امروز:  شنبه، 7 مهر ماه، 1403
Preview Javascript DHTML Drop Down Menu Powered by dhtml-menu-builder.com
اخبار برگزیده شوش

مشکل نقدینگی پگاه برای خرید تجهیزات جدید

راه اندازی وزنه برداری شهرستان شوش

رسمی غلط و مرگبـار

 

چغندرقند کشاورزان شوشی مشتری ندارد

نماینده شوش: هدف اصلی تروریست‌ها صحن مجلس بود

اسامی هیئت مدیره جدید منطقه ویژه اقتصای شوش

هشدار مسئول حراست شبکه بهداشت شوش

جزئیات جدید از قتل هولناک پدر و پسر در شوش

 

بازدید میرشکاک از پروژه های بیمارستان شوش

تکمیل ساخت دو پروژه مهم بیمارستان شوش

جزئیات کشف محموله برنج قاچاق در شهر الوان

چاپ کتاب آموزش و پرورش شوش در گذر تاریخ

نگاهی به جاذبه‌های گردشگری شهرستان شوش

مرگ دلخراش یک کشاورز در شوش

اداره آموزش‌ و پرورش شوش در احتضار

دستگیری رمال و فالگیر کلاهبردار در شوش

ویژه نامه سالروز شهادت فرمانده شهید صفر احمدی

انتصاب سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت شوش

شهرستان شوش در مسیر توسعه ی سیاسی

شوش و تغییرات مدیریتی

نگاهی به عملکرد فرماندار شهرستان شوش - 2

معارفه سرپرست جدید اداره آموزش و پرورش شوش

دستگیری عوامل ناامنی در منطقه ابراهیم آباد

تغییر در راس آموزش و پرورش شهرستان شوش

نگاهی به عملکرد فرماندار شهرستان شوش - 1

اعلام اسامی پرستاران نمونه شهرستان شوش

ترکیب آینده شورای شهر شوش

وضعیت تعاونی ها در شهرستان شوش

گفت و گو با عبدالحسین چعب رزمنده دوران جنگ

دکتر میرشکاک: برای جوانان شوش افسوس می خورم

 
 
 
 
 
 

اشراف کامل دستگاه قضایی به فضای مجازی شوش

ایجاد 226 فرصت شغلی در شهرستان شوش

شهرداری شوش و حلقه مفقوده آن

نگاهی به عملکرد شورا و شهرداری شوش

اعتراضات پنهانی علیه شاه در کاغذ پارس

ماجرای دبیر ریاضی در شوش که ضد شاه بود

شوش، رضایت و نارضایتی - ورزش

توضیحاتی درباره حضور دکتر میرشکاک در یک جلسه

وجود 20 دور برگردان خطرساز در جاده شوش - اهواز

بیکاری در شوش؛ چالشی بزرگ و فاجعه انگیز

تشکیل یک ائتلاف بزرگ انتخاباتی در شوش

هشدار مدیر کل میراث فرهنگی در خصوص شوش

 
 

تقدیر ویژه استاندار خوزستان از فرماندار شوش

آغار بازرسی سرزده از ادارات شهرستان شوش

بلاتکلیفی کارکنان بازنشسته نیشکر هفت تپه

عدم پرداخت مطالبات ذرت کاران شهرستان شوش

  کد خبر: 2617      ارسال شده در مورخه : چهارشنبه، 29 خرداد ماه، 1392 - 03:30   ._PRINT.  



ایران اُنا: خدا را شکر مي کنم که نتيجه انتخابات آمدن جناب آقاي روحاني بود؛ با مواضع منطقي که دارند. آقاي روحاني هم بايد از تمام جريانات استفاده کند؛ امروز روز تقابل نيست، روز همدلي است. فقط و فقط ما بايد سعي کنيم افراط گري و تنگ نظري-از هر طرف- ميدان دار نباشد.



خاتمی: روحاني از تمام جريانات استفاده کند

به گزارش ایران اُنا، اعضاي هيأت رئيسه انجمن اسلامي دانشگاه تهران و علوم پزشکي تهران با سيد محمد خاتمي ديدار کردند و با بيان مطالب و دغدغه هاي خود خواستار انتقال اين مطالب به رئيس جمهوري منتخب شدند.

سيد محمد خاتمي نيز پس از استماع مطالب دانشجويان، سخنان مهمي را در خصوص انتخابات، آينده گفتمان اصلاح طلبي، سخنان اخير مقام معظم رهبري، انتظارات از دولت آينده و ضرورت پافشاري بر اجراي قانون توسط رئيس جمهور بيان کرد.

خاتمي در اين نشست گفت: آقاي روحاني شخصيت شناخته شده، توانا، خوب، امتحان داده، مورد احترام و داراي مواضع روشن است که ما هم همين را مي خواهيم. اگر يکي از کساني که اصلاح امور را مي خواست اما اصولگرا بود و مي دانستيم اهداف ما را پيگري مي کند؛ از او هم حمايت مي کرديم. زيرا ما گفتمان مان را مي خواهيم، ما مي خواهيم مملکتمان نجات يايد، ما مي خواهيم کشورمان در دنيا جايگاه خود را پيدا کند و جايگاه مردم ما در جهان ارتقاء يابد، فضاي امنيتي در کشور به فضاي سياسي مطلوب تبديل شود. به فضايي تبديل شود که همه حرف بزنند و قانون اساسي بطور کامل اجرا شود که در اين زمينه صحبت خواهم کرد.

متن سخنان سيد محمد خاتمي را در ادامه بخوانيد:

بسم الله الرحمن الرحيم
اولا خيلي خوشحالم که شما را مي بينم. اين مطالبي که شما مي گوييد نشانه پختگي و بلوغ شماست و نشان مي دهد شما مي توانيد از افکارعمومي – که بعضا اظهار مي شود و بعضا در دلها نهفته است و اگر زمينه فراهم شود با شکوه خود را نشان دهد-نمايندگي کنيد. در عين دلسوزي براي کشور و انقلاب و مردم خواستار تحول در همه عرصه هاي سياسي و اقتصادي جامعه هتسد و اين مسير را موجب تقويت نظام مي دانيد؛ نه افکاري که به نام دفاع از ارزشها بزرگترين لطمه را به نظام و انقلاب و کشور مي زند. مطالب شما که لب اصلاح طلبي واقعي است را وقتي مي شنوم خوشحال مي شوم. مي دانم که در اين سالها و بخصوص 8 سال اخير خيلي سختي کشيديد و مي دانم که حاضر نيستيد دست از انقلاب و مصالح کشورتان برداريد و در عين حال از آنچه مي گذشت و مي گذرد ناراضي هستيد و مي خواهيد در راستاي همان ارزشها اوضاع تحول يابد.

من بارها گفته ام که انجمن اسلامي دانشگاه تهران و علوم پزشکي تهران بقيه السلف جريان اصيل دانشجويي است که دلش براي انقلاب و کشور مي سوزد و هم از بسياري روندها ناراضي است وتا امروز دوام يافته است. امروز بسياري از جمع هاي اينچنيني احساس اميد مي کنند.

من بارها با دانشجويان صحبت کرده ام و با شما هم صحبت کرده و در آينده هم در صورت مساعد بودن فضا صحبت خواهيم کرد که چطور از اصول منحرف نشويم و چطور به سمت آرمانها حرکت کنيم.

خوشحالم که خداوند در اين ايام شعبان که پر از رحمت و برکت الهي است و درهاي رحمتش به روي بندگان باز است و در اعياد بزرگي که داريم بخصوص در آستانه سال روز ولادت حضرت بقيه الله(عج) هستيم و ميلاد امام حسين(عج)، حضرت ابوالفضل(ع) و امام سجاد(ع) را پشت سر گذاشتيم، خداوند يک شادي ديگر هم نصيب ما کرد که آن برگزاري يک انتخابات پرشور بود.

گرچه موانع زيادي در اين انتخابات بود اما زمينه اي پيش آمد که مردم حضور پرشور يافتند. اين انتخابات واقعا حماسه شد و حماسه اي که رهبري مي خواستند محقق شد. گرچه کساني بودند که نمي خواهم بگويم با سوء نيست، اما نمي خواستند حماسه محقق شود.

الحق به محض اينکه آقاي هاشمي آمد احساس کرديم انفجار اميد و حرکتي در جامعه ايجاد شد که اگر ادامه مي يافت، اتفاقي شکوهمندتر از آنچه اتفاق افتاد رخ مي داد. زيرا عملا ردصلاحيت ايشان مي توانست جلوي حماسه را بگيرد، اما برکت حضور مردم و هوشمندي همه-بخصوص شما جوانان و کساني که به آينده ممکلت چشم دوخته اند- همه حضور يافتند و انتخاباتي پرشور برگزار شد. من وقتي که به آراء نگاه مي کنم –از روستاها تا شرهاي بزرگ، از کارگر و کشاورز تا استاد دانشگاه- مي بينم تمام آنها يک حرف را مي زنند اين نشانه رشد و بلوغ جامعه ماست.

يعني حرف اصلاح طلبي واقع گراست که ما جز انتخابات راه ديگري نداريم و با وجود مشکلات، بديلي براي انتخابات نداريم و بديل آن خطرناک است. البته انتخابات بايد مطلوب تر باشد و همه بتوانند در آن حضور يابند. اما اينکه بخش زيادي از مردم با وجود عدم تمايل برخي و نپسنديدن آنها در انتخابات حضور پيدا کردند، خيلي مهم است. يعني ما با وجود آن نخواستن هاي ديگران حضور پيدا کرديم و خودمان را محروم نکرديم.

من نمي خواهم جامعه را به اصلاح طلب و غير اصلاح طلب تقسيم کنم؛ اما گفتمان اصلاح طلبي واقعيتي است که بخصوص در اين سالها بشدت مورد تخريب قرار گرفت؛ از طريق تخريب شخصيتهاي اصلاح طلب يا افراد عاقل. بعد از چند سال بمباران گفتمان اصلاح طلبي، مردم نشان دادند گفتمان اصلاح طلبي را مي پذيرند؛ البته حرف من فقط اصلاح طلبان نيست، منظورم گفتمان است. در دل اين گفتمان اعتدال و بهره گيري از همه نيروها در کشور نهفته است. گفتمان اصلاحات گفتماني است که مي کوشيد سياست را اخلاقي کند و نه اينکه دين و اخلاق را سياسي کند و سياست را نظرگاه تنگ گروههاي خاصي بداند. اين گفتمان از نظر اصلاحات درست نيست و بر اساس نظر اصلاحات سياست بايد در خدمت اخلاق و دين باشد. از جمله مسائلي که در جريان انتخابات مشخص شد، وجهه اخلاقي اصلاحات بود. يعني کاري که آقاي عارف کرد و الحمدلله بهره اش را هم برد و در افکار عمومي بروز وظهور بيشتري يافت، از نمونه هاي آن بود.

من در سال 87 که بحث انتخابات بود و به رغم بي ميلي وارد شدم و با ورود جناب آقاي مهندس موسوي بلافاصله و بدون هيچ ترديدي اعلام کردم که کنار مي روم. زيرا ما به فکر موفقيت گفتمان اصلاحات و حفظ منافع مملکت هستيم و مي خواهيم اوضاع کشور بهبود يابد. بنابراين چرا به دنبال قدرت بياييم و گروهها را از هم بپاشانيم؟ من خدا را شکر مي کنم و از اين وضع ناراضي نيستيم. من فکر مي کنم در اين دوره انتخابات از طريق اصلاح طلبان و آقاي عارف به وضع بهتري رسيديم. من فکر مي کنم در ديني شدن سياست -با ديدگاههاي باز- مي توانيم بحث هاي زيادي کنيم و خواهيم کرد و به موفقيت هاي بزرگي در اين زمينه رسيديم.

در اين انتخابات معلوم شد شد که مردم چه مي خواهند و راه نجات مملکت کدام راه است. اين کار با آرام ترين راه انجام شد؛ ما آرام ترين انتخابات را داشتيم؛ در عين نگراني ها و دلهره ها مردم نشان دادند که رشيد هستند و راه خودشان را مي خواهند و نشان دادند نظام را مي خواهند، نه تغيير نظام را، ولي از اوضاع راضي نيستند.

آقاي روحاني شخصيت شناخته شده، توانا، خوب، امتحان داده، مورد احترام و داراي مواضع روشن است که ما هم همين را مي خواهيم. اگر يکي از کساني که اصلاح امور را مي خواست اما اصولگرا بود و مي دانستيم اهداف ما را پيگري مي کند؛ از او هم حمايت مي کرديم. زيرا ما گفتمان مان را مي خواهيم، ما مي خواهيم مملکتمان نجات يايد، ما مي خواهيم کشورمان در دنيا جايگاه خود را پيدا کند و جايگاه مردم ما در جهان ارتقاء يابد، فضاي امنيتي در کشور به فضاي سياسي مطلوب تبديل شود. به فضايي تبديل شود که همه حرف بزنند و قانون اساسي بطور کامل اجرا شود که در اين زمينه صحبت خواهم کرد.

آقاي دکتر روحاني امروز با رأي قاطع شما و به رغم فضاي رسمي توانسته است رأي مردم را بگيرد و حرف ايشان درست است؛ امروز آقاي دکتر روحاني رئيس جمهور همه کشور است؛ حتي همه آنهايي که به او رأي نداده اند. اصلا جاي نگراني نيست! رئيس جمهوري مي خواهيم که رئيس جمهور همه باشد و البته بايد از همه نيروهاي کاردان، عاقل، توانا و مورد اطمينان از هر جناح بايد استفاده کند.

خدا را سپاسگزارم که اصلاح طلبي رشد و اخلاق خود را نشان داد و با تمام وجود در صحنه تأثيرگذار بود، از هيچ کس هم سهم خواهي نداريم؛ مي خواهيم کشورمان پيشرفت کند....

... در درجه اول من از جناب آقاي دکتر روحاني تشکر مي کنم که بحث آزادي و بازگشايي و تأسيس انجمن ها را مطرح کردند و در درجه اول مي خواهم که همين انجمن هايي که الان هستند به راحتي بتوانند حرفشان را بزنند تا فضا براي ديگران باز شود.

يک رويه هايي در کشور ايجاد شده که با کمال تأسف به عنوان گفتمان انقلاب مطرح شده است و گويي بقيه ضدانقلاب هستند. نه! اتفاقا ما از انقلاب دفاع مي کنيم. اينکه رهبر گرامي در روز انتخابات مي گويند کساني که مخالف نظام هستند هم بيايند رأي دهند، من اين را سياست کلي مي دانم؛ نه آنکه برخي مي گويند هر مخالفي بايد نابود شود و به تمام افراد باسابقه با تهمت جاسوسي کوبيده شوند.

اگر ما يکر روز گفتيم زنده باد مخالف من، مي بينيم که رويکرد نظام همين است. يعني آقاي مخالف! خانم مخالف! تو يا رأي بده، تو هم شهروند اين کشور هستي و حق داري؛ تو هم بايد مورد احترام باشي؛ تو هم بايد در سرنوشت شرکت کني! اين رويکرد بسيار جالبي است. وقتي گفته مي شود رأي مردم حق الناس است و اين از حق الله بااهميت تر است، آدم ياد جمله امام مي افتد که گفت«ميزان رأي ملت است».

پس بنابراين نبايد بگوييم در جهات کلي مشکل داريم؛ بياييم مشکلات و انحرافات را جبران کنيم و همه چيز را سر جاي خودش برگردانيم. البته مسائل اقتصادي و فرهنگي بسيار مهم است. من از سخنان شما تشکر مي کنم و مي خواهم به عنوان يک جمع قابل اعتماد با آقاي روحاني هم نظراتتان را در ميان بگذاريد و ايشان کسي بهتر از شما پيدا نمي کند که بتوانند دغدغه ها را بيان کنند. شما برويد و دغدغه ها و خواسته هايتان را مطرح کنيد و بگوييد انتطار خاصي هم نداريد که شما هم بکار گرفته شويد.

مطالب آقاي روحاني مطالب بسيار خوب و پخته و تأمين کننده خواسته هاي ما است و نيز با کمال شجاعت و قاطعيت گفته است که من پايند آنها هستم. ما بايد بيان کننده مطالبات مردم باشيم-که مي گويم چگونه بايد بيان کننده آنها باشيم- و سعي کنيم اين مطالبات را در مسير معقول تر و واقع بينانه پيگيري کنيم.

اينکه مي گوييم فضا بايد باز شود يعني ما مي توانيم واسطه خوبي براي شکل دادن و هدايت کردن و التيام افکار عمومي باشيم و مطالبات عمومي را به دولت منتقل کنيم. اصلا جامعه مدني ينعي بودن نهادهاي واسطه ميان مردم و حکومت؛ نه حکومت ارباب مطلقق مردم است و نه مردم توقع بيجا از حکومت داشته باشند. جامعه مدني هم مطالبات را مطرح مي کنند وهم از حکومت مي خواهد که آنها را انجام دهد. ما مي خواهيم در ميان مردم باشيم و نماينده مطالبات آنها باشيم و البته حمايت کننده دولتي باشيم که نماينده آنهاست.

مواظب باشيم شتاب زدگي نکنيم که توقعات بيجا از دولت ايجاد نشود؛ دولت معجزه نمي تواند بکند. فقط مي گوييم اگر مردم براي حفظ نظام از تغيير مي گويند، رويکردها تغيير کند و اندک اندک پيش برويم. فردا تورم و بيکاري ويران کننده از بين نخواهد رفت و روابط خارجي اصلاح نخواهد 

نبايد اين توقعات را داشته باشيم و در آن صورت کساني که شکست خوردند نماينده مطالبات افراطي و فشارآورنده به دولت خواهند بود. رئيس جمهور رئيس جمهور کشور است و در يک چارچوب کار مي کند. ما يکسري اسناد و قوانين بالادستي داريم. در قانون اساسي رئيس جمهور فقط رئيس دولت نيست، بلکه مجري قانون است؛ که البته بعضي ها اين را قبول ندارند و بايد مقابل آنها ايستاد.

....خوشبختانه دکتر روحاني گفتند که من مجري قانون اساسي هستم؛ بايد روي اين اصل ايستاد و در چارچوب سياستهاي کلي بايد عمل کرد. بايد حق سخن گفتن مخالف و اينکه ميزان رأي ملت است بايد به رسميت شناخته شود. سند چشم انداز بيست ساله افتخار ماست که متأسفانه نه تنها در جهت آن گام برنداشته ايم، بلکه کنار گذاشته شده است و آقاي روحاني بايد تلاش کند اين قطار را روي ريل خودش برگرداند و جبران 8 سال را کند وسرعت ببيشتري هم بدهد؛ زيرا رقباي ما در منطقه با سرعت در حال حرکت هستند.

رئيس جمهور بايد در چهارچوب اسناد بالادستي کار کند. من عرض بکنم؛ رئيس جمهوري موفق خواهد بود که با رهبري هماهنگ باشد..

به صراحت بگويم؛ تمام دستگاهها بايد با رئيس جمهوري که نماينده مطالبات مردم است هماهنگ باشند. نمي گوييم از حقوقشان بگذرند، اما مردم از رئيس جمهور در زمينه هاي مختلف مطالبه دارند و بايد با اراده ملي هماهنگ بود. البته او هم بايد طبق قانون عمل کنند. هماهنگي رئيس جمهوري با رهبري و هماهنگي نهادها با وي بايد ياشد.

... همه بايد دست به دست هم دهيم، الان که افقي به روي آبنده باز شده مشکلات جبران شود. فضا براي کار، توليد و سياست خارجي خوب باز شود. مي توان اصول را حفظ کرد، اما فشارها روي ملت کم شود. الان با يک انتخاب مردم و يک فضاي رواني هم در داخل شاهد کاهش فشار و کم شدن قيمت ارز هستيم و هم در خارج، زمينه هاي ايجاد مي شود که اميدوار مي شويم. اگر اين ها در عمل هم محقق شود باعث خوشحالي مردم است.

من در درجه اول دست يکايک اين ملت بزرگوار را مي فشارم و از حضور شگفت انگيز آنها تشکر مي کنم. همچنين تبريک مي گويم به نماينده منتخب مردم جناب آقاي دکتر روحاني و برايشان موفقيت آرزو مي کنم و همه را به همکاري با ايشان فرا مي خوانم. از روستاييان، زنان، بخصوص جوانان، مردان، جريانات گفتمان اصلاح طلبي-نمي خواهم دسته بندي کنم- و... تشکر مي کنم.

در هفته هاي اخير مردم شعار ائتلاف مي دادند و از همه بخصوص آقاي عارف که اجماع را ايجاد کردند، تشکر مي کنم. يکدفعه جرياني شکل گرفت که تا عمق روستاها هم رفت. من از همه آنها بخصوص جوانان قدرداني مي کنم.

خدا را شکر مي کنم که نتيجه انتخابات آمدن جنابي آقاي روحاني بود؛ با مواضع منطقي که دارند. آقاي روحاني هم بايد از تمام جريانات استفاده کند؛ امروز روز تقابل نيست، روز همدلي است. فقط و فقط ما بايد سعي کنيم افراط گري و تنگ نظري-از هر طرف- ميدان دار نباشد.

همه در صحنه بيايند و کار و تلاش کنند؛ ما هم چيزي جز اجراي ضوابط قانوني براي مردم، کارآفرينان، طبقه متوسط و... نمي خواهيم. بايد مردم از بيکاري و مشکلات معيشتي نجات يابند. بايد فضا باز شود و کساني براي اظهارنظر مورد فشار قرار نگيرند.

ما چيزي جز آنچه آقاي دکتر روحاني در اظهاراتشان گفتند نمي خواهيم. اما توقع داريم که با جديت پيگيري شود و از ملت مي خواهيم صبور و واقع بين باشند. در ميان مطالباتي که هست اولويت ها را در نظر بگيريد. اگر دولت يک اولوليتي را تشخيص دهد، هماهنگي و همراهي کنيد. انتظار نداشته باشيد يک شبه تمام مطالبات ما تحقق يايد. همين که جو عوض شود و مردم بدانند در جهت مطالبات آنها گام برداشته مي شود مردم صبر و همراهي مي کنند.

من از همه کانديداهايي که در عرصه بودند و همه کساني که پاي صندوق آمدند-به هرکس که رأي دادند- تشکر مي کنم؛ همه در آفريدن حماسه نقش داشتند. اما رئيس جمهور داراي گفتمان، مطالبات و ديدگاههاي ويژه است که از مردم رأي گرفته است و همه بايد کمک کنيم که پيش برود و در عين حال مراقبت کنيم که از اين خواسته ها انحراف ايجاد نشود.

در پايان لازم مي دانم از قهرمانان افتخار آفرين فوتبال تشکر کنم که با همت مضاعف و تلاش ارزنده، جشن شادي مردم را کامل کردند و ايران براي چهارمين بار به جام جهاني راه يافت. از همه دست اندرکاران تيم فوتبال بخصوص بازيکنان عزيز تشکر مي کنم./انتخاب



 امانت داري و اخلاق مداري

استفاده از اين خبر فقط با ذکر منبع   مجاز است.


سید محمد خاتمی   
  ._PRINT.   Share
کاربرانی که به این خبر امتیاز داده اند.(قرمز رأی منفی و آبی رأی مثبت):

مرتبط باموضوع :

 سردار نقدی: ظریف از چشم و نظرم افتاد  [ چهارشنبه، 1 بهمن ماه، 1393 ] 815 مشاهده
 مطهری: احمدی‌نژاد باید محاکمه شود  [ شنبه، 7 دي ماه، 1392 ] 1419 مشاهده
 سید جاسم ساعدی به شورایعالی امنیت ملی رفت  [ شنبه، 19 ارديبهشت ماه، 1394 ] 4303 مشاهده
 این دولت نسبت به جلوگیری از تخلف مصمم است  [ شنبه، 19 بهمن ماه، 1392 ] 914 مشاهده
 عارف فقط با تصمیم خاتمی کنار می رود  [ دوشنبه، 20 خرداد ماه، 1392 ] 881 مشاهده
امتیاز دهی به مطلب
انتخاب ها

 فایل پی دی اف فایل پی دی اف

 گرفتن پرينت از اين مطلب گرفتن پرينت از اين مطلب

 ارسال به دوستان ارسال به دوستان

 گزارش این پست به مدیر سایت گزارش این پست به مدیر سایت

اشتراک گذاري مطلب