تهران - ایران اُنا: درد دل های تربیتی ماهیتی ریشه ای و اساسی دارند که علت به وجود آمودنش وضعیتی نامطلوب است که دارای خطرات بسیار فراوانی برای ادامه ی حیات بشری است در حالی که در نقد و انتقادت اصلا چنین احساسی وجود ندارد. |
مشکل نقدینگی پگاه برای خرید تجهیزات جدید
راه اندازی وزنه برداری شهرستان شوش
چغندرقند کشاورزان شوشی مشتری ندارد
نماینده شوش: هدف اصلی تروریستها صحن مجلس بود
اسامی هیئت مدیره جدید منطقه ویژه اقتصای شوش
هشدار مسئول حراست شبکه بهداشت شوش
جزئیات جدید از قتل هولناک پدر و پسر در شوش
بازدید میرشکاک از پروژه های بیمارستان شوش
تکمیل ساخت دو پروژه مهم بیمارستان شوش
جزئیات کشف محموله برنج قاچاق در شهر الوان
چاپ کتاب آموزش و پرورش شوش در گذر تاریخ
نگاهی به جاذبههای گردشگری شهرستان شوش
اداره آموزش و پرورش شوش در احتضار
دستگیری رمال و فالگیر کلاهبردار در شوش
ویژه نامه سالروز شهادت فرمانده شهید صفر احمدی
انتصاب سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت شوش
شهرستان شوش در مسیر توسعه ی سیاسی
نگاهی به عملکرد فرماندار شهرستان شوش - 2
معارفه سرپرست جدید اداره آموزش و پرورش شوش
دستگیری عوامل ناامنی در منطقه ابراهیم آباد
تغییر در راس آموزش و پرورش شهرستان شوش
نگاهی به عملکرد فرماندار شهرستان شوش - 1
اعلام اسامی پرستاران نمونه شهرستان شوش
وضعیت تعاونی ها در شهرستان شوش
گفت و گو با عبدالحسین چعب رزمنده دوران جنگ
دکتر میرشکاک: برای جوانان شوش افسوس می خورم
اشراف کامل دستگاه قضایی به فضای مجازی شوش
ایجاد 226 فرصت شغلی در شهرستان شوش
نگاهی به عملکرد شورا و شهرداری شوش
اعتراضات پنهانی علیه شاه در کاغذ پارس
ماجرای دبیر ریاضی در شوش که ضد شاه بود
توضیحاتی درباره حضور دکتر میرشکاک در یک جلسه
وجود 20 دور برگردان خطرساز در جاده شوش - اهواز
بیکاری در شوش؛ چالشی بزرگ و فاجعه انگیز
تقدیر ویژه استاندار خوزستان از فرماندار شوش
آغار بازرسی سرزده از ادارات شهرستان شوش
کد خبر: 5955
ارسال شده در مورخه : يكشنبه، 6 مهر ماه، 1393 -
03:30
![]()
![]() جعفر دیناروند/ رئیس مرکز بررسی های اجتماعی ایران اُنا: بسیاری انتقاد را کلمه ای روشنفکرانه تلقی نموده و آن را رفتاری تصور می کنند که هدفش اصلاحات است و بدین سان در جهت تغییرات عمل کردن و به اهداف رسیدن می دانند.نقد در هر موضوعی را نشانه ی اهمیت و ضروت آن تلقی می کنند و بدین سان بازار نقد و انتقادت را زمینه ای برای بازسازی و دوباره نگری در نظر می گیرند. البته که نقد و نتقاد راهی برای بررسی است اما ماهیت آن با اعتراض و یا حمله و نیز از بین بردن متفاوت است.در نقد یک موضوع همه چیز منفی نیست و تمامی اتفاقات بد نیستند.به زبان ساده در نقد هم مسائل وجود دارند و هم نکات مثبت در جهت رفع نیازهاست.در نقد می توان عملی تصور نمود که هدفش کاهش منفی ها و افزایش مثبت هاست.بنابراین سبک و سنگین کردن است. درد دل های تربیتی در این مجموعه چگونه عمل می کنند؟آیا اهداف آن با نقد و انتقاد یکی است؟بسیار ی بر این تصورند که درد دل های متفاوت همین هدف را دنبال می کنند.آن ها می گویند که درد دل هایی مانند اقتصادی یا مدیریت برای آن است تا مسئولین تغییر جهتی برای افزایش نکات مثبت و کاهش نکات منفی انجام دهند. درد دل های تربیتی به هیچ عنوان نگاهی بدین شکل ندارد.کدامین درد برای آدمی دارای نکات مثبت است که درد دل کننده خواهان ادامه ی آن باشد.اصلا درد دل مرحله ای برای نشان دان منفی های کامل یا در حداقل ممکن اکثریتی که اقلیت را هیچ می نگارد است.باید معنای درد را کامل درک نمود. درد دل های تربیتی ماهیتی نقدی ندارند.به هیچ وجه برای بررسی و تغییرات کوچک و ظاهری نیستند.شکل و شمایل آن ها برای رسیدن به سودهای شخصی نیست.درد دل های تربیتی جنبه ی شخصی ندارند اگر چه به وسیله اشخاص خاصی بیان می گردند.درد دل های تربیتی بیان خرابی های ریشه ای و اساسی در تربیت است. درد دل های تربیتی را نباید با نقد یکی گرفت که خیانتی برای ادامه ی خیانت های بعدی است.آن ها برای بازسازی و گذر سریع و فرمالیته نمودن و در نهایت بزک کردن نیستند.تغییرات اموزشی و تغییر کتب را اصل در آموزش و پرورش نمی دانند.افزایش رشته های دانشگاهی برای جذب و خفه نمودن استعدادها می دانند. درد دل های تربیتی اساسی انسانی دارند که نیازمند به ریشه یابی و اصلاحات ریشه در درون ماهیت آدمی می باشند و لذا نقد را در درون خود حلال مشکلات نمی دانند.اصلا با اصلاحات آموزشی موافق نیست که انقلابی آموزشی را خواهان است.اصلاح روش های تربیتی را تعقیب نمی کند که انقلابی در روش ها را می طلبد. درد دل های تربیتی ماهیتی ریشه ای و اساسی دارند که علت به وجود آمودنش وضعیتی نامطلوب است که دارای خطرات بسیار فراوانی برای ادامه ی حیات بشری است در حالی که در نقد و انتقادت اصلا چنین احساسی وجود ندارد. درد دل های تربیتی قصد دارد تا وضعیت در حال سقوط آدمی را به او نشان دهد بنابراین نمی خواهد که افرادش احساس کنند که در سقوط هم نکات مثبتی وجود دارند.در شکست و سقوط آدمی از اصلاحات صحبت کردن کاملا بیهوده است.شاید اگر چنین احساس شود که آدمی در این جهت در حال فعالیت است و در ضمن پیمودن آن هنوز به از دست دادن ماهیت نرسیده است، آنگاه می توان از نقد بحث نمود. درد دل های تربیتی با پرداختن به موضوع راه نقد را در پیش نمی گیرد و قصد دارد تا با حذف آن بگوید که آدمی باید برای بازگشت به ماهیت از دست داده تلاش نماید.راضی به وضعیت نباشد که از ماهیت اصلی اش فاصله ها دارد.انقلابی بزرگ در درون انسان ایجاد نماید تا انسانیتش نماد یابد.اگر چنین شود موفقیت درد دل حتمی است.
کاربرانی که به این خبر امتیاز داده اند.(قرمز رأی منفی و آبی رأی مثبت):
مرتبط باموضوع : مهرماه؛ آغاز تربیت یا شبه تربیت [ پنجشنبه، 1 مهر ماه، 1395 ] 892 مشاهده
تربیت در عاشورا - ضرورت و اهمیت موضوع [ شنبه، 3 آبان ماه، 1393 ] 1579 مشاهده
زن و حقوق 3 - جایگاه زن در دوره ساسانی [ شنبه، 19 مهر ماه، 1393 ] 4211 مشاهده
آسیب های اجتماعی - آسیب سازان [ جمعه، 5 دي ماه، 1393 ] 1558 مشاهده
درد دل های تربیتی - بخش نهم / امید [ سه شنبه، 8 مهر ماه، 1393 ] 1462 مشاهده
|
امتیاز دهی به مطلب
|