امروز:  سه شنبه، 29 خرداد ماه، 1403
Preview Javascript DHTML Drop Down Menu Powered by dhtml-menu-builder.com
اخبار برگزیده شوش

مشکل نقدینگی پگاه برای خرید تجهیزات جدید

راه اندازی وزنه برداری شهرستان شوش

رسمی غلط و مرگبـار

 

چغندرقند کشاورزان شوشی مشتری ندارد

نماینده شوش: هدف اصلی تروریست‌ها صحن مجلس بود

اسامی هیئت مدیره جدید منطقه ویژه اقتصای شوش

هشدار مسئول حراست شبکه بهداشت شوش

جزئیات جدید از قتل هولناک پدر و پسر در شوش

 

بازدید میرشکاک از پروژه های بیمارستان شوش

تکمیل ساخت دو پروژه مهم بیمارستان شوش

جزئیات کشف محموله برنج قاچاق در شهر الوان

چاپ کتاب آموزش و پرورش شوش در گذر تاریخ

نگاهی به جاذبه‌های گردشگری شهرستان شوش

مرگ دلخراش یک کشاورز در شوش

اداره آموزش‌ و پرورش شوش در احتضار

دستگیری رمال و فالگیر کلاهبردار در شوش

ویژه نامه سالروز شهادت فرمانده شهید صفر احمدی

انتصاب سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت شوش

شهرستان شوش در مسیر توسعه ی سیاسی

شوش و تغییرات مدیریتی

نگاهی به عملکرد فرماندار شهرستان شوش - 2

معارفه سرپرست جدید اداره آموزش و پرورش شوش

دستگیری عوامل ناامنی در منطقه ابراهیم آباد

تغییر در راس آموزش و پرورش شهرستان شوش

نگاهی به عملکرد فرماندار شهرستان شوش - 1

اعلام اسامی پرستاران نمونه شهرستان شوش

ترکیب آینده شورای شهر شوش

وضعیت تعاونی ها در شهرستان شوش

گفت و گو با عبدالحسین چعب رزمنده دوران جنگ

دکتر میرشکاک: برای جوانان شوش افسوس می خورم

 
 
 
 
 
 

اشراف کامل دستگاه قضایی به فضای مجازی شوش

ایجاد 226 فرصت شغلی در شهرستان شوش

شهرداری شوش و حلقه مفقوده آن

نگاهی به عملکرد شورا و شهرداری شوش

اعتراضات پنهانی علیه شاه در کاغذ پارس

ماجرای دبیر ریاضی در شوش که ضد شاه بود

شوش، رضایت و نارضایتی - ورزش

توضیحاتی درباره حضور دکتر میرشکاک در یک جلسه

وجود 20 دور برگردان خطرساز در جاده شوش - اهواز

بیکاری در شوش؛ چالشی بزرگ و فاجعه انگیز

تشکیل یک ائتلاف بزرگ انتخاباتی در شوش

هشدار مدیر کل میراث فرهنگی در خصوص شوش

 
 

تقدیر ویژه استاندار خوزستان از فرماندار شوش

آغار بازرسی سرزده از ادارات شهرستان شوش

بلاتکلیفی کارکنان بازنشسته نیشکر هفت تپه

عدم پرداخت مطالبات ذرت کاران شهرستان شوش

  کد خبر: 6489      ارسال شده در مورخه : يكشنبه، 16 آذر ماه، 1393 - 03:30   ._PRINT.  



اهواز - ایران اُنا: چند سالی است در این ایام کربلا شاهد بزرگترین تجمع شیعیان است که گویی چون مغناطیسی عاشقان را مجذوب خود می کند و شلمچه افتخار لقب دروازه عاشقان بین الحرمین را دارد.



کربلا میعادگاه شیعیان

اگر در گذشته گفته می شد مهدی موعود (عج) زمانی که بیاید جهانیان عاشقانه و دسته دسته به سویش دست بیعت دراز مي کنند شاید برای برخی مبهم بود ولی با مشاهدات امروز، راهپیمایی عظیم عاشقان کربلا معما را حل می کند چرا که فقط شلمچه دروازه ای از دروازه های ورودی به عراق مملو از جمعیت زائران دیار عشق و حماسه حسین (ع) شده است.

کربلایی که بزرگ می شود   

محسن یکی از زائرینی که قصد زیارت اربعین و عبور از مرز شلمچه را دارد می گوید: این بار سومی است که به زیارت اربعین مشرف می شوم، کربلا شهر کوچکی است و شاید برای برخی عجیب و مبهم باشد که چگونه میلیون ها زائر در این ایام در این شهر کوچک جا می شوند.

وی می افزاید: این سوالی است که تاکنون کسی جوابی برای آن پیدا نکرده است فقط می توان گفت که این ایام گویی کربلا از سوی خدا بزرگ می شود که توانسته این جمعیت انبوه را در خود جا دهد و باز هم جا برای زائرین دیگر نیز داشته باشد.

محسن تصريح مي كند: به رغم خطرات راه و تهدیدات تکفیری ها عزم ما برای زیارت اربعین بیشتر می شود و اگر هم در این راه جان بدهیم افتخار می کنیم.

معطل شدن مردم حتی اگر به روزها نیز کشیده شود باز تردیدی در عزمشان براي حرکت به سوی معشوقشان ایجاد نکرده است. رضا دیگر زائری که دو روز در مرز شلمچه در انتظار عبور است، به خبرنگار مهر می گوید: از استان فارس به مرز شلمچه آمده ام، دو روزی است که منتظر هستم اسمم را بخوانند و مهر خروجی به گذرنامه ام زده شود، اما ناراحت نیستم چرا که با چشمانم می بینم که مسئولان چگونه در حال خدمت به زائرین هستند و این معطل شدن را طبیعی می بینم زیرا که انبوه مردم مشتاق زیارت حاضر در شلمچه به اندازه ای زیاد است که عملیات خروج را با کندی مواجه کرده است. این دو روز ماندن من در شلمچه به قدری برایم زیبا و شیرین بود که خستگی را از تنم برداشت و با دیدن اشتیاق مخلصانه تکایای مردمی خدمت رسان به زوار به شیعه بودنم با تمام وجود افتخار می کنم.

عبور بدون گذرنامه ممكن نيست/ مراجعه روزانه ۵۰ هزار نفر به مرز

فرماندار شهرستان خرمشهر اظهار مي كند: روزانه بالغ بر ۵۰ هزار نفر از هم وطنان کشورمان برای رفتن به زیارت اربعین به مرز بین المللی شلمچه مراجعه می کنند.

ولی الله حیاتی می افزاید: به دلیل اینکه از سوی کشور عراق عملیات ورود زائران به کندی در حال انجام است توصیه می شود مردم به تدریج به مرز شلمچه وارد شوند.

وی با تکذیب خبر خروج بدون گذرنامه عنوان کرد: همه مردم می بایست برای خروج از مرز شلمچه گذرنامه معتبر همراه داشته باشند و خبرهایی که گفته شده است زائران با کارت ملی و شناسنامه می توانند خارج شوند، کذب است.

حیاتی آخرین آمار خارج شده از مرز شلمچه را ۱۷۵ هزار نفر عنوان می کند و می گوید: کشور عراق روزانه فقط ۱۵ هزار نفر زائر را پذیرش می کند و این درحالی است که ورودی ما روزانه بیش از ۵۰ هزار نفر است.

فرماندار خرمشهر از تکایای خدمت رسان مردمی به عنوان یکی از بزرگترین یاوران مسئولان در خدمت رسانی به زوار ياد می کند و می افزاید: ۳۱ تکیه خدمت رسان مردمی در یادمان شهدای شلمچه کمک شایان و وصف ناپذیری در خدمت به زائرین تا به امروز انجام داده اند و جایی بسی تقدیر و تشکر از این مهمان نوازی مردم خرمشهر و آبادان است.

باز شدن مجدد مرز شلمچه پس از ۶ ساعت وقفه

رئیس اداره تبلیغات اسلامی خرمشهر در خصوص بازگشایی  مجدد مرز  پس از  يك وقفه شش ساعته  توضيح مي دهد: در شب های گذشته ازدحام بیش از حد جمعیت در آن سوی مرز باعث ایجاد بی نظمی در مرز عراق و وارد شدن خساراتی در تجهیزات سیستم گذرنامه عراق شده بود که باعث شد مسئولان عراقی مرز را بر روی زائران ایرانی مسدود کنند.

حجت الاسلام عادل رویوران تصریح می کند: خوشبختانه با پيگيري هاي مسئولان شورای تامین، معاون سازمان حج و زیارت کشور و وساطت نماينده ولي فقيه در استان كه نیمه شب وارد خاک عراق شده  و با استاندار بصره برای حل این موضوع مذاکره کردند، سرانجام پس از ۶ ساعت دروازه عراق مجددا گشوده شد.

وي عنوان مي كند: به دلیل کندی بسیار زیاد در ورود زائران از سوی عراق کریدور مرز شلمچه پر شده است و توصیه می شود تا انجام انتقال زائران به داخل کشور عراق مردم تامل بیشتری به خرج دهند و به تدریج و در روزهای آینده به شلمچه مراجعه کنند.

اتوبان پل نو تا شلمچه مملو از جمعیت

عادل صخی پور تصویربردار شبکه ماهواره ای الاهواز که برای پوشش خبری مراسم اربعین به شلمچه آمده است، به خبرنگار مهر می گوید: لنز دوربین ما نمی تواند آنچه با چشمانمان می بینیم به مردم منعکس کند.

وی می افزاید: تاکنون این همه جمعیت را در شلمچه ندیده بودم، دو طرف اتوبان خرمشهر به شلمچه از پل نو تا یادمان شهدای شلمچه که ۱۳ کیلومتر است، پر از مردمی شده است که با پای پیاده در حال حرکت به مرز شلمچه هستند.

عادل می گوید: امسال مسئولان این منطقه قبل از شروع مراسم اربعین برای خبرنگاران کارت های مخصوصی صادر کرده اند که باعث شده مشکلات سال های گذشته را نداشته باشیم و به راحتی و با اطمینان خاطر در حال جابجایی در این منطقه و پوشش تصویری و خبری هستیم.

وی می گوید: برای نشان دادن انبوه جمعیت سعی می کنم از بالای مکان مرتفع تصویر برداری کنم و زمانی که انبوه جمعیت مشتاق را می بینم که با شور خاص و عجیبی در حال دویدن به سوی دروازه عراق هستند احساس غرور می کنم چرا که مردمان ما به رغم تهاجم های فرهنگی کشورهای مستبد و به رغم آنکه ۱۴۰ شبکه ماهواره ای ضد فرهنگی و مذهبی علیه کشور اسلامی ما راه اندازی کرده اند با این شور و اشتیاق به كربلا راهی مي شوند. با ديدن اين تصاوير متوجه می شویم تیر مستکبران به سنگ خورده است و مردم کشورمان همچنان روز به روز با مذهب و ولایت و رهبری تجدید بیعت می کنند.

رزمایش اربعین، تمام قوانین دست ساز بشر را مختل کرده و همه قاعده ها را به هم ریخته است، رزمایش اربعین، تمرین زندگی در دوران موعود است و آری؛ جمعیت هرچه باشد، به اندازه مفهوم آن مهم است و اصل نیست. اصل، حرکت نرم فزاینده ای است که از عاشورای سال ۶۱ هجری آغاز شده و در انقلاب اسلامی اوج گرفته و می رود تا با ظهور موعود(عج) به سرانجام برسد.



 امانت داري و اخلاق مداري

استفاده از اين خبر فقط با ذکر منبع   مجاز است.


کربلا میعاد گاه شیعیان ایران اُنا   
  ._PRINT.   Share
کاربرانی که به این خبر امتیاز داده اند.(قرمز رأی منفی و آبی رأی مثبت):

مرتبط باموضوع :

 زورگیری خشن از یک جانباز ۶۵ درصد + تصاویر  [ دوشنبه، 13 دي ماه، 1395 ] 483 مشاهده
 مرگ هرساعت یک نفر در تصادفات جاده‌ای نوروز  [ سه شنبه، 3 فروردين ماه، 1395 ] 913 مشاهده
 ۱۲ توصیه برای استفاده بهتر ازلیالی قدر  [ چهارشنبه، 25 تير ماه، 1393 ] 906 مشاهده
 قتل همسر موقت برای فرار از پرداخت نفقه  [ پنجشنبه، 19 فروردين ماه، 1395 ] 860 مشاهده
 خاطرات جنگ در شوش 1/ سیلانی شیر جبهه ها  [ شنبه، 29 شهريور ماه، 1393 ] 2104 مشاهده
امتیاز دهی به مطلب
انتخاب ها

 فایل پی دی اف فایل پی دی اف

 گرفتن پرينت از اين مطلب گرفتن پرينت از اين مطلب

 ارسال به دوستان ارسال به دوستان

 گزارش این پست به مدیر سایت گزارش این پست به مدیر سایت

اشتراک گذاري مطلب