امروز:  شنبه، 3 آذر ماه، 1403
Preview Javascript DHTML Drop Down Menu Powered by dhtml-menu-builder.com
اخبار برگزیده شوش

مشکل نقدینگی پگاه برای خرید تجهیزات جدید

راه اندازی وزنه برداری شهرستان شوش

رسمی غلط و مرگبـار

 

چغندرقند کشاورزان شوشی مشتری ندارد

نماینده شوش: هدف اصلی تروریست‌ها صحن مجلس بود

اسامی هیئت مدیره جدید منطقه ویژه اقتصای شوش

هشدار مسئول حراست شبکه بهداشت شوش

جزئیات جدید از قتل هولناک پدر و پسر در شوش

 

بازدید میرشکاک از پروژه های بیمارستان شوش

تکمیل ساخت دو پروژه مهم بیمارستان شوش

جزئیات کشف محموله برنج قاچاق در شهر الوان

چاپ کتاب آموزش و پرورش شوش در گذر تاریخ

نگاهی به جاذبه‌های گردشگری شهرستان شوش

مرگ دلخراش یک کشاورز در شوش

اداره آموزش‌ و پرورش شوش در احتضار

دستگیری رمال و فالگیر کلاهبردار در شوش

ویژه نامه سالروز شهادت فرمانده شهید صفر احمدی

انتصاب سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت شوش

شهرستان شوش در مسیر توسعه ی سیاسی

شوش و تغییرات مدیریتی

نگاهی به عملکرد فرماندار شهرستان شوش - 2

معارفه سرپرست جدید اداره آموزش و پرورش شوش

دستگیری عوامل ناامنی در منطقه ابراهیم آباد

تغییر در راس آموزش و پرورش شهرستان شوش

نگاهی به عملکرد فرماندار شهرستان شوش - 1

اعلام اسامی پرستاران نمونه شهرستان شوش

ترکیب آینده شورای شهر شوش

وضعیت تعاونی ها در شهرستان شوش

گفت و گو با عبدالحسین چعب رزمنده دوران جنگ

دکتر میرشکاک: برای جوانان شوش افسوس می خورم

 
 
 
 
 
 

اشراف کامل دستگاه قضایی به فضای مجازی شوش

ایجاد 226 فرصت شغلی در شهرستان شوش

شهرداری شوش و حلقه مفقوده آن

نگاهی به عملکرد شورا و شهرداری شوش

اعتراضات پنهانی علیه شاه در کاغذ پارس

ماجرای دبیر ریاضی در شوش که ضد شاه بود

شوش، رضایت و نارضایتی - ورزش

توضیحاتی درباره حضور دکتر میرشکاک در یک جلسه

وجود 20 دور برگردان خطرساز در جاده شوش - اهواز

بیکاری در شوش؛ چالشی بزرگ و فاجعه انگیز

تشکیل یک ائتلاف بزرگ انتخاباتی در شوش

هشدار مدیر کل میراث فرهنگی در خصوص شوش

 
 

تقدیر ویژه استاندار خوزستان از فرماندار شوش

آغار بازرسی سرزده از ادارات شهرستان شوش

بلاتکلیفی کارکنان بازنشسته نیشکر هفت تپه

عدم پرداخت مطالبات ذرت کاران شهرستان شوش

  کد خبر: 5258      ارسال شده در مورخه : چهارشنبه، 7 خرداد ماه، 1393 - 03:30   ._PRINT.  



تهران - ایران اُنا: پس از تاکید وزارت نفت بر توقف تولید بنزین آلوده در پتروشیمی ها برخی از دلواپسان و مخالفان دولت تدبیر و امید که عادت دارند با تصمیمات و برنامه های دولت مخالفت کرده و آن را به چالش بکشند، این بار دلواپسی خود را به موضوع توقف تولید بنزین سرطان زا کشانده و شبهاتی را در مورد واردات بنزین و قطع تولید بنزین در واحدهای پتروشیمی ارایه کردند.



نگرانی افراطيون از قطع تولیدبنزین سرطان​زا

هرچند این دلواپسان، توجیهات مختلفی را در حمایت از بنزین تولیدی در پتروشیمی ها و مخالفت با واردات بنزین، مطرح می کنند، اما کاهش آلودگی هوای تهران در هفته های اخیر، سندی روشن است که شهروندان تهرانی می توانند با چشم خود آن را ببینند و دلواپسان قطع تولید بنزین آلوده در پتروشیمی ها نمی توانند آن را انکار کنند. براساس گزارش های رسمی، در هفته های اخیر، تهران 6 روز هوای پاک و 52 روز هوای سالم داشته که این میزان 6 برابر مدت مشابه در سال های گذشته است. یوسف رشیدی رییس مرکز هوا و اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست نیز می گوید: هوای تهران در روندی کم سابقه از ابتدای سالجاری تاکنون در شرایط ناسالم قرار نگرفته است. وی با بیان آنکه نداشتن هوای ناسالم در 3 سال گذشته در مدت مشابه در تهران سابقه نداشته است، افزود: یکی از دلایل عمده هوای سالم در تهران توزیع بنزین با استاندارد یورو 4 است زیرا این بنزین دارای بنزن و ترکیبات هیدروکربنی بسیار پایین است، بنابراین میزان تولید ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون هم کاهش می یابد.

** هشدار رییس ستاد کل نیروهای مسلح به جوسازی رسانه‌های خاص
بخش عمده ای از اخبار و تحلیل ها در دفاع از تولید بنزین آلوده در پتروشیمی ها توسط رسانه های خاصی مطرح می شود که در هفته های گذشته هجمه های جهت داری را در عرصه های مختلف علیه دولت آغاز کرده اند. این رسانه ها، ابتدا موج دلواپسی را در موضوع مذاکرات هسته ای مطرح کردند، اما پس از تاکید مقامات عالیرتبه نظام بر حمایت از مذاکره کنندگان هسته ای، بهانه دیگری پیدا کرده و دلواپسی را به موضوعات مختلف مانند توقف تولید بنزین در پتروشیمی ها کشانده و سعی در تخریب عملکرد دولت کردند که این تخریب و هجمه ها بی پاسخ نماند و واکنش رییس ستاد کل نیروهای مسلح را به دنبال داشت.

سردار سرلشکر سیدحسن فیروزآبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در مراسم اعطای دانش نامه به دانش آموختگان دکتری دانشگاه عالی دفاع ملی، اظهار داشت: بعضی اخبار بی ارزش و تفرقه انگیز هستند، بعضی ها هم شایعه، تهمت و بی مبنا هستند. من خطی و سیاسی عرض نمی کنم، حتی رسانه هایی که به نوعی به نیروهای مسلح مرتبطند خطا می کنند. برابر مشی و منویات رهبری حرکت نمی کنند باید روش شان را اصلاح کنند والا ما با آنها برخورد می کنیم. رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: متاسفانه یک مقدار بازی های رسانه ای موجب تشویش اذهان عمومی می شود، یک مقدار در گوشی حرف زدن های غلط و یک مقدار جوسازی های سیاسی و یک مقدار هم نابسامانی احزاب و گروه های سیاسی در کشور باعث نابسامانی رسانه ها و تحلیل ها در کشور می شود. باید منافع حزبی، گروهی، دسته ای، سیاسی، تبلیغاتی، انتخاباتی، همه بایستی کنار برود و همت برای ساختن کشور و کمک به دولت برای پیشرفت کشور، وجهه همت همه قرار بگیرد.

وی افزود: مدیران رسانه ها باید جلوگیری کنند از انتشار اخباری که موجب تشویش اذهان مردم، تضعیف دولت و تخریب برخی از اقدامات می شود. باید با نیک سیرتی در همه این زمینه ها عمل کنیم که انشاءالله پیش برویم. فیروزآبادی گفت: رهبری فرمودند که از دولت حمایت کنید، به پیشرفت کشور کمک کنید هرکس هر جا هست همان جا را بسازد، انتقاد مخرب نکنید، هو و جنجال نکنید، آرامش جامعه را به هم نزنید. خب اینها اصولی است که سیاسیون و رسانه ها باید به آن عمل کنند.

**ورود مجلس به تولید بنزین آلوده در پتروشیمی ها
علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در این خصوص اظهار داشت: ˈما در گذشته در این باره سؤال کردیم و به ما گفتند که مشکلی ندارد اما هم اکنون گفته می شود که آلوده بوده است. البته من نمی دانم که این ها درست است یا نه اما در صورت درست بودن باید با افراد خاطی برخورد شود، سلامتی مردم شوخی نیست. در واکنش به این اظهارات لاریجانی، فعالان عرصه محیط زیست استقبال کرده و خواستار ورود مجلس به این موضوع و پیگیری موضوع تولید بنزین آلوده در پتروشیمی ها و برخورد با خاطیان شده اند.

** افزایش بی سابقه آلودگی هوا و گسترش بیماری های قلبی و تنفسی
شدت آلودگی هوا که از گذشته ای نه چندان دور به جزیی جدانشدنی از هویت شهر تهران و کلانشهرها تبدیل شده، در سال های اخیر به شهرهای متوسط نیز کشیده شده و ابعادی جدی تر یافته است. در پاییز و زمستان سال گذشته، ماجرای آلودگی هوای تهران، ابعاد جدی تری یافت به طوری که اوج آن در پدیده بارش باران اسیدی در شهر اهواز مشاهده شد که طی آن هزاران نفر از ساکنان این شهر دچار ناراحتی تنفسی شدند. در مورد علل و ریشه های آلودگی هوا، انگشت اتهام به سوی عوامل مختلفی نشانه می رود، اما یکی از مهم ترین متهمانی که در چهار سال اخیر مورد توجه قرار گرفته، بنزین تولیدی در پتروشیمی ها بوده است.

در سال 1388 و پس از مطرح شدن تحریم بنزین، مسوولان وقت به سراغ افزایش تولید بنزین داخلی رفتند و پس از مدت کوتاهی از خودکفایی در تولید سوخت داخل و آمادگی برای صادرات سخن راندند. همزمان با وارد شدن بنزین تولید داخل به باک خودروها به تدریج میزان آلودگی هوا افزایش یافت به طوری که گزارش هایی از افزایش میزان آلودگی در شهرهای متوسطی منتشر شد که تا آن زمان معضلی به نام آلودگی هوا نداشتند. اخباری نیز از وارد شدن عناصر خطرناک به هوای کلانشهرها منتشر شد که برخی کارشناسان علت آن را تولید بنزین غیر استاندارد در پتروشیمی ها اعلام کردند که هرچند مسوولان وقت هیچ گاه این ادعاها را نپذیرفتند. در روزهای پایانی فصل پاییز و همچنین روزهای ابتدایی زمستان سال گذشته معضل آلودگی هوا در کلانشهر جدی تر شد به طوری که مدارس شهر تهران در چندین نوبت تعطیل شدند. سعید متصدی معاون انسانی سازمان حفاظت از محیط زیست در مواجهه با این وضعیت، کیفیت سوخت خودروها در ایران را بسیار بحرانی دانست و اظهار داشت: بنزین تولید داخل نه فقط برای مصرف کل ایران بلکه حتی برای مصرف کلانشهرها هم کافی نیست و به همین خاطر سازمان محیط زیست پیشنهاد داده که بنزین استاندارد از کشورهای دیگر وارد شود.

** اقدامات عملی برای افزایش کیفیت سوخت خودروها
در سال های گذشته برنامه های متعددی برای تولید بنزین استاندارد در ایران و کاهش آلودگی هوا مطرح شده بود که هیچ یک از آنها به نتیجه نرسید و درحد وعده باقی ماند. به عنوان مثال قرار بود، خودروهای سبک، سنگین و نیمه سنگین در سال های ١٣٨٩ و ١٣٩٠ استاندارد یورو ٢ را داشته باشند و طی سال های ١٣٩١، ١٣٩٢ و ١٣٩٣ این خودروها باید استاندارد یورو ٤ و از سال 1394 استاندارد یورو 6 را کسب کنند. همچنین قرار بود، حداقل به میزان 8 میلیون لیتر در روز سوخت مطابق با استاندارد یورو 5 حداکثر تا پایان خرداد سال 1390 در جایگاه های سوخت شهر تهران عرضه شود که البته لازم نیست، خاطرنشان شود که هیچکدام از این اهداف در دولت گذشته محقق نشدند. پس از این اقدامات ناموفق، دولت یازدهم، گام های عملی را در افزایش استاندارد سوخت خودروها آغاز کرد. وزارت نفت دولت یازدهم برای کاهش آلودگی هوا، افزایش تولید بنزین استاندارد را در دستور کار قرار داد به طوری که در حال حاضر حدود 20 میلیون لیتر بنزین با کیفیت یورو 4 در پالایشگاه های شازند اراک و تهران تامین می شود.

اقدام بعدی وزارت نفت در افزایش کیفیت سوخت، قطع کامل تولید بنزین با منشاء پتروشیمی و افزایش واردات بنزین استاندارد است. سعید ناقدی نیا رئیس امور مهندسی تولید شرکت ملی پالایش و پخش، با بیان اینکه به دستور وزیر نفت مقرر شده است، صرفا بنزین با کیفیت یورو 4 به کشور وارد شود، می گوید: مشخصات اصلی بنزین یورو 4 شامل آروماتیک کمتر از 35 درصد، گوگرد کمتر ppm 50، عدد اکتان بالاتر از 90 و میزان بنزن زیر یک درصد است. به گفته رئیس امور مهندسی تولید شرکت ملی پالایش و پخش، اولویت وزارت نفت تامین بنزین با کیفیت یورو 4 است و برای این منظور محموله های وارداتی تنها پس از نمونه برداری و انجام آزمایشهای کیفی در بنادر تخلیه می شود.



 امانت داري و اخلاق مداري

استفاده از اين خبر فقط با ذکر منبع   مجاز است.


  
  ._PRINT.   Share
کاربرانی که به این خبر امتیاز داده اند.(قرمز رأی منفی و آبی رأی مثبت):

مرتبط باموضوع :

 یک انتصاب در هیئت تفحص از عملکرد وزارت صنعت  [ يكشنبه، 20 بهمن ماه، 1392 ] 2713 مشاهده
 ایران بهترین شریک انرژی اروپا  [ دوشنبه، 14 بهمن ماه، 1392 ] 1184 مشاهده
 دلار گران شد، بنزین را هم گران می کنیم  [ جمعه، 23 آبان ماه، 1393 ] 1113 مشاهده
 جزئیات کامل توزیع کالاهای ویژه شب عید  [ جمعه، 6 اسفند ماه، 1395 ] 862 مشاهده
 دستورالعمل فروش واحدهای مازاد مسکن مهر  [ چهارشنبه، 12 اسفند ماه، 1394 ] 1030 مشاهده
امتیاز دهی به مطلب
انتخاب ها

 فایل پی دی اف فایل پی دی اف

 گرفتن پرينت از اين مطلب گرفتن پرينت از اين مطلب

 ارسال به دوستان ارسال به دوستان

 گزارش این پست به مدیر سایت گزارش این پست به مدیر سایت

اشتراک گذاري مطلب