تهران - ایران اُنا: بر آنیم تا در این مجال، قطعاتی کوتاه و بلند از کتاب وحی را با نگاهی گزیده، پیشکش طالبان حق و جوینگان حقیقت کنیم. |
مشکل نقدینگی پگاه برای خرید تجهیزات جدید
راه اندازی وزنه برداری شهرستان شوش
چغندرقند کشاورزان شوشی مشتری ندارد
نماینده شوش: هدف اصلی تروریستها صحن مجلس بود
اسامی هیئت مدیره جدید منطقه ویژه اقتصای شوش
هشدار مسئول حراست شبکه بهداشت شوش
جزئیات جدید از قتل هولناک پدر و پسر در شوش
بازدید میرشکاک از پروژه های بیمارستان شوش
تکمیل ساخت دو پروژه مهم بیمارستان شوش
جزئیات کشف محموله برنج قاچاق در شهر الوان
چاپ کتاب آموزش و پرورش شوش در گذر تاریخ
نگاهی به جاذبههای گردشگری شهرستان شوش
اداره آموزش و پرورش شوش در احتضار
دستگیری رمال و فالگیر کلاهبردار در شوش
ویژه نامه سالروز شهادت فرمانده شهید صفر احمدی
انتصاب سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت شوش
شهرستان شوش در مسیر توسعه ی سیاسی
نگاهی به عملکرد فرماندار شهرستان شوش - 2
معارفه سرپرست جدید اداره آموزش و پرورش شوش
دستگیری عوامل ناامنی در منطقه ابراهیم آباد
تغییر در راس آموزش و پرورش شهرستان شوش
نگاهی به عملکرد فرماندار شهرستان شوش - 1
اعلام اسامی پرستاران نمونه شهرستان شوش
وضعیت تعاونی ها در شهرستان شوش
گفت و گو با عبدالحسین چعب رزمنده دوران جنگ
دکتر میرشکاک: برای جوانان شوش افسوس می خورم
اشراف کامل دستگاه قضایی به فضای مجازی شوش
ایجاد 226 فرصت شغلی در شهرستان شوش
نگاهی به عملکرد شورا و شهرداری شوش
اعتراضات پنهانی علیه شاه در کاغذ پارس
ماجرای دبیر ریاضی در شوش که ضد شاه بود
توضیحاتی درباره حضور دکتر میرشکاک در یک جلسه
وجود 20 دور برگردان خطرساز در جاده شوش - اهواز
بیکاری در شوش؛ چالشی بزرگ و فاجعه انگیز
تقدیر ویژه استاندار خوزستان از فرماندار شوش
آغار بازرسی سرزده از ادارات شهرستان شوش
کد خبر: 6501
ارسال شده در مورخه : چهارشنبه، 19 آذر ماه، 1393 -
03:30
هر شب با قرآن
سوره 19. مریم آیه 71
وَإِن مِّنکمْ إِلَّا وَارِدُهَا کانَ عَلَی رَبِّک حَتْماً مَّقْضِیاً
این آیه باید در کنار آیات و روایاتی که مربوط به صراط است معنا شود، چون صراط پلی است که بر روی دوزخ کشیده شده است و همهی مردم از روی آن عبور میکنند، بعضی تند و بعضی کند و بعضی به دوزخ میافتند.
رسول خداصلی الله علیه وآله فرمود: روز قیامت، همهی انسانها (چه خوب و چه بد) وارد جهنّم میشوند، ولی آتش به مؤمنین زیانی نمیرساند، همچون حضرت ابراهیم که آتش بر او سرد شد. بنابراین آیهی مورد بحث که ورود همگان را به دوزخ حتمی میداند، با آیاتی که میگوید: مؤمنین از دوزخ دورند (1) منافاتی ندارد. زیرا از سویی وارد دوزخ میشوند، و از سوی دیگر با لطف خداوند آسیبی نمیبینند. البتّه ممکن است بگوییم که ورود به معنای عبور است، نه داخل شدن. چنانکه در مورد حضرت موسیعلیه السلام آمده است «ورد ماء مَدین» یعنی به کنار آب شهر مَدین وارد شد، نه آنکه داخل آب شد. (2) یا آنکه بگوییم: مراد از کلمهی «منکم» در آیهی مورد بحث، گروههایی هستند که در آیات قبل ذکر شدهاند، یعنی طرفداران شیطان. و مراد از نجات متّقین، نجات کسانی است که از کفر و شرک نجات یافتهاند. یعنی همهی هواداران شیطان وارد دوزخ میشوند، امّا کفّار و مشرکین در آنجا باقی میمانند و لکن گناهکارانی که به شرک و کفر آلوده نبودهاند، ولی فاسق بودهاند سرانجام آزاد میشوند.
قرآن ایران اُنا
کاربرانی که به این خبر امتیاز داده اند.(قرمز رأی منفی و آبی رأی مثبت):
مرتبط باموضوع : جزییات خرید بیمه سربازی [ شنبه، 19 ارديبهشت ماه، 1394 ] 1304 مشاهده
مرزبانان آزادشده معاف میشوند؟ [ دوشنبه، 18 فروردين ماه، 1393 ] 1276 مشاهده
قلم شکسته - قسمت یازدهم - تدبیر شکسته [ يكشنبه، 7 بهمن ماه، 1397 ] 627 مشاهده
عصر زندانی کردن خبرنگاران گذشته است [ چهارشنبه، 16 مرداد ماه، 1392 ] 1010 مشاهده
لغو 2 ماهه پروازهای مسافری فرودگاه خرمآباد [ شنبه، 16 مرداد ماه، 1395 ] 616 مشاهده
|
امتیاز دهی به مطلب
|