شوش - ایران اُنا: ترک كار شركت پيمانكار، كم توجهی شركت نفت و شانه خالی كردن اداره راه و شهرسازی باعث شده که جاده عبدالخان - بستان بعد از گذشت هشت سال ناتمام بماند. |
مشکل نقدینگی پگاه برای خرید تجهیزات جدید
راه اندازی وزنه برداری شهرستان شوش
چغندرقند کشاورزان شوشی مشتری ندارد
نماینده شوش: هدف اصلی تروریستها صحن مجلس بود
اسامی هیئت مدیره جدید منطقه ویژه اقتصای شوش
هشدار مسئول حراست شبکه بهداشت شوش
جزئیات جدید از قتل هولناک پدر و پسر در شوش
بازدید میرشکاک از پروژه های بیمارستان شوش
تکمیل ساخت دو پروژه مهم بیمارستان شوش
جزئیات کشف محموله برنج قاچاق در شهر الوان
چاپ کتاب آموزش و پرورش شوش در گذر تاریخ
نگاهی به جاذبههای گردشگری شهرستان شوش
اداره آموزش و پرورش شوش در احتضار
دستگیری رمال و فالگیر کلاهبردار در شوش
ویژه نامه سالروز شهادت فرمانده شهید صفر احمدی
انتصاب سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت شوش
شهرستان شوش در مسیر توسعه ی سیاسی
نگاهی به عملکرد فرماندار شهرستان شوش - 2
معارفه سرپرست جدید اداره آموزش و پرورش شوش
دستگیری عوامل ناامنی در منطقه ابراهیم آباد
تغییر در راس آموزش و پرورش شهرستان شوش
نگاهی به عملکرد فرماندار شهرستان شوش - 1
اعلام اسامی پرستاران نمونه شهرستان شوش
وضعیت تعاونی ها در شهرستان شوش
گفت و گو با عبدالحسین چعب رزمنده دوران جنگ
دکتر میرشکاک: برای جوانان شوش افسوس می خورم
اشراف کامل دستگاه قضایی به فضای مجازی شوش
ایجاد 226 فرصت شغلی در شهرستان شوش
نگاهی به عملکرد شورا و شهرداری شوش
اعتراضات پنهانی علیه شاه در کاغذ پارس
ماجرای دبیر ریاضی در شوش که ضد شاه بود
توضیحاتی درباره حضور دکتر میرشکاک در یک جلسه
وجود 20 دور برگردان خطرساز در جاده شوش - اهواز
بیکاری در شوش؛ چالشی بزرگ و فاجعه انگیز
تقدیر ویژه استاندار خوزستان از فرماندار شوش
آغار بازرسی سرزده از ادارات شهرستان شوش
کد خبر: 6509
ارسال شده در مورخه : چهارشنبه، 19 آذر ماه، 1393 -
03:30
![]()
![]() به گزارش ایران آنلاین(اُنا)، مسیر عبدالخان به بستان از سال ۸۷ توسط شركت نفت به عنوان پروژه در اختیار شركت پیمانكاری قرار گرفت ولی این شركت پیمانكار نیز پس از مدتی ترك كار كرده و راه بستان ناتمام می ماند. جاده عبدالخان - بستان مسیر تردد ماشین های شرکت نفت بود و به همین علت بازسازی آن به این شرکت واگذار شده است. بازسازی این جاده به طول ۱۷.۵ کیلومتر از سال ۸۶ آغاز شده، زیرساخت آن به طور کامل به پایان رسیده و فقط در مرحله روکش و آسفالت قرار داشت. پیش از این مدیر راه و ترابری شوش دانیال (ع) پارسال در خصوص فرسودگی جاده عبدالخان به بستان گفته بود كه این جاده توسط شرکت نفت در حال ساخت و ساز است و تا پایان امسال به بهره برداری میرسد.
چند سالی است که مسیر عبدالخان - بستان به دلیل تردد ماشین های سنگین شرکت نفت و سایر وسایل حمل بار فرسودگی پیدا كرده و چاله های موجود در این جاده منجر به تصادفات متعددی شده و جان چند نفر را گرفته است. شرکت نفت هر سال وعده بهره برداری این جاده را میدهد اما با گذشت هشت سال از آغاز کار این پروژه هنوز خبری از بهره برداری نشده است.
وی توضیح می دهد: در قسمت شوش جاده ای وجود ندارد كه بخواهیم آن را لكه گیری كنیم و بیشتر شنی، خاكی و آماده روكش آسفالت است اما در قسمت سوسنگرد همین حالا در حال انجام دادن لكه گیری ها هستیم. معاون راهداری اداره كل راه و شهرسازی استان تاكید می كند: تنها راه این است كه شركت نفت پیمانكار این پروژه را خلع ید كند تا فكری برای آن انجام دهیم. پس از آن از اعتبارات استان یا ملی برای بازسازی این راه می توان استفاده كرد. احمد ناصر، رئیس راه و شهرسازی شوش نیز ضمن نارضایتی از وضعیت این مسیر گفت: این مسیر در حوزه شوش، ۱۷ كیلومتر است. سال ۸۶ حدود چهار كیلومتر جاده به عرض ۱۱ متر را كامل انجام دادیم. ارتفاع جاده نیز بالا بردیم و در واقع اقدامات لازم در خصوص آسیب پذیرترین نقطه مسیر را انجام دادیم. وی می افزاید: سال بعد ازآن نیز برای ادامه كار برنامه داشتیم اما از سال ۸۷ این مسیر به صورت پروژه در اختیار شركت نفت قرار گرفت. در حوزه شوش زیرساخت جاده كار شده و فقط تسطیح و قیرپاشی و آسفالت آن باقی مانده است.
ناصر ضمن ابراز تاسف تاكید می كند: متاسفانه ماشین های شركت نفت با ترددشان به سمت بازارچه مرزی كه تناژ بالایی را حمل می كنند، برای اینكه در دام پلیس راه نیافتند از این مسیر می روند به همین دلیل هم اكنون این مسیر چاله چوله های زیادی دارد و غیرقابل تردد شده است. اهالی روستاهای مسیر عبدالخان از وضعیت وجود جاده بسیار گله دارند و بارها شكایت خود را به گوش مسئولان رساندند اما هیچ كدام از این شكایت ها به نتیجه نرسید. مجبل خاكجسته، دهیار پیشین روستای حسین ناهض از توابع بخش شاوور كه در این خصوص فعالیت بسیاری داشته است، می گوید: مسیر روستاهای غرب كرخه بخش شاوور شامل روستاهای دهستان سیدعباس است. وی می افزاید: در گذشته نامه ای با امضای اهالی بسیاری از روستاها، اعضای شورای شهر عبدالخان و فرماندار شهرستان شوش و نماینده مجلس تهیه و برای مسئولان استانی از جمله دفتر نماینده ولی فقیه در استان ارسال شد. خاكجسته یادآور می شود: نمایندگان مردم شوش و سوسنگرد در مجلس بارها در این خصوص از پیمانكار دعوت كردند كه در جلسه ای با آنها شركت كنند اما گویا این جلسه انجام نشد. این فعال روستایی می گوید: بنا به دلایلی كه نمی دانیم، پیمانکار از كار دست كشید و حالا حدود هشت كیلومتر از راه خراب مانده است. این شركت از آبان ماه پارسال تا حالا ترك كار كرده است.
خاكجسته بیان می كند: تاكنون چندین روستا در این خصوص شكایت كرده اند. این مسیر در زمستان ها مشكلات زیادی برای روستاییان ایجاد كرده و در سال های اخیر منجر به تصادفات مرگباری شده است. روستای ابوغریب، حسین ناهض و بیت موزان از جمله روستاهای درگیر با این جاده هستند. مسیر عبدالخان به بستان از سال ۸۷ توسط شركت نفت به عنوان پروژه در اختیار شركت پیمانكاری قرار گرفت ولی این شركت پیمانكار نیز پس از مدتی ترك كار كرده و راه بستان ناتمام می ماند. جاده عبدالخان - بستان مسیر تردد ماشین های شرکت نفت بود و به همین علت بازسازی آن به این شرکت واگذار شده است. بازسازی این جاده به طول ۱۷.۵ کیلومتر از سال ۸۶ آغاز شده، زیرساخت آن به طور کامل به پایان رسیده و فقط در مرحله روکش و آسفالت قرار داشت. پیش از این مدیر راه و ترابری شوش دانیال (ع) پارسال در خصوص فرسودگی جاده عبدالخان به بستان گفته بود كه این جاده توسط شرکت نفت در حال ساخت و ساز است و تا پایان امسال به بهره برداری میرسد.
چند سالی است که مسیر عبدالخان - بستان به دلیل تردد ماشین های سنگین شرکت نفت و سایر وسایل حمل بار فرسودگی پیدا كرده و چاله های موجود در این جاده منجر به تصادفات متعددی شده و جان چند نفر را گرفته است. شرکت نفت هر سال وعده بهره برداری این جاده را میدهد اما با گذشت هشت سال از آغاز کار این پروژه هنوز خبری از بهره برداری نشده است. نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی در این باره به خبرنگار مهر می گوید: جاده ترانزیتی اهواز – اندیمشك یكی از شریان های اصلی و حیاتی راه های كشور به حساب می آید و اهمیتی استراتژیك دارد. سید راضی نوری می افزاید: مسیر عبدالخان به بستان از مسیرهای فرعی به شمار می رود كه از جاده ترانزیت اهواز اندیمشك شروع و تا بستان ادامه یافته و به بازار چذابه می رسد. وی با بیان اینكه راه اندازی مسیر عبدالخان – بستان، باعث صرفه جویی در مصرف سوخت نیز می شود، می افزاید: راه اندازی این مسیر باعث كوتاه تر شدن و ارتباط با بازارچه مرزی چذابه می شود. همچنین تردد بسیاری از روستاهایی كه در این مسیر واقع شده اند نیز راحت تر می شود. نماینده مردم شوش در مجلس اظهار می كند: همچنین با وجود طرح توسعه زمین های كشاورزی شوش، این مسیر می تواند نقش مهمی در حمل و نقل كالاهای كشاورزی ایفا كند.
نوری می گوید: نگهداری از راه به عهده سازمان راه و شهرسازی است كه نباید نسبت به وظیفه خود شانه خالی كند و باید به عنوان متولی امر وارد شود. راه و شهرسازی استان باید پیگیری كند كه چرا این مسیر نیمه تمام مانده است. هم اكنون بسیاری از شهروندان روستایی و فرهنگیان از این بابت گله دارند.
وی توضیح می دهد: در قسمت شوش جاده ای وجود ندارد كه بخواهیم آن را لكه گیری كنیم و بیشتر شنی، خاكی و آماده روكش آسفالت است اما در قسمت سوسنگرد همین حالا در حال انجام دادن لكه گیری ها هستیم. معاون راهداری اداره كل راه و شهرسازی استان تاكید می كند: تنها راه این است كه شركت نفت پیمانكار این پروژه را خلع ید كند تا فكری برای آن انجام دهیم. پس از آن از اعتبارات استان یا ملی برای بازسازی این راه می توان استفاده كرد. احمد ناصر، رئیس راه و شهرسازی شوش نیز ضمن نارضایتی از وضعیت این مسیر گفت: این مسیر در حوزه شوش، ۱۷ كیلومتر است. سال ۸۶ حدود چهار كیلومتر جاده به عرض ۱۱ متر را كامل انجام دادیم. ارتفاع جاده نیز بالا بردیم و در واقع اقدامات لازم در خصوص آسیب پذیرترین نقطه مسیر را انجام دادیم. وی می افزاید: سال بعد ازآن نیز برای ادامه كار برنامه داشتیم اما از سال ۸۷ این مسیر به صورت پروژه در اختیار شركت نفت قرار گرفت. در حوزه شوش زیرساخت جاده كار شده و فقط تسطیح و قیرپاشی و آسفالت آن باقی مانده است.
ناصر ضمن ابراز تاسف تاكید می كند: متاسفانه ماشین های شركت نفت با ترددشان به سمت بازارچه مرزی كه تناژ بالایی را حمل می كنند، برای اینكه در دام پلیس راه نیافتند از این مسیر می روند به همین دلیل هم اكنون این مسیر چاله چوله های زیادی دارد و غیرقابل تردد شده است. اهالی روستاهای مسیر عبدالخان از وضعیت وجود جاده بسیار گله دارند و بارها شكایت خود را به گوش مسئولان رساندند اما هیچ كدام از این شكایت ها به نتیجه نرسید. مجبل خاكجسته، دهیار پیشین روستای حسین ناهض از توابع بخش شاوور كه در این خصوص فعالیت بسیاری داشته است، می گوید: مسیر روستاهای غرب كرخه بخش شاوور شامل روستاهای دهستان سیدعباس است. وی می افزاید: در گذشته نامه ای با امضای اهالی بسیاری از روستاها، اعضای شورای شهر عبدالخان و فرماندار شهرستان شوش و نماینده مجلس تهیه و برای مسئولان استانی از جمله دفتر نماینده ولی فقیه در استان ارسال شد. خاكجسته یادآور می شود: نمایندگان مردم شوش و سوسنگرد در مجلس بارها در این خصوص از پیمانكار دعوت كردند كه در جلسه ای با آنها شركت كنند اما گویا این جلسه انجام نشد. این فعال روستایی می گوید: بنا به دلایلی كه نمی دانیم، پیمانکار از كار دست كشید و حالا حدود هشت كیلومتر از راه خراب مانده است. این شركت از آبان ماه پارسال تا حالا ترك كار كرده است.
خاكجسته بیان می كند: تاكنون چندین روستا در این خصوص شكایت كرده اند. این مسیر در زمستان ها مشكلات زیادی برای روستاییان ایجاد كرده و در سال های اخیر منجر به تصادفات مرگباری شده است. روستای ابوغریب، حسین ناهض و بیت موزان از جمله روستاهای درگیر با این جاده هستند.
کاربرانی که به این خبر امتیاز داده اند.(قرمز رأی منفی و آبی رأی مثبت):
مرتبط باموضوع : وضعیت بندر ماهشهر در ایام نوروز [ پنجشنبه، 5 فروردين ماه، 1395 ] 984 مشاهده
بسیج امکانات برای ثبت جهانی عرصه شوش [ چهارشنبه، 27 فروردين ماه، 1393 ] 1630 مشاهده
پیشنهاد دو گزینه برای استانداری خوزستان [ دوشنبه، 24 خرداد ماه، 1395 ] 1349 مشاهده
ممنوعیت شنا درکانالهای آبیاری خوزستان [ دوشنبه، 30 تير ماه، 1393 ] 1468 مشاهده
اکثر مدیران پتروشیمی غیر بومی هستند [ يكشنبه، 16 اسفند ماه، 1394 ] 1267 مشاهده
|
امتیاز دهی به مطلب
|