امروز:  شنبه، 2 تير ماه، 1403
Preview Javascript DHTML Drop Down Menu Powered by dhtml-menu-builder.com
اخبار برگزیده شوش

مشکل نقدینگی پگاه برای خرید تجهیزات جدید

راه اندازی وزنه برداری شهرستان شوش

رسمی غلط و مرگبـار

 

چغندرقند کشاورزان شوشی مشتری ندارد

نماینده شوش: هدف اصلی تروریست‌ها صحن مجلس بود

اسامی هیئت مدیره جدید منطقه ویژه اقتصای شوش

هشدار مسئول حراست شبکه بهداشت شوش

جزئیات جدید از قتل هولناک پدر و پسر در شوش

 

بازدید میرشکاک از پروژه های بیمارستان شوش

تکمیل ساخت دو پروژه مهم بیمارستان شوش

جزئیات کشف محموله برنج قاچاق در شهر الوان

چاپ کتاب آموزش و پرورش شوش در گذر تاریخ

نگاهی به جاذبه‌های گردشگری شهرستان شوش

مرگ دلخراش یک کشاورز در شوش

اداره آموزش‌ و پرورش شوش در احتضار

دستگیری رمال و فالگیر کلاهبردار در شوش

ویژه نامه سالروز شهادت فرمانده شهید صفر احمدی

انتصاب سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت شوش

شهرستان شوش در مسیر توسعه ی سیاسی

شوش و تغییرات مدیریتی

نگاهی به عملکرد فرماندار شهرستان شوش - 2

معارفه سرپرست جدید اداره آموزش و پرورش شوش

دستگیری عوامل ناامنی در منطقه ابراهیم آباد

تغییر در راس آموزش و پرورش شهرستان شوش

نگاهی به عملکرد فرماندار شهرستان شوش - 1

اعلام اسامی پرستاران نمونه شهرستان شوش

ترکیب آینده شورای شهر شوش

وضعیت تعاونی ها در شهرستان شوش

گفت و گو با عبدالحسین چعب رزمنده دوران جنگ

دکتر میرشکاک: برای جوانان شوش افسوس می خورم

 
 
 
 
 
 

اشراف کامل دستگاه قضایی به فضای مجازی شوش

ایجاد 226 فرصت شغلی در شهرستان شوش

شهرداری شوش و حلقه مفقوده آن

نگاهی به عملکرد شورا و شهرداری شوش

اعتراضات پنهانی علیه شاه در کاغذ پارس

ماجرای دبیر ریاضی در شوش که ضد شاه بود

شوش، رضایت و نارضایتی - ورزش

توضیحاتی درباره حضور دکتر میرشکاک در یک جلسه

وجود 20 دور برگردان خطرساز در جاده شوش - اهواز

بیکاری در شوش؛ چالشی بزرگ و فاجعه انگیز

تشکیل یک ائتلاف بزرگ انتخاباتی در شوش

هشدار مدیر کل میراث فرهنگی در خصوص شوش

 
 

تقدیر ویژه استاندار خوزستان از فرماندار شوش

آغار بازرسی سرزده از ادارات شهرستان شوش

بلاتکلیفی کارکنان بازنشسته نیشکر هفت تپه

عدم پرداخت مطالبات ذرت کاران شهرستان شوش

  کد خبر: 6533      ارسال شده در مورخه : چهارشنبه، 26 آذر ماه، 1393 - 03:30   ._PRINT.  



رباط کریم - ایران اُنا: شهرک صنعتی پرند از جمله مناطق صنعتی مهم و استراتژیک استان تهران با هدف ایجاد اشتغال راه‌اندازی شد اما متاسفانه پس از گذشت هشت سال به دلیل بی توجهی ها در بحران تعطیلی به سر می برد.



نکو: وضعیت شهرک صنعتی پرند بحرانی است

شهرک صنعتی پرند به عنوان یکی از بزرگترین شهرکهای استان تهران دارای دو فاز کاملا متفاوت از یکدیگر است که برغم فاصله جغرافیایی بسیار کم و قرار گیری در محوطه ای چند هکتاری متاسفانه از زمین تا آسمان باهم تفاوت دارند، در حالیکه فاز دوم این شهرک از هرگونه امکانات و خدماتی بی نیاز است، فاز اول در پیچ و خم بهره مندی از ابتدایی ترین خدمات به سر می برد بنحویکه فاز اول این شهرک امروز پس از هشت سال نامه نگاری و تلاش بی وقفه غرق در معضلات است.

به دنبال این مشکلات اغلب صنعتگران شهرک مذکور رفتن را بر ماندن ترجیح داده و به فکر سرمایه گذاری خود در حوزه های دیگری هستند، جایی که شاید دیگر دغدغه "تولید داخلی، خودکفایی ملی و اقتصاد مقاومتی" در آن مطرح نباشد....!

در این راستا نماینده مردم شهرستانهای رباط کریم و بهارستان و اعضای هیئت مدیره فاز اول شهرک صنعتی پرند شب گذشته طی نشستی دور هم گرد آمدند تا با بررسی و تحلیل معضلات موجود به راه حلی کاربردی دست یابند بلکه بتوان این شهرک صنعتی را از تعطیلی رهاند تا هم چرخ صنعت بچرخد و هم از خانه نشینی صدها کارگر جلوگیری شود.

عمده مشکل شهرک صنعتی نبود آب شرب و گاز شهری

در این جلسه رئیس هیئت مدیره فاز اول شهرک صنعتی پرند ضمن گلایه از بی توجهی برخی مسئولان استانی و شهرستانی اظهار داشت: حدود هشت سالی است که صنعتگران این شهرک در سایه بی توجهی افرادی که مدعی حمایت از تولید و صنعت بودند غرق شده و دریغ از حتی یک پاسخ منطقی به مطالبات صاحبان تولید در این شهرک.

محمدتقی محمدی عمده مشکلات شهرک را نبود انشعاب آب شرب و گاز شهری توصیف کرد و اظهار داشت: صاحبان صنعت و تولید طی این هشت سال با وجود همه بی مهری و بی آبی و نبود گاز شهری مقاومت کردند که می توان به جرات گفت که این افراد ایثار و از خود گذشتگی نشان دادند چرا که همین افراد می توانستند سرمایه های میلیاردی خود را به نقطه دیگر منتقل کنند.

وی ادامه داد: فاز اول شهرک صنعتی پرند در واقع با هدف ایجاد ۲۰ هزار فرصت شغلی برای جوانان جویای کار منطقه و کمک به چرخه اقتصادی کشور در حاشیه پایتخت راه‌اندازی شد اما متاسفانه امروز کمتر از هزار شغل آن هم با وضعیت ناپایدار ایجاد شده و بخش عمده واحدهای تولیدی و صنعتی نیز به دلیل نبود امکانات به مرز تعطیلی و اخراج کارگران رسیده اند.

مسئولان به نامه و طومارها جواب نمی دهند

این مسئول، وضعتی موجود شهرک را بحرانی خواند و اضافه کرد: هشت سال تمام در مقابل تحریمهای ناجوانمردانه غرب و بی مهری های دولتهای گذشته مقابله کردیم و با روی کار آمدن دولت جدید امیدوار بودیم این قفل با کلید دولت تدبیر و امید برای همیشه باز شود اما متاسفانه تا به امروز هیچکس سراغ ما را نگرفته، برای حل این معضل دفتر هیئت امنای شهرک بیش از ده ها نامه و طومار به متولیان امر ارسال کرد و تاکنون به هیچ یک از مرسوله های ما پاسخی داده نشده است.

محمدی با اشاره به هزینه هنگفت احداث فاز اول شهرک صنعتی پرند گفت: متولیان امر اگر به فکر رونق صنعت و تولید نیستند ای کاش حداقل کمی به فکر سرمایه عظیمی باشند که با هدف رشد و شکوفایی چرخه اقتصاد کشور در این منطقه هزینه شده، در این شهرک حدود ۲۲۰ واحد واگذاری زمین صورت گرفته که متاسفانه ده ها واحد تولیدی به تعطیلی کشیده شده و حدود ۴۰ واحد باقیمانده نیز نفس های پایانی خود را به امید حرکتی کارآمد در سینه حبس کرده اند.

وی عملیاتی شدن تعهدات سازمانهای خدمات رسان به ویژه اداره گاز و آبفا را مهمترین عامل برون رفت از این بحران دانست و تاکید کرد: با وجود اینکه لوله های گاز تا مرکز شهر صنعتی منتقل و تمام نقشه های لوله کشی نیز تهیه شده و به تائید کارشناسان مربوطه رسیده اما دلیل کم کاری و بی توجیه های صورت گرفته در این چند سال که موجب تعطیلی واحدهای تولیدی و صنعتی شده، مشخص نیست.

این صنعتگر در ادامه شرایط سخت گیرانه بانکها در ارائه تسهیلات، بی‌ثباتی قوانین و مقررات مربوط به تولید و سرمایه‌گذاری را از مهم‌ترین مشکلات فضای کسب و کار برشمرد و از مسئولان ذیربط خواست تا در اسرع وقت به این مشکلات رسیدگی کنند.

اظهار تاسف از غفلت و بی تدبیری متولیان

در ادامه نماینده مردم شهرستانهای رباط کریم و بهارستان ضمن اظهار تاسف از غلفت و بی تدبیری برخی متولیان اظهار داشت: متاسفانه امروز هم دست های پشت پرده با افکاری نامشخص در مقابل رونق تولید داخلی قد علم کرده و قصد دارد در مسیر خودکفایی ملی اخلال ایجاد کند.

ابراهیم نکو خطاب به وزیر صنعت، معدن و تجارت و استاندار تهران گفت: مسئولین و متولیان امر صنعت امروز به گوش باشند که در حریم استان تهران و نزدیکی پایتخت کشور، یکی از معدود شهکهای صنعتی فعال استان به دلیل عدم بهره مندی از آب و گاز به مرز تعطیلی کشیده شده است لذا باید آستینها را بالا زده و در مسیر رونق چرخ اقتصاد کشور گامهای محکم تر و نتیجه بخش تری برداریم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، وضعیت این نقطه صنعتی را بحرانی خواند و افزود: با توجه به نزدیکی این منطقه صنعتی با پایتخت مسکن مهر کشور در شهر پرند که میزبان خیل عظیمی از جمعیت و به تبع آن جوانان جویای کار است، شهرکی که می تواند بیش از هزاران شعل پایدار ایجاد کند به دلیل بی توجهی و غفلت به مرز تعطیلی رفته و این زنگ خطر بزرگی برای کسو.لان محسوب می شود.

وی متذکر شد: تسهیل امر تولید نیازمند عزم جدی مسئولین است لذا باید در راستای عملیاتی شدن منویات رهبر معظم انقلاب در حوزه اقتصاد مقاومتی و تاکیدات مکرر ایشان در مورد کاربردی بودن و ثبات قوانین تلاش کنیم تا مسیر فعالان اقتصادی جهت کسب و کار هموارتر شود، کشور امروز به حماسه اقتصادی نیازمند است از اینرو اگر مسئولان تمام تمرکزشان را به روی تولید داخلی قرار دهند و به این موضوع به عنوان یک وظیفه ملی نگاه کنند، آن وقت می توان از این برهه حساس عبور کرده و سیاستهای خود را در عرصه بین المللی اجرا کرد.

نکو با ذکر این نکته که امروز نیازمند عظم جدی مسئولین در بهبود این امور هستیم پیشنهاد داد تا طی نشستی میان دولت، مجلس و بخش خصوصی نسبت به بهبود فضای کسب و کار در کشور گام‌های مثبتی برداشته شود چراکه اگر بتوانیم توليد داخلى را رونق بخشيم، مسائلی نظیر تورم، اشتغال و... حل خواهد شد و در اینصورت است که اقتصاد داخلى به معناى حقيقى كلمه استحكام پيدا خواهد كرد.

--------------------------

گزارش از ذبیح الله اصغری



 امانت داري و اخلاق مداري

استفاده از اين خبر فقط با ذکر منبع   مجاز است.


  
  ._PRINT.   Share
کاربرانی که به این خبر امتیاز داده اند.(قرمز رأی منفی و آبی رأی مثبت):

مرتبط باموضوع :

 اهدا لوح تقدیر ایران اُنا به 3 مسئول تلاشگر  [ سه شنبه، 20 بهمن ماه، 1394 ] 1075 مشاهده
 دختر جوان با ضربات ماهی تابه خواهرش را کشت  [ جمعه، 7 آبان ماه، 1395 ] 754 مشاهده
 تفکر و روحیه بسیجی مصونیت بخش کشور است  [ دوشنبه، 2 آذر ماه، 1394 ] 1115 مشاهده
 قرارگرفتن ایران درمطامع نظام سلطه خیال باطل  [ يكشنبه، 10 شهريور ماه، 1392 ] 966 مشاهده
 امکانات کشور جوابگوی نیازهای داخلی است  [ سه شنبه، 18 خرداد ماه، 1395 ] 655 مشاهده
امتیاز دهی به مطلب
انتخاب ها

 فایل پی دی اف فایل پی دی اف

 گرفتن پرينت از اين مطلب گرفتن پرينت از اين مطلب

 ارسال به دوستان ارسال به دوستان

 گزارش این پست به مدیر سایت گزارش این پست به مدیر سایت

اشتراک گذاري مطلب