امروز:  پنجشنبه، 9 فروردين ماه، 1403
Preview Javascript DHTML Drop Down Menu Powered by dhtml-menu-builder.com
اخبار برگزیده شوش

مشکل نقدینگی پگاه برای خرید تجهیزات جدید

راه اندازی وزنه برداری شهرستان شوش

رسمی غلط و مرگبـار

 

چغندرقند کشاورزان شوشی مشتری ندارد

نماینده شوش: هدف اصلی تروریست‌ها صحن مجلس بود

اسامی هیئت مدیره جدید منطقه ویژه اقتصای شوش

هشدار مسئول حراست شبکه بهداشت شوش

جزئیات جدید از قتل هولناک پدر و پسر در شوش

 

بازدید میرشکاک از پروژه های بیمارستان شوش

تکمیل ساخت دو پروژه مهم بیمارستان شوش

جزئیات کشف محموله برنج قاچاق در شهر الوان

چاپ کتاب آموزش و پرورش شوش در گذر تاریخ

نگاهی به جاذبه‌های گردشگری شهرستان شوش

مرگ دلخراش یک کشاورز در شوش

اداره آموزش‌ و پرورش شوش در احتضار

دستگیری رمال و فالگیر کلاهبردار در شوش

ویژه نامه سالروز شهادت فرمانده شهید صفر احمدی

انتصاب سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت شوش

شهرستان شوش در مسیر توسعه ی سیاسی

شوش و تغییرات مدیریتی

نگاهی به عملکرد فرماندار شهرستان شوش - 2

معارفه سرپرست جدید اداره آموزش و پرورش شوش

دستگیری عوامل ناامنی در منطقه ابراهیم آباد

تغییر در راس آموزش و پرورش شهرستان شوش

نگاهی به عملکرد فرماندار شهرستان شوش - 1

اعلام اسامی پرستاران نمونه شهرستان شوش

ترکیب آینده شورای شهر شوش

وضعیت تعاونی ها در شهرستان شوش

گفت و گو با عبدالحسین چعب رزمنده دوران جنگ

دکتر میرشکاک: برای جوانان شوش افسوس می خورم

 
 
 
 
 
 

اشراف کامل دستگاه قضایی به فضای مجازی شوش

ایجاد 226 فرصت شغلی در شهرستان شوش

شهرداری شوش و حلقه مفقوده آن

نگاهی به عملکرد شورا و شهرداری شوش

اعتراضات پنهانی علیه شاه در کاغذ پارس

ماجرای دبیر ریاضی در شوش که ضد شاه بود

شوش، رضایت و نارضایتی - ورزش

توضیحاتی درباره حضور دکتر میرشکاک در یک جلسه

وجود 20 دور برگردان خطرساز در جاده شوش - اهواز

بیکاری در شوش؛ چالشی بزرگ و فاجعه انگیز

تشکیل یک ائتلاف بزرگ انتخاباتی در شوش

هشدار مدیر کل میراث فرهنگی در خصوص شوش

 
 

تقدیر ویژه استاندار خوزستان از فرماندار شوش

آغار بازرسی سرزده از ادارات شهرستان شوش

بلاتکلیفی کارکنان بازنشسته نیشکر هفت تپه

عدم پرداخت مطالبات ذرت کاران شهرستان شوش

  کد خبر: 3599      ارسال شده در مورخه : سه شنبه، 26 آذر ماه، 1392 - 03:30   ._PRINT.  



ایران اُنا: درباره خودم می‌گویم که ای کاش شنود می‌شد یا آنچه بود، همان طور منتقل می‌شد به جاهای دیگر؛ نه اینکه مطالبی سرتاپا دروغ محض به نقل از من در بولتن‌ها بیاید و به بزرگان منتقل شود.



خاتمی: شنود می‌کنید لااقل دروغ نگویید

رئیس‌جمهور پیشین کشورمان با تاکید بر لزوم تدوین و اجرای حقوق شهروندی، به انتقاد از وضعیت شنودها پرداخت و گفت: جوی را درست کرده‌اند که همه افراد احساس می‌کنند تحت شنود شدید هستند.
 
به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد خاتمی در جمع استانداران دولت اصلاحات اظهار کرد: درباره خودم می‌گویم که ای کاش شنود می‌شد یا آنچه بود، همان طور منتقل می‌شد به جاهای دیگر؛ نه اینکه مطالبی سرتاپا دروغ محض به نقل از من در بولتن‌ها بیاید و به بزرگان منتقل شود.
 
وی با ابراز خرسندی از حضور در جمع استانداران پیشین کشور گفت: به نظرم استانداران محور حرکت کشور و طبعاً نزدیک‌ترین افراد به مرکز حکومت هستند یا باید باشند، چون بالاخره مجری سیاست‌هایی هستند که رئیس‌جمهور مستقیماً درباره آنها از مردم رای گرفته است. بنابراین نزدیکی آنها با مرکز حکومت بسیار مساله اساسی است و انتخاب آنها هم بر این اساس بسیار ضروری و محرز است.
 
رییس بنیاد باران افزود: استانداران از نظر جایگاه اداری، مکانتی میان وزیر و معاون وزیر دارند یعنی به خاطر حیطه فعالیتشان و مسئولیتی که دارند بالاتر از معاون وزیرند و پایین‌تر از وزیر و این نشان‌دهنده اهمیت آنهاست.
 
خاتمی با بیان اینکه "استانداران، رئیس‌جمهور یک منطقه هستند"، اظهار کرد: آنها دقیقاً همان نقشی را دارند که رئیس‌جمهور در کل کشور دارد. اینها نشان دهنده اهمیت و نقش آنان است.
 
وی تصریح کرد: به یک معنا، اگر بگوئیم استانداران نقطه اتصال حکومت با مردم و نزدیک‌ترین و پیداترین نقطه اتصال جامعه به دولت هستند، سخنی به گزاف نگفته‌ایم و در این نقش نسبت به وزرا نیز مزیت دارند چون وزیران این طور ارتباط مستقیم را با مردم ندارند.
 
رئیس دولت اصلاحات یادآور شد: تمام مدیران ادارات شهرستانها زیر نظر استاندار کار می‌کنند و در واقع نمایندگی از کل مدیریت کشور در بخش‌ها و مناطق مختلف و مسئولیت آنجا را دارند. اگر به این نکات توجه شود، شاهد یک نوع انسجام و در غیر اینصورت شاهد آشفتگی کلی خواهیم بود.
 
خاتمی در ادامه با بیان اینکه "به دوستانی که فکر تأسیس مجمع استانداران را داشتند و پیگیری کردند، دست مریزاد می‌گویم"، تصریح کرد: تأسیس این نهاد که همه جناح‌ها و گروه‌ها هم در آن بودند و هستند، خیلی خوب بود. این از افتخارات دولت ما بود که از آن دوره آغاز شد.
 
وی ادامه داد: کاری دیگری که مبتکرانه و خوب بود، کار جناب آقای ناطق نوری بود. ایشان بعد از اینکه از وزارت کشور کنار رفتند رابطه‌شان را با استاندارانشان حفظ کردند به عنوان محورهای حرکت کشور، بطور مرتب نشست داشتند و دارند. ایشان در مسئولیت‌های دیگری هم که داشتند این رابطه را حفظ کردند. من هم خدمت جناب آقای موسوی لاری عرض کردم که این کار را انجام بدهید و کم و بیش این کار انجام شده است.
 
رییس‌جمهور پیشین کشورمان با بیان اینکه "این تجربه و دانش و به‌روز بودن در مقاطع مختلف می‌تواند مؤثر و مفید باشد"، اظهار کرد: این جمع حاضر، در منصب و مسئولیت رسمی باشند یا نباشند، می‌توانند به کشور، دولت و جامعه کمک کنند، پیشنهاد بدهند و حرکت به سوی جلو را سریعتر کنند. ما هم در سطح دیگری در این سال‌ها سعی کرده‌ایم دور هم بنشینیم، گپ بزنیم و صحبت کنیم، بدون اینکه تشکلی باشد و آن جمع قصد دخالت در امور را داشته باشد ولی نگاه داشت این سرمایه و انسجام و حتی‌الامکان انتقال دانش و تجربه به بعدی‌ها مفید است.
 
خاتمی در ادامه صحبتهای خود، به صحبت‌های مطرح شده در جلسه از سوی استانداران دولت اصلاحات درباره انتخابات اشاره کرد و گفت: همیشه این را گفته‌ام که باید ببینیم انتخابات اخیر چه شد و چه بود؟ اگر ما آن را از یاد ببریم، هیچ وقت از آنچه پیش آمده است نمی‌توانیم راضی و خشنود باشیم. همیشه نباید ایده‌آلی فکر کرد. مگر وقتی دوران ما بود همه‌چیز ایده‌آل بود؟ بالاخره مشکلاتی بود که یا ناشی از ضعف خود ما بود یا شرایط و اقتضائات جامعه ایجاب می‌کرد. ممکن است توقعاتی داشته باشیم ولی نشود، یعنی واقعاً عملی نباشد. ولی آنچه واقع شده است مبارک است و آثار خیرش هم در جامعه آشکار است.
 
رییس بنیاد باران اضافه کرد: همین مساله رفع حصر و آزادی‌ها که دوستان گفتند و امروز خیلی از آن صحبت می‌شود، آیا دولت می‌تواند مستقلاً و مستقیماً چنین بکند؟ در این که دلش می‌خواسته و تلاش هم کرده تردیدی نداریم ولی بالاخره مملکت است و عدم تداخل قوا باید باشد، بویژه دولت قانون‌گرایی که می‌خواهد تداخل نکند. گرچه ممکن است نهادهای دیگر تداخل بکنند ولی دولت باید روی روال عادی کار کند و امکاناتش هم محدود است.
 
رئیس دولت اصلاحات با بیان اینکه "ما معتقد به باز شدن فضا و نزدیک شدن دلها به یکدیگر هستیم تا همه با اشتیاق در خدمت نظام و انقلاب باشند"، تاکید کرد: این به نفع همه است و مطمئناً باز شدن فضا و رفع محدودیت‌ها و مسائل دیگر به نفع همه است و باید سعی کنیم این مسأله بصورتی که راضی‌کننده برای همه اطراف قضیه باشد انجام بگیرد. باید توقعاتمان را در حد امکانات و میسوراتی که وجود دارد در نظر بگیریم.
 
وی خطاب به استانداران دولت اصلاحات گفت: نگاه کنید به دولت و استانداران و آن را مقایسه کنید با آنچه قبلا بوده است. شما قطعاً خشنود می‌شوید، هرچند در برخی جاها سلیقه ما با آن‌ها ممکن است متفاوت باشد ولی روی هم رفته تحولی ایجاد شده است. امروز افراطیون بیشترین گلایه را دارند تا شما. ما هم باید توقعاتمان را محدود بکنیم، اصلا توقع نداریم جناح و جریانی که رسماً به ما تعلق دارد همه سرکار بیایند. نخیر، ما می‌خواهیم مملکت اداره شود و مشکلات حل شود؛ حال بدست هرکس که می‌خواهد باشد.
 
سیدمحمد خاتمی تصریح کرد: یک چیز را بارها گفته‌ام و الان هم دوباره تکرار می‌کنم که رئیس‌جمهور عهدی با مردم بسته، شعارهایی داده و مطالبی را گفته و متعهد است اینها را تا آنجایی که می‌تواند پیاده کند. مهمترین ابزار و شرط موفقیت او همکارانی هستند که با ایشان کار می‌کنند؛ آیا واقعاً این رویکردها را قبول دارند و صددرصد حاضرند آنطور که رئیس‌جمهور قول داده می‌خواهد پیاده کند، او را همراهی می‌کنند؟ این ملاکی است که باید بر اساس آن توقعمان را تنظیم کنیم؛ حالا مسئولان از هر جناحی که می‌خواهند باشند.
 
رئیس دولت اصلاحات یادآور شد: در دوره گذشته خیلی به افراد ستم شد و به اتهامات مختلف یا به خاطر وابستگی‌هایی که به جاهای دیگر داشتند، از زندگی ساقط شدند، مورد تنگنا قرار گرفتند و در کار و کاسبی‌شان مشکل ایجاد شد حبس و حصر شدند. این مشکلات وجود داشته است و باید جبران شود.
 
وی ادامه داد: این بدان معنا نیست که افراد وابسته به یک جریان بیایند و همه امور را به دست بگیرند و دیگران از صحنه بیرون بروند. نه؛ همه باید باشند ولی یک ملاک وجود دارد و آن اینکه رئیس‌جمهور محترم عهدی با مردم بسته است و این عهد باید عملی شود و همکاران کسانی هستند که باید مومن به این رویکردها و آماده برای پیاده کردن آن باشند. این مسأله‌ای است که خیرخواهانه می‌شود گفت. اگر هم نقدی وجود دارد، در این زمینه انجام بدهیم.
 
خاتمی در بخش دیگری از صحبت‌های خود، به طرح پیشنهادی دولت درباره تدوین حقوق شهروندی اشاره کرد و گفت: این مسأله قبلا هم در بحث جامعه مدنی مطرح بوده و ما هم می‌گفتیم که یکی از مهترین مسائل آن، حقوق شهروندی است. از نظر تئوری خیلی می‌توان روی آن بحث کرد. بسته به اینکه مبانی فکری و اعتقادی چگونه باشد، می‌شود در توسعه یا تضییق حقوق شهروندی بحث کرد. اینها مسائلی است که در جای خودش هم به لحاظ فلسفی، هم جامعه‌شناسی و هم تاریخی و سیاسی می‌تواند مورد بحث قرار بگیرد.
 
رییس بنیاد باران خاطرنشان کرد: وقتی می‌گوئیم حقوق شهروندی، یعنی این مملکت نظامی دارد، قانون اساسی دارد و باید طبق آن حقوقی که شناخته شده است برای افراد آن تأمین شود. در بحبوحه جنگ، حضرت امام(ره) فرمان 8 ماده‌ای را صادر کردند؛ محور آن فرمان چه بود؟ ایجاد امنیت برای افراد در زندگی شخصی و اجتماعی‌شان. ایشان به شنود حساسیت داشتند، برای اینکه ابتدایی‌ترین حقوق شهروندی که امنیت و آزادی لااقل در حیطه مسائل شخصی است از بین می‌برد! آیا امروز مسأله شنود به همان صورت که امام می‌خواستند هست؟ آیا همان طوری است که در قانون اساسی ماست یا لااقل جوی را درست کرده‌اند که همه افراد احساس می‌کنند تحت شنود شدید هستند.
 
رئیس‌جمهور پیشین کشورمان افزود: درباره خودم می‌گویم که ای کاش شنود می‌شد یا آنچه بود، همان طور منتقل می‌شد به جاهای دیگر. بنده از بولتن‌ها و مطالبی که علیه من گفته می‌شود باخبرم. چیزهایی گفته می‌شود که اصلاً از سر تا پا دروغ محض است. لااقل صداقت در انتقال آن چه شنود می‌شود داشته باشند و بویژه آنچه را به بزرگان منتقل می‌کنند.
 
وی افزود: دائماً سعی می‌کنند کسانی را که نمی‌پسندند، بدبینی نسبت به آنها را در سطوح بالای مملکت ایجاد کنند و حتی دوبه‌هم‌زنی کنند. حقوق شهروندی یعنی در این مملکت قانون اساسی وجود دارد. بخش عمده‌ای از آنان هم حقوق ملت است که معتقدیم کمتر مورد توجه بوده است. شاید در دوره ما هم آنطور که باید و شاید مورد توجه نبود ولی علاقه‌مان این بود که این کار انجام بگیرد. می‌گفتیم و تلاش هم می‌کردیم ولی موانعی هم بود. امروز اگر از حقوق شهروندی سخن می‌گوئیم، باید فصولی که مربوط به حقوق ملت است، دقیقاً پیاده و از آن دفاع شود.
 
رئیس بنیاد باران همچنین اظهار کرد: امیدوارم این حقوق شهروندی همان طور که قانون اساسی می‌خواهد تامین کننده نظر همه افراد و صاحبنظران و جناح‌های مختلف باشد. ان‌شاءالله طبق قانون حقوق شهروندی بیاید و پیاده هم بشود و همه می‌گوئیم این کار به نفع نظام و انقلاب است و باید انجام بگیرد.
 
خاتمی در بخش دیگری از صحبت‌های خود، به انتخابات مجلس آتی اشاره کرد و گفت: مساله دیگری که دوستان گفتند، انتخابات آتی بود. باید ببینیم ما از انتخابات چه انتظاری داریم. این است که همه بیایند و به کاندیدای مورد نظر ما رای بدهند؟ ابداً این مورد نظر نیست. البته این توقع را داریم که کاندیداهای جناح‌های مختلفی که هستند به بهانه‌های مختلف حذف نشوند از صحنه بیرون نروند.
 
وی اضافه کرد: همچنان که رهبری هم فرمودند، رای مردم حق‌الناس است. این باید ادا شود و اتفاقاً مجریان جریان هستند که این امر را تامین می‌کنند و حق‌الناس را ادا می‌کنند. اگر خدای ناکرده مجریان هم همسو باشند با جریاناتی که معتقدند مصلحت اسلام و انقلاب را بهتر از هرکس تشخیص می‌دهند و برای تامین این مسأله هر کاری می‌توانند بکنند، حتی اینکه مردم نتوانند آن طور که باید و شاید رای خود را اظهار کنند یا کاندیداهایی که مورد نظرشان است داشته باشند یا بالاخره به هر صورتی چه قبل و چه بعد از آن افراد حذف شوند، این مساله‌ای است که اگر مجریان ما درست امانتدار باشد می‌توانند کار را درست انجام دهند و هرچه از صندوق درآمد برای ما قابل قبول است.
 
رئیس بنیاد باران با بیان اینکه "ما انتخاباتی آزاد می‌خواهیم؛ انتخاباتی که رأی مردم حق‌الناس باشد و مردم قدرت انتخاب داشته باشند"، گفت: این خواسته بدین معناست که کاندیداهای دارای سلایق مختلف به عرصه بیایند و به بهانه‌های مختلف بخش‌هایی حذف نشوند یا بخش‌هایی دوپینگ نشوند و رانت‌گونه به صحنه نیایند یا اینکه امکاناتی برایشان فراهم شود و برای دیگران نشود؛ البته دوستان ما در شهرستانها از الان می‌توانند نیروهای سالم و متدین را شناسایی و تشویق کنند که بیایند و انسجامی باشد و پراکندگی نداشته باشیم و انتخابات سالمی هم انجام شود. اتفاقاً دوستانی نظیر شما که آشنا به شهرستانها و مناطق مختلف هستند در چارچوب قانون فعال شوند و نیز چون الحمدالله همه شما استانداران موفقی بوده‌اید، محبوبیت و جایگاهی هم در میان مردم دارید.
 
رئیس موسسه بین‌المللی گفت‌وگوی فرهنگ‌ها و تمدن‌ها در ادامه سخنانش، به موضوع سیاست خارجی دولت اشاره کرد و افزود: معتقدم دولت در این بخش موفق بوده است، به شرط اینکه بگوئیم چه می‌خواستیم و چه می‌خواهیم. اگر مساله این باشد که صددرصد مسائل و مشکلات ما حل شود، این عملی نیست.
 
به گزارش روابط عمومی دفتر حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد خاتمی، وی ادامه داد: آنچه عملی است، پا گذاشتن در راه حل مشکل به صورتی است که ایران صاحب تکنولوژی هسته‌ای باشد و در عین حال بتواند فعالیت‌های بین‌المللی و داخلی و اقتصادی‌اش را انجام دهد و تنگنا نداشته باشد که بحمدالله گامی به سوی آن برداشته شد.
 
وی با بیان اینکه "به نظر می‌رسد طرف مقابل هم تمایل دارد که مساله حل شود"، اظهار کرد: دیدیم آمریکا هم تلاش کرد تا جلوی تحریم‌های جدید مجلس و کنگره را بگیرد اما در مورد اعمال تحریم برخی شرکت‌ها، کار آنها نادرست بود؛ هرچند که این امر مربوط به مساله‌ای بود که قبل از توافق اخیر اتفاق افتاده بود، ولی دولت آمریکا می‌توانست جلوی آن را بگیرد تا به سوءظن‌ها دامن نزند و تردیدها نسبت به حسن نیت خود در ایران را بیشتر نکند. به هر حال معتقدم امور با فراز و نشیب‌ها، پیش به سوی کاهش مشکل و ان‌شاءالله به نفع ایران پیش می‌رود.
 
رییس‌جمهور پیشین کشورمان تاکید کرد: موفقیت دولت جناب دکتر روحانی، موفقیت نظام و مردم و موفقیت کشور و همه ماست. همه ما باید برای آن هم دعا بکنیم و هم هر کاری از دستمان برمی‌آید انجام بدهیم، توقعاتی بیش از آنچه در اختیار دولت است نداشته باشیم. کار ما اصلاح‌طلبان نیز این است که نصیحت و نقد کنیم و اگر ما برای تقویت نظام و کشور سیاسیت‌هایی را نقد می‌کنیم، کسانی هستند که می‌آیند و می‌گویند این برای تضعیف نظام است. نخیر؛ ما طرفدار نظام هستیم، ما تقویت نظام را می‌خواهیم، ما می‌خواهیم مشکلات حل شود و اگر هم نقدی داریم معتقدیم با رعایت آن نظام و جامعه تقویت می‌شود. ما معتقدیم برخی روش‌ها و سیاست‌ها در درجه اول، دودش به چشم نظام و انقلاب و اسلام و بعد هم مردم می‌رود.
 
وی با بیان اینکه "کار ما نقد است و خیرخواهی و به این کار ادامه می‌دهیم"، خاطرنشان کرد: ما سیاست‌ها را نقد می‌کنیم و در عین حال راه حل‌ها را عرضه می‌داریم و در همه حال قدرت و قوت کشور و مملکت مورد خواست ماست.
 
خاتمی ادامه داد: یکی از ترفندها برای ضربه زدن به اصل نظام و انقلاب، مسیر تخریب و براندازی است. ما در مقابل آنها همچنان مقاوم هستیم و مواضع ما روشن است و اتفاقاً نقد ما و پذیرش تنوع در درون کشور، یکی از مهمترین عامل‌هایی است که صلاح کسانی را که می‌خواهند نظام بر بیفتد و از بین برود، کُند خواهد کرد، نه اینکه تقویت‌کننده آنها باشد. تنگ‌نظری‌ها و محدود کردن امور، بیشترین کمک را به کسانی می‌کند که می‌گویند اصل نظام نباشد. ما می‌خواهیم اصل نظام باشد و دنبال همین هم هستیم. امیدوارم خداوند به همه شما توفیق و سعادت و سلامت بدهد.


 امانت داري و اخلاق مداري

استفاده از اين خبر فقط با ذکر منبع   مجاز است.


شنود   
  ._PRINT.   Share
کاربرانی که به این خبر امتیاز داده اند.(قرمز رأی منفی و آبی رأی مثبت):

مرتبط باموضوع :

 طرح استانی شدن انتخابات در دستور کار مجلس  [ يكشنبه، 24 خرداد ماه، 1394 ] 517 مشاهده
 آقای روحانی! نماد محرومیت را ببینید  [ سه شنبه، 22 بهمن ماه، 1392 ] 863 مشاهده
 وحدت ملی حاکم در کشور بی نظیر است  [ چهارشنبه، 15 بهمن ماه، 1393 ] 1206 مشاهده
 پاسخ دادستانی تهران به ادعاهای احمدی ‌نژاد  [ سه شنبه، 28 آذر ماه، 1396 ] 418 مشاهده
 قانون گریزی قانون گذاران!  [ چهارشنبه، 20 آذر ماه، 1392 ] 1236 مشاهده
امتیاز دهی به مطلب
انتخاب ها

 فایل پی دی اف فایل پی دی اف

 گرفتن پرينت از اين مطلب گرفتن پرينت از اين مطلب

 ارسال به دوستان ارسال به دوستان

 گزارش این پست به مدیر سایت گزارش این پست به مدیر سایت

اشتراک گذاري مطلب