امروز:  شنبه، 7 مهر ماه، 1403
Preview Javascript DHTML Drop Down Menu Powered by dhtml-menu-builder.com
اخبار برگزیده شوش

مشکل نقدینگی پگاه برای خرید تجهیزات جدید

راه اندازی وزنه برداری شهرستان شوش

رسمی غلط و مرگبـار

 

چغندرقند کشاورزان شوشی مشتری ندارد

نماینده شوش: هدف اصلی تروریست‌ها صحن مجلس بود

اسامی هیئت مدیره جدید منطقه ویژه اقتصای شوش

هشدار مسئول حراست شبکه بهداشت شوش

جزئیات جدید از قتل هولناک پدر و پسر در شوش

 

بازدید میرشکاک از پروژه های بیمارستان شوش

تکمیل ساخت دو پروژه مهم بیمارستان شوش

جزئیات کشف محموله برنج قاچاق در شهر الوان

چاپ کتاب آموزش و پرورش شوش در گذر تاریخ

نگاهی به جاذبه‌های گردشگری شهرستان شوش

مرگ دلخراش یک کشاورز در شوش

اداره آموزش‌ و پرورش شوش در احتضار

دستگیری رمال و فالگیر کلاهبردار در شوش

ویژه نامه سالروز شهادت فرمانده شهید صفر احمدی

انتصاب سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت شوش

شهرستان شوش در مسیر توسعه ی سیاسی

شوش و تغییرات مدیریتی

نگاهی به عملکرد فرماندار شهرستان شوش - 2

معارفه سرپرست جدید اداره آموزش و پرورش شوش

دستگیری عوامل ناامنی در منطقه ابراهیم آباد

تغییر در راس آموزش و پرورش شهرستان شوش

نگاهی به عملکرد فرماندار شهرستان شوش - 1

اعلام اسامی پرستاران نمونه شهرستان شوش

ترکیب آینده شورای شهر شوش

وضعیت تعاونی ها در شهرستان شوش

گفت و گو با عبدالحسین چعب رزمنده دوران جنگ

دکتر میرشکاک: برای جوانان شوش افسوس می خورم

 
 
 
 
 
 

اشراف کامل دستگاه قضایی به فضای مجازی شوش

ایجاد 226 فرصت شغلی در شهرستان شوش

شهرداری شوش و حلقه مفقوده آن

نگاهی به عملکرد شورا و شهرداری شوش

اعتراضات پنهانی علیه شاه در کاغذ پارس

ماجرای دبیر ریاضی در شوش که ضد شاه بود

شوش، رضایت و نارضایتی - ورزش

توضیحاتی درباره حضور دکتر میرشکاک در یک جلسه

وجود 20 دور برگردان خطرساز در جاده شوش - اهواز

بیکاری در شوش؛ چالشی بزرگ و فاجعه انگیز

تشکیل یک ائتلاف بزرگ انتخاباتی در شوش

هشدار مدیر کل میراث فرهنگی در خصوص شوش

 
 

تقدیر ویژه استاندار خوزستان از فرماندار شوش

آغار بازرسی سرزده از ادارات شهرستان شوش

بلاتکلیفی کارکنان بازنشسته نیشکر هفت تپه

عدم پرداخت مطالبات ذرت کاران شهرستان شوش

  کد خبر: 6166      ارسال شده در مورخه : جمعه، 25 مهر ماه، 1393 - 03:30   ._PRINT.  



بهارستان – ایران انا: برای اولین بار در استان تهران اولین نشست هم ‌اندیشی تشکیل اتاق فکر، با هدف بحث و تبادل نظر پیرامون مسایل و مشکلات کلی شهر و شهرستان در شورای اسلامی نسیم شهر کلید خورد.



تشكيل اتاق فكر در شورای نسیم شهر

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ایران آنلاین (ایران اُنا)، به همت شورای اسلامی نسیم شهر و با حضور خیرنگاران رسانه های گروهی و پایگاهای خبری منطقه نشست تخصصی به منظور راه اندازی اتاق فکر در این شهرستان در محل شورای اسلامی نسیم شهر کلید خورد.

طراح این اتاق فکر و اندیشه که آقای حسین خانمحمدی از اعضای شورای شهر بود،راه اندازی چنین مرکزی را برای این شهرستان بویؤه بخش بوستان را از الزمات اساسی تلقی کرد .

گشایش اتاق فکر که از مهمترین اهداف و شعار های انتخاباتی اقای حسین خانمحمدی بود امروز در حالی محقق شد که از همان ابتدا مورد استقبال دهها تن از اهالی فرهنگ و هنر بویژه خبرنگاران شهرستان قرار گرفت.

خانمحمدی در این نشست که ریاست آن را برعهده داشت در حضور اعضای شورا و شهردار و خبرنگاران و اهالی فرهنگ و هنر گفت : به رغم اینکه تشکیل اتافق فکر در جمهوری اسلامی ایران ایده و نظریه جدیدی است می توان در آینده از آن بعنوان دستاوردی مهم در تحولات سیاسی، اقتصادی، دفاعی و امنیتی کشور نام برد.

عضو شورای نسیم شهر با اشاره به تشکیل اتاق فکر اظهار داشت: اتاق فکر ساختاری است برای تفکر جمعی و فردی افراد در سازمان ‌ها و جامعه که این ساختار متولی هدایت، مدیریت و رشد افکار خواهد بود و می‌ تواند ثروت نامرئی ذهن افراد، سازمان ‌ها و جوامع را به دارایی بزرگی تبدیل کند.

وی در ادامه بیان داشت: در اتاق فکر روش‌ هاي گوناگوني براي توسعه خلاقيت وجود دارد که معروف ‌ترين آن «طوفان مغزي» است و با توجه به اهميتي که موضوع خلاقيت دارد، اتاق فکر در طراحي ساختار سازماني لحاظ مي ‌شود.

خانمحمدی درادامه همچنین با اشاره به ظرفیت های موجود شهرستان بهارستان بیان داشت: امید است تشکیل اتاق فکر گامی موثر در جهت حل مسائل و توسعه خلاقیت درشهرستان بهارستان بویژه بخش بوستان که از توانمندی های بالقوه ای برخوردار است قرار گیرد .

حسین خان محمدی با بیان این که اتاق فکر به روش های مختلف کمی و کیفی تولید فکر می کند بیان داشت، نقش اتاق فکر برای گشودن گره های فکری که در فرایند عمل رخ میدهد ایجاد شده است و با بازسازی و اصلاح فکر ها و ایجاد بانک اطلاعات و دریافت داده ها با استفاده از روش های ابتکاری و جدید سعی در برطرف کردن مشکلات دارد.

وی افزود، اتاق فکر یکی از ابزار های ارتباطی جهت مشارکت نخبگان، صاحب نظران و متخصصان و در کل احترام به صاحبان فکر در مدیریت شهری است که موجب توسعه همه جانبه می شود و باعث می شود تا برنامه محوری و شهروند محوری محقق شود، در همین راستا نیز از علاقه مندان جهت عضویت در این اتاق فکر به صورت افتخاری دعوت به عمل می آید .

خان محمدی همچنین در خصوص تفاوت اتاق فکر و سایر جلسات سخن گفت و اظهار کرد، در جلسات متاسفانه نتیجه محافظه کارانه است و در نهایت به نو آوری منجر نمی شود و معمولا افراد شرکت کننده با اطلاعات محدودی همراه هستند اما در اتاق فکر بدین گونه نخواهد بود.

رئیس اتاق فکر شورای اسلامی نسیم شهر افزود، علت استیضاح زود هنگام برخی از شهرداران برای این است که در انتخاب عواملی چون عجله، احساس، رو کم کنی و...وجود دارد و متاسفانه تفکر عمیقی در انتخاب دخالت ندارد.

نایب رئیس شورای اسلامی نسیم شهر به ایراد سخن رانی پرداخت و بیان داشت، صدای پای اندیشه نو از صدای پای قوی ترین ارتش های جهان رساتر و گویاتر است قدرت مولایی اظهار داشت: تا وقتی اصحاب رسانه وجود نداشته باشد ما نمی توانیم ایده های خود را به مردم منتقل کنیم و در این اتاق فکر اولین کسانی که میتوانند به ما کمک کند شما خبرنگاران می باشید.

وی ادامه داد، در شهر مشکلات بسیاری وجود دارد و ما باید هم از کسانی کمک بگیریم که در حل مشکلات اندیشه نو داشته باشند و هم از منتقدین طلب یاری کنیم البته باید بگویم که متاسفانه بعضی از افراد سعی بر تخریب دارند و فرق انتقاد و تخریب را نمیدانند.

وی همچنین تاکید کرد : انتقاد خود می تواند زمینه رشد و ترقی را به همراه داشته باشد ولی در تخریب فقط مشکل بیان می شود آن هم نه به صورت عادی بلکه یک مشکل کوچک را چنان وارونه جلوه می دهند که گویا قابل حل نمی باشد.

شهردار نسیم شهر نیز در این نشست با اشاره به جایگاه خبرنگاران در سطح جامعه نیز گفت : در جامعه ما خبرنگاران از جایگاه ویژه ای برخوردار هستند اما متاسفانه در شهر ما به نحوه دیگری این موضوع نمایان شده است.

سیامک امینی اظهار داشت : ما باید ارتباط خود را با اصحاب رسانه بیش از گذشته داشته باشم تا بتوانیم خروجی خوبی از جلسه ها بگیریم.

مدیریت امور شهری نسیم شهر ادامه داد : دربرخی فعالیت ها به دلیل عدم تجربه و نیرو های کارآمد خروجی های خوبی گرفته نمی شود و ما باید برای رفع این مشکل از نیرو های متخصص استفاده کنیم زیرا افراد متخصص در راس وجود دارند و می توانند بسیار مثمر واقع بشوند و تشکیل اتاق فکر فرصت خوبی است تا ما بتوانیم با برنامه ریزی منسجم داشته باشیم. 

به گفته امینی به منظور برون رفت از برخی مشکلات حاشیه ای راهی جز ارائه تغذیه فکری ازسوی نخبگان و اعضای اتاق فکر نداریم .

رئیس شورای اسلامی نسیم شهر با بیان این که امروزه ما باید در نوع مدیریت ها فرزند زمان خویش باشیم گفت : در اوایل انقلاب اسلامی نوع مدیریت ها سنتی و تجربی بود اما در حال حاظر چون انقلاب اسلامی گسترش پیدا کرده است نوع مدیریت نیز باید تغییر کند و از سنتی به علمی ارتقا پیدا کند و اتاق فکر مثلی برای این ارتقا می تواند باشد.

ابراهیم ابراهیمی با بیان اینکه در در اتاق فکر باید ایده پردازی بشود اظهار داشت : حمایت رسانه ای در اتاق فکر می تواند بسیار اثر گذار باشد چرا که این قشر فعال می توانند خروجی جلسه را به مردم فهیم منتقل کنیم.

سخنگوی شورای اسلامی نسیم شهر نیز از انقلاب انفورماتیک داده ها در عصر حاضر خبر داد و گفت : ما امروزه انقلاب داده ها را به وضوح مشاهده می کنیم و در آینده نه چندان دور شاهد این موضوع خواهیم بود که آنقدر اطلاعات گسترش می یابد که خود بشر نیز از مدیریت داده ها عاجز خواهد ماند.

رزاق کرمی ادامه داد، در دنیای حاضر رابطه مستقیمی بین مشکلات شهری و اندیشه های جدید صنعتی وجود دارد و این بدین معنا است که هر چه فکر ها گسترش پیدا کند مشکلات نیز به طبع آن افزایش می یابد .

سخنگوی شورای اسلامی شهر بیان داشت : شورای اسلامی نسیم شهر نیز با در نظر گرفتن چنین رخدادهایی تصمیم گرفت اتاق فکری تشکیل بدهد که در آن بارش فکری اتفاق بیفتد زیرا بزرگ ترین سرمایه هر انسان اندیشه آن می باشد.

عضو دیگری از شورای اسلامی نسیم شهر با اشاره به سند چشم انداز بیس ساله کشور نیز گفت : با ابلاغ سند چشم انداز بیست ساله کشور و لزوم توسعه پایدار و دانایی محور، باید دولت بیش از گذشته بر توسعه و استفاده از توانمندی های فکری و پژوهشی متمرکز شود.

ولی درستکار با تاکید بر اینکه شرایط از پیش ملزم به تعامل و استفاده از توانمندی های موجود در اتاق های فکر می سازد نیز اظهار داشت: اتاق های فکر به عنوان ساز و کار عملی مطالعات و تحقیقات کاربردی و مشاوره ای باید با اتخاذ رویکردهای بومی و متناسب با نیازها و دغدغه های منطقه بتواند ، گام هایی مثبت و سازنده برای تولید علم و رشد پتانسیل های نهفته منطقه بر دارند.

وی همچنین اظهار امیدواری کرد : واقعیت ها مبین آن هستند که هر چند اتاق های فکر در کشورمان عمر چندانی ندارند، ولی به نسبت این سابقه و تجربه محدود، اثر گذاری ها و نقش آفرینی های قابل توجهی داشتند.

در ادامه این نشست تخصصی ضمن ارائه راهکارها علمی و تخصصی از سوی خبرنگاران ،خان محمدی رئیس اتاق فکر در این جلسه بهمن شریفی فقیه را بدلیل داشتن تجربیات اجرائی مختلف در ادارات و وزارتخانه ها و نیز تحصیلات مرتبط با موضوع به عنوان دبیر این اتاق معرفی و به وی مأموریت داد تا نسبت به تشکیل دبیرخانه ای تخصصی اقدام نماید. 

گزارش از خبرنگار ایران اُنا: ذبیح الله اصغری



 امانت داري و اخلاق مداري

استفاده از اين خبر فقط با ذکر منبع   مجاز است.


  
  ._PRINT.   Share
کاربرانی که به این خبر امتیاز داده اند.(قرمز رأی منفی و آبی رأی مثبت):

مرتبط باموضوع :

 بازداشت قاتل سریالی زنان در بوشهر  [ چهارشنبه، 30 بهمن ماه، 1392 ] 1244 مشاهده
 ورود 32 گردشگر خارجي به شوش  [ چهارشنبه، 22 مرداد ماه، 1393 ] 1501 مشاهده
 دیدار فرمانده و پرسنل سپاه گراش با فرماندار  [ يكشنبه، 3 خرداد ماه، 1394 ] 1089 مشاهده
 استعفای 4 عضو شورای شهر شوش جدی شد  [ سه شنبه، 17 شهريور ماه، 1394 ] 1224 مشاهده
 خط لوله انتقال گاز ماهشهر-شادگان ترکید  [ سه شنبه، 2 مهر ماه، 1392 ] 754 مشاهده
امتیاز دهی به مطلب
انتخاب ها

 فایل پی دی اف فایل پی دی اف

 گرفتن پرينت از اين مطلب گرفتن پرينت از اين مطلب

 ارسال به دوستان ارسال به دوستان

 گزارش این پست به مدیر سایت گزارش این پست به مدیر سایت

اشتراک گذاري مطلب