امروز:  شنبه، 31 شهريور ماه، 1403
Preview Javascript DHTML Drop Down Menu Powered by dhtml-menu-builder.com
اخبار برگزیده شوش

مشکل نقدینگی پگاه برای خرید تجهیزات جدید

راه اندازی وزنه برداری شهرستان شوش

رسمی غلط و مرگبـار

 

چغندرقند کشاورزان شوشی مشتری ندارد

نماینده شوش: هدف اصلی تروریست‌ها صحن مجلس بود

اسامی هیئت مدیره جدید منطقه ویژه اقتصای شوش

هشدار مسئول حراست شبکه بهداشت شوش

جزئیات جدید از قتل هولناک پدر و پسر در شوش

 

بازدید میرشکاک از پروژه های بیمارستان شوش

تکمیل ساخت دو پروژه مهم بیمارستان شوش

جزئیات کشف محموله برنج قاچاق در شهر الوان

چاپ کتاب آموزش و پرورش شوش در گذر تاریخ

نگاهی به جاذبه‌های گردشگری شهرستان شوش

مرگ دلخراش یک کشاورز در شوش

اداره آموزش‌ و پرورش شوش در احتضار

دستگیری رمال و فالگیر کلاهبردار در شوش

ویژه نامه سالروز شهادت فرمانده شهید صفر احمدی

انتصاب سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت شوش

شهرستان شوش در مسیر توسعه ی سیاسی

شوش و تغییرات مدیریتی

نگاهی به عملکرد فرماندار شهرستان شوش - 2

معارفه سرپرست جدید اداره آموزش و پرورش شوش

دستگیری عوامل ناامنی در منطقه ابراهیم آباد

تغییر در راس آموزش و پرورش شهرستان شوش

نگاهی به عملکرد فرماندار شهرستان شوش - 1

اعلام اسامی پرستاران نمونه شهرستان شوش

ترکیب آینده شورای شهر شوش

وضعیت تعاونی ها در شهرستان شوش

گفت و گو با عبدالحسین چعب رزمنده دوران جنگ

دکتر میرشکاک: برای جوانان شوش افسوس می خورم

 
 
 
 
 
 

اشراف کامل دستگاه قضایی به فضای مجازی شوش

ایجاد 226 فرصت شغلی در شهرستان شوش

شهرداری شوش و حلقه مفقوده آن

نگاهی به عملکرد شورا و شهرداری شوش

اعتراضات پنهانی علیه شاه در کاغذ پارس

ماجرای دبیر ریاضی در شوش که ضد شاه بود

شوش، رضایت و نارضایتی - ورزش

توضیحاتی درباره حضور دکتر میرشکاک در یک جلسه

وجود 20 دور برگردان خطرساز در جاده شوش - اهواز

بیکاری در شوش؛ چالشی بزرگ و فاجعه انگیز

تشکیل یک ائتلاف بزرگ انتخاباتی در شوش

هشدار مدیر کل میراث فرهنگی در خصوص شوش

 
 

تقدیر ویژه استاندار خوزستان از فرماندار شوش

آغار بازرسی سرزده از ادارات شهرستان شوش

بلاتکلیفی کارکنان بازنشسته نیشکر هفت تپه

عدم پرداخت مطالبات ذرت کاران شهرستان شوش

  کد خبر: 5483      ارسال شده در مورخه : چهارشنبه، 25 تير ماه، 1393 - 03:30   ._PRINT.  



تهران - ایران اُنا: عضو کمیسیون امینت ملی مجلس با بیان اینکه طبق تصمیمات شورای عالی امنیت ملی، سید محمد خاتمی حصر خانگی نشد، ولی بقیه موارد یعنی «ممنوع البیانی، ممنوع التصویری و ممنوع الخروجی» شامل وی شد، به تشریح جزئیات این مسأله و ناگفته‌هایی از این موضوع پرداخت



علت ممنوع‌البیانی خاتمی چیست؟

به گزارش پایگاه خبری ایران آنلاین(اُنا) کریمی قدوسی در گفتگو با «خبرگزاری دانشجو»، درباره تصمیمات شورای عالی امنیت ملی در سال ۸۸ برای برخی از سران فتنه گفت: بعد از حوادث ۸۸ و برای مهار آن اتفاقات ناگوار، مقامات جمهوری اسلامی ایران در شورای عالی امنیت ملی تصمیماتی را درباره سران فتنه یعنی موسوی، کروبی و خاتمی اتخاذ کردند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: این تصمیمات شامل ممنوع التصویری، ممنوع البیانی و ممنوع الخروجی بود که موسوی و کروبی هم بنابر همان نظرات حصرخانگی شده و مشخصاً معین شد که آنها در جریانات فتنه و عوامل وابسته به آن شرکت داشتند.

وی خاطرنشان کرد: به همین منظور دفاع از آنان که زمانی رئیس جمهور و رئیس مجلس و نخست وزیر بودند، قابل قبول نیست و کسانی که به دفاع از آنان می پردازند موجب التهاب فته شده و باید بگویم اتفاقات ۸۸ مسئله ای احساسی از سوی مردم عادی نبود و کارشناسان اعلام کردند که برای این فتنه از ۱۵ سال پیش روی این قضیه کار شده بود.

قدوسی تصریح کرد: هشدارها، تذکرات و نصایح فراوان دلسوزان نظام و انقلاب به سران فتنه مورد توجه قرار نگرفت و به همین خاطر جمهوری اسلامی برای جلوگیری از ایجاد فضاهای کاذب، آنها را از فعالیت های اجتماعی و سیاسی منع کرد و به حصرخانگی آنان پرداخت.

کریمی قدوسی اظهار داشت: در شورای عالی امنیت ملی که اشخاصی مانند روسای محترم قوه قضاییه، مجریه و مقننه و نمایندگان رهبری حضور دارند، درباره موسوی و خاتمی آن تصمیمات حکیمانه اتخاذ شد و در مورد خاتمی به جز حصرخانگی بقیه موارد یعنی ممنوع البیانی، ممنوع التصویری و ممنوع الخروجی لحاظ شد.

وی درباره ادعای اخیر برخی از روزنامه‎ها و رسانه‌های هوادار جریان فتنه گفت: در حالی که ماهیت سران فتنه برای همه روشن و آشکار است، ما امروز می بینیم که برخی روزنامه ها و رسانه‌های معاند که گاهی تیتر و عکس صفحه اول آنان مانند روزنامه های آمریکایی است، تلاش می کنند که آنها را یک فرد عادی نشان داده و و از جرم بزرگ فتنه آنها چشم پوشی کنند.

نماینده مردم مشهد متذکر شد: شورای عالی امنیت ملی احکام صادره را به صورت مصوبه اعلام کرد و در مورد خاتمی نیز این حکم به طور کامل اجرا شد و هنگامی که خاتمی قصد داشت در جریان مراسم ماندلا و کنفرانس برلین شرکت کند، با استناد به همین مصوبه و به عنوان یکی از سران فتنه، ممنوع‌الخروج شد.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون هیچ گونه دعوتی از سوی هیچ یک از مقامات صورت نگرفته و همانطور که نتوانست در مراسم تحلیف رئیس جمهور شرکت کند، در سمینارها و سخنرانی ها نیز نمی‌تواند شرکت داشته باشد.

عضو کمیسیون امینت ملی مجلس اظهار داشت: متاسفانه با وجود این مصوبات قانونی، آقای روحانی می‌خواست در جشن بازگشایی مدارس از وی دعوت کند اما این اتفاق صورت نگرفت نه اینکه نخواسته باشد شرکت کند بلکه نتوانست و حتی زمانی که خواستند برای وی ویدئوکنفرانس بگذارند، خودش گفت آن هم نمی شود.

قدوسی گفت: در سال گذشته و در همین ایام که مراسم تحلیف آقای روحانی برگزار شد، دولت جدید بر خلاف رای صادر شده از سوی شورای عالی امنیت ملی سعی کرد که از خاتمی دعوت کند که موفق نشد و روشن است که این قوانین باید به طور صریح اجرا شود.

وی افزود: یک نکته مهم دیگر این است که برخی تصور می‌کنند ممنوع البیانی یعنی اینکه آنها هیچ گونه حرفی نباید بزنند و حتی خاتمی در یک میهمانی در مواجه با خبرنگاران به طنز گفته بود که من ممنوع البیان هستم و در این باره رسانه ها و روزنامه های معاند غلو می کنند.

کریمی قدوسی افزود: همانطور که خاتمی نمی تواند در هیچ یک از مراسمات رسمی که از سوی نظام برگزار می‌شود، شرکت کند و حتی در مراسم بیت رهبری هم دعوت نمی‌شود، معلوم است که مصوبه ای وجود دارد و رسانه ها نیز طبق همین قوانین نباید با وی ارتباط داشته باشند.

نماینده مردم مشهد در مجلس گفت: نکته سومی که وجود دارد این است که به همان دو حکم قبلی که به ممنوع الخروجی و ممنوع البیانی وی مربوط می‌شود، رسانه ها باید دقیقاً این حکم را اجرا کنند و ممنوع التصویری به همین قضیه بر می‌گردد، چرا که پرونده خاتمی بسیار سنگین است و این نکته ای است که ما به آن پافشاری می کنیم.

وی با بیان اینکه «عده ای می خواهند قضایایی فتنه ۸۸ و به ویژه مواردی که خاتمی در آن شرکت داشت را یک دعوای عادی جلوه دهند» یادآور شد: در صحن مجلس نیز عده‌ای که بیش از ۱۰ نفر نیستند، خیلی داد و بیداد به راه انداختند؛ خب معلوم است داد و بیداد هم یکی از روش های اینگونه افراد بوده و مشخص است که برای چه چیزی ناراحت هستند.

قدوسی گفت: در آن وقت محدود من بیشتر از این نتوانستم امضا جمع کنم و بعداز این قضیه بیشتر از ۱۰۰ نماینده گلایه کردند که چرا بیانیه مربوط به این موضوع را برای امضاء به ما ندادی.

وی با تاکید بر فرمایشات مقام معظم رهبری اظهار داشت: رهبر انقلاب وقتی اینطور قاطعانه در مقابل فتنه موضع‌گیری می کند و شورای عالی امنیت ملی نیز آن گونه حکم می دهد، انتظار از نمایندگان این است که به این امر اهمیت دهند و استدلالی هم که آقای مطهری بیان می کند به خاطر قدیمی بودن و عدم اطلاع وی است.

کرمی قدوسی عنوان کرد: باید بگویم بیشترین تذکر ما در صحن به قوه قضائیه به عنوان مدعی العموم بود و آنها در جریان کامل این احکام هستند و ما می گویم چرا برخی روزنامه ها با وجود این بحث ها به انتشار مطالب و عکس از خاتمی اقدام می کنند و این تخلفات صورت می‌گیرد، اما دستگاه قضایی پیگیری نمی کند.

وی ادامه داد: ما از دولت و استانداران او انتظاری نداریم و آنها تلاش می کنند فضاهای موجود را در دست بگیرند و از آقای جنتی هم انتظار نداریم، چون وی تمام‌عیار پای کار خاتمی ایستاده و ما دیدار امسال جنتی با خاتمی را از یاد نمی‌بریم.

کریمی قدوسی تصریح کرد: متاسفانه شاهدیم که در حال حاضر از سویی، نیروهای ارزشی و غیرتمند را از صحنه حذف می کنند و از طرفی دیگر با اصحاب فتنه جلسه می گذارند و دیدار می کنند و این نکات مهمی است که از آقای اژه‌ای درخواست می‌کنیم در نشست رسانه ای خودشان به این قضیه بپردازند.

نماینده مردم مشهد تاکید کرد: کسانی که عکس خاتمی را در روزنامه ها انتشار می‌دهند، جزئی از جریان فتنه هستند و در امتداد آنان حرکت می کنند و شما می بینید که با چه ادبیات و رفتاری نمایندگان امضاء کننده این بیانیه را تخریب کرده و اگر به این روش ادامه دهند باید با آنها برخورد شود.

وی خاطر‌نشان کرد: در حکم قانون اساسی نماینده مجلس، نماینده ملت است و متاسفانه برخی‌ها به خاطر منافع سیاسی جایگاه نمایندگان را سخیف جلوه می‌دهند و به خاطر منافع خودشان حرمت نمایندگان ملت را خدشه‌دار می‌کنند.

کرمی قدوسی گفت: روزنامه‌هایی که در داخل اهداف آمریکایی‌ها را دنبال می‌کنند، نمی‌گذارند که حق به گوش مردم برسد و افکار عمومی متوجه پشت صحنه شود و اگر مردم سراغ رسانه‌هایی که مطالبی در این خصوص می‌نویسند بروند، خیلی حساب شده به غبارآلود کردن فضای سیاسی برای کمک به فتنه می‌پردازند.


 امانت داري و اخلاق مداري

استفاده از اين خبر فقط با ذکر منبع   مجاز است.


  
  ._PRINT.   Share
کاربرانی که به این خبر امتیاز داده اند.(قرمز رأی منفی و آبی رأی مثبت):

مرتبط باموضوع :

 امام خامنه ای: آمریکا اخلال و خدعه می‌کند  [ چهارشنبه، 8 ارديبهشت ماه، 1395 ] 499 مشاهده
 آیت الله جنتی: باید با حداقل ها بسازیم  [ دوشنبه، 4 خرداد ماه، 1394 ] 1078 مشاهده
 پاسخ ولایتی به ادعای یک هفته‌ نامه‌  [ دوشنبه، 27 بهمن ماه، 1393 ] 880 مشاهده
 اصلاح‌طلبان به موقع فعال می‌شوند  [ شنبه، 5 بهمن ماه، 1392 ] 768 مشاهده
 در برابر هر تجاوزی قاطعانه می‌ایستیم  [ جمعه، 29 فروردين ماه، 1393 ] 791 مشاهده
امتیاز دهی به مطلب
انتخاب ها

 فایل پی دی اف فایل پی دی اف

 گرفتن پرينت از اين مطلب گرفتن پرينت از اين مطلب

 ارسال به دوستان ارسال به دوستان

 گزارش این پست به مدیر سایت گزارش این پست به مدیر سایت

اشتراک گذاري مطلب