امروز:  شنبه، 3 آذر ماه، 1403
Preview Javascript DHTML Drop Down Menu Powered by dhtml-menu-builder.com
اخبار برگزیده شوش

مشکل نقدینگی پگاه برای خرید تجهیزات جدید

راه اندازی وزنه برداری شهرستان شوش

رسمی غلط و مرگبـار

 

چغندرقند کشاورزان شوشی مشتری ندارد

نماینده شوش: هدف اصلی تروریست‌ها صحن مجلس بود

اسامی هیئت مدیره جدید منطقه ویژه اقتصای شوش

هشدار مسئول حراست شبکه بهداشت شوش

جزئیات جدید از قتل هولناک پدر و پسر در شوش

 

بازدید میرشکاک از پروژه های بیمارستان شوش

تکمیل ساخت دو پروژه مهم بیمارستان شوش

جزئیات کشف محموله برنج قاچاق در شهر الوان

چاپ کتاب آموزش و پرورش شوش در گذر تاریخ

نگاهی به جاذبه‌های گردشگری شهرستان شوش

مرگ دلخراش یک کشاورز در شوش

اداره آموزش‌ و پرورش شوش در احتضار

دستگیری رمال و فالگیر کلاهبردار در شوش

ویژه نامه سالروز شهادت فرمانده شهید صفر احمدی

انتصاب سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت شوش

شهرستان شوش در مسیر توسعه ی سیاسی

شوش و تغییرات مدیریتی

نگاهی به عملکرد فرماندار شهرستان شوش - 2

معارفه سرپرست جدید اداره آموزش و پرورش شوش

دستگیری عوامل ناامنی در منطقه ابراهیم آباد

تغییر در راس آموزش و پرورش شهرستان شوش

نگاهی به عملکرد فرماندار شهرستان شوش - 1

اعلام اسامی پرستاران نمونه شهرستان شوش

ترکیب آینده شورای شهر شوش

وضعیت تعاونی ها در شهرستان شوش

گفت و گو با عبدالحسین چعب رزمنده دوران جنگ

دکتر میرشکاک: برای جوانان شوش افسوس می خورم

 
 
 
 
 
 

اشراف کامل دستگاه قضایی به فضای مجازی شوش

ایجاد 226 فرصت شغلی در شهرستان شوش

شهرداری شوش و حلقه مفقوده آن

نگاهی به عملکرد شورا و شهرداری شوش

اعتراضات پنهانی علیه شاه در کاغذ پارس

ماجرای دبیر ریاضی در شوش که ضد شاه بود

شوش، رضایت و نارضایتی - ورزش

توضیحاتی درباره حضور دکتر میرشکاک در یک جلسه

وجود 20 دور برگردان خطرساز در جاده شوش - اهواز

بیکاری در شوش؛ چالشی بزرگ و فاجعه انگیز

تشکیل یک ائتلاف بزرگ انتخاباتی در شوش

هشدار مدیر کل میراث فرهنگی در خصوص شوش

 
 

تقدیر ویژه استاندار خوزستان از فرماندار شوش

آغار بازرسی سرزده از ادارات شهرستان شوش

بلاتکلیفی کارکنان بازنشسته نیشکر هفت تپه

عدم پرداخت مطالبات ذرت کاران شهرستان شوش

  کد خبر: 4111      ارسال شده در مورخه : شنبه، 19 بهمن ماه، 1392 - 03:30   ._PRINT.  



ایران اُنا: سرهنگ خسروی معاونت اجتماعی نیروی انتظامی ، قبل از توقف شماره گذاری اتوبوس اسکانیا با ورود به مسایل تکنیکی و فنی این خودرو مدعی تفاوت اتاق محصولات اسکانیا سوئد و تولیدات عقاب افشان ایران شد.



اطمینان به استاندارد یا اتکا به رسانه‌ها؟

سرهنگ خسروی معاونت اجتماعی نیروی انتظامی ، قبل از توقف شماره گذاری اتوبوس اسکانیا با ورود به مسایل تکنیکی و فنی این خودرو مدعی تفاوت اتاق محصولات اسکانیا سوئد و تولیدات عقاب افشان ایران شد. این در حالی است که شرکت اسکانیا سوئد محصولات همکار ایرانیش را مطابق استاندارد و دستورالعمل ارایه شده ارزیابی کرده و همسو با پلیس راهور ایران تاکید می کند که امنیت جان مسافران و سرنشینان در سرلوحه برنامه های مدیرانش است.
 

*******

رسانه های کشور از معاون اجتماعی ناجا درباره عدم شماره گذاری اسکانیا پرسیدند و او در پاسخ به این سوال که چرا اسکانیا در دنیا این مشکل را ندارد و در ایران این مشکلات بسیار زیاد است، گفت :« چند سال پیش هم تویوتا دچار نقص شد ولی فراخوان جهانی داد و آن را رفع کرد. هر چقدر مارک معتبر باشد احتمال عیب و نقص آن کمتر و درصد ایمنی آن بالاتر است. اتاق اسکانیا در ایران ساخته می‌شود. در نوع اتاق ، شرایط و فضایی که دارد نواقص بروز می‌کند و قطعا کارخانه سازنده با کارخانه سازنده اصلی که شرکت بزرگ جهانی است و تغییراتی که داده‌اند را بررسی کنند و مشکلات آن را رفع کنند.»
راهکار ارایه شده از سوی پلیس برای منصرف شدن از تصمیمش مبنی بر عدم شماره گذاری محصولات شرکت عقاب افشان باعث شد تا گروهی کارشناس شرکت اسکانیا سوئد از خط تولید اتوبوس های ساخت شرکت عقاب افشان در سمنان بازدید کنند. اما نتیجه این بازدید گزارش ذیل بود که تفاوت محتوایی بسیاری با سخنان معاونت اجتماعی نیروی انتظامی داشت :« اظهار می داریم که شرکت عقاب در شاسی های ما هیچ تغییری اعمال نمی کند و نصب اتاق را روی شاسی اسکانیا از هر نظر مطابق با کتاب راهنمای اتوبوس سازی اسکانیا (Bus Builder Manual ) و کتاب راهنمای تضمین کیفیت اتاق سازی اتوبوس های اسکانیا (Bus Builder Manual Quality Assurance ) انجام می دهد.»
در طول ماه های گذشته و پس از تصادف دو اتوبوس اسکانیا در اتوبان قم گمانه زنی ها درباره علل حادثه و ارتباط دادن وقوع این حادثه به وسیله نقلیه ، سیلی از اتهامات روانه سازنده این اتوبوس در ایران شده است ، بطوریکه چندی پیش یکی از خبرگزاریها در گزارشی مدعی شده بود که « بدنه اسکانیا از حلب روغن می باشد.» امروز اما به نظر می رسد این اتهامات مصدر تصمیم گیری پلیس راهنمایی و رانندگی شده است و کسی حاضر نیست نظر متخصصان و اهل فن را بشنود. احمد نعمت بخش دبیر انجمن خودروسازان کشور که به شدت بر استاندارد بودن محصولات شرکت های ایرانی تاکید دارد ؛ درباره خبر حلب روغن بودن بدنه اسکانیا می گوید:« متاسفانه باید بگویم در این خبر بی تقوایی دیده می شود و گاهی به ذهن می رسد که نکند خبرگزاری مربوطه در واردات خودرو نفع می برد. اما لازم است که روابط عمومی شرکت تولید کننده ضمن تنویر افکار عمومی ، بر اساس قانون مطبوعات از این خبرگزاری شکایت کرده و از خود دفاع کند.»
معاون اجتماعی ناجا به رسانه ها گفته بود :« چرا نباید اتوبوس ایمن باشد؟ چرا مسئول کارخانه به جای آنکه به‌دنبال عذرخواهی از مردم و فراخوان باشد به‌دنبال فرافکنی و اظهارنظرهای غیرکارشناسانه است. آنها باید تمرکز خود را روی کار خود بگذارند تا یک خودرو بدون نقص داشته باشند. »فرار از اظهار نظرهای غیر کارشناسی ترجیع بند همگان است اما چه کسی کارشناس است و به چه گزارشی باید اتکا کرد. مدیر عامل شرکت عقاب نیز همچون سرهنگ خسروی از انتشار گزارش های غیر کارشناسی برخی رسانه ها گلایه دارد و خواستار اطمینان به نظر مراجعی نظیر موسسه استاندارد و نظر گروه های کارشناسی بین المللی شده است .
گروه کارشناسی اسکانیا با اعلام اینکه همچون پلیس ایران به تامین جان و مال مسافران و مالکان می اندیشد و بعلاوه حفظ آبرو و اعتبار شرکت را در سرلوحه برنامه های مدیران خود قرار داده است ، تصریح می کند:« ما شرکت عقاب را به عنوان اتاق سازی می شناسیم که با بهبود مستمر ، از روند کاری اسکانیا تبعیت می کند. برای اثبات این ادعا در خط تولید شرکت عقاب ملاحظه کردیم که هنگام ساخت اتاق ، محافظ فلزی اضافه ای به شکل ضربدری نصب می کنند. متاسفانه این محافظ اضافه به دلیل شدت بالای نیروهای وارد شده در تصادف تهران – قم نتوانست از آسیب دیدگی باک گازوییل در دو اتوبوس سانحه دیده جلو گیری کند.»
پس از تصادف خونباری که منجر به مرگ 44 تن از هموطنان کشورمان شد ، کمیته سه نفره ای که مسول پیگیری این حادثه شد راهکارهایی برای تقویت بیشتر شاسی کشی ها در اتوبوس سازی های داخلی داد تا حتی در صورت وقوع تصادفات خارج از عرفی نظیر تصادف شاخ تو شاخ اتوبان تهران – قم از میزان صدمات کاسته شود.
عباس هنربخش استاد دانشگاه و مدیر گروه تحقیقات و توسعه شرکت عقاب در این خصوص می گوید:« پیش از این حادثه و قبل از درخواست کمیته سه نفره ، شرکت عقاب به دنبال استاندارد  R 66  که بالاترین استاندارد در اروپا می باشد رفته است.» دبیر انجمن خودروسازان کشور نیز با اشاره به محصولات جدید شرکت عقاب که در آن  تقویت سازه مطابق در خواست هیات سه نفره لحاظ شده است و نصب سیستم مولتی پلکس تصریح می کند:« شفاف سازی فضا و جدا کردن نظرات کارشناسی از گزارش های مغرضانه موجب اتخاذ تصمیمات درست از سوی نهادهای مسول در جامعه خواهد شد.»



 امانت داري و اخلاق مداري

استفاده از اين خبر فقط با ذکر منبع   مجاز است.


  
  ._PRINT.   Share
کاربرانی که به این خبر امتیاز داده اند.(قرمز رأی منفی و آبی رأی مثبت):

مرتبط باموضوع :

 قیمت جدید خودروها چند درصد افزایش یافت؟  [ يكشنبه، 15 تير ماه، 1393 ] 1185 مشاهده
 فروش قطره‌چکانی لوازم‌خانگی‌  [ دوشنبه، 8 مرداد ماه، 1397 ] 388 مشاهده
 نوبخت: تورم به 14.8 کاهش یافته است  [ جمعه، 25 ارديبهشت ماه، 1394 ] 1256 مشاهده
 سازمان حمایت، مسوول قیمت‌گذاری خودرو شد  [ سه شنبه، 18 تير ماه، 1392 ] 960 مشاهده
 گسترش شیوع آنفلوانزای پرندگان در کشور  [ سه شنبه، 28 دي ماه، 1395 ] 772 مشاهده
امتیاز دهی به مطلب
انتخاب ها

 فایل پی دی اف فایل پی دی اف

 گرفتن پرينت از اين مطلب گرفتن پرينت از اين مطلب

 ارسال به دوستان ارسال به دوستان

 گزارش این پست به مدیر سایت گزارش این پست به مدیر سایت

اشتراک گذاري مطلب