تهران - ایران اُنا: در این بحث برآنیم، درحد وسع، حجاب را درتراز و بگذاریم و تا جایی که بتوان کلام را از بی منطقی و سوگیری های غیر منصفانه مصون بداریم، به فلسفه اصلی و اولیه آن پی ببریم. |
مشکل نقدینگی پگاه برای خرید تجهیزات جدید
راه اندازی وزنه برداری شهرستان شوش
چغندرقند کشاورزان شوشی مشتری ندارد
نماینده شوش: هدف اصلی تروریستها صحن مجلس بود
اسامی هیئت مدیره جدید منطقه ویژه اقتصای شوش
هشدار مسئول حراست شبکه بهداشت شوش
جزئیات جدید از قتل هولناک پدر و پسر در شوش
بازدید میرشکاک از پروژه های بیمارستان شوش
تکمیل ساخت دو پروژه مهم بیمارستان شوش
جزئیات کشف محموله برنج قاچاق در شهر الوان
چاپ کتاب آموزش و پرورش شوش در گذر تاریخ
نگاهی به جاذبههای گردشگری شهرستان شوش
اداره آموزش و پرورش شوش در احتضار
دستگیری رمال و فالگیر کلاهبردار در شوش
ویژه نامه سالروز شهادت فرمانده شهید صفر احمدی
انتصاب سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت شوش
شهرستان شوش در مسیر توسعه ی سیاسی
نگاهی به عملکرد فرماندار شهرستان شوش - 2
معارفه سرپرست جدید اداره آموزش و پرورش شوش
دستگیری عوامل ناامنی در منطقه ابراهیم آباد
تغییر در راس آموزش و پرورش شهرستان شوش
نگاهی به عملکرد فرماندار شهرستان شوش - 1
اعلام اسامی پرستاران نمونه شهرستان شوش
وضعیت تعاونی ها در شهرستان شوش
گفت و گو با عبدالحسین چعب رزمنده دوران جنگ
دکتر میرشکاک: برای جوانان شوش افسوس می خورم
اشراف کامل دستگاه قضایی به فضای مجازی شوش
ایجاد 226 فرصت شغلی در شهرستان شوش
نگاهی به عملکرد شورا و شهرداری شوش
اعتراضات پنهانی علیه شاه در کاغذ پارس
ماجرای دبیر ریاضی در شوش که ضد شاه بود
توضیحاتی درباره حضور دکتر میرشکاک در یک جلسه
وجود 20 دور برگردان خطرساز در جاده شوش - اهواز
بیکاری در شوش؛ چالشی بزرگ و فاجعه انگیز
تقدیر ویژه استاندار خوزستان از فرماندار شوش
آغار بازرسی سرزده از ادارات شهرستان شوش
کد خبر: 5979
ارسال شده در مورخه : چهارشنبه، 9 مهر ماه، 1393 -
03:30
![]()
![]() ایران اُنا - عزیزاله احمدی: با مساله حجاب سه گونه مواجه می توان داشت. نخست این که ما حجاب را امری "عقلایی" بدانیم. دوم این که حجاب را به مثابه ی امری "ایمانی" مطرح کنیم و سوم حجاب را به عنوان یک "قانون اجتماعی" در نظر بگیریم. قطعاً در موارد اول و دوم، چنانچه کسی بخواهد در مقام تبیین یا ابلاغ حجاب برآید، نمی تواند رای به اجباری بودن آن را صادر نماید درحالی که اگر به حجاب از منظر قانون مصوب، دریک جامعه بنگیریم می توان برای آن مانند سایر قوانین اجتماعی دیگر، قائل به اجباربود. (هر چند جای این سوال هم هنوز باقی است که درصورت "اجبار قانونی"، آیا آن باید تنها مختص به زنان باشد یا این که نه، مردان را نیز باید در بربگیرد؟) در دسترس نبودن سند یا ادله هایی معتبر و صریح که نشان دهد در زمان پیامبر(ص) یا حکومت امام علی(ع) (و حتی احادیث ائمه ی معصومین (س) )حجاب "اجباری" وجود داشته است، باعث شده تا بسیاری تنها با ابزار منطقی و فلسفی مانند "قیاس" یا "استدلال" درصدد توجیه و تبیین "اجباری" بودن آن در دین برآیندکه همین امر محل اختلاف باورمندان به "حجاب اجباری" و "حجاب اختیاری" در دین شده است. در این بحث برآنیم، درحد وسع، حجاب را درتراز و بگذاریم و تا جایی که بتوان کلام را از بی منطقی و سوگیری های غیر منصفانه مصون بداریم، به فلسفه اصلی و اولیه آن پی ببریم. این نوشته ادعای بی خطایی در فهم و برداشت نویسنده را ندارد بنابراین "دروازه ی نقد" را تا پایان بحث به روی هر منتقدی باز خواهد گذاشت.
کاربرانی که به این خبر امتیاز داده اند.(قرمز رأی منفی و آبی رأی مثبت):
مرتبط باموضوع : وزیر محترم! مدیریت جهادی در فرهنگ را دریابید [ شنبه، 30 فروردين ماه، 1393 ] 1212 مشاهده
شوش؛ بزرگ ترین شهر صنعتی پیش از تاریخ ایران [ پنجشنبه، 20 خرداد ماه، 1395 ] 1029 مشاهده
اخرین فیلم سید میثم حسینی اکران می شود [ دوشنبه، 18 خرداد ماه، 1394 ] 4633 مشاهده
سپاه در نمایشگاه مطبوعات در انتظار مخاطبین [ شنبه، 16 آبان ماه، 1394 ] 1228 مشاهده
برگزاری مراسم ونشستهابرای غزه کافی نیست [ پنجشنبه، 2 مرداد ماه، 1393 ] 1186 مشاهده
|
امتیاز دهی به مطلب
|