های خبرنگاران دست مشایی را بالا برد ناخود آگاه یاد گفتگوی تلویزیونی احمدی نژاد با شبکه یک سیما در ذهن ها تداعی کرد وقتی مجری برنامه به رئیس جمهور یاد‌آور شد که این سال آخر دولت است با سوال رئیس جمهور روبرو شد که شما از کجا می‌دانید این سال آخر دولت است؟
رئیس جمهور در اعتراض برخی خبرنگاران مبنی بر حضور غیرقانونی ایشان در وزارت کشور عنوان کرد که مرخصی گرفته است که همگان می دانند که این پاسخ قابل قبول نیست و فقط آن را تنها در منطق احمدی نژاد می توان جستجو کرد .
البته با نگاهی به عملکرد دولت در سال آخر شاهد بسیاری موارد از این دست اقدامات هستیم که در جای خود قابل تامل است

بازداشت جوان فکر:
علی‌اکبر جوان فکر مدیر عامل ایرنا و سرپرست موسسه مطبوعاتی ایران به دلیل انتشار مطالب خلاف موازین اسلامی در ویژه‌نامه خاتون به 6 ماه حبس و در مورد اتهام انتشار مطالب و تصاویر خلاف عفت عمومی در این ویژه‌نامه به 6 ماه حبس که بر اساس این رای، وی مجموعاً به تحمل یک سال حبس محکوم شد.
همچنین دادگا ه سرپرست موسسه ایران را به 3 سال محرومیت از هرگونه فعالیت مطبوعاتی محکوم کرده است ؛ البته این بازداشت در زمانی که اجمدی نژاد در سفر به سازمان ملل بود اتفاق افتاد و در بدرو ورود رئیس جمهور در فرودگاه مهرآباد با اظهار تاسف از بازداشت علی اکبر جوان فکر مشاور مطبوعاتی خود گفت: "در فضای سیاسی کنونی که جهان منتظر شنیدن دیدگاه های ملت ایران در سازمان ملل بود بازداشت مشاور رییس جمهوری بسیار تاسف انگیز است و آن را پیگیری می کنم"

در نهایت احمدی نژاد به بهانه بازدید از زندان اوین به رئیس قوه قضا شروع به نامه نگاری کرد. این نامه‌ها که توسط رئیس قوه قضائیه محرمانه خطاب شده بود، توسط رئیس جمهور علنی شد و در آخرین نامه ردوبدل شده بین این دو، رئیس جمهورشدیدترین انتقادات را روانه آیت الله آملی لاریجانی کرد .

بالا رفتن قیمت ارز و سکه :
اقتصادی ترین کنفرانس مطبوعاتی رئیس جمهور11مهر 91 برگزار شد. در این کنفرانس که به طور خاص مورد توجه بازاریان قرار گرفت
ایشان به طور مفصل از ارز، تحریم و مسائل اقتصادی سخن گفت. احمدی نژاد با اشاره به نقش دلال ها در افزایش نرخ ارز گفت: " يكي از نهادهاي اطلاعاتي گزارش آورده كه 22 نفر سرحلقه هستند و تمام آشفتگي ها را آنها ايجاد می کنند... آنجا ايستاده اند با موبايل در تماس هستند و يك دفعه مي گويد500 تا بالا بينداز" احمدی نژاد صریح تر از همیشه درباره نقش تحریم ها در وضعیت فعلی اقتصاد کشور سخن گفت: " بعضي ها متوجه نيستند، وقتي بانک مرکزي تحريم مي شود و شبکه بانکي خارج مي شود يعني چه؟"

در پی صحبتهای رئیس جمهور، قیمت ارز در بازار که رو به کاهش بود، مجدداً سیر صعودی در پیش گرفت گزارش های غیر رسمی نشان از افزایش شدید قیمت ارز در بازار قبل و بعد از سخنان رئیس جمور حکایت داشت و روز بعد از کنفرانس ، نا آرامی هایی در بازار تهران به وجود آمد و بسیاری از فروشندگان ، مغازه های خود را تعطیل کردند . برخی گزارش ها از برخورد نیروی انتظامی با دلالان ارز و اوباش به این غائله خبر داد ، که در نهایت با گذشت کمتر از یک روز ناآرامی ها جای خود را به فعالیت های روز مره داد .

در این بین احمدی نژاد به مانند رویه سابق خود در کنفرانس مطبوعاتی با خبرنگاران در جواب به اوضاع آشفته بازار ارز و سکه همه تقصیر ها را به گردن خبرگزاری فارس انداخت که با خبرسازی و ارسال پیامک های خبری وضعیت بازار را بهم ریخته است و این در صورتی است که رئیس جمهور پاسخ نداد که چرا اقتصاد کشور بایک پیامک به هم می ریزد.

البته اظهارات جنجالی احمدی نژاد به اینجا ختم نشد و در دومین گفت وگوی تلویزیونی رئیس جمهور، که دوم دیماه انجام شد وی خبر از امکان پنج برابر کردن یارانه ها سخن گفت؛ وی تاکید کرد : "بنا بر محاسبات دولت ، قیمت نفت و گاز مصرفی کشور حدود 300 هزار میلیارد تومان است که از این مقدار، امکان توزیع 210 هزار میلیارد تومان پول بین مردم وجود دارد و با این مبلغ می توان یارانه ها را 5.25 برابر کرد."

این سخنان، با واکنش نمایندگان مجلس مواجه شد و احمد توکلی در واکنشی اعلام کرد در صورت روی دادن آنچه مد نظر رئیس جمهور است، "بنزین معمولی پنج هزار تومان ، بنزین سوپر 5500 تومان ، گازوئیل 1750 تومان ، نفت کوره هزار تومان ، نفت سفید 500 تومان و گاز طبیعی 1100 تومان خواهد بود "

دست آخر آنکه احمدی نژاد تهدید کرد اگر حضور ما برایتان سخت است ، ما می توانیم یک خط بنویسیم و خدانگهدار ولی تا وقتی که هستیم با قاطعیت در خدمت مردم هستیم . شما هم کمک کنید و به همین راحتی از مسئولیتی که بعنوان رئیس قوه مجریه برعهده داشت شانه خالی کرد

کنفرانس مطبوعاتی با رسانه‌ها داخلی و خارجی :
رئیس جمهور که به تازگی از سفر سازمان ملل بازگشته بود در کنفرانس خبری حاضر شد و به سئوالات خبرنگاران پاسخ داد از نکات مهم این نشست خبری انتقادات تندی بود که وی برعلیه رئیس مجلس و تمام مخالفین خود مطرح کرد .
احمدی نژاد با ادبیات خاص خود همه مشکلات را به گردن دیگران انداخت و عنوان کرد: " ما به سازمان صدا و سیما منتقدیم ، به خبرگزاری ها انتقاد داریم ؛ سازمان تبلیغات بیاید بگوید چکار می کند در این فرهنگ گیرند بیایند بگویند چکار کرده اند؟ ... ولی نباید عنصر فرهنگ را تبدیل کرد به چماق... برخی در حوزه فرهنگ باندی عمل می کنند... هر کس حرفی می زند انگ می زنند که ضدانقلاب است "

یکشنبه سیاه دولت مجلس :
در حالیکه رهبر انقلاب خطاب به مسئولان فرمودند: "از امروز تا روز انتخابات،‌ هر کس احساسات مردم را در جهت ایجاد اختلاف بکار گیرد، ‌قطعا به کشور خیانت کرده است "
هنوز ماه‌ها از این اخطار بزرگ شرعی رهبر معظم انقلاب نگذشته است، که شاهد اقدامی عجیب در صحن علنی مجلس شورای اسلامی بودیم .
بعد از آنکه احمدی نژاد به هیچ عنوان حاضر نشد در مورد ریاست مرتضوی بر صندوق تامین اجتماعی تجدید نظر کند نمایندگان مجلس تنها راه را در استیضاح وزیر کار می دیدند اقدام به این کار کردند و رئیس جمهور که به قصد دفاع از شیخ الاسلام آمده بود ، به مانند گذشته از سیاست بگم بگم استفاده کرده و خبر از فایل صوتی دادکه فاضل لاریجانی برادر رئیس مجلس در جلسه ای از مرتضوی خواسته است در صورت دادن یکسری امتیازات به وی می تواند مشکلات پرونده قضایی وی را برطرف کند ؛ این اقدام غیر قانونی احمدی نژاد علاوه بر آنکه بار دیگر اختلافات بین مسئولان را نشان داد خوشحالی بی حد و حصر اردوگاه ضد انقلاب را در پی داشت .

این در صورتی است که ادعای احمدی نژاد درباره التزامش به فصل الخطاب بودن کلام رهبر معظم انقلاب و همچنین ادعاهای انتخاباتی وی مبنی بر تبعیت محضش از ولی فقیه زمان به زیر سئوال رفت و این در حالی است که رهبر انقلاب این عمل دولت را اقدامی غیر شرعی و غیر قانونی یادکرد.

رهبرمعظم انقلاب درخصوص اهميت سال آخر دولت در ديدار با دولتمردان بدين شکل متذکر می شوند:
" اين سال آخر دولت شما، سال مهمي هم هست؛ هم از جهت شرايط بين‌‌المللي و شرايطي كه وجود دارد، سال بسيار مهمي است - يعني شما در حال مواجهه با زورآزمايي قدرتهاي مستكبر هستيد كه دارند همه‌‌ توانشان را خرج مي‌كنند، شايد بتوانند شما را به عقب‌‌نشيني و قبول شكست وادار كنند؛ شما هم بايد از همه‌‌ توانتان استفاده كنيد تا بتوانيد اين توهّم باطل ذهن دشمن را به هم بزنيد - هم از جهت آخرين بودن. در واقع شما در سال آخر مي‌خواهيد اين كتاب طولاني و پر حجم خدمات دولت را شيرازه‌‌بندي كنيد و آماده كنيد و تحويل بدهيد. يعني بايد واقعاً امسال كار اگر نگوئيم جدي‌‌تر از هميشه باشد، بلاشك بايد در اين سال آخر هيچگونه كوتاهي و سستي‌‌اي در كار نباشد "
این در حالی است که چند ماه مانده به پایان دولت دهم به جای اینکه دولت به دنبال اتمام پروژه های ناتمام باشد و خود را بعنوان یک مجری بی طرف برای برگزاری یک انتخابات حماسی آماده کند تمام تمرکز خود را صرف این موضوع کرده تا بتواند فضا را برای ورود نامزد دولت به عرصه انتخابات آماده کند .
در همین راستا تبدیل سفرهای استانی به میتینگ های انتخاباتی، برگزاری مراسم پرچم گردانی در این سفرها و در نهایت همراهی غیر قانونی رئیس جمهور با اسفندیار رحیم مشایی در روز ثبت نام نامزدهای ریاست جمهوری در وزارت کشور نشان از آن دارد که شیرازه دولت از هم گسسته و آنچه برای دولت مهم نیست تحقق مطالبات رهبری و مردم است.
دست آخر آنکه به نظر می رسد دولت دهم در تمامی عرصه ها از تغیرات در کابینه گرفته تا شیعه کردن جناب چاوز همه رکوردها را از آن خود کرده است و به نظر می رسد در بحث حاشیه سازی دولت در سال آخر بازهم دولت احمدی نژاد قصد دارد درمیان دولت های گذشته رکوردی دیگر ازخود به جا بگذارد.

بازنشر از سایت صراط نیوز

گروه سیاسی/ حوزه دولت

انتهای خبر / پایگاه خبری ایران آنلاین (ایران انا) / کد خبر 3414 - 92



 امانت داري و اخلاق مداري

استفاده از اين خبر فقط با ذکر منبع   مجاز است.


احمدی نژاد دولت مشایی انتخابات دلار انتخابات سکه ارز   
  ._PRINT.   Share
کاربرانی که به این خبر امتیاز داده اند.(قرمز رأی منفی و آبی رأی مثبت):

مرتبط باموضوع :

 عارف یا لاریجانی؛ کدام یک باید رئیس شود؟  [ شنبه، 15 اسفند ماه، 1394 ] 1201 مشاهده
 نامه سرگشاده‌بسیج‌دانشجویی به‎روحانی  [ پنجشنبه، 17 بهمن ماه، 1392 ] 731 مشاهده
 بازداشت اعضای یک شبکه نفوذی توسط سپاه  [ سه شنبه، 12 آبان ماه، 1394 ] 664 مشاهده
 حکم رهبرمعظم‌انقلاب برای شمخانی و جلیلی  [ پنجشنبه، 21 شهريور ماه، 1392 ] 766 مشاهده
 70 درصد مردم نیازمند دریافت یارانه هستند  [ دوشنبه، 12 اسفند ماه، 1392 ] 1326 مشاهده
امتیاز دهی به مطلب
انتخاب ها

 فایل پی دی اف فایل پی دی اف

 گرفتن پرينت از اين مطلب گرفتن پرينت از اين مطلب

 ارسال به دوستان ارسال به دوستان

 گزارش این پست به مدیر سایت گزارش این پست به مدیر سایت

اشتراک گذاري مطلب