امروز:  يكشنبه، 3 تير ماه، 1403
Preview Javascript DHTML Drop Down Menu Powered by dhtml-menu-builder.com
اخبار برگزیده شوش

مشکل نقدینگی پگاه برای خرید تجهیزات جدید

راه اندازی وزنه برداری شهرستان شوش

رسمی غلط و مرگبـار

 

چغندرقند کشاورزان شوشی مشتری ندارد

نماینده شوش: هدف اصلی تروریست‌ها صحن مجلس بود

اسامی هیئت مدیره جدید منطقه ویژه اقتصای شوش

هشدار مسئول حراست شبکه بهداشت شوش

جزئیات جدید از قتل هولناک پدر و پسر در شوش

 

بازدید میرشکاک از پروژه های بیمارستان شوش

تکمیل ساخت دو پروژه مهم بیمارستان شوش

جزئیات کشف محموله برنج قاچاق در شهر الوان

چاپ کتاب آموزش و پرورش شوش در گذر تاریخ

نگاهی به جاذبه‌های گردشگری شهرستان شوش

مرگ دلخراش یک کشاورز در شوش

اداره آموزش‌ و پرورش شوش در احتضار

دستگیری رمال و فالگیر کلاهبردار در شوش

ویژه نامه سالروز شهادت فرمانده شهید صفر احمدی

انتصاب سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت شوش

شهرستان شوش در مسیر توسعه ی سیاسی

شوش و تغییرات مدیریتی

نگاهی به عملکرد فرماندار شهرستان شوش - 2

معارفه سرپرست جدید اداره آموزش و پرورش شوش

دستگیری عوامل ناامنی در منطقه ابراهیم آباد

تغییر در راس آموزش و پرورش شهرستان شوش

نگاهی به عملکرد فرماندار شهرستان شوش - 1

اعلام اسامی پرستاران نمونه شهرستان شوش

ترکیب آینده شورای شهر شوش

وضعیت تعاونی ها در شهرستان شوش

گفت و گو با عبدالحسین چعب رزمنده دوران جنگ

دکتر میرشکاک: برای جوانان شوش افسوس می خورم

 
 
 
 
 
 

اشراف کامل دستگاه قضایی به فضای مجازی شوش

ایجاد 226 فرصت شغلی در شهرستان شوش

شهرداری شوش و حلقه مفقوده آن

نگاهی به عملکرد شورا و شهرداری شوش

اعتراضات پنهانی علیه شاه در کاغذ پارس

ماجرای دبیر ریاضی در شوش که ضد شاه بود

شوش، رضایت و نارضایتی - ورزش

توضیحاتی درباره حضور دکتر میرشکاک در یک جلسه

وجود 20 دور برگردان خطرساز در جاده شوش - اهواز

بیکاری در شوش؛ چالشی بزرگ و فاجعه انگیز

تشکیل یک ائتلاف بزرگ انتخاباتی در شوش

هشدار مدیر کل میراث فرهنگی در خصوص شوش

 
 

تقدیر ویژه استاندار خوزستان از فرماندار شوش

آغار بازرسی سرزده از ادارات شهرستان شوش

بلاتکلیفی کارکنان بازنشسته نیشکر هفت تپه

عدم پرداخت مطالبات ذرت کاران شهرستان شوش

  کد خبر: 2439      ارسال شده در مورخه : سه شنبه، 7 خرداد ماه، 1392 - 03:30   ._PRINT.  



ایران اُنا: رضایی به موضوع بیکاری جوانان اشاره و بیان کرد: جوانان فارغ التحصیل لیسانس و فوق لیسانس ما وقتی شب به منزل برمی گردند در مقابل زن و فرزند خود خجالت می کشند با این وضعیت ممکن است به سمت اعتیاد حرکت کنند.



کاهش پول ملی قابل توجیه نیست

محسن رضایی گفت: جان ناقابلی دارم و یک آبرو و حیثیت که هر وقت برای ملتم احساس خطر کنم، در هدیه کردن آن کوتاهی نخواهم کرد.

به گزارش ایران اُنا، محسن رضایی در اولین نشست خبری خود که در بازار تهران برگزار شد با اشاره به این‌که در بین 30 انتخاباتی که در جمهوری اسلامی ایران برگزار شده است تنها در دو انتخابات شرکت کرده است، گفت: من خود را اصولگرای انقلابی می‌دانم.

وی با اشاره به این‌که جناح‌های اصولگرایی و اصلاح‌طلبی ده ‌سال بعد از پیروزی انقلاب شکل گرفته‌اند، گفت:‌ من هشت سال قبل از انقلاب در جمعیت منصورون بوده‌ام و فعالیت سیاسی داشتم.

رضایی با بیان این‌که نفر آخر شدن من در انتخابات گذشته مهم نیست، گفت این که من در دفع خطر از ملت ایران نفر اول هستم و به خود افتخار می‌کنم.

وی اضافه کرد: ‌شک نکنید به لطف خدا هیچ چیز در این انتخابات جای پیروزی ملت ایران را نخواهد گرفت و صداقت در قدرت و ثروت در انتخابات غلبه می‌کند و فضای صداقت اخلاقی بار دیگر به جامعه ما بر می‌گردد.

رضایی همچنین علت برگزار شدن نشست خبری خود در بازار تهران را توضیح داد و گفت: شعار من این است که مردم باید به اداره کشور برگردند، بنابراین سعی کردیم کارهای انتخاباتی‌مان مردمی باشد.از طرف دیگر شعار دوم من اقتصاد است و بازار هم کانون و نماد اقتصاد است به همین خاطر نشست خبری خود را در این مکان برگزار کردم، اما از کسبه و مغازه‌داران که بخاطر این تجمع ممکن است در کار آنها خللی ایجاد شود، عذرخواهی و از آنها تشکر می‌کنم و امیدوارم نیت پاک ما برای اظهار همدلی‌مان را ببخشند.

رضایی با بیان این‌که من از خرمشهر سرزمین ایثار و فداکاری می‌آیم، گفت: به دنبال این هستم که در زندگی اقتصادی مردم تحول ایجاد کنیم، چون شاخص‌ها نشان می‌دهد در این زمینه تحول رخ نداده است و در 40 سال اخیر بیکاری و گرانی همیشه وجود داشته است همچنین شاخص محیط کسب و کار در ایران و شاخص رقابت پذیری کشورمان عقب است و حتی دولت‌های گذشته با وجود تفاوت‌های سیاسی و فرهنگی متاسفانه در اقتصاد مشابه عمل کرده‌اند و دولت‌های مصرف کننده ثروت بوده‌اند، نه تولید کننده ثروت.

وی با اشاره به این‌که طی 20 سال گذشته به عنوان سرباز ملت ایران دوران سختی را گذرانده است، گفت:‌ مشکلات را می‌دیدم و می‌دانستم می‌توان چه کارهایی انجام داد، اما اختیاری نداشتم و گرچه مشورت می‌دادم، اما اختیاری نداشتم کاری انجام دهم و البته حسن این تاخیر هم برای من این بوده است که طی این‌سال‌ها مطالعه کرده‌ام و امروز با مطالعه کامل به صحنه می‌آیم و به شرف رزمندگی خود قسم می‌خورم و به مردم قول می‌دهم با مطالعه و انرژی جوانان وضع را عوض می‌کنیم و اجازه نمی‌دهیم فشارها برمردم بیشتر شود.

این کاندیدا ی انتخابات ریاست جمهوری در جواب سوالی در مورد درب‌های بسته سیاست خارجی ورود کالاهای چینی در بازار و افزایش مالیات‌ها گفت: همانطور که گفتم از خرمشهر آمده‌ام و به فضل پرودگار مشکلات را با تدبیر و شجاعت برطرف می‌کنیم.

وی در جواب این سوال که چه مدت زمانی را برای حل مشکلات اقتصادی مردم پیش‌بینی می‌کنید گفت: هیج زمانی را تعیین نمی‌کنم چون این حرف‌ها پوپولیستی و تبلیغاتی است، اما قول می‌دهم در اولین فرصت گرانی‌ها را مهار کنم.

وی در پاسخ به این سوال که رییس ستاد انتخاباتی شما چه زمانی مشخص می‌شود ،تصریح کرد: ‌یک هیات رییسه برای ستاد انتخاباتی تعیین کردم، چون معتقد به کار تیمی و جمعی هستم و می‌خواهم سلسله مراتب کاذب در کشور را کنار بگذارم و این تیم هیات رییسه پنچ نفره به زودی معرفی می‌شود.

این کاندیدا انتخابات ریاست جمهوری در جواب سوالی در مورد دیدار چهر‌ه‌هایی مثل علی مطهری و عماد افروغ گفت: ‌هنوز هیچ قولی به کسی نداده‌ام، اما چون دنبال دولت فراگیر هستم از تمام افراد توانمند که نظام را قبول داشته باشند بهره خواهم گرفت و با این آقایان صحبت‌هایی شده است و درصورتی که تصمیمی گرفته شود به طور رسمی اعلام می‌کنیم.

رضایی در رابطه با برنامه‌های خود برای دستیابی به اقتصاد بدون نفت و اقتصاد مقاومتی گفت: امروز از آنجا که اقتصاد ایران به دلارهای نفتی گره خورده است، شاهد ثبات پولی در کشور نیستم و اولین کار این است که وابستگی‌ کاری به ریال را به دلار نفتی تبدیل کنیم و اجازه نمی‌دهیم افسار پول ملی ما وابسته به آمریکا باشد .

وی در جواب سوالی در مورد رابطه با آمریکا گفت:‌رابطه ایران و آمریکا شاید یکی از پیچیده‌ترین مسائل دیپلماسی دنیا باشد پس باید مسئله را دقیق و جدی بگیریم حتما اقدامی می‌کنم که برای ما ضرر نداشته باشد، بلکه منافع ما را تامین کند.

وی در ادامه به خاطره‌ای از ریاست هاشمی رفسنجانی اشاره کرد و گفت:‌ در آن زمان در شورای امنیت ملی ایران بحث مذاکره با آمریکا مطرح شد و در دیداری که پس از آن با مقام معظم رهبری داشتم، ایشان این سوال را مطرح کردند که چه کسانی می‌خواهند مذاکره کنند و فرمودند اگر افرادی مثل شهید باکری و خرازی باشند، خیال ملت و نظام راحت خواهد بود چون از حقوق مردم کوتاه نخواهند آمد.

رضایی با تاکید بر این‌که در مساله ایران و آمریکا معتقد به برخورد منطقی هستم، گفت: راهکاری برای حل مشکلات پیدا کرده‌ام که جزییات آن را به تصویب مقام معظم رهبری خواهم رساند وپس از آن بیان می‌کنم، البته خود آمریکایی‌ها هم باید اقداماتی انجام دهند.

وی در مورد عملکرد سیاست خارجی خود گفت: هیچگاه دست خود را برای کسی رو نمی‌کنم تا وقتی سر میز مذاکره می‌روم ابتکار عمل را به دست بگیرم.

رضایی در جواب سوالی مبنی بر این‌که ارزیابی شما از سیاست آقای احمدی‌نژاد با کشور چین چیست، گفت: این روند محاسن و معایبی دارد چون معقتدم چین کشور آسیایی بزرگی است و می‌تواند تعاملات بهتری با ما داشته باشد و از چین می‌خواهم در مذاکرات هسته‌یی بیشتر به ما کمک کند و با توجه به پول زیادی که ما در چین داریم به ما برای ساختن ایران اسلامی وام بدهد و البته در مقابل تحریم‌های غیر قانونی علیه ایران ایستادگی کنند، پس من توقع بیشتری از چین دارم و در صورت موفقیت از این ظرفیت بزرگ استفاده خواهم کرد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که شما در جایی گفته بودید در دوران آقای هاشمی به گرانی‌های اعتراض داشتید توضیحات بیشتری در این رابطه بدهید گفت‌: اعتراض من علنی نبود و در نامه‌ای به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی گفتم مردان بزرگ اشتباهات بزرگ می‌کنند و بهتر است شما اقتصاد را جدی‌تر بگیرید، البته الان نمی‌خواهم آقای هاشمی رفسنجانی را نقد کنم، اما اگر ایشان درصحنه می‌ماندند رقیب خوبی برای من بودند و دست من باز بود که تفاوت‌هایم را با ایشان نشان دهم، اما هاشمی رفسنجانی با صبر و بردباری مسله‌ای که به شکل قانونی شکل گرفت را به خوبی پشت سر گذاشت، امیدرام همه کسانی که به قانون تمکین می‌کنند مورد حمایت باشند و در کشور تخریب نشوند.

رضایی در رابطه با فرسایشی شدن مذاکرات هسته‌یی ایران گفت:‌الان مذاکرات تبدیل به ابزاری برای قانونی کردن اقدمات خلاف اوباما و بوش شده است و من به این وقت‌کشی‌ها پایان می‌دهم، چون آنقدر اهرم داریم که امریکا را پای میز مذاکره بکاشنیم و بگوییم ادامه این روند به نفع هیچ کس نیست.

وی در مورد یارانه 65 هزار تومان توضیح داد : این یارانه پول تورمی نیست، بلکه یارانه‌درآمدی است و یک ابتکار علمی و ضد تورم است .

رضایی در جواب این سوال که آمریکا خواسته است با ایران گفت‌وگوی مستقیمی داشته باشد، نظر شما در این رابطه چیست؟ و سیاست شما با کشورهای همسایه از جلمه سوریه چه خواهد بود گفت:‌الان در پرجالش‌ترین منطقه دنیا زندگی می‌کنیم چون همه دنیا را امن کرده‌اند و بمب‌ها و انفجارها را اینجام فرستاده‌اند و هر روز در افغانستان شاهد انفجار و در بحرین و سوریه و فلسطین شاهد درگیری هستیم. پس سیاست ما به جای تک‌روی همکاری دسته جمعی است و اتحادیه آسیای جنوب غربی را شکل خواهم داد چون حرکت‌های دوجانبه به تنهایی کافی نخواهد بود.

وی با بیان این‌که ظاهرا آمریکایی‌ها هم شعار دادن را یاد گرفته‌اند، گفت: آمریکا باید فهرست مذاکره و حرف اصلی خود را مشخص کند و اول بگوید آیا جمهوری اسلامی ایران را قبول دارد یا خیر.

وی افزود: در موضوع مذاکره با آمریکا از مساله هسته‌یی شروع می‌کنم چرا که رهبری فرمودند اگر مذاکره با آمریکا در مورد مسائل هسته‌یی باشد اشکال ندارد البته پس از آن در مورد موضوعات محیط زیست با توجه به این‌که 11 استان ما تحت غبار است و مساله خلیج فارس و دریاچه ارومیه و مبارزه با مواد مخدر بحث‌هایی دارم که اول خدمت مقام معظم رهبری آنها را نهایی خواهم کرد.

رضایی همچنین در جواب خواسته یکی از بازاریان مبنی بر استفاده کسبه و بازاریان توسط دولت‌ها گفت: بخشی برای اتحادیه‌های صنفی در نظر گرفته‌ایم و از فکر و تجربیات این دلسوزان استفاده خواهم کرد.

به گزارش ایسنا در پایان این مراسم نماینده‌ای از خانه مداحان اهل بیت کارت افتخاری مداخان اهل بیت را به وی تقدیم کرد و گفت: ‌مشی خانه مداحان اهل بیت مشی ولایت قفیه است و معتقدیم آقای محسن رضایی در فتنه 88 تنها کسی بود که نشان داد مطیع محض ولایت مطلقه فقیه است.

محسن رضایی همچنین در اولین کنفرانس خبری خود در بازار تهران با رمز یا ابوالفضل (ع) خلاصه کتاب برنامه‌های دولت فراگیر و جامعه امید و سایت ویکی رضایی را رونمایی کرد.

وی پس از رونمایی سایت و کتاب خود گفت: خلاصه کتاب برنامه‌های دولت فراگیر و جامعه‌ی امید با پشتوانه‌ی 14 جلد کتاب است.

وی افزود: سایت ویکی رضایی نیز برای مشارکت دادن همه آحاد مردم در برنامه‌ی آینده دولت راه اندازی شده است و تا امروز به 30 هزار صفحه رسیده است و تمام کارشناسان سراسر ایران و خارج از ایران از این طریق به من اطلاعات می‌دهند.

هرمزگان را بهتر از شانگهای می‌کنم

محسن رضایی در جمع نمازگزاران مسجد فاطمیه نیز بندرعباس اظهار کرد: کل استان هرمزگان را به یک منطقه نمونه ویژه در کل کشور تبدیل می کنم، چیزی شبیه منطقه آزاد و بهتر از شانگ های .

وی اظهارداشت: کل استان هرمزگان را به یک منطقه نمونه ویژه در کل کشور تبدیل می‌کنم، اما هدف گذاری آن خیلی بالاست و هرچند ما نمی خواهیم اسم شانگهای را بیاوریم، اما این استان را بهتر از شانگهای می‌کنم.

وی اضافه کرد: مردم این منطقه در بهره برداری از اقتصاد این استان بهره‌ای نمی برند، درحالی که کارنامه هرمزگانی‌ها در دفاع از مرزهای ایران در زمان پرتغالی‌ها و انگلیسی‌ها پرافتخار است.

این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: اگر غیرت و مردانگی شما نبود جنوب هم مثل شمال ایران شهرهایش را از دست می داد، از سرزمین های شمالی دیگر از باکو، بخارا و سمرقند و نخجوان خبری نیست، اما در جنوب به برکت فداکاری‌های مردم این منطقه سرزمین‌های مهم و از جمله تنب بزرگ و کوچک حفظ شد.

رضایی گفت: سوال من این است آیا امروز آن جوانان دیروز دفاع مقدس وجود ندارند که کار کشاورزی، صنعت و بیکاری را حل کنند یا مشکل در جای دیگری است؟

وی با بیان این‌که من برای جهاد با فقر و بیکاری آمده‌ام، ادامه داد: جوانان امروز چیزی کمتر از جوانان دیروز ندارند در واقع همان اسلام، قرآن، پرچم پرعظمت قرآن را دارند این توانایی تغییر و تحول وجود دارد کافی است فتح المبینی دیگر اتفاق بیفتد و با کمک همین جوانان فقر و بیکاری قابل رفع است.

این کاندیدای یازدهمین دوره ریاست جمهوری سقوط پول ملی کشور را همتراز با سقوط خرمشهر دانست و افزود: سقوط پول ملی ما کمتر از سقوط خرمشهر نیست، ارزش پول ملی ما نباید سقوط کند وگرنه چه تفاوتی با سقوط شهرهای ما دارد.

رضایی به موضوع بیکاری جوانان اشاره و بیان کرد: جوانان فارغ التحصیل لیسانس و فوق لیسانس ما وقتی شب به منزل برمی گردند در مقابل زن و فرزند خود خجالت می کشند با این وضعیت ممکن است به سمت اعتیاد حرکت کنند.

وی ادامه داد: کاهش پول ملی قابل توجیه نیست همه اینها قابل حل است و این را من با مطالعه کارشناسی می گویم، من خودم اقتصاد خوانده‌ام با آگاهی می گویم فقر قابل حل کردن است، اما نباید موضوع را توجیح کنیم، زمانی آنقدر گفتند گرانی نیست، می گفتیم بیکاری؟ می گفتند کجا بیکاری هست؟!

این کاندیدای یازدهمین دوره ریاست جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فشار بر مردم در برابر گرانی های اخیر گفت: چند سال دیگر باید بگذارد تا این وضعیت درست بشود این حرف ها فرصت ها را از ما می گیرد.

رضایی اضافه کرد: الان هم نباید شعار بدهیم با شعار دادن گرانی و بیکاری حل نمی شود این یک بیماری اقتصادی است که باید برای آن نسخه نوشت.

وی با اشاره به این‌که با توجه به تحریم نفتی ایران، می‌خواهیم با صادرات کالاهای دیگر، کسری بودجه را جبران کنیم، بیان کرد: ما برای همه اینها برنامه داریم هم برای رفع گرانی ها هم مقابله و هم حفظ ارزش پول ملی این برنامه ها تدوین شده است.

این کاندیدای یازدهمین دوره ریاست جمهوری اظهار کرد: ما مردم عملیم من افتخار می کنم از عشایرم و افتخار می کنم یک جنوبی هستم و برای این آمده ام که فقر و محرومیت را از بین ببریم زیرا نمی خواهیم عزت جامعه شکسته شود تا مردم محتاج کمک دیگران باشند.

رضایی یکی دیگر از برنامه‌های خود را خارج کردن اختیار کشور از دست دولتی ها و واگذاری آن به خود مردم عنوان کرد و افزود: مردم در اجرای سیاست سهیم‌اند این خوب است، اما آیا مردم در اقتصاد هم سهم دارند به نظر من ندارند.



 امانت داري و اخلاق مداري

استفاده از اين خبر فقط با ذکر منبع   مجاز است.


انتخابات رضایی هرمزگان   
  ._PRINT.   Share
کاربرانی که به این خبر امتیاز داده اند.(قرمز رأی منفی و آبی رأی مثبت):

مرتبط باموضوع :

 تحویل پیکر شهید دانایی‌فر به همراه ۴ مرزبان  [ جمعه، 15 فروردين ماه، 1393 ] 1082 مشاهده
 16سال همدیگر را کوبیدیم، چه‌ شد؟  [ شنبه، 17 اسفند ماه، 1392 ] 1128 مشاهده
 سؤالات حقوق‌های نجومی باقی ماند  [ يكشنبه، 7 آذر ماه، 1395 ] 511 مشاهده
 خبر فوری/ کودتای نظامی در ترکیه  [ شنبه، 26 تير ماه، 1395 ] 587 مشاهده
 شکایت دوباره دولت از مجلس به شورای نگهبان  [ شنبه، 11 خرداد ماه، 1392 ] 1016 مشاهده
امتیاز دهی به مطلب
انتخاب ها

 فایل پی دی اف فایل پی دی اف

 گرفتن پرينت از اين مطلب گرفتن پرينت از اين مطلب

 ارسال به دوستان ارسال به دوستان

 گزارش این پست به مدیر سایت گزارش این پست به مدیر سایت

اشتراک گذاري مطلب