امروز:  سه شنبه، 29 خرداد ماه، 1403
Preview Javascript DHTML Drop Down Menu Powered by dhtml-menu-builder.com
اخبار برگزیده شوش

مشکل نقدینگی پگاه برای خرید تجهیزات جدید

راه اندازی وزنه برداری شهرستان شوش

رسمی غلط و مرگبـار

 

چغندرقند کشاورزان شوشی مشتری ندارد

نماینده شوش: هدف اصلی تروریست‌ها صحن مجلس بود

اسامی هیئت مدیره جدید منطقه ویژه اقتصای شوش

هشدار مسئول حراست شبکه بهداشت شوش

جزئیات جدید از قتل هولناک پدر و پسر در شوش

 

بازدید میرشکاک از پروژه های بیمارستان شوش

تکمیل ساخت دو پروژه مهم بیمارستان شوش

جزئیات کشف محموله برنج قاچاق در شهر الوان

چاپ کتاب آموزش و پرورش شوش در گذر تاریخ

نگاهی به جاذبه‌های گردشگری شهرستان شوش

مرگ دلخراش یک کشاورز در شوش

اداره آموزش‌ و پرورش شوش در احتضار

دستگیری رمال و فالگیر کلاهبردار در شوش

ویژه نامه سالروز شهادت فرمانده شهید صفر احمدی

انتصاب سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت شوش

شهرستان شوش در مسیر توسعه ی سیاسی

شوش و تغییرات مدیریتی

نگاهی به عملکرد فرماندار شهرستان شوش - 2

معارفه سرپرست جدید اداره آموزش و پرورش شوش

دستگیری عوامل ناامنی در منطقه ابراهیم آباد

تغییر در راس آموزش و پرورش شهرستان شوش

نگاهی به عملکرد فرماندار شهرستان شوش - 1

اعلام اسامی پرستاران نمونه شهرستان شوش

ترکیب آینده شورای شهر شوش

وضعیت تعاونی ها در شهرستان شوش

گفت و گو با عبدالحسین چعب رزمنده دوران جنگ

دکتر میرشکاک: برای جوانان شوش افسوس می خورم

 
 
 
 
 
 

اشراف کامل دستگاه قضایی به فضای مجازی شوش

ایجاد 226 فرصت شغلی در شهرستان شوش

شهرداری شوش و حلقه مفقوده آن

نگاهی به عملکرد شورا و شهرداری شوش

اعتراضات پنهانی علیه شاه در کاغذ پارس

ماجرای دبیر ریاضی در شوش که ضد شاه بود

شوش، رضایت و نارضایتی - ورزش

توضیحاتی درباره حضور دکتر میرشکاک در یک جلسه

وجود 20 دور برگردان خطرساز در جاده شوش - اهواز

بیکاری در شوش؛ چالشی بزرگ و فاجعه انگیز

تشکیل یک ائتلاف بزرگ انتخاباتی در شوش

هشدار مدیر کل میراث فرهنگی در خصوص شوش

 
 

تقدیر ویژه استاندار خوزستان از فرماندار شوش

آغار بازرسی سرزده از ادارات شهرستان شوش

بلاتکلیفی کارکنان بازنشسته نیشکر هفت تپه

عدم پرداخت مطالبات ذرت کاران شهرستان شوش

  کد خبر: 5344      ارسال شده در مورخه : پنجشنبه، 12 تير ماه، 1393 - 03:30   ._PRINT.  



بهارستان - ایران اُنا: اولین مدرسه دبیرستان دخترانه غیر انتفاعی طهورا با حضور مسئولین استانی و منطقه ای در ناحیه 2 بهارستان افتتاح شد.



افتتاح اولین مدرسه غیر انتفاعی بهارستان

به گزارش خبرنگار ایران اُنا در بهارستان، برای اولین بار در سطح منطقه ناحیه 2 بهارستان به همت ابراهیم نکو نماینده مردم بهارستان و رباط کریم در مجلس،عبداله نوحی ریئس اداره آموزش و پرورش، اعضای شورای اسلامی و خیرین و به کوشش و پیگیری حیدری مدیر دبیرستان دخترانه طهورا دبیرستان دخترانه غیر انتفاعی به منظور افزایش سطح کیفیت آموزشی در این منطقه افتتاح شد.

نماینده مردم بهارستان و رباط کریم در مجلس شورای اسلامی گفت: امروزه آموزش و پرورش باید به سمتی حرکت کنند که سلیقه ها را دریابد و مطابق سلایق افراد تصمیم بگیرد و این که چگونه تصمیم بگیر به نیاز جامعه برمیگردد.

ابراهیم نکواظهار داشت : مدارس غیر انتفاعی به سلیقه خانواده ها احترام می گذارد و کار میکند اما آموزش و پرورش در مورد دانش آموز محوری مورد غفلت واقع شده است اما در مدارس غیر انتفاعی ما شاهد این هستیم که به خوبی دانش آموز محوری و اولیا محوری صورت میگیرد.

وی همچنین متذکر شد : مبادا ما مسائل درآمدی را در مدارس غیر انتفاعی در الویت قرار دهیم و از اصل مسائل آموزشی عافل باشیم .

به گفته وی در حوزه مسائل آموزشی نباید به دنبال در آمد زایی باشم زیرا مسائل آموزشی از اهمیت ویژه ای برخوردار است و هدف این گونه مدارس نیز باید افزایش کیفیت آموزشی در سطح دانش آموزان می باشد.

نکو همچنین افزود، شاید مدارس غیر انتفاعی در ابتدای کار از استقبال خوبی برخوردار نباشید اما نباید ناامید شد و با ید متولیان امر از اهداف کلی راه اندازی اینگونه مراکز آموزشی و پرورشی اولیا و دانش آموزان را آشنا کنند .

نماینده مردم بهارستان و رباط کریم در خاطر نشان ساخت: در بهارستان متاسفانه ما مدارس غیر انتفاعی از حداقل ترین وضعیت ممکن در کشور را داریم و همان طور که آمار و ارقام ها نشان میدهد ما به ازای هر 400نفر یک نفر دانش آموز در این مدارس مشغول به تحصیل هستند و این به خوبی گویای این است که سرانه بسیار پایین است و میتوان از آن به عنوان یک نوع فاجعه آموزشی نام برد.

ابراهیم نکو افزود، آموزش و پرورش باید به سمتی برود که بخش خصوصی در آن ورود پیدا کند و این چنین مدارس رااحداث کنندو این مدارس نیز با شروع به کار خود می تواند سلیقه افراد را مورد توجه قرار دهد و مطابق سلیقه افراد عمل نماید.

رئیس اداره آموزش و پرورش ناحیه 2 بهارستان نیز گفت: بنده ضمن تشکر از تمام کسانی که تلاش کردند تا یک مدرسه غیر انتفاعی در منطقه ساخته شود باید بگوییم که مقام عالی وزارت در برنامه عملکرد سال جاری چهار برنامه محوری را تبین کرده اند که میتوان به سامان دهی نیروی انسانی، بودجه در آموزش و پرورش، ارتقا کیفی مدیریت آموزشگاهی و جذب مشارکت های مردمی در حوزه های مختلف آموزشی اشاره کرد .

عبداله نوحی اظهار داشت: همه ما میدانیم که این چهار مورد از موارد کلیدی در برنامه اجرای آموزش و پرورش می باشد و در هیچ جای دنیا به تنهایی آموزش و پرورش قادر به خدمات آموزشی و پرورشی نمی باشد .

وی ادامه داد، هزینه در آموزش و پرورش هزینه نیست بلکه سرمایه گزاری بلند مدت است و دید همگان باید تغییر پیدا کند که آموزش و پرورش مصرف کننده می باشد و همه برای سرمایه گذاری در این بخش باید نهایت تلاش خود را داشته باشند.

عبد اله نوحی همچنین از وجود 8 درصد دانش آموزان در مدارس غیر انتفاعی در کشور خبر داد و گفت:درکل کشور 8 درصد دانش آموزان در مدارس غیر انتفاعی مشغول به تحصیل هستند که در استان تهران این رقم به 5درصد و در منطقه ناحیه 2 بهارستان به صفر درصد میرسد که این یک نوع فاجعه آموزشی می باشد .

وی همچنین تصریح کرد : در بحث فضا های آموزشی تمام 50ساختمان آموزشی که وجود دارد تماما به صورت دو شیفه به صورت 96 نوبت استفاده میشود که من از مسئولین حاضر در مراسم انتظار دارم تا زمین های که کاربری آموزشی دارند را در اختیار آموزش و پرورش قرار دهند تا ما نیز با مشارکت های مردمی و خیرین بتوانیم مدرسه هایی را در سطح منطقه بسازیم.

نوحی در خصوص فعالیت مدارس غیر انتفاعی نیز گفت : بخشی از فضا های آموزشی ما توسط بخش غیر دولتی در قالب مشارکت های مردمی و استفاده از مدارس غیر دولتی است که بی شک آموزش و پرورش نمی تواند در مسائل آموزشی و پرورشی به تنهایی فعالیت کند و سایر افراد یابد به کمک آموزش و پرورش بیاییند و در بخش آموزشی و پرورشی ورود پیدا کنند.

وی ادامه داد : متاسفانه در ناحیه 2 بهارستان تا به امروز این اتفاق نیفتاده بود که مدرسه غیر دولتی ساخته بشود ولی به حمد الله ما امروز شاهد این هستیم که اولین مدرسه دخترانه غیر دولتی افتتاح شد و این موضوع بی شک باعث افزایش سطح کیفی آموزشی و پرورشی هم در مدارس دولتی و هم غیر دولتی میشود.

نوحی همچنین از هوشمند شدن این مدرسه تا شروع سال تحصیلی جدید خبر داد.

حسین خان محمدی عضو شورای اسلامی نیز گفت :امیدواریم مدارس غیر انتفاعی در شهر ما رونق بگیرد و با استقبال خوبی مواجه شود و از تمام کسانی که توان اداره ی مدارس غیر دولتی را دارند خواستارم در این بخش سرمایه گذاری لازم را انجام دهند و با این کار بخشی از مشکلات را از دوش دولت بردارند.

خان محمدی ادامه داد، مدارس غیر انتفاعی از آنجایی که هم از نظر کیفیت و هم ارتقا سطح تحصیلی موفق است می تواند مطابق سلیقه افراد پیش برود که این خود باعث افزایش راندمان آموزشی میشود

و ی ادامه داد: شورای اسلامی نسیم شهر همچنان که در گذشته و حال در بحث کمک به آموزش و پرورش فعال بوده است در اینجا نیز قول مساعدت در بحث هوشمند سازی این مدراسه را می دهیم در پایان ضمن اجرای سرود توسز دانش آموزان دبیرستان دخترانه تذکیه از کسانی که در افتتاح این مدرسه نهایت تلاش خود را کردند به پاس زحماتشان لوح تقدیری اهدا شد.

گزارش از ذبیح الله اصغری



 امانت داري و اخلاق مداري

استفاده از اين خبر فقط با ذکر منبع   مجاز است.


  
  ._PRINT.   Share
کاربرانی که به این خبر امتیاز داده اند.(قرمز رأی منفی و آبی رأی مثبت):

مرتبط باموضوع :

 آخرین تلاش های فرهاد دانشجو برای بقا  [ چهارشنبه، 19 تير ماه، 1392 ] 1138 مشاهده
 مجدیان: معلم آیینه تمام نمای ایثار است  [ جمعه، 12 ارديبهشت ماه، 1393 ] 1579 مشاهده
 جامعه انسانی - 29 - مرگ انسانی  [ پنجشنبه، 7 بهمن ماه، 1395 ] 622 مشاهده
 فضیلت، تقویم و برخی اعمال ماه رمضان  [ چهارشنبه، 27 خرداد ماه، 1394 ] 1334 مشاهده
 معرفی مدیر تلاشگر و انتقاد پذیر کشور  [ سه شنبه، 28 آبان ماه، 1392 ] 1410 مشاهده
امتیاز دهی به مطلب
انتخاب ها

 فایل پی دی اف فایل پی دی اف

 گرفتن پرينت از اين مطلب گرفتن پرينت از اين مطلب

 ارسال به دوستان ارسال به دوستان

 گزارش این پست به مدیر سایت گزارش این پست به مدیر سایت

اشتراک گذاري مطلب