تهران - ایران اُنا: درست است که مدرک نشان دهنده ی ورود به مرکز و تلاش های یادگیری است اما هرگز نشان دهنده ی صلاحیت کاربری نیست. چه بسا افرادی از دانشگاه ها فارغ التحصیل می شوند که سواد لازم را نداشته باشند. |
مشکل نقدینگی پگاه برای خرید تجهیزات جدید
راه اندازی وزنه برداری شهرستان شوش
چغندرقند کشاورزان شوشی مشتری ندارد
نماینده شوش: هدف اصلی تروریستها صحن مجلس بود
اسامی هیئت مدیره جدید منطقه ویژه اقتصای شوش
هشدار مسئول حراست شبکه بهداشت شوش
جزئیات جدید از قتل هولناک پدر و پسر در شوش
بازدید میرشکاک از پروژه های بیمارستان شوش
تکمیل ساخت دو پروژه مهم بیمارستان شوش
جزئیات کشف محموله برنج قاچاق در شهر الوان
چاپ کتاب آموزش و پرورش شوش در گذر تاریخ
نگاهی به جاذبههای گردشگری شهرستان شوش
اداره آموزش و پرورش شوش در احتضار
دستگیری رمال و فالگیر کلاهبردار در شوش
ویژه نامه سالروز شهادت فرمانده شهید صفر احمدی
انتصاب سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت شوش
شهرستان شوش در مسیر توسعه ی سیاسی
نگاهی به عملکرد فرماندار شهرستان شوش - 2
معارفه سرپرست جدید اداره آموزش و پرورش شوش
دستگیری عوامل ناامنی در منطقه ابراهیم آباد
تغییر در راس آموزش و پرورش شهرستان شوش
نگاهی به عملکرد فرماندار شهرستان شوش - 1
اعلام اسامی پرستاران نمونه شهرستان شوش
وضعیت تعاونی ها در شهرستان شوش
گفت و گو با عبدالحسین چعب رزمنده دوران جنگ
دکتر میرشکاک: برای جوانان شوش افسوس می خورم
اشراف کامل دستگاه قضایی به فضای مجازی شوش
ایجاد 226 فرصت شغلی در شهرستان شوش
نگاهی به عملکرد شورا و شهرداری شوش
اعتراضات پنهانی علیه شاه در کاغذ پارس
ماجرای دبیر ریاضی در شوش که ضد شاه بود
توضیحاتی درباره حضور دکتر میرشکاک در یک جلسه
وجود 20 دور برگردان خطرساز در جاده شوش - اهواز
بیکاری در شوش؛ چالشی بزرگ و فاجعه انگیز
تقدیر ویژه استاندار خوزستان از فرماندار شوش
آغار بازرسی سرزده از ادارات شهرستان شوش
کد خبر: 6662
ارسال شده در مورخه : پنجشنبه، 25 دي ماه، 1393 -
03:30
به گزارش ایران اُنا، پیشرفت جوامع مختلف وابسته به نیروی انسانی کارآمد و وارد به کار است.رفع مشکلات مختلف در زمینه های متفاوت مردم به دست افرادی است که فن را به خوبی می دانند و با رفتارهای خود آن را به سمت و سوی تعالی هدایت می کنند.در این میان مراکز تربیت کننده نیز هر یک دارای نقش های متفاوتی هستند. بعضی تنها زمینه را برای رشد های آینده مهیا می کنند و بعضی نیز شروع کننده ی آن هستند .در این میان مراکزی که تخصص زا می باشند وضعیت را بهتر از سایرین به نمایش می گذارند.آن ها مسئول رفع کمبودهای جامعه بوده و در تلاشد تا با تربیت افراد خاص آن ها را برای خدمت به همنوعان آماده نمایند. این گونه افراد که در دانشگاه ها یا مراکز علمی دیگر تربیت می گردند را فارغ التحصیل نامند.افرادی که چشم امید مردم برای رفاه و اسایش محسوب می گردند.سال ها درس خواندن و تخصصی یافتن برای همنوعان امیدواری های فراوانی ایجاد می کنند و البته برای خود افراد نیز دارای حسناتی است. درد دل های تربیتی در باره ی این قشر از جامعه به وضوح قابل درک است.تلاش ها برای درس خواندن و کسب مهارت ها، گذراندن عمر برای کاری قابل احترام و آینده ساز، امیدی برای رفع محرومیت ها، تلاشی برای رفع بیکاری و اشتعال زایی و در نتیجه انتظاری که برای بسیاری از افراد می بایست میمون و مبارک باشد، به راهی می رود که این چنین نمی گردد. نداشتن برنامه برای رفع مشکلات از جمله ی این نوع کجروی هاست.در رشته هایی به اندازه ی رفع نیاز نیرو وجود ندارد و در مواردی دیگر به اندازه ای فراوان است که بطلان عمر را به همراه می آورد.چنین نگرشی در ایران بسیار واضح و روشن شده و حتی افراد ساده نیز آن را درک کرده اند زیرا فرزندانی گرفتار در این مشکل را همراه خود می بینند. درد دل دیگر در این زمینه ماهیت یادگیری فارغ التحصیلان است.درست است که مدرک نشان دهنده ی ورود به مرکز و تلاش های یادگیری است اما هرگز نشان دهنده ی صلاحیت کاربری نیست.چه بسا افرادی از دانشگاه ها فارغ التحصیل می شوند که سواد لازم را نداشته باشند.اصل توانایی در این میان به فراموشی سپرده شده و تنها ملاک برای گزینش کاغذ پاره ای است که مراکز به دست فارغ التحصیل می دهند. درد دل دیگر شامل بیکاری این نوع فارغ التحصیلان است.آن ها با هزار آرزو وارد دانشگاه ها می شوند و بعضا متحمل هزینه های زیادی می گردند.بعد از دوران سربازی برای پسران منتظر استفاده از نیروی تخصص خود می شوند اما بیکاری کمر آن ها را می شکند و بی انگیزگی در زندگی را ایجاد می نماید.ناامیدی جوانان فارغ التحصیل بزرگ ترین زیان یک جامعه محسوب می گردد. افت علمی در دانشگاه ها بر فارغ التحصیلان اثرات زیان آوری ایجاد کرده و حتی خود آن ها هم می دانند که دچار اتلاف عمر شده اند و بعد از چندین سال تلاش بدون داشتنم پشتوانه ی علمی به سیل عظیم بیکاران می پیوندند. درد دل تربیتی در این موارد شامل افت توانایی ها و استعدادها و در واقع دفن آن ها می شود.ترغیب و تحریک آن ها برای دوباره کاری نتیجه ای ایجاد نمی کند و بدترین از آن ها اشتغال زایی افرادی با همان وضعیت اما دارای سهمیه و باند بازی راهی جز ناامیدی و حتی کجروی ایجاد نمی کند. فارغ التحصیلان ما از محتوا خالی می شوند و گاه اتفاق می افتد که فرد یا افرادی بدون اینکه رنگ و روی دانشگاهی را ببینند از آن فارغ التصیل می شوند.درد دل در این باز به فریادهای زیر آب شباهت دارد و یا مانند فریادهای در گلو گیر کرده ی کابوس های شبانه می ماند. انبوه فارغ التحصیلان رشته های بدون نیاز هرساله باعث انباشت بیش از حد و تحمل می شود.کسی را یاری فریاد زدن نیست.چرا اینهمه خودخواهی در جامعه ی ما فراوان شده است.به چه بهایی دانشگاهی مختلف مانند قارچ سبز می شوند.البته نه از نوع خوراکی که از نوع سمی است. یاد دادن ها در این مقاطع با جدیت تعقیب نمی شوند.پایان نامه ها خریداری می گردند.افرادی سود جود در میان اساتید نیز نفوذ کرده و برای افراد پایان نامه تهیه می کنند.درد دل های تربیتی تنها مرجعی برای فریاد می شود . فارغ التحصیلان سرگردان و البته بسیار شایسته پشت سد اشتغال باقی می مانند و این سریال همچنان ادامه می یابد. استاد جعفر دیناروند - رئیس مرکز بررسی اجتماعی ایران اُنا
کاربرانی که به این خبر امتیاز داده اند.(قرمز رأی منفی و آبی رأی مثبت):
مرتبط باموضوع : روایتی از حضور رهبری در منطقه شیمیایی [ شنبه، 8 تير ماه، 1392 ] 1182 مشاهده
اقدام اخیر صدا و سیما خلاف فلسفه عاشورا بود [ يكشنبه، 26 آبان ماه، 1392 ] 1025 مشاهده
خاطرات انقلاب در شوش - 3 - گمنامان انقلاب [ شنبه، 17 بهمن ماه، 1394 ] 1155 مشاهده
جانباز طلبه ناهی از منکر درگذشت [ يكشنبه، 3 فروردين ماه، 1393 ] 1121 مشاهده
اعلام زمان پرداخت پاداش 94 بازنشستگان فرهنگی [ چهارشنبه، 18 فروردين ماه، 1395 ] 1032 مشاهده
|
امتیاز دهی به مطلب
|