تهران - ایران اُنا: گاه افراد با دیدن نابهنجاری هایی مانند عدم توجه به قانون، چاقوکشی، آزار و یا خودکشی، درد دل ها را زمینه ی معرفی می دانند. |
مشکل نقدینگی پگاه برای خرید تجهیزات جدید
راه اندازی وزنه برداری شهرستان شوش
چغندرقند کشاورزان شوشی مشتری ندارد
نماینده شوش: هدف اصلی تروریستها صحن مجلس بود
اسامی هیئت مدیره جدید منطقه ویژه اقتصای شوش
هشدار مسئول حراست شبکه بهداشت شوش
جزئیات جدید از قتل هولناک پدر و پسر در شوش
بازدید میرشکاک از پروژه های بیمارستان شوش
تکمیل ساخت دو پروژه مهم بیمارستان شوش
جزئیات کشف محموله برنج قاچاق در شهر الوان
چاپ کتاب آموزش و پرورش شوش در گذر تاریخ
نگاهی به جاذبههای گردشگری شهرستان شوش
اداره آموزش و پرورش شوش در احتضار
دستگیری رمال و فالگیر کلاهبردار در شوش
ویژه نامه سالروز شهادت فرمانده شهید صفر احمدی
انتصاب سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت شوش
شهرستان شوش در مسیر توسعه ی سیاسی
نگاهی به عملکرد فرماندار شهرستان شوش - 2
معارفه سرپرست جدید اداره آموزش و پرورش شوش
دستگیری عوامل ناامنی در منطقه ابراهیم آباد
تغییر در راس آموزش و پرورش شهرستان شوش
نگاهی به عملکرد فرماندار شهرستان شوش - 1
اعلام اسامی پرستاران نمونه شهرستان شوش
وضعیت تعاونی ها در شهرستان شوش
گفت و گو با عبدالحسین چعب رزمنده دوران جنگ
دکتر میرشکاک: برای جوانان شوش افسوس می خورم
اشراف کامل دستگاه قضایی به فضای مجازی شوش
ایجاد 226 فرصت شغلی در شهرستان شوش
نگاهی به عملکرد شورا و شهرداری شوش
اعتراضات پنهانی علیه شاه در کاغذ پارس
ماجرای دبیر ریاضی در شوش که ضد شاه بود
توضیحاتی درباره حضور دکتر میرشکاک در یک جلسه
وجود 20 دور برگردان خطرساز در جاده شوش - اهواز
بیکاری در شوش؛ چالشی بزرگ و فاجعه انگیز
تقدیر ویژه استاندار خوزستان از فرماندار شوش
آغار بازرسی سرزده از ادارات شهرستان شوش
کد خبر: 6109
ارسال شده در مورخه : شنبه، 19 مهر ماه، 1393 -
03:30
![]()
![]() استاد جعفر دیناروند - رئیس مرکز بررسی های اجتماعی ایران اُنا: هر دردی را نشانه ای است.درد بی نشانه نوعی از خطرناک ترین وضعیت در میان جامعه است.نبود نماد یا علامت به معنای عدم احساس خطر است و همین وضعیت باعث می گردد تا مردم به فکر درمان نباشند.درد دل های تربیتی دارای نماد و علائم هستند.وجود درد دل اثبات وضعیت نابهنجار است.درست است که مشاهده ی نمادها مستقیم ترین راه برای ایجاد درد دل است اما امیدواری به نمادهای معین همیشه کارساز نیست. در بسیاری از موارد رفتارهایی مانند وحشیگری، غارت، چپاول و دزدی ،نمادهای وضعیت منجر به درد دل هاست.گاه افراد با دیدن نابهنجاری هایی مانند عدم توجه به قانون، چاقوکشی، آزار و یا خودکشی، درد دل ها را زمینه ی معرفی می دانند.البته که رفتارهای مشاهده شده بهترین معیار برای احساس فردی در برخورد با مسائل می باشند. در درد دل های تربیتی وضعیت تنها با رفتار معین نمی شود بلکه نمادهایی که جنبه ی آدمی می یابند مهم تلقی می گردند.به طور مثال در تربیت عوامل آن یعنی خانواده و مدرسه نمادهای موفق یا ناموفق تلقی می گردند و درد دل های تربیتی را بدان سمت راهنمایی می نمایند. برای در درد دل های تربیتی گذر از رفتار و ابلاغ تنبیهات و یا تشویقات اصل و اساس نیستند.برای درد دل های تربیتی نمادهای سازنده و یا مخرب، بنیادین محسوب می گردند زیرا اساس و بنیان مورد حمله است و سازندگی نیز باید از بیخ و بن باشد.اصلاح رفتار بدون عوامل ایجاد کننده بی معناست. نمادهایی که برای تربیت دانان مهم می باشند همان هایی هستند که وظیفه رشد و تربیت آدمیزاده را بر عهده دارند و اگر موفق به این وظیفه نشوند و یا از آن ناآگاه باشند، وضعیت سقوط انسانی را مهیا می کنند و جهان را بدانجا رهنمود می کنند که اثری از انسانیت و آدمیت یافت نمی شود.وضعیت امروز بشر همین است که مشاهده می شود و حیوانیت آدمی رشد و نمو یافته و اساس آدمیت به فراموشی سپرده شده است. نمادهای رشد و نمو انسانی مانند خانواده را باید در درد دل های تربیتی در درجه ی اول یافت.جایی که وظیفه ی اصلی و ابتدایی تربیت را بر عهده دارد و می بایست بکوشد تا شخصیت اولیه ی کودکان را شکل گیری نموده و بناهای مستحکم آینده را پی ریزی نماید. خانواده نماد تربیت است و بی علاقگی و یا عدم درک صحیح از روند تربیت و در نهایت عدم امکان رشد و تعالی اولیه ی فرزندان و سایر افراد مرتبط باعث ایجاد درد های درون جامعه می گردد.درد هایی مانند اعتیاد به مواد مخدر و انحرافات مختلف در دوران نوجوانی و جوانی حاصل آن ها خواهد بود. اشخاص خاص نیز نمادهای درد دل های تربیتی هستند.به طور مثال پدر به عنوان شخص مسئول در تربیت فرزند، نمادی از این وضعیت است.مادر در کنار او و نیز سایر فرزندان با اتحاد و یا عدم آن نشانه هایی از توفیق یا عدم توفیق تربیتی هستند. در کل جامعه ، معلمان مهم ترین اشخاص در این رابطه هستند.کسانی که نماد آموزش و پرورش بوده و وظیفه ی اصلی آن ها شناخت استعدادهای شاگردان و شکوفا نمودن ابعاد انسانی آن می باشند.این نماد که در فعالیت های دولتی حقوق بگیر محسوب می شوند می بایست به اصل کار خود آگاه بوده و زمینه را برای رسیدن به ابعاد رشد انسانی مهیا نمایند. مدیران تربیتی مانند مدارس،دولت،رادیو،جراید،شهرداران، بخشداران، فرماندارن، پلیس، قضات، کشاورزان، بازرگانان و آحاد ملت ،نمادهای تربیتی برای ایجاد درد دل های تربیتی محسوب می گردند.تربیت به دلیل وسعت و تاثیرات شگرفش شامل تمامی آدم های روی کره ی زمین می شود.هیچ کس در روند تربیت بدون مسئولیت نیست.خواه نا خواه در درجه ی اول عضوی از خانواده و در درجه ی دوم شاگردی در صحنه های علم آموزی است.هر رفتاری از چنین اشخاصی بروز دهد نشانه ی رشد تربیتی یا عدم آن است. نمادهای درد دل ها تنها به دغدغه ی خاطر نمی پردازند بلکه در پی آن هستند تا بگویند که نوع انسان عامل تربیت و یا عدم آن است.گیاهان و حیوانات نقشی در توفیق و یا عدم آن ندارند.درد دل های تربیتی بر همین اساس از آدمیزاده شکل می گیرند و به آدمیزاده نیز ختم می شوند.نمادهای درد دل های تربیتی را می توان از نظر میزان تاثیر اولویت بندی نمود اما این بدان معنا نیست که کسی بتواند از زیر بار مسئولیت شانه خالی کند.
درد دل های تربیتی
کاربرانی که به این خبر امتیاز داده اند.(قرمز رأی منفی و آبی رأی مثبت):
مرتبط باموضوع : انقلاب اسلامی ایران -8- ابزار شناسی انقلاب [ سه شنبه، 13 بهمن ماه، 1394 ] 1572 مشاهده
تربیت در عاشورا:زمینه های تربیتی عاشورا [ دوشنبه، 11 اسفند ماه، 1393 ] 1620 مشاهده
نظریه پردازی - قسمت هفدهم - علائق [ جمعه، 11 ارديبهشت ماه، 1394 ] 1877 مشاهده
تربیت و نماد شناسی در عاشورا [ پنجشنبه، 6 آذر ماه، 1393 ] 1939 مشاهده
انقلاب اسلامی ایران -21- پیشرفت شناسی انقلاب [ جمعه، 7 اسفند ماه، 1394 ] 997 مشاهده
|
امتیاز دهی به مطلب
|