امروز:  شنبه، 31 شهريور ماه، 1403
Preview Javascript DHTML Drop Down Menu Powered by dhtml-menu-builder.com
اخبار برگزیده شوش

مشکل نقدینگی پگاه برای خرید تجهیزات جدید

راه اندازی وزنه برداری شهرستان شوش

رسمی غلط و مرگبـار

 

چغندرقند کشاورزان شوشی مشتری ندارد

نماینده شوش: هدف اصلی تروریست‌ها صحن مجلس بود

اسامی هیئت مدیره جدید منطقه ویژه اقتصای شوش

هشدار مسئول حراست شبکه بهداشت شوش

جزئیات جدید از قتل هولناک پدر و پسر در شوش

 

بازدید میرشکاک از پروژه های بیمارستان شوش

تکمیل ساخت دو پروژه مهم بیمارستان شوش

جزئیات کشف محموله برنج قاچاق در شهر الوان

چاپ کتاب آموزش و پرورش شوش در گذر تاریخ

نگاهی به جاذبه‌های گردشگری شهرستان شوش

مرگ دلخراش یک کشاورز در شوش

اداره آموزش‌ و پرورش شوش در احتضار

دستگیری رمال و فالگیر کلاهبردار در شوش

ویژه نامه سالروز شهادت فرمانده شهید صفر احمدی

انتصاب سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت شوش

شهرستان شوش در مسیر توسعه ی سیاسی

شوش و تغییرات مدیریتی

نگاهی به عملکرد فرماندار شهرستان شوش - 2

معارفه سرپرست جدید اداره آموزش و پرورش شوش

دستگیری عوامل ناامنی در منطقه ابراهیم آباد

تغییر در راس آموزش و پرورش شهرستان شوش

نگاهی به عملکرد فرماندار شهرستان شوش - 1

اعلام اسامی پرستاران نمونه شهرستان شوش

ترکیب آینده شورای شهر شوش

وضعیت تعاونی ها در شهرستان شوش

گفت و گو با عبدالحسین چعب رزمنده دوران جنگ

دکتر میرشکاک: برای جوانان شوش افسوس می خورم

 
 
 
 
 
 

اشراف کامل دستگاه قضایی به فضای مجازی شوش

ایجاد 226 فرصت شغلی در شهرستان شوش

شهرداری شوش و حلقه مفقوده آن

نگاهی به عملکرد شورا و شهرداری شوش

اعتراضات پنهانی علیه شاه در کاغذ پارس

ماجرای دبیر ریاضی در شوش که ضد شاه بود

شوش، رضایت و نارضایتی - ورزش

توضیحاتی درباره حضور دکتر میرشکاک در یک جلسه

وجود 20 دور برگردان خطرساز در جاده شوش - اهواز

بیکاری در شوش؛ چالشی بزرگ و فاجعه انگیز

تشکیل یک ائتلاف بزرگ انتخاباتی در شوش

هشدار مدیر کل میراث فرهنگی در خصوص شوش

 
 

تقدیر ویژه استاندار خوزستان از فرماندار شوش

آغار بازرسی سرزده از ادارات شهرستان شوش

بلاتکلیفی کارکنان بازنشسته نیشکر هفت تپه

عدم پرداخت مطالبات ذرت کاران شهرستان شوش

  کد خبر: 3114      ارسال شده در مورخه : دوشنبه، 25 شهريور ماه، 1392 - 03:30   ._PRINT.  



ایران اُنا: خبرنگار دیگری به سخنگوی دولت گفت "من می‌دانم که ادامه اجرای پرداخت یارانه‌ها از سوی دولت امکان‌پذیر نیست؛ چرا شما با مردم در این مورد تعارف می‌کنید؟" و نوبخت در پاسخ اظهار کرد: من به جای واژه تعارف، از واژه تدبیر استفاده می‌کنم.



سیاست تک نرخی شدن ارز را پیگیری می کنیم

سخنگوی دولت با اشاره به ارایه لایحه اصلاحی بودجه 92 از سوی دولت به مجلس، اعلام کرد که بودجه 210 هزار میلیارد تومانی، از منابع در نظر گرفته شده در بودجه سال جاری و با توجه به عملکرد گذشته قابل وصول نیست.
 
به گزارش ایسنا، محمدباقر نوبخت صبح امروز در یک نشست خبری در پاسخ به این سوال یکی از خبرنگاران که پرسید اگرچه ضرورت کم‌رنگ شدن حضور نهادهایی که ماهیتا غیراقتصادی هستند مورد توجه بوده اما گویا آقای رییس‌جمهور در اظهاراتی گفته‌اند که از سپاه می‌خواهم با در دست گرفتن چند پروژه به تحقق حماسه اقتصادی کمک کند. نظر شما در این باره چیست؟ که سخنگوی دولت در این باره اظهار کرد: سپاه نه بخش نظامی، بلکه بخش فنی آن، ظرفیتی برای کشور قلمداد می‌شود.
 
استفاده از ظرفیت سپاه، به معنی کنار گذاشتن بخش خصوصی نیست
وی افزود: ما می‌توانیم از ظرفیت خوب و مطلوبی که در بخش فنی سپاه وجود دارد استفاده کنیم، اما این نظر جناب آقای رییس‌جمهور به این معنی نیست که ما باز هم بخش خصوصی و تعاونی را کنار بگذاریم و از بخش‌های شبه دولتی استفاده کنیم.

وی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاری در رابطه با مقابله با رانت‌خواری دولت و آنچه که وزیر نفت درباره بابک زنجانی مطرح کرده است، گفت: رویکرد دولت برای واسپاری امور به بخش غیردولتی نباید مستمسک این شود که برخی سوء استفاده کنند. در مورد آن موضوع هم آقای مهندس زنگنه گزارشات مدنظر خود را اعلام می‌کنند.
 
خبرنگار دیگری به سخنگوی دولت گفت "من می‌دانم که ادامه اجرای پرداخت یارانه‌ها از سوی دولت امکان‌پذیر نیست؛ چرا شما با مردم در این مورد تعارف می‌کنید؟" و نوبخت در پاسخ اظهار کرد: من به جای واژه تعارف، از واژه تدبیر استفاده می‌کنم.

وی افزود: به هر ترتیب شمول هدفمند کردن یارانه‌ها از طفل شیرخوار تا پیرمردی که در آسایشگاه سالمندان زندگی می‌کند، همه را شامل می‌شود. ضمن این‌که باید این نکته را مدنظر قرار داد که اگر قرار باشد برای چنین مساله‌ مهمی تغییر روش صورت بگیرد باید همه ابعاد مختلف آن مورد مداقه قرار گیرد و ما باید حتما بسیار دقیق و مطالعه شده درباره این بحث کار کنیم؛ چراکه این موضوع از موضوعی اقتصادی به موضوعی اجتماعی تبدیل شده است. سخنگوی دولت با بیان این‌که اگر می‌خواهیم چیزی را تغییر دهیم باید جایگزین بهتری برای آن در نظر گرفت، اظهار کرد: من در آینده طی جلسه‌ای ابعاد مختلف این قضیه را باز می‌کنم.

خبرنگار دیگری به نوبخت گفت اگرچه این جلسه اقتصادی است، اما بحث نامه رییس‌جمهور به اوباما بحث مهمی است که می‌خواهیم شما پاسخگو باشید که نوبخت گفت: من از محتوای آن بی‌خبرم و اگر مطلع بودم حتما اطلاعات لازم را می‌دادم.
 
خبرنگار دیگری پرسید گویا یکی از وزرا تهدید کرده اگر هدفمندی ادامه پیدا کند استعفا می‌دهم که نوبخت در این باره گفت: چنین چیزی نبوده است.
 
خبرنگار دیگری سوال کرد "قرار بود بخشی از آزادسازی منابع یارانه‌ها به وزارت نیرو اختصاص داده شود و این وزارتخانه در این باره گلایه داشته است"، که سخنگوی دولت پاسخ داد: در راستای اجرای ماده یک قانون هدفمند کردن یارانه‌ها و مواد 7 و 8 این قانون، دستگاه‌ها و شرکت‌هایی که اقدام به اصلاح قیمت‌ می‌کنند این مبلغ را باید به حساب خزانه وارد کنند.

نوبخت گفت: ممکن است اختلاف حساب‌هایی بین سازمان و دستگاه‌هایی مثل وزارت نیرو و نفت وجود داشته باشد. طی چند جلسه‌ای که با اینها داشتیم توانستیم بخشی از مطالبات سازمان هدفمند کردن یارانه‌ها را از این دو دستگاه تادیه کنیم و در 22 شهریور منابع امسال برای توزیع یارانه نقدی به انجام رسید حال اینکه ما در این باره با چه مشکلاتی مواجه بودیم را طی گزارشی ریز خدمت‌تان در آینده عرض می‌کنم. آن دو دستگاه هم اگر نسبت به منابعی که سهم خودشان است مطالباتی دارند باید از خزانه آن مطالبات را دریافت کنند.
 
برای احیای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کارگروهی تشکیل شده است
خبرنگار دیگری درباره احیای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی از نوبخت پرسید که وی پاسخ داد: در خصوص احیای این سازمان کارگروهی تشکیل شد تا ما با استفاده از امکانات موجود معاونت برنامه‌ریزی رییس‌جمهور، همچنین معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس‌جمهور بتوانیم یک سازمان روزآمد و کارآمد را تهیه کنیم.
 
خبرنگار دیگری درباره بحث اصلاح بودجه و برگشت آن از مجلس از سخنگوی دولت سوال کرد که وی در این باره، گفت: ما خودمان را موظف می‌دانیم که به وقت بودجه را به مجلس محترم تقدیم کنیم و انتظار داریم که مجلس محترم هم آن را به وقت به تصویب برساند. بعد از تعطیلات تابستانی مجلس در این باره بررسی‌های خود را خواهد داشت.

خبرنگار دیگری از نوبخت پرسید آیا اجرای برنامه‌های مورد نظر دولت منوط به اصلاح بودجه سال 92 است یا خیر ؟ که وی در این باره، گفت: این لایحه اصلاح که از طرف دولت به مجلس تقدیم شد یک پیام اصلی دارد و آن این است که آنچه به عنوان منابع 210 هزار میلیارد تومانی در بودجه سال جاری به تصویب رسید با توجه به عملکرد گذشته قابل وصول نیست. حال دو کار می‌توان انجام داد؛ یا این‌که ما به روی خودمان نیاوریم و بر اساس آنچه محترمانه گفته می‌شود بگوییم دولت عجله نکند، در این صورت کار به پایان سال می‌رسد و ما در پایان سال امکان پرداخت برای همه دستگاه‌ها را نداریم در نتیجه باید از بانک مرکزی استقراض شود که در این صورت تورم ایجاد خواهد شد.
 
تورم کنونی، وارداتی نیست بلکه محصول تصمیم‌گیری‌هاست
سخنگوی دولت تاکید کرد: این تورم، تورم وارداتی و مهاجرتی و اینگونه که از کرات دیگر به ما نازل شده باشد، نیست، بلکه محصول تصمیم‌گیری‌هاست. ما به مجلس اعلام کردیم که می‌توانیم بودجه متعادل داشته باشیم، اما مجلس محترم بنا به دلایلی که خودشان می‌دانند سازوکارهایی گذاشته که امکان انعطاف در بودجه گرفته شود. ما خواهش کردیم که این موانع را بر دارند و ما از مکانیزم تخصیص استفاده کنیم، چیز بیشتری هم از مجلس نمی‌خواهیم.
 
خبرنگار دیگری سوال کرد بخش خصوصی از دولت خواسته یک پایگاه اطلاع‌رسانی را ایجاد کند و تمام جزئیات مربوطه را در آن لحاظ کند آیا این کار انجام خواهد شد که نوبخت در این باره، گفت: این پایگاه راه‌اندازی خواهد شد و ما خود را موظف می‌دانیم که بر اساس نوع نگاه علمی و نظریه‌های اقتصادی در امر واسپاری امور به بخش خصوصی اقدام کنیم و در این باره در آینده اطلاعات شفاف ارائه خواهد شد.

سخنگوی دولت در ادامه در برابر پرسش خبرنگاری که پرسید "با توجه به رشد منفی اقتصادی و اینکه برای 100 روز اول کاری خود برنامه‌ریزی انجام داده‌اید، چه اقداماتی در این راستا انجام می‌شود؟" پاسخ داد: درباره اینکه هم‌اکنون شرایط اقتصادی کشور چگونه است، مردم باید مطلع باشند. ما قصد سیاه‌نمایی و تخطئه برادران و خواهران عزیزمان را که در دولت قبل مسئولیت داشتند نداریم اما به هر حال مردم مطالباتی دارند و ما باید در این راستا پیش برویم.
 
نوبخت ادامه داد: ما هم‌اکنون در کارگروه‌های متعددی با توجه به مسئولیتی که برای معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس‌جمهور تعیین شده، از همه دستگاه‌ها گزارشات دقیق و مستند می‌گیریم و قطعا در فرصت مناسب این گزارشات منتشر خواهد شد.

در جهت واقعی کردن نرخ ارز گام برمی‌داریم
خبرنگار دیگری درباره نرخ ارز از سخنگوی دولت پرسید که وی در این باره اظهار کرد: با توجه به اینکه قیمت ارز در دو هزار و 477 تومان اعلام شد، بر این پایه پیش می‌رویم اما خودمان را مقید می‌دانیم که در جهت واقعی کردن این عدد گام برداریم.
 
همان خبرنگار در ادامه پرسید "آیا کمیته‌ای برای اموال مفقود و مورد تعرض قرار گرفته دولت قبل تشکیل شده است؟" که نوبخت گفت: از راه‌های قانونی در حال پیگیری آن هستیم و به مرور اطلاع‌رسانی خواهیم کرد. خبرنگار دیگری سوال کرد که "گفته می‌شود پرونده افراد در حصر سال 88 به شورای عالی امنیت ملی ارجاع داده شده؛ نظر شما در این باره چیست؟" که سخنگوی دولت پاسخ داد: اگر چنین واسپاری شود اطلاع‌رسانی درست و کافی آن را خواهیم داشت.
 
همچنین خبرنگاری درباره کارگروه بررسی اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها پرسید که نوبخت در این باره نیز گفت: ‌در ارتباط با هدفمند کردن یارانه‌ها کارگروه‌های متعددی سازماندهی شده است. کارگروهی نیز در خود معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست‌جمهوری در کنار هشت کارگروه دیگر غیر از کارگروه ویژه در این معاونت مشغول کار هستند. 
وی افزود: ستاد تدابیر ویژه اقتصادی نیز همچنان به قوت خود باقی است و جلسات آن به ریاست معاون اول رییس‌جمهور برگزار می‌شود.
 
موجودی صندوق توسعه ملی بیش از 50 میلیارد دلار است
نوبخت در پاسخ به پرسش خبرنگار دیگری درباره موجودی صندوق توسعه ملی اظهار کرد: هم‌اکنون عدد دقیق آن را ندارم اما این موجودی بیش از 50 میلیارد دلار است. خبرنگار دیگری هم در مورد اصلاح قانون کار از سخنگوی دولت سوال کرد که وی در این باره گفت: وزارت تعاون و کار و رفاه اجتماعی با توجه به اینکه ابعاد سه‌جانبه‌گرایی را مورد مطالعه دارد، نسبت به قوانین حاکم بر بازار کار در حال بررسی‌های لازم است و به محض اینکه جمع‌بندی شد آن را به اطلاع می‌رسانیم.

همچنین در جمع خبرنگاران از نوبخت درباره سفرهای استانی دولت و اینکه آیا این سفرها در دولت یازدهم ادامه خواهد داشت یا خیر، پرسیده شد که وی پاشخ داد: ما قطعاً سفر استانی خواهیم داشت اما شکل این سفرها با شکل سفرهای استانی قبل فرق می‌کند. 
خبرنگار دیگری به نوبخت گفت که "گویا فرمانده ناجا اعلام کرده است که درباره گشت ارشاد منتظر نظر دولت هستیم"، و نوبخت نیز در این رابطه گفت: هنوز مصوبه‌ای در هیات وزیران در این مورد نداشته‌ایم.

برای دستیابی به اهداف باید با برنامه کار کرد
سخنگوی دولت درباره رونق اقتصادی و رفع موانع تولید پرداخت و ضمن مورد توجه قرار دادن بیانات خطیب نماز جمعه این هفته تهران مبنی بر این که انتظار مردم این است که دولت اقدامات لازم را انجام دهد، گفت: ما از ایشان قدردانی می‌کنیم که مطالبات مردم را از آن تریبون مقدس بیان کردند و این بحث گویای این است که نیاز به اطلاع‌رسانی بیشتری وجود دارد. نوبخت افزود: استقرار دولت تدبیر و امید کمتر از یک ماه عمر دارد و ما باید تلاش کنیم که آنچه خدمتگزاران مردم در سنگر دولت انجام می‌دهند را به درستی اطلاع‌رسانی کنیم.
 
وی با تاکید بر خلاصه کردن مطالبات مردم در حوزه اقتصاد و در نظر گرفتن یک سرفصل کلی برای آن، بهبود وضعیت اقتصادی را این سرفصل خواند و گفت: تورم و بیکاری دو شاخص اصلی در این راستاست و بنابراین اگر دولت بتواند برنامه‌های خود را در جهت مهار تورم و افزایش سطح اشتغال که منجر به بهبود معیشت خانوارهای ایرانی می‌شود پیگیری کند در واقع در راستای مطالبات مردم گام برداشته‌ است. 
سخنگوی دولت با بیان این که باید بپذیریم برای دستیابی به اهداف باید با برنامه کار کرد، گفت: ما این برنامه‌ها را در سه فصل کوتاه مدت، یک ساله و بلند مدت گنجانده‌ایم.
 
نوبخت افزود: برنامه‌های کوتاه مدت باید از سوی دولت چند ماهه انجام شود و برنامه‌های یک ساله را باید در قالب بودجه سنواتی ببینیم ، بنابراین تمامی اقداماتی که در جهت تهیه و تنظیم بودجه 1392 از نهم شهریور ماه در معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس‌جمهور و با تشکیل ستاد بودجه آغاز شده، در واقع بسترسازی و آماده کردن زمینه‌های اجرایی برنامه‌هایی است که دولت باید در یک سال آینده انجام دهد.
 
وی با بیان این که از نگاه ما بودجه قطعا سندی که نشان می‌دهد منابع و مصارف در یک سال آینده چگونه است، نخواهد بود، گفت: بودجه محملی است تا همه برنامه‌های دولت در یک سال آتی در آن منعکس شود، بنابراین غیر از آنچه که در ستاد بودجه در حال انجام است جلسات مستمر تیم اقتصادی با حضور جناب رییس‌جمهور تشکیل می‌شود که در این جلسات مباحث اصلی همچون بحث ارز، هدفمند کردن یارانه‌ها، مسکن مهر و تمامی مواردی که دولت باید در برنامه‌ خودش ببیند در قالب یک برنامه یک ساله برای سال 93 در حال طرحی است.
 
سخنگوی دولت در ادامه در بیان برنامه‌های بلندمدت دولت، گفت: برنامه دیگر ی که برای بهبود وضعیت اقتصادی و معیشت مردم و توسعه در نظر گرفته شده است، برنامه‌های بلندمدت است که ما آن را در قواره اجرای دقیق قانون برنامه پنجم و همچنین طراحی برنامه ششم که از سال دیگر آغاز خواهد شد مورد توجه قرار خواهیم داد. 
نوبخت همچنین گفت: قطعا انتظاری که از یک برنامه کوتاه مدت چند ماهه متصور است بیشتر رویکردهای مدیریتی است تا ما با یک بهبود مدیریت بتوانیم از منابع موجود استفاده بهینه کنیم در نتیجه بسترسازی لازم در جهت بهبود محیط کسب و کار ایجاد شود.
 
رییس‌جمهور به دنبال بسترسازی مناسب در اقتصاد ایران و در عرصه اقتصاد جهانی هستند
وی با بیان این‌که از هم‌اکنون به ویژه شخص رییس‌جمهور به دنبال بسترسازی مناسب در اقتصاد ایران و در عرصه اقتصاد جهانی هستند، افزود: در سفر رییس‌جمهور که هفته گذشته انجام شد، همچنین سفر ایشان در هفته آینده ضمن تعقیب منافع ملی نظام جمهوری اسلامی، آقای روحانی به دنبال فراهم کردن بسترها و عرصه‌هایی است که چرخ اقتصاد ایران روان‌تر حرکت کند و بنابراین همه اهداف ایشان در آن سفرها حفظ و تقویت همگرایی‌های سیاسی نیست، بلکه به همکاری‌های اقتصادی در بلندمدت هم فکر می‌کند.
 
سخنگوی دولت در همین راستا افزود: ما از جناب آقای دکتر روحانی به عنوان مرد تدبیر و مذاکره همین انتظار را داریم تا بتواند در عرصه جهانی حقوق ملت ایران را به نحو شایسته استیفا کند.



 امانت داري و اخلاق مداري

استفاده از اين خبر فقط با ذکر منبع   مجاز است.


  
  ._PRINT.   Share
کاربرانی که به این خبر امتیاز داده اند.(قرمز رأی منفی و آبی رأی مثبت):

مرتبط باموضوع :

 روایتی از جمهوری اسلامی مدنظر امام  [ سه شنبه، 5 شهريور ماه، 1392 ] 925 مشاهده
 تحقق عدالت نیازمند اقتصاد کارآمد است  [ يكشنبه، 5 خرداد ماه، 1392 ] 1193 مشاهده
 تقدیر از همه ریش سفیدان در آزادی مرزبانان  [ سه شنبه، 26 فروردين ماه، 1393 ] 1338 مشاهده
 مشروح کنفرانس خبری ظریف و اشتون  [ يكشنبه، 18 اسفند ماه، 1392 ] 814 مشاهده
 آغاز استخدام در دولت تدبیر و امید  [ شنبه، 23 فروردين ماه، 1393 ] 1176 مشاهده
امتیاز دهی به مطلب
انتخاب ها

 فایل پی دی اف فایل پی دی اف

 گرفتن پرينت از اين مطلب گرفتن پرينت از اين مطلب

 ارسال به دوستان ارسال به دوستان

 گزارش این پست به مدیر سایت گزارش این پست به مدیر سایت

اشتراک گذاري مطلب