امروز:  شنبه، 2 تير ماه، 1403
Preview Javascript DHTML Drop Down Menu Powered by dhtml-menu-builder.com
اخبار برگزیده شوش

مشکل نقدینگی پگاه برای خرید تجهیزات جدید

راه اندازی وزنه برداری شهرستان شوش

رسمی غلط و مرگبـار

 

چغندرقند کشاورزان شوشی مشتری ندارد

نماینده شوش: هدف اصلی تروریست‌ها صحن مجلس بود

اسامی هیئت مدیره جدید منطقه ویژه اقتصای شوش

هشدار مسئول حراست شبکه بهداشت شوش

جزئیات جدید از قتل هولناک پدر و پسر در شوش

 

بازدید میرشکاک از پروژه های بیمارستان شوش

تکمیل ساخت دو پروژه مهم بیمارستان شوش

جزئیات کشف محموله برنج قاچاق در شهر الوان

چاپ کتاب آموزش و پرورش شوش در گذر تاریخ

نگاهی به جاذبه‌های گردشگری شهرستان شوش

مرگ دلخراش یک کشاورز در شوش

اداره آموزش‌ و پرورش شوش در احتضار

دستگیری رمال و فالگیر کلاهبردار در شوش

ویژه نامه سالروز شهادت فرمانده شهید صفر احمدی

انتصاب سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت شوش

شهرستان شوش در مسیر توسعه ی سیاسی

شوش و تغییرات مدیریتی

نگاهی به عملکرد فرماندار شهرستان شوش - 2

معارفه سرپرست جدید اداره آموزش و پرورش شوش

دستگیری عوامل ناامنی در منطقه ابراهیم آباد

تغییر در راس آموزش و پرورش شهرستان شوش

نگاهی به عملکرد فرماندار شهرستان شوش - 1

اعلام اسامی پرستاران نمونه شهرستان شوش

ترکیب آینده شورای شهر شوش

وضعیت تعاونی ها در شهرستان شوش

گفت و گو با عبدالحسین چعب رزمنده دوران جنگ

دکتر میرشکاک: برای جوانان شوش افسوس می خورم

 
 
 
 
 
 

اشراف کامل دستگاه قضایی به فضای مجازی شوش

ایجاد 226 فرصت شغلی در شهرستان شوش

شهرداری شوش و حلقه مفقوده آن

نگاهی به عملکرد شورا و شهرداری شوش

اعتراضات پنهانی علیه شاه در کاغذ پارس

ماجرای دبیر ریاضی در شوش که ضد شاه بود

شوش، رضایت و نارضایتی - ورزش

توضیحاتی درباره حضور دکتر میرشکاک در یک جلسه

وجود 20 دور برگردان خطرساز در جاده شوش - اهواز

بیکاری در شوش؛ چالشی بزرگ و فاجعه انگیز

تشکیل یک ائتلاف بزرگ انتخاباتی در شوش

هشدار مدیر کل میراث فرهنگی در خصوص شوش

 
 

تقدیر ویژه استاندار خوزستان از فرماندار شوش

آغار بازرسی سرزده از ادارات شهرستان شوش

بلاتکلیفی کارکنان بازنشسته نیشکر هفت تپه

عدم پرداخت مطالبات ذرت کاران شهرستان شوش

  کد خبر: 3825      ارسال شده در مورخه : دوشنبه، 7 بهمن ماه، 1392 - 03:30   ._PRINT.  



ایران اُنا: از نظر آماری 80 درصد دوستی‌های خیابانی به ازدواج منتهی نمی‌گردد چراکه میان دیدگاه دختران و پسران تفاوت وجود دارد، دختران در این روابط تنها به ازدواج فکر می‌کنند و پسران به نیازهای عاطفی روزمره!




ساختمان دادگاه قم پر از کسانی است که هر یک از برای دردی آمده‌اند یکی به دنبال مهریه‌ است و یکی نفقه می‌خواهد و یکی نیز تنها یک راه می‌بیند، طلاق.

مرضیه از قمی‌های اصیل و نجیبی است که با سن کم چادر تنهایی را بر سر کرده است و همه روزنه‌های امید را پر شده می‌بیند و امیدی جز ناامیدی ندارد.

وی می‌گوید: از قمی‌های اصیل هستیم، پدرم در بازار شهر سری تو سرها دارد اما من با ندونم‌کاری‌هایم دنیا و آخرت آن‌ها نابود کردم.

این شهروند قمی ادامه می‌دهد: شاگرد اول مدرسه بودم مورد اعتماد همه، اما آشنایی با برادر یکی از دوستانم مسیر درست زندگی‌ام را تغییر داد، پس از تلاش‌های متعدد و نارضایتی‌ها زیر یک سقف رفتیم و پس از گذشت 3 سال از زندگی زندانی خوبی بودم، اما دیگر نمی‌توانم ...

یکی از مشکلاتی که این روزها در همه شهرها رواج پیدا کرده است و گریبانگیر بسیاری از خانواده‌ها است پدیده ناهنجار طلاق است، امری که در صورت کوتاهی و بی‌برنامه‌گی گریبانگیر افراد متعددی می‌شود، گرچه جامعه‌شناسان و متخصصان بسیاری برای رفع این معضل اقداماتی انجام می‌دهند اما هنوز هم شاهد افزایش روزافزون این پدیده هستیم.

طبق آمار به دست آمده بیشترین طلاق در میان زنان و مردان قمی افراد 25 تا 29 ساله است و بیشترین فراوانی طلاق در پنجمین سال تشکیل زندگی رخ می‌دهد و متاسفانه میزان این پدیده ناهنجار نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

یکی از عوارض بیماری‌های اجتماعی و فرهنگی در جامعه کم‌رونق شدن پدیده ازدواج و از طرفی نیز افزایش آمار طلاق است. با نگاهی گذرا در اقوام و دوستان خود افرادی را می‌بینی که هنوز ازدواج نکرده‌اند و هر یک دلایلی برای عدم انجام این کار دارند. افزایش توقع، تغییرات فرهنگی، اجتماعی و خانوادگی هر یک می‌تواند دلیلی برای این افراد باشد و البته احتمال اشتباه کردن در این حوزه نیز به وفور وجود دارد.

از طرف دیگر این پدیده در میان برخی افراد تجربه‌ و خاطره‌ای تلخ به همراه داشته و از این رو دیگران را به ازدواج نکردن تشویق می‌کنند و معتقدند «مردها همه سر و ته یک کرباسند.»

این افراد همه زندگی خود را تنها به امید رهایی از زیر یک سقف بودن به کار می‌گیرند گاهی به قدری عرصه بر آن‌ها تنگ می‌شود که حاضرند تک نفره روی ریل زندگی حرکت کنند.

80 درصد دوستی‌ها به ازدواج منجر نمی‌شود

بدترین حالت در گسستگی پیوند زندگی وجود کودکی معصوم است که ناخواسته باید تقاص گناه نکرده‌اش را پس دهد.

عضو هیئت علمی موسسه امام خمینی با اشاره به اینکه دختران با نیت ازدواج تن به دوستی با برخی پسران می‌دهند، اظهار می‌کند: از نظر آماری 80 درصد این روابط که با نیت ازدواج از جانب خانم‌ها آغاز می‌شود به ازدواج منتهی نمی‌گردد چراکه میان دیدگاه دختران و پسران تفاوت‌هایی وجود دارد، دختران در این روابط تنها به ازدواج فکر می‌کنند و پسران به نیازهای عاطفی روزمره خود توجه دارند و به زودی تغییر میل داده و گزینه دیگری را انتخاب می‌کنند.

از آنجایی که این روابط و دوستی‌ها به صورت منفعلانه آغاز می‌شود و رنگ و بویی از معیارهای کفویت و یکی بودن نمی‌دهد، از این رو خانواده‌ها بالاخص پدران نیز راضی به ازدواج فرزندان خود با این شرایط نمی‌شوند.

حجت‌الاسلام علی ابوترابی به تاثیرات منفی دوستی‌های پیش از ازدواج در زندگی اشاره می‌کند و می‌گوید: به هنگام تشکیل خانواده این روابط دوستانه آثار سوء و سنگ‌اندازهایی را موجب می‌شود گاهی فرد پس از ازدواج رغبتی به همسر خویش نخواهد داشت و همین بی‌میلی‌، نارضایتی میان همسران را منجر شده و این امر پایه اول طلاق و جدایی می‌شود.

دوران عقد نیز در کنار خوشی‌ها و شیرینی‌هایش گاهی می‌تواند منشاء مشکلات و آغاز جدایی‌ها برای برخی افراد باشد.

وی در این خصوص معتقد است که از آنجایی که هر 2 طرف با ذهنی آرمانی پا به زندگی می‌گذارند با نخستین اختلاف سلیقه ذهنشان به سمت خاطرات خوش قبلی می‌رود در اینجا حضور شیطان به راحتی نمایانگر است و همه تلاش خود را در راستای فروپاشی زندگی فرد به کار می‌گیرد و ناخودآْگاه رغبت و میل به همسر خود را از دست می‌دهد و همین اختلافات روی هم انباشته شده و آنچه که نباید رخ می‌دهد.

متاسفانه هنوز عده‌ای که یا خود را به نادانی می‌زنند و یا واقعاً نادان هستند معتقدند با ازدواج همه چیز درست می‌شود اما بی‌خبر از اینکه آجر ساختمان ازدواج را کج نهاده‌اند.

عضو هیئت علمی موسسه امام خمینی معتقد است: در دوستی‌های پیش از ازدواج افراد از معیارهای دینی فاصله دارند و زمینه‌های شرعی را رعایت نمی‌کنند و همواره نوعی ترس و سوء‌ظنی به همسر وجود دارد و همین درگیری‌های ذهنی اختلافات و دعواهایی را منجر می‌شود.

فرهنگ غرب و طلاق

ابوترابی می‌افزاید: این‌گونه ازدواج‌ها همراه با رویاپردازی است، سطح انتظار از همسر بالا است، در کنار این سطح انتظار، مفهوم هیجانی هوس نیز وجود دارد و پس از ازدواج هوس کاهش یافته اما سطح توقعات و انتظارات هنوز سیر صعودی دارد، در واقع سطح انتظار بیش از واقعیت‌های اجتماعی و میزان رضایتمندی نیز پایین‌تر از واقعیات است.

وی می‌افزاید: با نخستین اختلاف و درگیری پایه‌های زندگی سست می‌شود و همین امر می‌تواند پایه جدایی را به دنبال داشته باشد.

تهاجم فرهنگی و سبک زندگی غربی‌ در جای جای زندگی آدمی رد پای خود را گذاشته است و نقش موثری در طلاق ایفا می‌کند؛ ابوترابی آزادی در میان زنان و مردان را یکی از مصادیق تهاجم فرهنگی قلمداد می‌کند و معتقد است که اثرگذاری گناه در عموم حیطه‌ها بالاخص در روابط زن و مرد با حالتی از ناهشیاری و غفلت در وجود و نفس آدمی است.

وی در ادامه می‌گوید: صحبت افراد حتی اگر با هدف لذت نباشد و حتی در صفحه مجازی رخ دهد به صورت ناهشیاری و از روی غفلت است و همین غفلت به تدریج گناه و دلبستگی و نوعی اعتیاد به فرد جدید و بی‌میلی به همسر را به همراه خواهد داشت و همین امر نارضایتی را ایجاد می‌کند که در نهایت کار به طلاق می‌کشد.

***

نام مرضیه را صدا می‌زنند با چشمانی گریان و کودکی که در راه است و هیچ‌کسی منتظر دیدنش نیست به سمت اتاقی می‌رود که پایان راه و خانه آخر زندگی‌اش است همان راهی که سه سال پیش پدرش وعده داده بود و حالا الوعده وفا.



 امانت داري و اخلاق مداري

استفاده از اين خبر فقط با ذکر منبع   مجاز است.


  
  ._PRINT.   Share
کاربرانی که به این خبر امتیاز داده اند.(قرمز رأی منفی و آبی رأی مثبت):

مرتبط باموضوع :

 توصیه جالب رحیمی به کاندیداها  [ دوشنبه، 13 خرداد ماه، 1392 ] 995 مشاهده
 بررسی مشکلات شهروندان صالحیه  [ پنجشنبه، 1 خرداد ماه، 1393 ] 1699 مشاهده
 صهیونیسم هميشه از روز قدس واهمه دارد  [ دوشنبه، 30 تير ماه، 1393 ] 4065 مشاهده
 پیام جزایری در پی درگذشت آیت الله خزعلی  [ چهارشنبه، 25 شهريور ماه، 1394 ] 991 مشاهده
 موسوی: شوش از قافله توسعه عقب افتاده است  [ پنجشنبه، 3 دي ماه، 1394 ] 1268 مشاهده
امتیاز دهی به مطلب
انتخاب ها

 فایل پی دی اف فایل پی دی اف

 گرفتن پرينت از اين مطلب گرفتن پرينت از اين مطلب

 ارسال به دوستان ارسال به دوستان

 گزارش این پست به مدیر سایت گزارش این پست به مدیر سایت

اشتراک گذاري مطلب