امروز:  جمعه، 7 ارديبهشت ماه، 1403
Preview Javascript DHTML Drop Down Menu Powered by dhtml-menu-builder.com
اخبار برگزیده شوش

مشکل نقدینگی پگاه برای خرید تجهیزات جدید

راه اندازی وزنه برداری شهرستان شوش

رسمی غلط و مرگبـار

 

چغندرقند کشاورزان شوشی مشتری ندارد

نماینده شوش: هدف اصلی تروریست‌ها صحن مجلس بود

اسامی هیئت مدیره جدید منطقه ویژه اقتصای شوش

هشدار مسئول حراست شبکه بهداشت شوش

جزئیات جدید از قتل هولناک پدر و پسر در شوش

 

بازدید میرشکاک از پروژه های بیمارستان شوش

تکمیل ساخت دو پروژه مهم بیمارستان شوش

جزئیات کشف محموله برنج قاچاق در شهر الوان

چاپ کتاب آموزش و پرورش شوش در گذر تاریخ

نگاهی به جاذبه‌های گردشگری شهرستان شوش

مرگ دلخراش یک کشاورز در شوش

اداره آموزش‌ و پرورش شوش در احتضار

دستگیری رمال و فالگیر کلاهبردار در شوش

ویژه نامه سالروز شهادت فرمانده شهید صفر احمدی

انتصاب سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت شوش

شهرستان شوش در مسیر توسعه ی سیاسی

شوش و تغییرات مدیریتی

نگاهی به عملکرد فرماندار شهرستان شوش - 2

معارفه سرپرست جدید اداره آموزش و پرورش شوش

دستگیری عوامل ناامنی در منطقه ابراهیم آباد

تغییر در راس آموزش و پرورش شهرستان شوش

نگاهی به عملکرد فرماندار شهرستان شوش - 1

اعلام اسامی پرستاران نمونه شهرستان شوش

ترکیب آینده شورای شهر شوش

وضعیت تعاونی ها در شهرستان شوش

گفت و گو با عبدالحسین چعب رزمنده دوران جنگ

دکتر میرشکاک: برای جوانان شوش افسوس می خورم

 
 
 
 
 
 

اشراف کامل دستگاه قضایی به فضای مجازی شوش

ایجاد 226 فرصت شغلی در شهرستان شوش

شهرداری شوش و حلقه مفقوده آن

نگاهی به عملکرد شورا و شهرداری شوش

اعتراضات پنهانی علیه شاه در کاغذ پارس

ماجرای دبیر ریاضی در شوش که ضد شاه بود

شوش، رضایت و نارضایتی - ورزش

توضیحاتی درباره حضور دکتر میرشکاک در یک جلسه

وجود 20 دور برگردان خطرساز در جاده شوش - اهواز

بیکاری در شوش؛ چالشی بزرگ و فاجعه انگیز

تشکیل یک ائتلاف بزرگ انتخاباتی در شوش

هشدار مدیر کل میراث فرهنگی در خصوص شوش

 
 

تقدیر ویژه استاندار خوزستان از فرماندار شوش

آغار بازرسی سرزده از ادارات شهرستان شوش

بلاتکلیفی کارکنان بازنشسته نیشکر هفت تپه

عدم پرداخت مطالبات ذرت کاران شهرستان شوش

  کد خبر: 5184      ارسال شده در مورخه : چهارشنبه، 17 ارديبهشت ماه، 1393 - 03:30   ._PRINT.  



شوش - ایران اُنا: فرمانده انتظامی شهرستان شوش در یک نشست مطبوعاتی و رادیو تلویزیونی شرکت نمود و در دفتر خود به سئوال های خبرنگاران پاسخ داد .



نشست خبری فرمانده انتظامی شوش

ایران اُنا/ عباس کرم الهی: فرمانده انتظامی شهرستان شوش در یک نشست مطبوعاتی و رادیو تلویزیونی شرکت نمود و در دفتر خود به سئوال های خبرنگاران پاسخ داد .

سرهنگ پاسدار بهروز حسنوند فرماندهی نیروی انتظامی  شهرستان شوش در مقدمه ای به عملکرد این نیرو از ابتدای سال جاری پرداخت و گفت : با سلام و درود به روح پر فتوح معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری و درود خالصانه به شهدای انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس و خصوصاً به شهدای نیروی انتظامی  و عرض خیر مقدم به شما خبرنگاران تلاشگر شهرستان شوش که در امر اطلاع رسانی با عشق و علاقه  فعالیت می کنید . عملکرد فرماندهی میروی انتظامی در سال جدید قابل توجه بوده که در بخش جرائم کاهش خوبی داشته ایم و در این مدت با  تشکیل جلسات متعدد و با بهره مندی از پلیس های مجرب و متخصص در برقرای نظم و امنیت موفق بوده ایم .  نیروی انتظامی در دو بخش اطلاع رسانی و عملیاتی  و فیزیکی طی این دو ماه به شرح زیر فعالیت داشته است :

در بخش اطلاع رسانی محوریت کار خود را به آموزش همگانی ـ حضور در مدارس و انتشار و پخش بروشور هشدارهای پلیس را یادآور شده این این برنامه های از طریق معاونت اجتماعی صورت گرفته است و در بخش عملیاتی و فیزیکی با استقرار ایستگاه های پلیس در محورهای اصلی امنیت و آسایش را برای میهمانان نوروزی و راهیان نور فراهم نمود به طوری که هیچ مورد مشکوک و یا شکایتی نداشتیم .

سرهنگ حسنوند افزود : اعزام گشت های هدفمند به منظور جلوگیری از بروز نا امنی و سرقت ها و توقیف موتور سوارانی که باعث آلودگی صوتی می شوند و یا مبادرت به کیف قاپی  می کنند از دیگر برنامه های ما بوده است .

فرماندهی نیروی انتظامی در پایان این مقدمه به برنامه های ماه های آینده اشاره کرد و عنوان نمود : نظارت تصویری  برای  کاهش ترافیک درون شهری، تسهیل رفت و آمد، کاهش سرعت غیرمجاز در معابر شهری بسیار مفید است که تا کنون 50 درصد آن انجام شده و در چند ماه آینده این پروژه تکمیل می گردد و با این کار قانون راهنمایی و رانندگی درون شهری اجرا می شود .

وی در ادامه به  مبارزه با مواد مخدر اشاره کرد و در این مورد اظهار داشت : در نظر داریم که برخورد خود را این بار از خرده فروشان مواد مخدر آغاز کنیم که برای شهروندان شوش به یک معضل تبدیل شده  است .

ابراهیم فارسی رئیس راهنمایی و رانندگی شوش در تکمیل سخنان سرهنگ پاسدار بهروز حسنوند فرماندهی نیروی انتظامی این شهرستان در زمینه ی ایجاد نظم ترافیکی گفت : از سال 1392 این طرح انجام شده و خوشبختانه از نظر  آمار تصادفات جاده ای  در پنج ماه اخیر از نظر فیزیکی 38 درصد کاهش داشته ایم و از نظر فوتی و مرگ و میر صد درصد کاهش به وجود آمده است .

رئیس راهنمایی و رانندگی  شوش در ادامه به فرهنگ سازی و آموزش فرهنگ ترافیک اشاره کرد و عنوان نمود : طی این دو ماه برای 5 هزار دانش آموز به صورت چهره به چهره  برنامه داشته ایم و در این راستا برای 3 هزار موتور سوار متخلف نیز کلاس آموزش فرهنگ ترافیک را برگزار کرده ایم و بعد از این که مطمئن شده ایم قوانین و مقررات ترافیکی را یاد گرفته اند موتورهای آنها را از پارکینگ آزاد نموده ایم .

وی افزود : برای اطلاع رسانی عموم شهروندان  نیز برنامه داشته ایم و با نصب بنرهای تبلیغاتی از آبان ماه 1392 مردم را تشویق به برقراری قوانین نموده ایم و در حال حاضر 14 نفر از مردم به صورت پلیس افتخاری و نامحسوس در اجرای قوانین با نیروی انتظاری همکاری مستمر دارند و این در حالی است که تا قبل از آبان سال قبل فقط یک نفر با ما همکاری می کرد و در نظر داریم از افراد واجدشرایطی که دارای مدرک تحصیلی کارشناسی و شاغل در ادارات باشند و دارای حسن شهرت به عنوان پلیس افتخاری نامحسوس از آنها استفاده کنیم و این روش یکی از مهمترین راه های کنترل ترافیک درون  شهری و جاده ای است .

رئیس راهنمایی و رانندگی شوش در پایان به فرهنگ استفاده از کمربند ایمنی اشاره کرد و گفت : خوشبختانه هیچ شهرستانی به اندازه ی شوش از کمربند ایمنی استفاده نمی کنند ولی 95 درصد شهروندان شوشی از کمربند ایمنی استفاده می کنند و آن 5 درصد هم  اکثرا به خاطر فراموشی استفاده نمی کنند .

سپس عباس کرم الهی رئیس انجمن روزنامه نگاران اکیپ خبرنگاران را معرفی کرد و گفت : علیرضا کریمی سردبیر سرویس تاریخ و باستان شناسی شوش نیوز ـ جعفر دیناروند رئیس مرکز بررسی های اجتماعی شبکه اطلاع رسانی ایران آنلاین (ایران اُنا) ـ کریم ستاوی خبرنگار هفته نامه ی صدای کرخه ـ هوشنگ سالاری مدیر مسئول پایگاه خبری تحلیلی آوای شوش و سردبیر سرویس اقتصاد و پژوهش شوش نیوز ـ محمد نعامی خبرنگار رهیاب استان خوزستان ـ سید مهدی موسوی گزارشگرصدا و سیمای خوزستان و شبکه الاهواز و خودم (عباس کرم الهی ) مدیرمسئول پایگاه خبری تحلیلی شوش نیوز و خبرنگار روزنامه های کیهان ـ نورخوزستان و آنزان اکیپی هستیم که از طرف انجمن روزنامه نگاران اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی آمده ایم .

علیرضا کریمی :

چشم  انداز نیروی انتظامی در مورد نامگذاری امسال بر اساس منویات حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای« مدظله العالی» به سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی چه می باشد ؟

سرهنگ حسنوند :

با تعامل همه ی پرسنل زحمتکش و صدیق خود که به صورت شبانه روزی در خدمت مردم هستند با صرفه جویی به صورت بهینه ( راهبردی و کاربردی) از دو بُعدِ  فیزیکی و فرهنگی ؛ طرح ها و برنامه های خود را در این راستا اجرایی کرده  و در این مدت دیدار از خانواده های معظم شهداء و جانبازان و حتی خانواده های متوفیان و بازنشستگان نیروی انتظامی و اجرای طرح تکریم با ارباب و رجوع انجام داده ایم و در حال حاضر تمام توان و ایثارگری همه ی پرسنل با تمام امکانات موجود را با عزم ملی و استفاده از نیروی مردمی مدیریت جهادی می کنیم .

جعفر دیناروند :

برخی از اهالی شهرستان شوش با توجه به بافت فرهنگی و عشایری از برخورد نیروی انتظامی شکایاتی دارند اما برای مطرح کردن آن ترس و دلهره دارند که ممکن است با خودشان برخورد شود لطفا در این مورد توضیح دهید ؟

سرهنگ حسنوند :

همانگونه که گفته شد ما از نیروی مردمی برای پیشبرد بعضی از کارهای خود استفاده می کنیم و مردم شوش چنانچه شکایاتی را دارند نیازی به حضور ایشان نیست بکه می توانند با سامانه 197 و یا سامانه پیامک 30000197و یا سامانه 116 با با شکایات خود را در میان بگذارند و ما از این شکایات که از زبان مردم باشد استقبال می کنیم و صحبت های آنها را می شنویم و با استفاده از کارشناسان پیگیری های لازم را به عمل می آوریم .

کریم ستاوی :

برای ارتقاء سطح امنیتی و عملی در جامعه اقدامات پیشگیرانه ای از قبیل برگزاری سمینار یا همایشی صورت گرفته است ؟

سرهنگ حسنوند :

از نظر فرهنگی  با اعزام نیروهای متخصص و مجرب در مدارس ـ مساجد و دانشگاه ها و پخش بروشور و جزوات تعلیمی بین آنها هشدارهای لازم را جهت جلوگیری از هرگونه نا امنیتی داشته ایم و در بخش فیزیکی  علاوه بر موارد که در مقدمه گفته شد با همکاری  نیروی مردمی و بسیج قصد آن را داریم که نظم و امنیت را حتی در کوچه ها و خیابان های فرعی ایجاد نماییم .

محمد نعامی خبرنگار رهیاب استان خوزستان وقت خود را برای پرسیدن سئول به عباس کرم الهی داد .

هوشنگ سالاری :

تعامل نیروی انتظامی و خبرنگاران برای اطلاع رسانی به نظر شما راضی کننده است ؟

سرهنگ حسنوند :

از نظر اطلاع رسانی در سطح استان خوزستان یک سایت اطلاع رسانی به نام پلیس وجود دارد که ما از طریق معاونت اجتماعی عملکرد خود را به این سایت که متعلق به کل استان خوزستان و کشور است ارائه می کنیم ولی در سطح شهرستان همه ی خبرها را اطلاع رسانی نکرده ایم ، چون انعکاس بعضی از اخبار بدآموزی دارد و ما که میخواهیم آسایش و رفاه و امنیت را برای شهروندان پیاده کنیم گفتن بعضی از رویدادها ذهن آنها را مشوش و برای جوانان بدآموزی دارد ولی در مجموع از این به بعد تعامل خوبی بین انجمن روزنامه نگاران و نیروی انتظامی به وجود خواهد آمد چون احساس می کنم انجمن روزنامه نگاران شوش با اعتمادسازی که به وجود آورده است می تواند از این به بعد پل ارتباطی ما و مردم باشد .

سید مهدی موسوی گزارشگر صدا و سیمای خوزستان و شبکه الاهواز سئوال خود را به بعد از نشست خبری موکول کرد تا در محیطی آرام فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان شوش را جلوی دوربین ببرد .

عباس کرم الهی :

با توجه به این که محمد نعامی وقت خود را به من اختصاص داده دو سئوال می پرسم ، یک سئوال از فرماندهی نیروی انتظامی و یک سئول از رئیس راهنمایی و رانندگی .

1 ـ در منطقه ی آخر آسفالت دقیقا جایی که ساختمان نیمه کاره ی پایانه ی مسافربری برون شهری در زمین های میراث فرهنگی ساخته شده  ؛ شب ها معتادین تجمع کرده و با تزریق مواد مخدر و خوردن مشروبات الکی باعث سلب آسایش و امنیت ساکنان آنجا شده است به طوری وقتی من و همکارم علیرضا کریمی برای تهیه ی گزارش به آنجا رفته بودیم جمعی از خانواده ها دور ما جمع شدند و از ما خواستن که فریادشان را به شما و دیگر مسئولین ذیربط برسانیم ؛ چه فکری برای جمع آوری این معتادان شده تا ساکنان آن منطقه برای بیرون آمدن در شب رعب و وحشت نداشته باشند ؟

2 ـ آیا در شهرستان شوش گواهینامه رانندگی صادر می شود ؟

سرهنگ حسنوند :

متأسفانه این این مکان همانگونه که به درستی اشاره شد شبها پاتوقی برای تجمع معتادان شده و ما هم بارها به آنجا رفته و دستگیرشان کرده ایم و به مقامات قضایی تحویل داده ایم اما چون اردوگاهی برای پرورش این معتادین وجود ندارد بعد از چند روز آزاد شده و باز کار خود را ادامه می دهند ولی این امید را می توانم به ساکنان آن منطقه و کل شهرستان شوش بدهم که قرار است در سال آینده در شهرستان اهواز اردگاه بزرگی برای پرورش و ترک معتادان احداث شود و وسعت این اردوگاه به حدی بزرگ است که خوزستان را پوشش می دهد .

ابراهیم فارسی :

در حال حاضر  چهار/4 آموزشگاه رانندگی در شوش برای صدور گواهینامه های  درجه 1 ـ 2 و 3 وجود دارد و یک آموزشگاه هم برای صدور گواهینامه 2 حمل و نقل عمومی (اتوبوس و مینی بوس ) در نظر گرفته شده  و برای موتورسواران از ابتدای سال 1393 در نظر داریم که گواهینامه موتورسواری هم صادر کنیم ولی متأسفانه تاکنون موتورسوران از این طرح استقبال نکرده اند .

جعفر دیناروند و علیرضا کریمی پیشنهاداتی به شرح زیر به فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان شوش ارائه دادند :

1 ـ چنانچه نیروی انتظامی در راستای روانشناسی نیاز به آموزش برای عموم مردم و پرسنل خود داشته باشد از طریق انجمن روزنامه نگاران همکاری های لازم به عمل می آید .

2 ـ ایجاد و احداث یک پارک کودک به منظور آموزش نوجوانان و جوانان در فرهنگ سازی آموزش ترافیک

3 ـ استفاده از دفترهنرهای نمایشی جهت تولید نمایش با محوریت موضوع های مورد نظر نیروی انتظامی

4 ـ فروش موتور سیکلت به افراد فاقد گواهینامه یموتور سواری ممنوع شود .

5 ـ استفاده از انجمن روزنامه نگاران  جهت اطلاع رسانی به موقع و انعکاس آن به جامعه

سپس از طرف انجمن روزنامه نگاران هدیه ای به رسم یادبود به فرماندهی نیروی انتظامی اهدا گردید .

در پایان این نشست خبری سرهنگ پاسدار بهروز حسنوند فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان شوش ؛ ضمن تشکر از انجمن روزنامه نگاران به خاطر تدارک این نشست خبری گفت : در نظر داریم که شورای معتمد ی تحت عنوان شورای محله را فعال کنیم که از خبرنگاران انجمن روزنامه نگاران که شرایط لازم را داشته باشند در این شورا استفاده خواهد شد .



 امانت داري و اخلاق مداري

استفاده از اين خبر فقط با ذکر منبع   مجاز است.


  
  ._PRINT.   Share
کاربرانی که به این خبر امتیاز داده اند.(قرمز رأی منفی و آبی رأی مثبت):

مرتبط باموضوع :

 آغازدومین المپیادورزشی محلات قم  [ دوشنبه، 11 شهريور ماه، 1392 ] 940 مشاهده
 تاکید امام جمعه شوش به حضورگسترده در روز قدس  [ جمعه، 12 تير ماه، 1394 ] 1192 مشاهده
 در نوروز 95 هیچ اتفاق حادی در خوزستان رخ نداد  [ يكشنبه، 22 فروردين ماه، 1395 ] 940 مشاهده
 هویت جامعه در گرو خانواده  [ يكشنبه، 4 آبان ماه، 1393 ] 1504 مشاهده
 تظاهرات مردم شوش در دفاع از فوعه و کفریا  [ جمعه، 27 شهريور ماه، 1394 ] 1067 مشاهده
امتیاز دهی به مطلب
انتخاب ها

 فایل پی دی اف فایل پی دی اف

 گرفتن پرينت از اين مطلب گرفتن پرينت از اين مطلب

 ارسال به دوستان ارسال به دوستان

 گزارش این پست به مدیر سایت گزارش این پست به مدیر سایت

اشتراک گذاري مطلب