امروز:  سه شنبه، 29 خرداد ماه، 1403
Preview Javascript DHTML Drop Down Menu Powered by dhtml-menu-builder.com
اخبار برگزیده شوش

مشکل نقدینگی پگاه برای خرید تجهیزات جدید

راه اندازی وزنه برداری شهرستان شوش

رسمی غلط و مرگبـار

 

چغندرقند کشاورزان شوشی مشتری ندارد

نماینده شوش: هدف اصلی تروریست‌ها صحن مجلس بود

اسامی هیئت مدیره جدید منطقه ویژه اقتصای شوش

هشدار مسئول حراست شبکه بهداشت شوش

جزئیات جدید از قتل هولناک پدر و پسر در شوش

 

بازدید میرشکاک از پروژه های بیمارستان شوش

تکمیل ساخت دو پروژه مهم بیمارستان شوش

جزئیات کشف محموله برنج قاچاق در شهر الوان

چاپ کتاب آموزش و پرورش شوش در گذر تاریخ

نگاهی به جاذبه‌های گردشگری شهرستان شوش

مرگ دلخراش یک کشاورز در شوش

اداره آموزش‌ و پرورش شوش در احتضار

دستگیری رمال و فالگیر کلاهبردار در شوش

ویژه نامه سالروز شهادت فرمانده شهید صفر احمدی

انتصاب سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت شوش

شهرستان شوش در مسیر توسعه ی سیاسی

شوش و تغییرات مدیریتی

نگاهی به عملکرد فرماندار شهرستان شوش - 2

معارفه سرپرست جدید اداره آموزش و پرورش شوش

دستگیری عوامل ناامنی در منطقه ابراهیم آباد

تغییر در راس آموزش و پرورش شهرستان شوش

نگاهی به عملکرد فرماندار شهرستان شوش - 1

اعلام اسامی پرستاران نمونه شهرستان شوش

ترکیب آینده شورای شهر شوش

وضعیت تعاونی ها در شهرستان شوش

گفت و گو با عبدالحسین چعب رزمنده دوران جنگ

دکتر میرشکاک: برای جوانان شوش افسوس می خورم

 
 
 
 
 
 

اشراف کامل دستگاه قضایی به فضای مجازی شوش

ایجاد 226 فرصت شغلی در شهرستان شوش

شهرداری شوش و حلقه مفقوده آن

نگاهی به عملکرد شورا و شهرداری شوش

اعتراضات پنهانی علیه شاه در کاغذ پارس

ماجرای دبیر ریاضی در شوش که ضد شاه بود

شوش، رضایت و نارضایتی - ورزش

توضیحاتی درباره حضور دکتر میرشکاک در یک جلسه

وجود 20 دور برگردان خطرساز در جاده شوش - اهواز

بیکاری در شوش؛ چالشی بزرگ و فاجعه انگیز

تشکیل یک ائتلاف بزرگ انتخاباتی در شوش

هشدار مدیر کل میراث فرهنگی در خصوص شوش

 
 

تقدیر ویژه استاندار خوزستان از فرماندار شوش

آغار بازرسی سرزده از ادارات شهرستان شوش

بلاتکلیفی کارکنان بازنشسته نیشکر هفت تپه

عدم پرداخت مطالبات ذرت کاران شهرستان شوش

  کد خبر: 5579      ارسال شده در مورخه : پنجشنبه، 9 مرداد ماه، 1393 - 03:30   ._PRINT.  



تهران - ایران اُنا: گزارش اخیر تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی از صنایع خودروسازی بیش از آنکه نشاندهنده مشکلات و مسایل مبتلابه صنعت خودرو باشد، حکایت از ضرورت رفتارشناسی صنعت خودرو طی سال های گذشته دارد.



الزام رفتار شناسی صنعت خودروی کشور

به گزارش ایران اُنا، کارشناسان و صاحبنظران صنعت خودروی کشور معتقدند که مشکلات این صنعت باید عمیق تر دیده شود و اینکه ناتوانی های کنونی صنعت خودروی کشور تنها مختص به یکی دو سال اخیر نیست.

صنعت خودروی کشور از بی کیفیت بودن محصولات، نبود بازار رقابتی و گرانی محصولات رنج می برد اما قوانین و تصمیمات خلق الساعه طی سالیان اخیر سبب شده رفتارهای این صنعت غیراقتصادی شود و در نهایت به مرحله ای برسد که اکنون شاهد آن هستیم.

گزارش اخیر تحقیق و تفحص هرچند گوشه ای از مشکلات و مسایل عمده پیش روی صنعت خودرو را نمایان کرد اما خودرو سازان باید از آن به عنوان یک فرصت استفاده کرده و با تشکیل یک اتاق فکر با مشارکت دولت و مجلس، مضیقه هایی که با آن مواجه هستند را مطرح ساخته تا در نهایت از آنها در تدوین استراتژی ها و برنامه ها استفاده کنند.

** مجلس در رفتارهای کنونی صنعت خودرو بی تقصیر نیست

احمد فرهادی از کارشناسان صنعت خودروی کشور معتقد است که گزارش اخیر تحقیق و تفحص مجلس از صنایع خودرو سازی کشور را می تواند از دو منظر اصل گزارش و دیگری فراتر از آن مورد بررسی قرار داد. فراتر از گزارش بدین معنا که با توجه به جایگاه مجلس، این مجموعه در مسیر آسیب شناسی صنعت خودرو می تواند وارد جزییات این صنعت شود یا خیر.

وی سپس با بیان اینکه در گزارش اخیر مجلس یکسری نکات مطرح شده که بیراهه نیست، گفت: این گزارش مشخص ساخت که صنعت خودرو چه اشکالاتی دارد و با چه مسایلی دست به گریبان است که باید تصریح کرد این مسایل محدود به یکی دو سال اخیر نیست.

این کارشناس صنعت خودروی کشور تاکید می کند که بنظر می رسد رفتار شناسی صنعت خودرو باید از ابتدای صنعت مطالعه شود و در واقع تحلیل ها و بررسی های ما محدود و منحصر مربوط به دو سال نشود چرا که یکسری مسایل در این صنعت است که ریشه تاریخی دارد.

فرهادی سپس به نگاه دوم در تحلیل گزارش اخیر تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: براین اساس این پرسش مطرح می شود که آیا مجلس در سطحی است که به این حوزه ورود کند یا خیر. فکر می کنم اگر صنعت خودروی ما به هر شکلی که درآمده مرهون قوانین و همچنین اتفاقاتی است که طی سال های گذشته بوجود آمده است.

این کارشناس صنعت خودروی کشور ادامه داد: اگر به رفتارهای کنونی صنعت خودروی کشور دقت شود، خواهیم دید که مجلس هم در این قضایا بدون تقصیر نبوده است. مجلس می تواند به صنعت خودرو در حوزه قوانین، تعرفه ها و نظایر آن کمک کند ضمن اینکه این کمک به مراتب بهتر از آن است که در موضوعات خاص آنهم محدود به دو سال اخیر وارد شود. بنظر می رسد سطح کلان نگر مجلس اقتضای این را دارد کمی در حوزه تعرفه ها، قوانین و نرخ بهره و نظایر آن بیشتر ورود کند.

** بی اعتنایی خودروسازان به گزارش تحقیق و تفحص

رییس هیات تحقیق و تفحص از صنعت خودرو با بیان اینکه براساس گزارش تحقیق و تفحص از صنایع خودروسازی کشور و پیاده سازی آن، عمده مشکلات صنعت خودرو طی 6 ماه تا 8 ماه با پیگیری جدی مدیران خودروساز برطرف خواهد شد، گفت: موضوع قیمت گذاری خودرو از جمله مسائل اصلی در گزارش تحقیق و تفحص از صنعت خودروسازی است.

علی علیلو تاکید کرد: قیمت خودرو نباید تنها توسط یک نهاد تعیین شود، بلکه مشکلات مربوط به قیمت گذاری و ناموزون بودن قیمت خودرو باید با حل مشکلات پایه ای برطرف شوند. در ساختار خودروسازان، قیمت تمام شده و هزینه های آنها مشکلات اساسی وجود دارد که اگر اصلاح شوند، مشکل قیمت گذاری خودرو نیز برطرف خواهد شد.

رییس هیات تحقیق و تفحص از صنعت خودروسازی درخصوص واکنش خودروسازان در قبال گزارش تحقیق و تفحص می گوید: تاکنون که بی اعتنایی نشان داده اند و مطمئنا در مقابل تغییر مقاومت خواهند کرد مگر آنکه دولت و مجلس خود با قاطعیت وارد کار شوند که به نظرم سرانجام به همین جا خواهیم رسید.

علیلو سپس می گوید: نمی توان پیش بینی کرد بعد از قرائت گزارش تحقیق و تفحص در صحن علنی مجلس چه اتفاقی خواهد افتاد ولی آنچه مسلم است مجلس دیگر نمی تواند این وضعیت راتحمل کند. بارها تذکر، صرف وقت و هزینه نمی تواند بی نتیجه بماند و خودروسازان باید تغییرات اساسی در مدیریت و عملکرد خود ایجاد کنند.

براساس گزارش تحقیق و تفحص از صنایع خودروسازی کشور، راه نجات صنعت خودرو این نیست که قیمت ها هرچند وقت یک بار افزایش یابد و یا وقتی دچار مشکل می شوند پیشنهاد افزایش قیمت دهند و قیمت آنها نیز بالا برده شود. این صنعت از این مسیر به ناکجا آباد خواهد رفت و وقتی متوجه خواهیم شد که دیگر نمی توان برای آن کاری انجام داد، در این صورت و در آن شرایط ، دولت و مردم نیز باید هزینه های سنگینی بپردازند.

بنابراین شرکت های خودروسازی و دولت به استراتژی مشارکت با خوروسازان مطرح دنیا در قالب تولید خودرو با مشارکت خارجیان، محصول جدید مشترک و غیره روی بیاورند چرا که در این صورت است که صنعت خودروی کشور می تواند از یک بالندگی برخوردار شود./ایرنا



 امانت داري و اخلاق مداري

استفاده از اين خبر فقط با ذکر منبع   مجاز است.


  
  ._PRINT.   Share
کاربرانی که به این خبر امتیاز داده اند.(قرمز رأی منفی و آبی رأی مثبت):

مرتبط باموضوع :

 قیمت گوشت بین 120 تا 135 هزار تومان !  [ سه شنبه، 9 بهمن ماه، 1397 ] 409 مشاهده
 احتکار سیب‌زمینی توسط کشاورزان یا دلالان؟!  [ دوشنبه، 20 آبان ماه، 1392 ] 926 مشاهده
 توليد نخستين خودرو سراتو در سايپا  [ سه شنبه، 10 تير ماه، 1393 ] 836 مشاهده
 فروش اقساطی ایران خودرو با مدل 96  [ سه شنبه، 12 بهمن ماه، 1395 ] 767 مشاهده
 دولت یازدهم بیکاری جوانان را مهار می‌کند؟  [ جمعه، 22 آذر ماه، 1392 ] 2904 مشاهده
امتیاز دهی به مطلب
انتخاب ها

 فایل پی دی اف فایل پی دی اف

 گرفتن پرينت از اين مطلب گرفتن پرينت از اين مطلب

 ارسال به دوستان ارسال به دوستان

 گزارش این پست به مدیر سایت گزارش این پست به مدیر سایت

اشتراک گذاري مطلب