امروز:  سه شنبه، 29 خرداد ماه، 1403
Preview Javascript DHTML Drop Down Menu Powered by dhtml-menu-builder.com
اخبار برگزیده شوش

مشکل نقدینگی پگاه برای خرید تجهیزات جدید

راه اندازی وزنه برداری شهرستان شوش

رسمی غلط و مرگبـار

 

چغندرقند کشاورزان شوشی مشتری ندارد

نماینده شوش: هدف اصلی تروریست‌ها صحن مجلس بود

اسامی هیئت مدیره جدید منطقه ویژه اقتصای شوش

هشدار مسئول حراست شبکه بهداشت شوش

جزئیات جدید از قتل هولناک پدر و پسر در شوش

 

بازدید میرشکاک از پروژه های بیمارستان شوش

تکمیل ساخت دو پروژه مهم بیمارستان شوش

جزئیات کشف محموله برنج قاچاق در شهر الوان

چاپ کتاب آموزش و پرورش شوش در گذر تاریخ

نگاهی به جاذبه‌های گردشگری شهرستان شوش

مرگ دلخراش یک کشاورز در شوش

اداره آموزش‌ و پرورش شوش در احتضار

دستگیری رمال و فالگیر کلاهبردار در شوش

ویژه نامه سالروز شهادت فرمانده شهید صفر احمدی

انتصاب سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت شوش

شهرستان شوش در مسیر توسعه ی سیاسی

شوش و تغییرات مدیریتی

نگاهی به عملکرد فرماندار شهرستان شوش - 2

معارفه سرپرست جدید اداره آموزش و پرورش شوش

دستگیری عوامل ناامنی در منطقه ابراهیم آباد

تغییر در راس آموزش و پرورش شهرستان شوش

نگاهی به عملکرد فرماندار شهرستان شوش - 1

اعلام اسامی پرستاران نمونه شهرستان شوش

ترکیب آینده شورای شهر شوش

وضعیت تعاونی ها در شهرستان شوش

گفت و گو با عبدالحسین چعب رزمنده دوران جنگ

دکتر میرشکاک: برای جوانان شوش افسوس می خورم

 
 
 
 
 
 

اشراف کامل دستگاه قضایی به فضای مجازی شوش

ایجاد 226 فرصت شغلی در شهرستان شوش

شهرداری شوش و حلقه مفقوده آن

نگاهی به عملکرد شورا و شهرداری شوش

اعتراضات پنهانی علیه شاه در کاغذ پارس

ماجرای دبیر ریاضی در شوش که ضد شاه بود

شوش، رضایت و نارضایتی - ورزش

توضیحاتی درباره حضور دکتر میرشکاک در یک جلسه

وجود 20 دور برگردان خطرساز در جاده شوش - اهواز

بیکاری در شوش؛ چالشی بزرگ و فاجعه انگیز

تشکیل یک ائتلاف بزرگ انتخاباتی در شوش

هشدار مدیر کل میراث فرهنگی در خصوص شوش

 
 

تقدیر ویژه استاندار خوزستان از فرماندار شوش

آغار بازرسی سرزده از ادارات شهرستان شوش

بلاتکلیفی کارکنان بازنشسته نیشکر هفت تپه

عدم پرداخت مطالبات ذرت کاران شهرستان شوش

  کد خبر: 5991      ارسال شده در مورخه : چهارشنبه، 9 مهر ماه، 1393 - 03:30   ._PRINT.  



تهران - ایران اُنا: اعتیاد به مواد مخدر به اندازه ای ریشه می دواند که رفع ان را با مشکلات بزرگی روبرو می سازد.در بعضی از کشورهای جهان خصوصا امریکای لاتین، از بین بردن فیزیکی معتادین برای جلوگیری از الودگی اجرا می نمایند.



اعتیاد، دست آورد دنیای متمدن امروز

به گزارش ایران اُنا، اعتیاد به مواد مخدر دست اورد دنیای متمدن امروزی است.گرچه از نظر تاریخی دارای قدمت فراوانی است اما تغییر شکل اعتیاد و مواد مر بوط به ان در سال های اخیر شدت بیشتری یافته است.از نظر تعریف وابستگی فرد به انواع مواد مشتقی تریاک را گویند که قطع ان برای فرد برابر با ناتوانی است.

بنابراین تعریف هر فرد ذوابسته ای که بدون استفاده از مواد مخدر قادر به داشتن روند طبیعی نیست را شامل می شود.در تقسیم بندی معتادین باید ان ها را به دودسته ی معتادین به مواد سنتی و معتادین به مواد صنعتی دسته بندی کرد.اساس و بنیان مواد را تریاک تشکیل می دهد اما به مرور زمان و با انجام تغییرات شکلی به انواع دیگری که بسیار خطرناک هم هستند، توسعه یافته اند.

موادی مانند هروئین، حشیش و یا شیشه و در نهایت انواع قرص های روان گردان از خطرناک ترین ان ها محسوب می شوند.بیشترین افراد معتاد را جوانان و گاه نوجوانان تشکیل می دهند.سنتی ترین افراد تنها به تریاک معتاد هستند که نسبت به سایر مواد دارای خطر کمتری است.

اساس ادامه ی اعتیاد دارای پیچیدگی فراوانی است و از این راه درامد زایی یکی از شکل های مربوط به تایید ان نزد افراد سود جو ست.افزایش افراد در سال های اخیر خصوصا کشورهای در حال رشد ممکن است با اغراض خاصی همراه باشد.

علل:شروع اعتیاد معمولا بدون دلیل و صرفا جنبه ی کنجکاوانه برای نسل جوان می باشد.صحبت با دوستان در باره ی ان و اثرات متفاوتی که می تواند بر روی فرد داشته باشد را با انجام ازمایش های شخصی تبدیل به استمرار می نماید و در نهایت وابستگی ایجاد می نماید.دلایا متعدد دیگری نیز می توان برای ان در نظر گرفت.

دلایلی مانند جنبه ی تفریح و شادی که معمولا افراد جوان به دلیل بیکاری و گذراندن اوقات فراغت دچار ان می شوند و به دلیل نداشتن برنامه ی سالم برای شادی و سرور در ان گرفتار می شوند.شب نشینی های طولانی برای صرف وقت و در واقع ندانم کاری برای استفاده ی درست از وقت یکی دیگر از این دلایل است.

دلایلی مانند گریز از غم و اندوه نیز قابل ذکر می باشد.افراد جوان و نوجوانی که در تلاطم مشکلات ساختگی خود را اسیر می یابند و از طریق خانواده نیز کمکی دریافت نمی نمایند، به مواد مخدر پناه می برند تا به تصور خود ان را تبدیل به شادی نمایند.

دلیل دیگری که می توان برای اعتیاد ذکر کرد، دسته های سود جویی هستند که ادامه ی زندگی خود را در  به دام انداختن افراد می بینند.ان ها معمولا شکارهای خود را از میان افراد بی سروسامان یا افرادی که در تصمیم گیری ها دراری ثبات نیستند، انتخاب می کنند و در وحله ی اول هیچ گونه وجهی از بابت دادن مواد طلب نمی کنند و تا رسیدن به مقصود خود ادامه می دهند.

رفع:مطمئنا برای رفع اعتیاد باید به دنبال دلایل گشت و با همان توازن تصمیم گیری نمود.اعتیاد به مواد مخدر به اندازه ای ریشه می دواند که رفع ان را با مشکلات بزرگی روبرو می سازد.در بعضی از کشورهای جهان خصوصا امریکای لاتین، از بین بردن فیزیکی معتادین برای جلوگیری از الودگی اجرا می نمایند.در این رابطه روش دیگر جدا سازی ان ها و انتقال به جزایر دور افتاده است.

روش دیگری که امروزه طرفداران فراوانی دارد کمپ های ترک اعتیاد است.در این روش افراد را به اردوگاه های خاص هدایت نموده و در چندین مرحله نسبت به درمان ان ها اقدام می نمایند.بدیهی است که این روش تنها زمانی جوابگوست که همراه با خواست افراد باشد.

روش دیگر رفع، کنترل کشت مواد در جهان در مناطق خاص است.بر این اساس به دلیل نیاز به تریاک برای امور پزشکی ، تنها محدوده های معینی را برای رفع این نیاز به این امر اختصاص می دهند.جلوگیری از کشت توسط دیگران و برخورد شدید با متخلفین نیز پیشنهادی مطلوب در این رابطه است.

پیشگیری: شکی نیست که برای معتاد نشدن نسل ها راه حل های فراوانی جهت پیشگیری وجود دارند.ابتدا باید این را مطرح کرد که مسئول مستقیم بسیاری از اعتیاد ها دولت ها هستند.بیکاری یکی از این دلایل ذکر می گردد.برای پیشگیری از این درد باید چندین کار را انجام داد.

اول به دولت ها این پیام را داد که بیکاری و داشتن اقات فراغت زیاد می تواند منجر به اعتیاد گردد.پس جوانان را به هر شکل ممکن مشغول به کار نمایید و زمان نگه داری ان ها را در محیط کار افزایش دهید تا فرصتی برای ورود به شب نشینی ها نداشته باشند و خستگی باعث ارمیدن ان ها در خانه گردد.

دوم، افزایش زمینه های تفریح سالم مانند خانه های جوانان و مشغول شدن در فضاهای کنترل شده است.در این میان ورود جوانان به صحنه های ورزشی یکی از موثرترین روش هاست.ورودی که برای جوان همراه با کم ترین خرج و شاید بتوان ان را بدون گرفتن وجه دانست.

سوم، سرمایه گذاری در امور خانواده است.در این میان باید در باره ی قوانین ازدواج تجدید نظر کرد.پدران و مادران اینده باید کسانی باشند که روش های تربیتی انسانی را بدانند.اموزش و اگاهی ان ها عامل مهمی در این رابطه است.تشکیل خانواده و تربیت درونی ان مانند واکسن عمل می نماید.

چهارم، فعالیت های فرهنگی برای بازگشت انسان به ماهیت واقعی خود و باور پاکی و ادمیتش نیز مهم تلقی می گردد.بدون شک انسان بودن با انسان شدن متفاوت می باشد.باید دست متخصصین تربیت انسان را گرفت و به عنوان نیروهای قوی وارد صحنه نمود.

اعتیاد به مواد مخدر یکی از درد ناک ترین مشکلات جهان امروز خصوصا در کشورهای در حال رشد از جمله ایران می باشد.دست روی دست گذاشتن و تماشا کردن روش کار نیست.باید روش های متفاوتی را در درمان و پیشگیری ازمایش نمود.

به قلم جعفر دیناروند/ رئیس مرکز بررسی های اجتماعی ایران اُنا



 امانت داري و اخلاق مداري

استفاده از اين خبر فقط با ذکر منبع   مجاز است.


  
  ._PRINT.   Share
کاربرانی که به این خبر امتیاز داده اند.(قرمز رأی منفی و آبی رأی مثبت):

مرتبط باموضوع :

 نگاهی به 8 سال دفاع مقدس، از آغاز تا پایان1  [ سه شنبه، 21 مهر ماه، 1394 ] 1733 مشاهده
 حجاب در ترازو - بخش هشتم  [ شنبه، 9 اسفند ماه، 1393 ] 2172 مشاهده
 حجاب در ترازو - بخش دهم  [ پنجشنبه، 24 ارديبهشت ماه، 1394 ] 1785 مشاهده
 تکدی گری؛ استفاده از احساسات مردم  [ پنجشنبه، 24 مهر ماه، 1393 ] 2815 مشاهده
 جامعه انسانی - 25 - پیشرفت انسانی  [ يكشنبه، 28 آذر ماه، 1395 ] 837 مشاهده
امتیاز دهی به مطلب
انتخاب ها

 فایل پی دی اف فایل پی دی اف

 گرفتن پرينت از اين مطلب گرفتن پرينت از اين مطلب

 ارسال به دوستان ارسال به دوستان

 گزارش این پست به مدیر سایت گزارش این پست به مدیر سایت

اشتراک گذاري مطلب