امروز:  جمعه، 10 فروردين ماه، 1403
Preview Javascript DHTML Drop Down Menu Powered by dhtml-menu-builder.com
اخبار برگزیده شوش

مشکل نقدینگی پگاه برای خرید تجهیزات جدید

راه اندازی وزنه برداری شهرستان شوش

رسمی غلط و مرگبـار

 

چغندرقند کشاورزان شوشی مشتری ندارد

نماینده شوش: هدف اصلی تروریست‌ها صحن مجلس بود

اسامی هیئت مدیره جدید منطقه ویژه اقتصای شوش

هشدار مسئول حراست شبکه بهداشت شوش

جزئیات جدید از قتل هولناک پدر و پسر در شوش

 

بازدید میرشکاک از پروژه های بیمارستان شوش

تکمیل ساخت دو پروژه مهم بیمارستان شوش

جزئیات کشف محموله برنج قاچاق در شهر الوان

چاپ کتاب آموزش و پرورش شوش در گذر تاریخ

نگاهی به جاذبه‌های گردشگری شهرستان شوش

مرگ دلخراش یک کشاورز در شوش

اداره آموزش‌ و پرورش شوش در احتضار

دستگیری رمال و فالگیر کلاهبردار در شوش

ویژه نامه سالروز شهادت فرمانده شهید صفر احمدی

انتصاب سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت شوش

شهرستان شوش در مسیر توسعه ی سیاسی

شوش و تغییرات مدیریتی

نگاهی به عملکرد فرماندار شهرستان شوش - 2

معارفه سرپرست جدید اداره آموزش و پرورش شوش

دستگیری عوامل ناامنی در منطقه ابراهیم آباد

تغییر در راس آموزش و پرورش شهرستان شوش

نگاهی به عملکرد فرماندار شهرستان شوش - 1

اعلام اسامی پرستاران نمونه شهرستان شوش

ترکیب آینده شورای شهر شوش

وضعیت تعاونی ها در شهرستان شوش

گفت و گو با عبدالحسین چعب رزمنده دوران جنگ

دکتر میرشکاک: برای جوانان شوش افسوس می خورم

 
 
 
 
 
 

اشراف کامل دستگاه قضایی به فضای مجازی شوش

ایجاد 226 فرصت شغلی در شهرستان شوش

شهرداری شوش و حلقه مفقوده آن

نگاهی به عملکرد شورا و شهرداری شوش

اعتراضات پنهانی علیه شاه در کاغذ پارس

ماجرای دبیر ریاضی در شوش که ضد شاه بود

شوش، رضایت و نارضایتی - ورزش

توضیحاتی درباره حضور دکتر میرشکاک در یک جلسه

وجود 20 دور برگردان خطرساز در جاده شوش - اهواز

بیکاری در شوش؛ چالشی بزرگ و فاجعه انگیز

تشکیل یک ائتلاف بزرگ انتخاباتی در شوش

هشدار مدیر کل میراث فرهنگی در خصوص شوش

 
 

تقدیر ویژه استاندار خوزستان از فرماندار شوش

آغار بازرسی سرزده از ادارات شهرستان شوش

بلاتکلیفی کارکنان بازنشسته نیشکر هفت تپه

عدم پرداخت مطالبات ذرت کاران شهرستان شوش

  کد خبر: 5886      ارسال شده در مورخه : يكشنبه، 30 شهريور ماه، 1393 - 03:30   ._PRINT.  



تهران - ایران اُنا: رژیم صهیونیستی به هر وسیله ای می کوشد افزون بر تاثیرگذاری منفی بر گفت و گوهای هسته ای گروه 1+5 با جمهوری اسلامی ایران، بر کاهش نقش های منطقه ای خود و شکست در جنگ 51 روزه غزه سرپوش بگذارد.



رژیم صهیونیستی در منجلاب ناامیدی

مقام های سیاسی و نظامی رژیم صهیونیستی طی روزهای گذشته به تکاپو افتادند تا به پشتیبانی غول های رسانه ای غربی بار دیگر موضوع حمله به ایران را مطرح کنند.

روزنامه انگلیسی «دیلی تلگراف» هم بیست و پنجم شهریورماه در ادامه خط تبلیغاتی صهیونیست ها به تحلیل نتایج حمله رژیم اشغالگر قدس به تاسیسات هسته ای ایران پرداخت و در پایان نتیجه گیری کرد این جنگ به آتش بس و ادامه فعالیت های هسته ای تهران می انجامد.

** خبرسازی به منظور جنگ روانی

سخنان مقام های صهیونیستی در حالی بیان می شود که دور تازه گفت و گوهای هسته ای گروه 1+5 و جمهوری اسلامی ایران در نیویورک آمریکا آغاز شده و آخرین گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز همچنان بر ماهیت صلح آمیز فعالیت ها و ادامه همکاری های داوطلبانه تهران در اجرای توافق ها تاکید داشته است.

انگلیس، فرانسه، آمریکا، روسیه و چین (پنج کشور دارای حق وتو) به همراه آلمان، گروه 1+5 را تشکیل می دهند.

از دید «قربانعلی محبوبی» استاد علوم سیاسی دانشگاه جامع امام حسین (ع)، یکی از اهداف صهیونیست ها برای طرح موضوع حمله به ایران «تاثیرگذاری بر مذاکرات هسته ای» است.

به گفته او، صهیونیست ها به دنبال این هستند که با راه اندازی جریان روانی و تبلیغاتی بر گفت و گوهای هسته ای تاثیر گذارند و بار دیگر اعلام کنند حتی اگر آمریکا از اقدام نظامی علیه ایران عقب بنشیند، آنها به تنهایی به عرصه وارد می شوند.

از سوی دیگر، طی سه سال گذشته و از زمان آغاز ناآرامی های منطقه ای در خاورمیانه، ایران توانست به عنوان یک بازیگر تاثیرگذار، نقش خود را در معادلات منطقه ای پررنگ تر کند. این امر، عرصه را بر صهیونیست ها تنگ تر کرده است.

به باور محبوبی، غرب دریافته است در موضوع هسته ای، ایران از خطوط قرمز خود دست بر نمی دارد و از این رو، تامین منافع خود را در عادی سازی روابط با تهران می بیند. اما این رویکرد غرب، دلخواه رژیم اشغالگر قدس نیست؛ زیرا به قدرتمندتر شدن بازیگر مهم خاورمیانه یعنی ایران و تضعیف جایگاه این رژیم می انجامد.

از سوی دیگر، فقط چندین هفته از اعلام آتش بس در جنگ 51 روزه غزه و انتقادها و فشارهای جهانی بر رژیم صهیونیستی به سبب کشتار زنان و کودکان این منطقه محاصره شده می گذرد.

این رژیم طی این جنگ نتوانست به هدف خود که خلع سلاح مقاومت بود، برسد؛ به گونه ای که به نوشته شانزدهم شهریورماه تارنمای صهیونیستی «عاروتص شوا»، وزیر امورخارجه این رژیم اعتراف کرد «به هیچ عنوان امکان خلع سلاح مقاومت وجود ندارد».

از سوی دیگر، این روزها بحث درباره پیامدهای جنگ 51 روزه غزه میان سیاستمداران رژیم صهیونیستی بالا گرفته است.

به نوشته بیست و پنجم شهریورماه تارنمای «رادیو اسراییل» و بر پایه گزارش وزارت جنگ این رژیم که بیست و پنجم شهریورماه منتشر شد، خسارت مالی جنگ غزه 9 میلیارد 'شکل' (واحد پول این رژیم) بوده اما وزارت دارایی هزینه جنگ را 6 میلیون و 500 هزار شکل ارزیابی کرده است.

هر سه و نیم شکل معادل یک دلار آمریکا است.

از دید عضو هیات علمی دانشگاه جامع امام حسین (ع)، رژیم صهیونیستی برای سرپوش گذاشتن بر شکست خود در جنگ 51 روزه و روحیه دادن به سربازان خود که نتوانستند حریف یک گروه کوچک چریکی شوند، چنین بحث هایی را مطرح می کند.

نویسنده مقاله «سیاست نظامی تروریسم: دفاع راهبردی، حمله تاکتیکی سیاست دفاعی» در شماره 76 نشریه «سیاست دفاعی» به سخنان نخست وزیر رژیم صهیونیستی در کنست (مجلس این رژیم) درباره پیروزی مقاومت به پشتوانه جمهوری اسلامی ایران اشاره می کند و می افزاید: دلیل دیگر مقام های صهیونیستی از طرح موضوع حمله به ایران، فراهم آوردن خوراک تبلیغاتی داخلی برای افکار عمومی مهاجران یهودی و احزاب سیاسی است تا دولت بتواند پس از شکست، همچنان به بقای خود ادامه دهد.

این، در حالی است که کشمکش بر سر افزایش بودجه نظامی رژیم صهیونیستی نیز فرماندهان ارتش این رژیم را به سوی بهره گیری از هر ترفندی برای رسیدن به اهداف خود سوق داده است.

اختلاف بر سر افزایش بودجه نظامی- امنیتی رژیم صهیونیستی آنچنان بالا گرفته است که بیست و پنجم شهریورماه تارنمای رادیو اسراییل با اشاره به گفته های «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم، درباره اهمیت امنیت نوشت: سخنان آقای نتانیاهو در مورد افزایش بودجه امنیتی، ادامه بحث و جدل علنی او با آقای «یائیر لاپید» رهبر حزب «یش آتید» و وزیر دارایی کشور است.

نتانیاهو گفت: برای اسراییل هیچ چیز بالاتر و مهمتر از امنیت نیست.

به نوشته این تارنما، لاپید در واکنش به سخنان نخست وزیر گفت او نیز «در مقام وزیر دارایی» تاکید دارد «باید نیازهای امنیتی کشور را تامین کرد اما این امر نباید به کاهش بودجه آموزش و پرورش بینجامد».

اختلاف ها آنچنان است که حتی برخی تحلیلگران از سرنگونی احتمالی دولت سخن می گویند؛ البته به گفته وزیر دارایی، به بهانه اختلاف نظر میان او و نخست وزیر بر سر بودجه امنیتی، «نباید ائتلاف کنونی دولت را بر هم زد زیرا می توان اختلاف ها را کاهش داد و نیازی به برگزاری انتخابات زودهنگام مجلس نیست».

با این همه، لاپید افزود «اگر دولت مالیات عمومی را افزایش دهد»، ترجیح می دهد «ائتلاف دولت را فرو بپاشد».

در این میان، نظامیان نیز برای دریافت بودجه نظامی بیشتر به کشمکش ها وارد شده اند و از حربه ای برای به کرسی نشاندن حرف خود بهره می برند.

«امیر اشل» فرمانده نیروی هوایی رژیم صهیونیستی، بیست و سوم شهریورماه در شبکه 2 تلویزیون این رژیم گفت: کسی در این اتاق نیست که آمادگی سوار شدن بر وسیله ای قدیمی تر و کهنه تر از هواپیماهای ما را داشته باشد.

وی افزود: دیروز این هواپیماها در غزه بودند و شاید ما تصمیم بگیریم فردا همین هواپیماها را به تهران بفرستیم.

یک روز بعد تارنمای «تایمز اسراییل» با اشاره به آخرین گفته های اشل نوشت: فرمانده نیروی هوایی این جمله را با لحن جدی بیان نکرد اما از احتمال ماموریتی سخن گفت که به تجهیزات پیشرفته نیاز دارد.

این روزنامه تاکید کرد «سخنان فرمانده نیروی هوایی برای جذب بودجه بیشتر نظامی است».

عضو هیات علمی دانشگاه جامع امام حسین (ع) نیز می گوید ناوگان هوایی و تجهیزات نظامی رژیم صهیونیستی به طور مداوم از سوی آمریکا بازسازی می شود.

این کارشناس مسائل راهبردی و نظامی تاکید می کند همه این اقدام ها را باید از جنبه «خبرسازی» دید که «یکی از شگردهای جنگ روانی است».

** رژیم صهیونیستی در منجلاب ناامیدی

به نظر می رسد پیامد بحران سازی های منطقه ای رژیم صهیونیستی که سرانجام به جنگ 51 روزه غزه انجامید، این رژیم را در منجلاب و گرفتاری های روزافزونی فرو کشیده است.

اینک نزدیک به چهار سال پس از آغاز ناآرامی ها در سوریه که دامنه آن به عراق و لبنان کشیده شده، تهدیدهای داعش علیه عربستان، اردن و دیگر کشورهای نزدیک به غرب و رژیم صهیونیستی، آمریکا را به سوی اعلام تشکیل «ائتلاف بین المللی مبارزه با داعش» و البته راهبرد اعمالی «نفوذ بیشتر در خاورمیانه با افزایش حضور مستقیم و غیرمستقیم در سایه هراس افکنی از تروریسم» کشانده است.

در این میان، رژیم صهیونیستی پشتیبانی خود از طرح آمریکا برای مبارزه با داعش را اعلام کرده است در حالی که این رژیم با پشتیبانی از گروه های تندرو و مخالفان سوری، آنان را در بیمارستان های خود درمان می کند. این تروریست ها همچنین با سلاح های صهیونیستی قلب ارتش سوریه و نیروهای مقاومت را نشانه می روند.

بنابراین صهیونیست ها و هم پیمانان غربی آنها که تا پیش از این گروه های تکفیری را برای بر هم زدن ثبات منطقه و ایجاد نوع تازه ای از موازنه قدرت بر پایه منافع خود برگزیده بودند اکنون تروریسم را دلیلی برای تهاجم به ساختارهای موجود منطقه ای که تاکنون در برابر گروه های تندرو مقاومت کرده اند، می بینند.

در این میان، رژیم صهیونیستی نیز می کوشد برای بازیگران مهم منطقه ای مانند ایران به هر ابزاری حاشیه هایی دروغین بسازد تا ذهن ها را منحرف و افکار عمومی را دستکاری کند.

فعالیت های صلح آمیز هسته ای جمهوری اسلامی ایران طی 12 سال گذشته یکی از موضوع های مورد توجه صهیونیست ها و پشتیبانان منطقه ای و فرامنطقه ای آنان برای رسیدن به همین هدف بوده است.

از سوی دیگر، شکست اشغالگران سرزمین فلسطین در یورش به غزه هم بر وجهه بین المللی و منطقه ای این رژیم تاثیر منفی گذاشته و هم آسیب های داخلی فراوانی به دنبال داشته است.

از این رو، رژیم صهیونیستی با طرح ادعاهای تکراری حمله به ایران در پی تهدید یا جلب توجه مقام های غربی، اثرگذاری بر گفت و گوهای هسته ای، خودنمایی در منطقه و کاهش نارضایتی های داخلی میان ساکنان عادی شهرک ها و نیز ارتش خود است.

این رژیم با نگاهی دقیق تر به تقویم به خوبی متوجه می شود ایران که طی هشت سال جنگ تحمیلی در برابر بیش از 50 کشور جهان ایستادگی کرد و حتی یک گام از حق و خاک خود عقب ننشست، اینک نیز از دستاوردهای صلح آمیز هسته ای خود دست نمی شوید.

حتی اگر اشغالگران قدس قدرت بازخوانی تاریخ را ندارند باید از شکار شدن پهپادهای شناسایی و نیز لو رفتن نقشه های جاسوسی و بی فرجام ماندن خرابکاری های صنعتی و سایبری خود از سوی سامانه های دفاع نظامی و پدافند غیرعامل ایران بفهمند سدهای رسیدن به تاسیسات حساس کشور ما خلل ناپذیرتر از آن است که تصور می کنند.

از مریم مسعود- گروه تحقیق و تفسیر خبر



 امانت داري و اخلاق مداري

استفاده از اين خبر فقط با ذکر منبع   مجاز است.


  
  ._PRINT.   Share
کاربرانی که به این خبر امتیاز داده اند.(قرمز رأی منفی و آبی رأی مثبت):

مرتبط باموضوع :

 چه کسانی نفت داعش را می خرند؟  [ يكشنبه، 1 آذر ماه، 1394 ] 696 مشاهده
 سعد حریری در بازداشت سعودی ها است  [ جمعه، 19 آبان ماه، 1396 ] 820 مشاهده
 ایرانیان درچانه‌زنی خبره‌تر ازآمریکاییان  [ چهارشنبه، 28 اسفند ماه، 1392 ] 951 مشاهده
 فواد الراشدی: قدر نعمت بزرگ امنیت را بدانید  [ چهارشنبه، 20 خرداد ماه، 1394 ] 1370 مشاهده
 آخرین تحولات مصر/ محمد مرسی برکنار شد  [ پنجشنبه، 13 تير ماه، 1392 ] 1173 مشاهده
امتیاز دهی به مطلب
انتخاب ها

 فایل پی دی اف فایل پی دی اف

 گرفتن پرينت از اين مطلب گرفتن پرينت از اين مطلب

 ارسال به دوستان ارسال به دوستان

 گزارش این پست به مدیر سایت گزارش این پست به مدیر سایت

اشتراک گذاري مطلب