امروز:  چهارشنبه، 6 تير ماه، 1403
Preview Javascript DHTML Drop Down Menu Powered by dhtml-menu-builder.com
اخبار برگزیده شوش

مشکل نقدینگی پگاه برای خرید تجهیزات جدید

راه اندازی وزنه برداری شهرستان شوش

رسمی غلط و مرگبـار

 

چغندرقند کشاورزان شوشی مشتری ندارد

نماینده شوش: هدف اصلی تروریست‌ها صحن مجلس بود

اسامی هیئت مدیره جدید منطقه ویژه اقتصای شوش

هشدار مسئول حراست شبکه بهداشت شوش

جزئیات جدید از قتل هولناک پدر و پسر در شوش

 

بازدید میرشکاک از پروژه های بیمارستان شوش

تکمیل ساخت دو پروژه مهم بیمارستان شوش

جزئیات کشف محموله برنج قاچاق در شهر الوان

چاپ کتاب آموزش و پرورش شوش در گذر تاریخ

نگاهی به جاذبه‌های گردشگری شهرستان شوش

مرگ دلخراش یک کشاورز در شوش

اداره آموزش‌ و پرورش شوش در احتضار

دستگیری رمال و فالگیر کلاهبردار در شوش

ویژه نامه سالروز شهادت فرمانده شهید صفر احمدی

انتصاب سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت شوش

شهرستان شوش در مسیر توسعه ی سیاسی

شوش و تغییرات مدیریتی

نگاهی به عملکرد فرماندار شهرستان شوش - 2

معارفه سرپرست جدید اداره آموزش و پرورش شوش

دستگیری عوامل ناامنی در منطقه ابراهیم آباد

تغییر در راس آموزش و پرورش شهرستان شوش

نگاهی به عملکرد فرماندار شهرستان شوش - 1

اعلام اسامی پرستاران نمونه شهرستان شوش

ترکیب آینده شورای شهر شوش

وضعیت تعاونی ها در شهرستان شوش

گفت و گو با عبدالحسین چعب رزمنده دوران جنگ

دکتر میرشکاک: برای جوانان شوش افسوس می خورم

 
 
 
 
 
 

اشراف کامل دستگاه قضایی به فضای مجازی شوش

ایجاد 226 فرصت شغلی در شهرستان شوش

شهرداری شوش و حلقه مفقوده آن

نگاهی به عملکرد شورا و شهرداری شوش

اعتراضات پنهانی علیه شاه در کاغذ پارس

ماجرای دبیر ریاضی در شوش که ضد شاه بود

شوش، رضایت و نارضایتی - ورزش

توضیحاتی درباره حضور دکتر میرشکاک در یک جلسه

وجود 20 دور برگردان خطرساز در جاده شوش - اهواز

بیکاری در شوش؛ چالشی بزرگ و فاجعه انگیز

تشکیل یک ائتلاف بزرگ انتخاباتی در شوش

هشدار مدیر کل میراث فرهنگی در خصوص شوش

 
 

تقدیر ویژه استاندار خوزستان از فرماندار شوش

آغار بازرسی سرزده از ادارات شهرستان شوش

بلاتکلیفی کارکنان بازنشسته نیشکر هفت تپه

عدم پرداخت مطالبات ذرت کاران شهرستان شوش

  کد خبر: 3505      ارسال شده در مورخه : چهارشنبه، 6 آذر ماه، 1392 - 03:30   ._PRINT.  



ایران اُنا: گروه‌هاي فشار، انگار با بقاياي فكري چند سال گذشته، عهدي ناگسستني بسته اند كه حاضرند در عدم همراهي با مردم ايران اسلامي به اشتهار جهاني برسند و نام خويش را به عنوان يك اقليت افراطي در مقابل اكثريت اعتدالي مردم اين سرزمين، ثبت نمايند.



ديپلماسي فعال دولت يازدهم و واكنش افراطيون

رضا سلیمانی

از روزي كه خورشيد انقلاب اسلامي از پس ابرهاي تيره و تار استبداد و استعمار، طلوع كرد و مردم ايران به تابش گرمابخش آن در همه شئون زندگي، اميدوار شدند، سردمداران جبهه كفر و استكبار، همه‌گونه نقشه‌هاي توطئه‌آميز را كشيدند تا به القاي ناكارآمدي دين در اداره امور جامعه و حكومت‌داري، مصاديقي مردم‌پسند بدهند. معلوم بود كه در اين كارزار فكري و اخلاقي، گروه‌هاي افراطي و فشار با همه ضديّت‌هايي كه نسبت به استكبار و استعمار دارند، در عين حال مي‌توانند بهترين دوستان آنان باشند. همچنان كه در طول 35 سال گذشته فراوان ديده‌ايم كه اين جماعت افراطي، به دليل انحرافات اعتقادي، حتي براي ترور بزرگان نظام و حلقه اول ياوران امام(ره) به آيات قرآن تمسك مي‌جستند، مانند بيانيه گروهك افراطي و منحرف فرقان در ترور آيت‌الله هاشمي رفسنجاني و حتي شهادت علماي بزرگ در محراب نماز جمعه.

انتظار فرهنگي از روند رو به جلوي نظام اسلامي كه مردم ايران را به يكي از سياسي ترين ملت‌هاي جهان تبديل كرد، اين بود كه گروه‌هاي افراطي نيز، از راه و طريق خويش، دست بردارند، اما انگار فرهنگ سياسي در قاموس اين گروه، روندي معكوس دارد. چون شاهديم كه هر چه از عمر پربركت نظام اسلامي مي‌گذرد، اين گروه از شيوه هايي براي ارضاي ذات افراطي خويش بهره مي‌جويند كه با هيچ منطقي سازگار نيست.

تازه‌ترين عملكرد اين گروه را مي‌توان در واكنش به دستاوردهاي ديپلماسي دولت تدبير و اميد ديد كه هيچ عقل سياسي با هرگونه تمايلات باندي و سياسي هم نمي‌تواند آن را بپذيرد.

بي‌ترديد اعمال تحريم‌هاي ظالمانه و غيرقانوني عليه مردم ايران كه طي سالهاي اخير اوج گرفته بود، ريشه در عمق كينه و عناد ديرينه برخي دول غربي، به ويژه آمريكا عليه مردم و نظام اسلامي دارد، اما اگر با نگاه روانشناسي سياسي به اتفاقات و گفتار بعضي از مسئولان در 8 سال گذشته نگاه كنيم، متوجه مي‌شويم كه بعضي از سخنان خارج از عرف ديپلماتيك و دون شأن و جايگاه حقوقي و مردم با فرهنگ و متمدن ايران، عامل دميدن در تنور تشديد تحريم‌ها بود.

بي تدبيري و عدم باور به اهميت ادبيات و زبان در رفتار ديپلماتيك، اول رژيم غاصب قدس را از بن بست و انزواي سياسي و روند رو به رشد تنفر ملت‌هاي جهان، نجات داد و سپس بلندگوي تبليغات عليه نظام را با استفاده از خوراكي كه به وفور در داخل كشور برايش تأمين مي‌شد، چنان پرنفوذ كرد كه دشمنان توانستند با استناد به بخشي از سخنان بعضي از مسئولان، مخصوصاً رئيس قوه مجريه دولت‌هاي نهم و دهم، ايران هراسي را به ايران گريزي و سپس در قالب تشديد تحريم‌هاي ناجوانمردانه، به ايران ستيزي بكشانند.

گروه‌هاي افراطي كه احساس مي‌كردند چتري به پهناي قوه اجرايي كشور و جريان‌هاي فكري همسو پيدا كرده‌اند، با سوءاستفاده از خلاء عاطفي برخي مسئولان، با تمسك به بعضي سخنراني‌ها و بعضي از سفرهاي غيرمفيد سياسي به خارج از كشور، مخصوصاً در نشست‌هاي سالانه سازمان ملل متحد، ميتينگ‌هاي خياباني سازمان يافته را به صورت خودجوش!! تشكيل مي‌دادند و متأسفانه بعضي از مسئولان كه اتفاقاً اين روزها نيز براي دولت يازدهم ژست پدرانه و دلسوزانه براي نظام و نيروهاي دلسوز نظام مي‌گيرند! با پيشنهاد انتشار آن سخنان در قالب كتاب‌هاي درسي دانش‌آموزان و دانشجويان، باعث مي‌شدند كه تحريك‌كنندگان دشمنان، احساس انقلابي‌گري نمايند و هر چه دلسوزان واقعي و استخوان‌خوردكرده‌هاي نظام فرياد برمي‌آوردند كه انقلابي‌گري، كله شقّي نيست، متأسفانه همچنان بر طبل خويش براي اجماع جهاني دشمني عليه نظام مي‌كوبيدند.

اگرچه افراطي‌ها، متأسفانه در طول سالهاي گذشته به بدنه برخي از نهادها و سازمان‌ها نفوذ كرده‌اند و چهره نظام را حتي از طريق رسانه ملي! به جهانيان ستبر و زمخت نشان دادند، اما خدا را شكر كه مردم فهيم در حساس ترين گردنه تاريخ معاصر، تصميمي از نوع «حماسه سياسي» مورد نظر رهبري معظم انقلاب گرفتند و انتخاب و انتخاباتي داشتند كه جهانيان انگشت تحير به دهان گرفتند.

دولت برخاسته از اراده ملت، اگرچه از همان آغاز، مزاحمت‌هاي افراطيون را مانعي براي حركت نظام در جهت خواست رهبري و اراده ملت مي‌دانست، ولي با اطمينان از حقانيت ملت ايران و مظلوميت نظام اسلامي، عزم خويش را براي پاك كردن سخنان افراطي از ذهن و دل جهانيان جزم كرد و پس از ماه‌ها تلاش ديپلماسي، درست در آستانه صدمين روز تولد دولت يازدهم، برگ زريني بر تاريخ روشن اين ملت افزود.

انتظار قاطبه مردم از گروه‌هاي افراطي و رسانه‌ها و پايگاه‌هاي خبري همسو در اين مرحله اين بود كه بالاخره متوجه ناسازگاري خويش با خواست عمومي مردم شوند و با تبريك قلبي نه زباني، اين موفقيت به دولت، به رأي اكثريت مردم احترام گذارند. اما اظهارنظرهاي اين چند روزه مخصوصاً در بعضي از رسانه ها، اين تأسف را براي اشاعه فرهنگ لطيف اسلامي دوچندان مي‌نمايد كه حتي حاضرند تيتر خبرسازي‌هاي خويش را از سخنان آميخته به كينه رسانه‌هاي دشمنان انتخاب كنند.
گروه‌هاي فشار، انگار با بقاياي فكري چند سال گذشته، عهدي ناگسستني بسته اند كه حاضرند در عدم همراهي با مردم ايران اسلامي به اشتهار جهاني برسند و نام خويش را به عنوان يك اقليت افراطي در مقابل اكثريت اعتدالي مردم اين سرزمين، ثبت نمايند.

اين گروه كه تا قبل از انتخابات 24 خرداد، بيكاري جوانان را در آمارهاي دروغين مي‌پوشاندند و ركود اقتصاد داخلي را باعث هزينه‌هاي خارجي و تحريم‌ها مي‌خواندند و تورم را نمي‌ديدند و يا براي آن عذري بدتر از گناه مي‌آوردند، اكنون چنان خود را دلسوز مردم معرفي مي‌كنند و چنان از دولت تازه‌كار اشتغال، رونق اقتصادي، ارزاني و... مطالبه مي‌نمايند كه انگار اين دولت خزانه‌اي سرشار و دولتي بي‌‌مشكل و آباد تحويل گرفته است.

شيوه ظريف اين روزها گروه‌هاي افراطي، افزايش مطالبات مردمي از دولت است. مطمئناً برگزاري مناظره‌هاي اقتصادي در رسانه ملي و پررنگ كردن مشكلات به جاي مانده از دولت قبل كه خود مسببين اصلي آن هستند، قطعاً تصادفي و از سر دلسوزي نيست، رسانه‌‌هايي كه در طول سالهاي گذشته، گويي فراموش كرده بودند كه مشكلي به نام تورم در جامعه وجود دارد، وقتي يك باره به آن در دوره كنوني دامن مي‌زنند، هدفي جز القاي نااميدي مردم به دولت يازدهم و عقبه‌هاي فكري آن ندارند و به همين دليل نيز دولت يازدهم و دولتمردان آن در همه سطوح مسئوليتي خطير دارند چرا كه اقدامات صد روزه آنان، به ويژه دستاوردهاي ديپلماسي در مذاكرات ژنو 3، نور اميد و نشاط را در جامعه درخشان‌تر كرده است.

نگارنده به هيچ وجه نمي‌خواهد در توصيف عملكرد صد روزه دولت يازدهم، بزرگ نمايي نمايد و مانند همان گروه، عملكرد دولت را بي عيب و نقص و در تاريخ ايران بي نظير بداند، بلكه تأكيد مي‌نمايد كه اولين شرط براي موفقيت در سالهاي آينده، درس گرفتن از نكات منفي همين يكصد روز است، اما بي انصافي است كه موفقيت‌هاي يك ملت را اين‌گونه ناديده بگيريم.

اينك مردم وفادار، از دولتي كه توانسته بن‌بست هسته‌اي و ارتباطات بين‌المللي را با اقتدار بشكند، انتظار اهتزاز پرچم اعتبار و اقتدار بيشتر ايران بر قله‌هاي اقتصادي، فرهنگي، سياسي و اجتماعي دارند. مطمئناً نگاه آينه‌وار دولتمردان و رسانه‌هاي دلسوز واقعي به نقاط منفي و تقويت نقاط قوت، مي‌تواند چراغ روشني براي آينده باشد تا شايد گروه اندك افراطي- هرچند بعيد است- همراه با مردم و دولت برخاسته از اراده و عزم قاطبه مردم شوند. انشاءالله

والسلام



 امانت داري و اخلاق مداري

استفاده از اين خبر فقط با ذکر منبع   مجاز است.


افراطیون گروههای فشار   
  ._PRINT.   Share
کاربرانی که به این خبر امتیاز داده اند.(قرمز رأی منفی و آبی رأی مثبت):

مرتبط باموضوع :

 چه کسانی بر کرسی‌های مجلس دهم می‌نشینند؟  [ يكشنبه، 24 شهريور ماه، 1392 ] 854 مشاهده
 باید از دستاوردهای انقلاب دفاع کرد  [ جمعه، 16 خرداد ماه، 1393 ] 1133 مشاهده
 رابطه هاشمی با رهبرانقلاب از زبان خودش  [ يكشنبه، 20 بهمن ماه، 1392 ] 855 مشاهده
 نجفی: خودم گزینه پیشنهادی وزارت علوم هستم  [ يكشنبه، 16 شهريور ماه، 1393 ] 880 مشاهده
 تحلیلی بر هشدارهای اخیر رهبر انقلاب  [ جمعه، 21 خرداد ماه، 1395 ] 1141 مشاهده
امتیاز دهی به مطلب
انتخاب ها

 فایل پی دی اف فایل پی دی اف

 گرفتن پرينت از اين مطلب گرفتن پرينت از اين مطلب

 ارسال به دوستان ارسال به دوستان

 گزارش این پست به مدیر سایت گزارش این پست به مدیر سایت

اشتراک گذاري مطلب