امروز:  شنبه، 3 آذر ماه، 1403
Preview Javascript DHTML Drop Down Menu Powered by dhtml-menu-builder.com
اخبار برگزیده شوش

مشکل نقدینگی پگاه برای خرید تجهیزات جدید

راه اندازی وزنه برداری شهرستان شوش

رسمی غلط و مرگبـار

 

چغندرقند کشاورزان شوشی مشتری ندارد

نماینده شوش: هدف اصلی تروریست‌ها صحن مجلس بود

اسامی هیئت مدیره جدید منطقه ویژه اقتصای شوش

هشدار مسئول حراست شبکه بهداشت شوش

جزئیات جدید از قتل هولناک پدر و پسر در شوش

 

بازدید میرشکاک از پروژه های بیمارستان شوش

تکمیل ساخت دو پروژه مهم بیمارستان شوش

جزئیات کشف محموله برنج قاچاق در شهر الوان

چاپ کتاب آموزش و پرورش شوش در گذر تاریخ

نگاهی به جاذبه‌های گردشگری شهرستان شوش

مرگ دلخراش یک کشاورز در شوش

اداره آموزش‌ و پرورش شوش در احتضار

دستگیری رمال و فالگیر کلاهبردار در شوش

ویژه نامه سالروز شهادت فرمانده شهید صفر احمدی

انتصاب سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت شوش

شهرستان شوش در مسیر توسعه ی سیاسی

شوش و تغییرات مدیریتی

نگاهی به عملکرد فرماندار شهرستان شوش - 2

معارفه سرپرست جدید اداره آموزش و پرورش شوش

دستگیری عوامل ناامنی در منطقه ابراهیم آباد

تغییر در راس آموزش و پرورش شهرستان شوش

نگاهی به عملکرد فرماندار شهرستان شوش - 1

اعلام اسامی پرستاران نمونه شهرستان شوش

ترکیب آینده شورای شهر شوش

وضعیت تعاونی ها در شهرستان شوش

گفت و گو با عبدالحسین چعب رزمنده دوران جنگ

دکتر میرشکاک: برای جوانان شوش افسوس می خورم

 
 
 
 
 
 

اشراف کامل دستگاه قضایی به فضای مجازی شوش

ایجاد 226 فرصت شغلی در شهرستان شوش

شهرداری شوش و حلقه مفقوده آن

نگاهی به عملکرد شورا و شهرداری شوش

اعتراضات پنهانی علیه شاه در کاغذ پارس

ماجرای دبیر ریاضی در شوش که ضد شاه بود

شوش، رضایت و نارضایتی - ورزش

توضیحاتی درباره حضور دکتر میرشکاک در یک جلسه

وجود 20 دور برگردان خطرساز در جاده شوش - اهواز

بیکاری در شوش؛ چالشی بزرگ و فاجعه انگیز

تشکیل یک ائتلاف بزرگ انتخاباتی در شوش

هشدار مدیر کل میراث فرهنگی در خصوص شوش

 
 

تقدیر ویژه استاندار خوزستان از فرماندار شوش

آغار بازرسی سرزده از ادارات شهرستان شوش

بلاتکلیفی کارکنان بازنشسته نیشکر هفت تپه

عدم پرداخت مطالبات ذرت کاران شهرستان شوش

  کد خبر: 3097      ارسال شده در مورخه : يكشنبه، 24 شهريور ماه، 1392 - 03:30   ._PRINT.  



ایران اُنا: خودروسازى ممكن است استراتژيكترين صنعت كشور نباشد، اما مطمئنا سياسی ترين آنها است. ممكن است كه شيفت هاى كارى و توليدات خودروسازان به يك سوم كاهش يافته باشد اما ساعات فعاليت سياسى مديران خودروساز هر روز ...



آيا بحران خودروسازى حل می شود؟

علی روستایی

خودروسازى ممكن است استراتژيكترين صنعت كشور نباشد، اما مطمئنا سياسی ترين آنها است. ممكن است كه شيفت هاى كارى و توليدات خودروسازان به يك سوم كاهش يافته باشد اما ساعات فعاليت سياسى مديران خودروساز هر روز افزايش می يابد. اخبار مربوط به عزل و نصب مديران اين صنعت در شيفت سوم كارى مسوولان روابط عمومى در سايت هاى خبرى مربوط به آنها قرار گرفته و عزل و نصب ها حتى در روزهاى واپسين مسووليت مديران ارشد نيز با جديت صورت می گيرد. مهندس نعمت زاده، وزير صنعت، معدن و تجارت با تغيير مديرعامل ايران خودرو و جايگزین ساختن يكه زارع به جاى نجم الدين، اولين گام را براى تغييرات مديريتى در خودروسازى ها آغاز كرد. خودروسازى ايران خودرو و سايپا دو چالش اصلى پيش روى نعمت زاده وزير صنعت، معدن و تجارت بود، هرچند به دليل نفوذ بالاى مجموعه وزارت صنايع و سازمان گسترش در ايران خودرو تغيير مديرعامل آن اول انجام پذيرفت اما در مورد شركت رقيبش اوضاع كمى متفاوت است.

سايپا در سال هاى گذشته غالبا به عنوان حيات خلوت مديران صنعتى تيم دفتر رييس دولت سابق به خصوص حلقه معروف به مشايى محسوب می شده است. انتصاب مديرانى چون بذرپاش، تفرشى، و رييس اسبق آن پوستين دوز و رييس فعلى آن سعيد مدنى، همگى منتسب به حلقه اصلى احمدی نژاد بودند، و همچنين در دوران رياست پوستين دوز بر اين شركت با نقض صريح قانون با تاسيس شركت هاى ساختگى و انتقال نقدينگى موجود در سايپا به اين شركت ها سهام شركت مادر توسط شركت هاى زيرمجموعه سايپا خريدارى شد تا به اين ترتيب برخلاف نص صريح قانونِ تجارت، دور باطلى در مديريت اين شركت به وجود آيد و تمام انتقادات نهادهاى قانونى و كارشناسان نيز در برابر حمايت صريح دفتر رييس سابق دولت مجال بروز نيافت. پس از انتقال پوستین دوز به صنايع مس و مديريت مدنى بر سايپا وى نيز با استفاده از ارث به جامانده از رييس سابق از دور باطل و غيرقانونى موجود بهره برد تا مديريت خود بر اين شركت بزرگ را تثبيت كرده و از تمكين به نهادهاى قانونى سر باز زند. در مقابل به جاى لغو معامله غيرقانونى فوق براى تامين نقدينگى مورد نياز خودروسازى ناچار از سيستم بانكى وبا پرداخت بهره هاى كلان كه بعضا تا ۲۷ درصد می رسد، استقراض كردند و عملا هزينه هاى ناشى از سود بانكى پرداختى را به مشتريان تحميل كردند. برخى كارشناسان هزينه هاى سربار اين استقراض را در هر دستگاه خودرو پرايد تا ۳۰ ميليون ريال تخمين می زنند. حتى شنيده می شود كه اين خودروسازان با دستكارى در صورت هاى مالى سال جارى تلاش كرده اند تا زيان هاى ناشى از اين تصميمات غلط را با ترفندهاى خاص حسابرسى به سال هاى آينده و مديريت جديد وزارت صنايع انتقال دهند. افزايش ناگزير قيمت خودروهاى سايپا پس از اين فرآيند غيرملى باعث شده تا اين خودروساز كه به بهانه خصوصى و مستقل بودن از تمكين به دستورات صريح دولت يازدهم مبنى بر عدم تغييرات مديريتى و تغييرات گسترده مالى سرباز می زند از زاويه اى ديگر خواستار كمك هاى كلان و بدون بهره دولتى براى تداوم فعاليت خود باشد. در حالى كه به سادگى می توان با لغو معامله فروش غيرقانونى سهام اين خودروسازى و برگشت سهام مديريتى دولت يا بخش خصوصى واقعى، سرمايه در گردش مورد نياز براى تداوم فعاليت اين خودروساز را تامين كرد.
* بازنشر از شرق



 امانت داري و اخلاق مداري

استفاده از اين خبر فقط با ذکر منبع   مجاز است.


  
  ._PRINT.   Share
کاربرانی که به این خبر امتیاز داده اند.(قرمز رأی منفی و آبی رأی مثبت):

مرتبط باموضوع :

 بانک آینده سه ماهه 20.5 دصد سپرده می‌دهد  [ دوشنبه، 28 تير ماه، 1395 ] 525 مشاهده
 دلیل افزایش قیمت مسکن  [ يكشنبه، 1 تير ماه، 1399 ] 8307 مشاهده
 حذف یارانه 700 هزار نفر از تیرماه + جزئیات  [ شنبه، 22 خرداد ماه، 1395 ] 603 مشاهده
 نگاهی به مزیت‌های گواهی سپرده سکه طلا  [ سه شنبه، 14 ارديبهشت ماه، 1395 ] 953 مشاهده
 کاهش قیمت مرغ به دلیل نبود تقاضا  [ پنجشنبه، 5 فروردين ماه، 1395 ] 1047 مشاهده
امتیاز دهی به مطلب
انتخاب ها

 فایل پی دی اف فایل پی دی اف

 گرفتن پرينت از اين مطلب گرفتن پرينت از اين مطلب

 ارسال به دوستان ارسال به دوستان

 گزارش این پست به مدیر سایت گزارش این پست به مدیر سایت

اشتراک گذاري مطلب