امروز:  سه شنبه، 29 خرداد ماه، 1403
Preview Javascript DHTML Drop Down Menu Powered by dhtml-menu-builder.com
اخبار برگزیده شوش

مشکل نقدینگی پگاه برای خرید تجهیزات جدید

راه اندازی وزنه برداری شهرستان شوش

رسمی غلط و مرگبـار

 

چغندرقند کشاورزان شوشی مشتری ندارد

نماینده شوش: هدف اصلی تروریست‌ها صحن مجلس بود

اسامی هیئت مدیره جدید منطقه ویژه اقتصای شوش

هشدار مسئول حراست شبکه بهداشت شوش

جزئیات جدید از قتل هولناک پدر و پسر در شوش

 

بازدید میرشکاک از پروژه های بیمارستان شوش

تکمیل ساخت دو پروژه مهم بیمارستان شوش

جزئیات کشف محموله برنج قاچاق در شهر الوان

چاپ کتاب آموزش و پرورش شوش در گذر تاریخ

نگاهی به جاذبه‌های گردشگری شهرستان شوش

مرگ دلخراش یک کشاورز در شوش

اداره آموزش‌ و پرورش شوش در احتضار

دستگیری رمال و فالگیر کلاهبردار در شوش

ویژه نامه سالروز شهادت فرمانده شهید صفر احمدی

انتصاب سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت شوش

شهرستان شوش در مسیر توسعه ی سیاسی

شوش و تغییرات مدیریتی

نگاهی به عملکرد فرماندار شهرستان شوش - 2

معارفه سرپرست جدید اداره آموزش و پرورش شوش

دستگیری عوامل ناامنی در منطقه ابراهیم آباد

تغییر در راس آموزش و پرورش شهرستان شوش

نگاهی به عملکرد فرماندار شهرستان شوش - 1

اعلام اسامی پرستاران نمونه شهرستان شوش

ترکیب آینده شورای شهر شوش

وضعیت تعاونی ها در شهرستان شوش

گفت و گو با عبدالحسین چعب رزمنده دوران جنگ

دکتر میرشکاک: برای جوانان شوش افسوس می خورم

 
 
 
 
 
 

اشراف کامل دستگاه قضایی به فضای مجازی شوش

ایجاد 226 فرصت شغلی در شهرستان شوش

شهرداری شوش و حلقه مفقوده آن

نگاهی به عملکرد شورا و شهرداری شوش

اعتراضات پنهانی علیه شاه در کاغذ پارس

ماجرای دبیر ریاضی در شوش که ضد شاه بود

شوش، رضایت و نارضایتی - ورزش

توضیحاتی درباره حضور دکتر میرشکاک در یک جلسه

وجود 20 دور برگردان خطرساز در جاده شوش - اهواز

بیکاری در شوش؛ چالشی بزرگ و فاجعه انگیز

تشکیل یک ائتلاف بزرگ انتخاباتی در شوش

هشدار مدیر کل میراث فرهنگی در خصوص شوش

 
 

تقدیر ویژه استاندار خوزستان از فرماندار شوش

آغار بازرسی سرزده از ادارات شهرستان شوش

بلاتکلیفی کارکنان بازنشسته نیشکر هفت تپه

عدم پرداخت مطالبات ذرت کاران شهرستان شوش

  کد خبر: 5170      ارسال شده در مورخه : دوشنبه، 15 ارديبهشت ماه، 1393 - 03:30   ._PRINT.  



اهواز - ایران اُنا: "اسفندماه 92، خودروی پژوپارس خود را از نمایندگی مجاز ایران‌خودرو تحویل گرفتم که پس از تحویل متوجه شدم خودرو صفر کیلومتر دارای نواقصی است..."



گزارش/ دردسرهای خودروی صفر کیلومتر!

یک از متقاضیان خرید خودرو پژوپارس از شرکت ایران خودرو در شهرستان شادگان گفت: این خودرو را صحیح و سالم از نمایندگی گرفتم اما یک‌ماه پس از تحویل خودرو متوجه شدم که قفل‌های مرکزی از کار افتاده، آینه‌های برقی خودرو جمع نمی‌شوند، چراغ‌های روشنایی داخل خودرو، روشن یا خاموش نمی‌شوند، صدای بلندگوها در نمی‌آید و دسته درهای خودرو همه افتاده‌اند.

وی با بیان این‌که خودرویش دارای گارانتی و کارت طلایی است، ادامه‌داد: خودروی خود را به دلیل وجود این نواقص به نمایندگی مجاز ایران‌خودرو در اهواز تحویل دادم و این نمایندگی از 9 اردیبهشت تا 13 اردیبهشت‌ این خودرو را پذیرش کرد اما در نهایت خودرو را به من تحویل داد و اعلام کرد که قطعات خودرو، سوخته و در اهواز موجود نیست و باید از تهران آورده شود. من نیز خودرو را با همان نواقص تحویل گرفتم.

در حال حاضر 20 نمایندگی مجاز خودرو اعم از ایران‌خودرو، سایپا و نمایندگی‌ شرکت‌های خارجی در اهواز زیرنظر اتحادیه لوازم یدکی و نمایندگی مجاز خودرو فعالیت می‌کنند.

درباره مشکلات متقاضیان خرید خودرو، محمود بازرگان، رئیس اتحادیه لوازم یدکی و نمایندگی مجاز خودرو در اهواز در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا توضیح داد: وقتی فرد متقاضی خودرو از یک نمایندگی شکایتی داشته باشد باید به اتحادیه مراجعه کند تا ما نسبت به پیگیری موضوع اقدام کنیم.

وی افزود: نوع نواقص یا خرابی‌های خودروی صفر به‌گونه‌ای است که می‌توان تشخیص داد. این نواقص را فرد تحویل گیرنده به بار آورده یا این‌که از قبل این نواقص در خودرو وجود داشته است. در هر صورت بازرس ما تشخیص می‌دهد که نقص موجود خودرو به خریدار یا نمایندگی مربوط می‌شود.

بازرگان درباره نظارت بر روند عملکرد و فعالیت نمایندگی‌های مجاز خودرو در اهواز ادامه‌داد: ما مرتبا شکایاتی را درباره تحویل خودروها داریم و این مسایل پیگیری می‌شود. نمایندگان ما به دفاتر نمایندگی‌ها می‌روند و این مسایل برای ما مشخص و آشکار است.

وی افزود: درست است که هر خریدار انتظار دارد خودروی صفر کیلومتر بدون نقص و سالم را خریداری کند اما همیشه حق با خریدار نمی‌تواند باشد. بعضی اوقات ما متاسفانه مشاهده می‌کنیم که خریدار قصد دارد مسایلی را با شکایت دنبال کند که ما واقعیات در این زمینه را تشخیص می‌دهیم.بسیاری مواقع بوده که به دلیل ناآشنایی خریدار، در زمان تحویل خودرو سوءاستفاده‌هایی نیز شده است.

وی درباره نحوه رسیدگی به تخلفات تحویل خوردو بیان کرد: اگر تشخیص دادیم لوازم خودرو یا خودرو مشکلی داشته است، صورت‌جلسه می‌شود و این مساله به آن نمایندگی اعلام خواهد شد؛ اگر تمکین کرد که مساله حل شده است اما در غیر این‌صورت از طریق قانونی پیگیری خواهد شد.

در این زمینه علی‌محمد رحمانی‌زاده، معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت و تجارت خوزستان اظهار کرد: ما بر فعالیت و عملکرد نمایندگی‌های مجاز خودرو نظارت می‌کنیم و از مردم می‌خواهیم در صورت داشتن شکایتی، موضوع را به ما اطلاع دهند. برخی پرونده‌های تخلفات نمایندگی‌های فروش خودرو در استان و مابقی در صورت لزوم به تهران ارجاع می‌یابد.

بنا به گزارش سازمان صنعت و تجارت خوزستان در سال‌گذشته 35 فقره شکایت از نمایندگی شرکت ایران‌خودرو در اهواز دریافت شده که 12 فقره از این شکایات به استان تهران و دفتر مرکزی جهت پیگیری فرستاده شد.

همچینین تعداد شکایات مردمی از نمایندگی‌های شرکت سایپا در سال‌گذشته 29 فقره بوده که از این تعداد 17 پرونده به تهران ارجاع یافته است. تعداد شکایات مربوط به نمایندگی‌های شرکت مدیران خودرو 12 فقره و ارسالی به تهران 2 فقره و تعداد شکایات دریافتی مربوط به شرکت آسان‌موتور 10 فقره و ارسالی به دفتر مرکزی 4 فقره بوده است. این شکایات فقط مربوط به نمایندگی‌های فروش در اهواز بوده و آمار کل استان بیش از این است.

امتناع از عرضه خدمات، عدم ایفای تعهدات، عدم تحویل به موقع خودرو، تقلب در ارایه خدمات و گران‌فروشی از عمده‌ترین تخلفات مربوط به نمایندگی‌های فروش شرکت‌های خودرو در اهواز اعلام شده است. در بین پرونده‌ها، شکایتی از یکی از نمایندگی فروش در استان وجود دارد که متقاضی آن بیش از سه سال پیش خودروی خود را تحویل گرفته اما هنوز اسناد و مدارک آن نیامده و ماشین نیز پلاک نشده است.

اگرچه ممکن است محصولات تولیدی شرکت‌های خودروساز به‌دلیل تولید انبوه و تراکم و افزایش تقاضای مردم برای خرید خودرو، در حین تولید، دچار نواقصی شود اما دلیل نمی‌شود بر این نواقص و تخلفات موجود سرپوش گذاشت.

بگذریم از این‌که مشخص نیست چرا شرکت‌های خودروساز ناظر ندارند و این‌که شرکت‌های خودروساز هم نظارت جدی بر عملکرد دفاتر و نمایندگی‌های خود ندارند اما لازم است مردم در صورت وجود هرگونه تخلف و عدم عمل به تعهدات از سوی نمایندگی فروش خودرو و لوازم یدکی، مراتب را به ارگان‌های نظارتی اعلام کنند تا هرچه سریع‌تر به مشکلات مربوطه، رسیدگی و از خسارات و هزینه‌های اضافی جلوگیری شود. شرکت‌های خودروساز که دست مردم و شهرستانی‌ها از آن‌ها کوتاه است باید در مقابل فعالیت و عملکرد خود و نمایندگی‌های خود پاسخگو باشند.



 امانت داري و اخلاق مداري

استفاده از اين خبر فقط با ذکر منبع   مجاز است.


  
  ._PRINT.   Share
کاربرانی که به این خبر امتیاز داده اند.(قرمز رأی منفی و آبی رأی مثبت):

مرتبط باموضوع :

 تیغ دو دَمِ هدفمندی  [ شنبه، 9 فروردين ماه، 1393 ] 964 مشاهده
 سپرده سپرده 21 درصدی بازگشت  [ چهارشنبه، 15 فروردين ماه، 1397 ] 398 مشاهده
 تردد پلاک اروند در تمام استان  [ دوشنبه، 3 شهريور ماه، 1393 ] 1886 مشاهده
 سرنوشت نامعلوم هزاران موبایل توقیف شده  [ يكشنبه، 28 مرداد ماه، 1397 ] 369 مشاهده
 عرضه دولتی هم مرغ را ارزان نکرد  [ شنبه، 16 مرداد ماه، 1395 ] 561 مشاهده
امتیاز دهی به مطلب
انتخاب ها

 فایل پی دی اف فایل پی دی اف

 گرفتن پرينت از اين مطلب گرفتن پرينت از اين مطلب

 ارسال به دوستان ارسال به دوستان

 گزارش این پست به مدیر سایت گزارش این پست به مدیر سایت

اشتراک گذاري مطلب