تهران - ایران اُنا: هماکنون با فروش حدود 20 میلیون تومان، نه تنها سودی نمیبریم بلکه با توجه به شرایط کسب و کار کشور، زیان هم میدهیم. |
مشکل نقدینگی پگاه برای خرید تجهیزات جدید
راه اندازی وزنه برداری شهرستان شوش
چغندرقند کشاورزان شوشی مشتری ندارد
نماینده شوش: هدف اصلی تروریستها صحن مجلس بود
اسامی هیئت مدیره جدید منطقه ویژه اقتصای شوش
هشدار مسئول حراست شبکه بهداشت شوش
جزئیات جدید از قتل هولناک پدر و پسر در شوش
بازدید میرشکاک از پروژه های بیمارستان شوش
تکمیل ساخت دو پروژه مهم بیمارستان شوش
جزئیات کشف محموله برنج قاچاق در شهر الوان
چاپ کتاب آموزش و پرورش شوش در گذر تاریخ
نگاهی به جاذبههای گردشگری شهرستان شوش
اداره آموزش و پرورش شوش در احتضار
دستگیری رمال و فالگیر کلاهبردار در شوش
ویژه نامه سالروز شهادت فرمانده شهید صفر احمدی
انتصاب سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت شوش
شهرستان شوش در مسیر توسعه ی سیاسی
نگاهی به عملکرد فرماندار شهرستان شوش - 2
معارفه سرپرست جدید اداره آموزش و پرورش شوش
دستگیری عوامل ناامنی در منطقه ابراهیم آباد
تغییر در راس آموزش و پرورش شهرستان شوش
نگاهی به عملکرد فرماندار شهرستان شوش - 1
اعلام اسامی پرستاران نمونه شهرستان شوش
وضعیت تعاونی ها در شهرستان شوش
گفت و گو با عبدالحسین چعب رزمنده دوران جنگ
دکتر میرشکاک: برای جوانان شوش افسوس می خورم
اشراف کامل دستگاه قضایی به فضای مجازی شوش
ایجاد 226 فرصت شغلی در شهرستان شوش
نگاهی به عملکرد شورا و شهرداری شوش
اعتراضات پنهانی علیه شاه در کاغذ پارس
ماجرای دبیر ریاضی در شوش که ضد شاه بود
توضیحاتی درباره حضور دکتر میرشکاک در یک جلسه
وجود 20 دور برگردان خطرساز در جاده شوش - اهواز
بیکاری در شوش؛ چالشی بزرگ و فاجعه انگیز
تقدیر ویژه استاندار خوزستان از فرماندار شوش
آغار بازرسی سرزده از ادارات شهرستان شوش
کد خبر: 5822
ارسال شده در مورخه : سه شنبه، 18 شهريور ماه، 1393 -
03:30
مدیرعامل سایپا با اشاره به اینکه "در سال 73 و 74 دستمزد یک کارگر ما حدود 10 هزار تومان و قیمت پراید 5 میلیون تومان بود، یعنی قیمت یک پراید معادل 500 برابر دستمزد یک کارگر بود"، گفت: الان قیمت پراید 20 میلیون تومان شده و حداقل حقوق کارگر 600 هزار تومان است. به گزارش ایران اُنا، سعید مدنی در گفتوگو با صدای صنعت، گفت: از هزینههای تولید هر خودرو حدود 13 درصد هزینه پرداختی بابت انواع مالیات و عوارضها و پرداختیهای دیگر و 17 درصد بابت بار مالی به ما تحمیل میشود که در نهایت 30 درصد قیمت خودرو در اختیار ما نیست و به جیب خودروساز نمیرود. وی با بیان این مطلب، در واکنش به اظهارات سعید امامی دبیر انجمن مدیریت کیفیت مبنی بر اینکه قیمت تمام شده پراید 3 میلیون و 700 هزار تومان است، گفت: قیمت تمام شده پراید حدود 17 میلیون تومان است که از این مبلغ حدود یک میلیون و 800 هزار تومان بابت هزینه تولید زیر 400 هزار دستگاه به ما تحمیل میشود و حدود یک میلیون و 200 هزار تومان نیز شامل مالیات بر ارزش افزوده تعلق میگیرد که مبلغ 3 میلیون تومان هزینه مازاد داریم که اگر به این مبالغ هزینههایی چون شمارهگذاری، بیمه و عوارض را نیز اضافه کنیم، در مجموع حدود 4 میلیون تومان هزینههای تحمیلی به هر دستگاه پراید است. مدیرعامل سایپا با بیان اینکه "بابت کم شدن تیراژ تولید حداقل یک میلیون تومان هزینه به قیمت نهایی خودرو افزوده میشود"، اظهار کرد: با حساب تمام این هزینههای تحمیلی، اگر قیمت واقعی و تمامشده پراید در کارخانه 15 میلیون تومان باشد، حدود 5 میلیون تومان به قیمت خودرو اضافه میشود. مدنی با اشاره به اینکه "در سال 72 که اولین پراید وارد ایران شد و در سال 73 و 74 در داخل کشور به مرحله تولید رسید، دستمزد یک کارگر حدود 10 هزار تومان بود و یک مهندس فنی 25 الی 30 هزار تومان حقوق میگرفت"، افزود: همان وقت قیمت پراید 5 میلیون تومان بود یعنی قیمت یک پراید برابر با 500 برابر دستمزد یک کارگر بود که در شرکت آن را تولید میکرد. الان قیمت پراید 20 میلیون تومان شده و حداقل حقوق کارگر 600 هزارتومان است؛ یعنی قیمت یک پراید 33 برابر حقوق یک کارگر است. مدیرعامل سایپا با تاکید بر اینکه "اگر الان یک دستگاه پراید را به قیمت 5 هزار دلار صادر کنیم، سود هم میکنیم"، گفت: اگر الان تمام ظرفیت موجود را به صادرات اختصاص دهیم، به سودآوری نیز میرسیم زیرا دیگر آن 30 درصد تحمیلی موجود را پرداخت نمیکنیم. وی تاکید کرد: هماکنون با فروش حدود 20 میلیون تومان، نه تنها سودی نمیبریم بلکه با توجه به شرایط کسب و کار کشور، زیان هم میدهیم. مدیرعامل سایپا با ابراز تأسف از اینکه "مالکیت در امور خودروسازان دخالت میکند و برایشان مشغله ایجاد میکند"، افزود: باید قوانین و دستورالعملها را بدهند و اجازه دهند خودروسازان روی پای خود بایستند. ما اعلام کردیم که تعرفهها را بردارید، ما خودمان میدانیم چگونه شرکت را به اوج برسانیم در حالی که مراعات خیلی از چیزها را نیز میکنیم. مدنی با اشاره به اینکه "10 سال بود که قیمت خودرو بهروز نشده بود"، گفت: البته تلاشهایی صورت گرفت ولی همواره با سرکوب قیمتی مواجه بودیم تا آنکه در سال 85 افزایش 30 - 20 درصدی تولید، تاحدی جبران تورم را میکرد. وی با اشاره به اینکه "بین سالهای 80 تا 90 قیمتها حدود 700 درصد رشد کرد ولی قیمت خودرو 44 درصد افزایش یافت"، یادآور شد: از سوی دیگر از سال 85 به بعد حاشیه سود قیمت خودرو پایین آمد و به منفی کشیده شد. خب، این کاهش سود باعث کاهش تولید شد و عملاً برنامههای توسعهای ما را متوقف کرد. مدیرعامل سایپا با اشاره به اینکه "از سال 80 تا 93 طبق آمار بانک مرکزی قیمت تمامی اجناس بین 1000 تا 1100 درصد افزایش قیمت داشته است"، خاطرنشان کرد: این در حالی است که قیمت خودرو نسبت به سال 80 که 7 میلیون تومان بود، 2.2 برابر شده است.
کاربرانی که به این خبر امتیاز داده اند.(قرمز رأی منفی و آبی رأی مثبت):
مرتبط باموضوع : الزامات دریافت وام ازدواج [ سه شنبه، 13 آبان ماه، 1393 ] 1286 مشاهده
سکه یک میلیون و ۳۴ هزار تومان شد [ يكشنبه، 22 فروردين ماه، 1395 ] 947 مشاهده
موسسات ثامنالحجج و ثامن مجوز ندارند [ دوشنبه، 11 آبان ماه، 1394 ] 1043 مشاهده
آخرین اخبار از وضعیت بازار مصالح ساختمانی [ پنجشنبه، 24 دي ماه، 1394 ] 1233 مشاهده
قیمت دنا زیر 50 میلیون تومان است [ چهارشنبه، 23 مهر ماه، 1393 ] 4067 مشاهده
|
امتیاز دهی به مطلب
|