امروز:  چهارشنبه، 6 تير ماه، 1403
Preview Javascript DHTML Drop Down Menu Powered by dhtml-menu-builder.com
اخبار برگزیده شوش

مشکل نقدینگی پگاه برای خرید تجهیزات جدید

راه اندازی وزنه برداری شهرستان شوش

رسمی غلط و مرگبـار

 

چغندرقند کشاورزان شوشی مشتری ندارد

نماینده شوش: هدف اصلی تروریست‌ها صحن مجلس بود

اسامی هیئت مدیره جدید منطقه ویژه اقتصای شوش

هشدار مسئول حراست شبکه بهداشت شوش

جزئیات جدید از قتل هولناک پدر و پسر در شوش

 

بازدید میرشکاک از پروژه های بیمارستان شوش

تکمیل ساخت دو پروژه مهم بیمارستان شوش

جزئیات کشف محموله برنج قاچاق در شهر الوان

چاپ کتاب آموزش و پرورش شوش در گذر تاریخ

نگاهی به جاذبه‌های گردشگری شهرستان شوش

مرگ دلخراش یک کشاورز در شوش

اداره آموزش‌ و پرورش شوش در احتضار

دستگیری رمال و فالگیر کلاهبردار در شوش

ویژه نامه سالروز شهادت فرمانده شهید صفر احمدی

انتصاب سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت شوش

شهرستان شوش در مسیر توسعه ی سیاسی

شوش و تغییرات مدیریتی

نگاهی به عملکرد فرماندار شهرستان شوش - 2

معارفه سرپرست جدید اداره آموزش و پرورش شوش

دستگیری عوامل ناامنی در منطقه ابراهیم آباد

تغییر در راس آموزش و پرورش شهرستان شوش

نگاهی به عملکرد فرماندار شهرستان شوش - 1

اعلام اسامی پرستاران نمونه شهرستان شوش

ترکیب آینده شورای شهر شوش

وضعیت تعاونی ها در شهرستان شوش

گفت و گو با عبدالحسین چعب رزمنده دوران جنگ

دکتر میرشکاک: برای جوانان شوش افسوس می خورم

 
 
 
 
 
 

اشراف کامل دستگاه قضایی به فضای مجازی شوش

ایجاد 226 فرصت شغلی در شهرستان شوش

شهرداری شوش و حلقه مفقوده آن

نگاهی به عملکرد شورا و شهرداری شوش

اعتراضات پنهانی علیه شاه در کاغذ پارس

ماجرای دبیر ریاضی در شوش که ضد شاه بود

شوش، رضایت و نارضایتی - ورزش

توضیحاتی درباره حضور دکتر میرشکاک در یک جلسه

وجود 20 دور برگردان خطرساز در جاده شوش - اهواز

بیکاری در شوش؛ چالشی بزرگ و فاجعه انگیز

تشکیل یک ائتلاف بزرگ انتخاباتی در شوش

هشدار مدیر کل میراث فرهنگی در خصوص شوش

 
 

تقدیر ویژه استاندار خوزستان از فرماندار شوش

آغار بازرسی سرزده از ادارات شهرستان شوش

بلاتکلیفی کارکنان بازنشسته نیشکر هفت تپه

عدم پرداخت مطالبات ذرت کاران شهرستان شوش

  کد خبر: 6752      ارسال شده در مورخه : دوشنبه، 13 بهمن ماه، 1393 - 03:30   ._PRINT.  



تهران - ایران اُنا: ما هم به عنوان کسی که همواره در انتخابات فعال هستیم در مسائل انتخاباتی بودیم البته پاسخگو هم هستیم اگر پولی را گرفتیم، خرج کردیم، هزینه کردیم باید در مقابل قوه قضاییه پاسخگو باشیم که پولی را که گرفتیم دارای منشأ مبهمی نباشد یا...



باهنر دریافت پول از رحیمی را تكذيب نكرد

نایب رییس مجلس شورای اسلامی دریافت پول از محمد رضا رحیمی را تکذیب نکرد و گفت: «حکمی بر علیه آقای رحیمی معاون اول دولت دهم صادر شده و ایشان محکوم شده است که باید دوران محکومیت‌شان را طی کنند، به عنوان کسی که در انتخابات فعال بوده و هستم، اگر پولی گرفتم و خرج کردم، پاسخگو هستم.»

در نامه اخير محمدرضا رحيمي از شخصي به نام جابر ابدالي نام برده شده بود كه از طريق وي مبلغ يك ميليارد و دويست ميليون تومان بين 170 كانديداي اصولگراي مجلس هشتم پرداخت شد كه در همين زمينه برخي رسانه‌ها عنوان كردند اين فرد (ابدالي) از دوستان نزديك محمدرضا باهنر مي‌باشد.

محمدرضا باهنر دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری در نشست خبری که عصر امروز در خبرگزاری تسنیم برگزار شد، در پاسخ به خبرنگاری مبنی بر "آقای رحیمی اعلام کرده به نمایندگان مجلس پولی پرداخت کرده‌ و گفته که شما نیز یکی از این افراد هستید." گفت: اینکه برای آقای رحیمی معاون اول دولت دهم حکم صادر شده و وی محکوم شده و باید دوران محکومیت خود را طی کند ما نه دخالتی داریم و نه درمورد آن حرفی می‌زنیم. شنیده‌ شده آقای رحیمی با استفاده از ماده 18 اختیارات قوه قضائیه درخواست اعاده دادرسی داده و این موضوعات به مسائل قضایی بازمی‌گردد. وی تأکید کرد: قوه قضائیه در قانون اساسی و در عمل یک قوه مستقل است و ان‌شاءالله رسیدگی به این پرونده ادامه داشته باشد و عادلانه رسیدگی خواهد کرد و حکم عادلانه‌ای را صادر می‌کند.

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری درباره اظهارات رحیمی مبنی بر اینکه پولی را برای انتخابات مجلس خرج کرده‌ است، گفت: این موضوعات نیز محتوای داخل پرونده است و بنده از مسائل آن خبر ندارم و اگر هم اطلاع داشته باشم قاعدتاً از نظر قوانین موضوعه کشور زمانی لازم است تا دادگاهی که قاضی تشخیص داده غیرعلنی باشد و خودشان افشا کنند و به اطلاع عموم برسانند.

باهنر درباره موضوع انتخابات گفت: در کشور احزابی وجود دارند که فعال هستند و از ابتدای انقلاب اسلامی نیز این احزاب اسامی متفاوتی را برای خود انتخاب کردند. از صدر انقلاب و بعد از جریان لیبرال‌ها و بنی‌صدر و منافقین تا سال 60 که خسارت‌های عظیم را به نظام وارد کردند، اختلافات درون خانواده انقلاب و خط امام از بحث‌های اقتصادی آغاز شد و از همان زمان نیز گروه‌ها به چپ و راست مشهور شدند.

وی در ادامه گفت: کاندیداهایی که برای انتخابات نامزد می‌شوند به مخارجی نیاز دارند، چرا که انتخابات خرج دارد. نامزدها خرج را یا خودشان می‌دهند یا ستادهای آنها از مردم کمک می‌گیرند یا برخی اوقات هم بدون اطلاع کاندیداها علاقمندان به کاندیداها هزینه‌هایی را انجام می‌دهند. این هزینه‌ها از گرفتن پوستر و بنر و ... تا اجاره کردن محلی برای ستاد انتخابات و ... وجود دارد. باهنر خاطرنشان کرد: کاندیداهایی که کمک جلب می‌کنند باید دقت کنند تا پولی که به‌سمت فعالیت‌های انتخاباتی می‌آیند منشأ آنها منشأ کثیفی نباشد و منشأ آنها پاک باشد.

نایب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه عنوان شده است پولی که آقای رحیمی به نمایندگان مجلس داده است، گفت: فرض می‌کنیم به هر کاندیدا 5 میلیون تومان کمک شده است، این 5میلیون تومان به پول امروز که نمایندگان صد میلیون تومان خرج هزینه‌های خود می‌کنند؛ می‌شود 25 درصد منابع نمایندگان به احتمال قریب به یقین هیچ یک از نمایندگان مطلع نبودند که منشأ این پول ناپاک و یا کثیف بوده است. بنابراین اگر مجموعه‌ای از رقبای اصولگرا البته اصلاح‌طلبان عاقل و سالم این کارها را نمی‌کنند و رسانه‌های اصلاح‌طلب هم این کارها را نمی‌کنند اما اگر بخواهند از این موضوع استفاده کنند که کاندیداهای اصولگرایی پولی را گرفته‌اند که الآن منشأ آن به شکلی ناپاک مشخص شده است.

باهنر در همین زمینه تصریح کرد: من فکر می‌کنم این بداخلاقی انتخاباتی است و سوال متقابل هم این است که شما کدام اصلاح‌طلب را سراغ دارید که هیچ پولی خرج نکرده باشد و به مجلس آمده باشد واقعا اگر کسی موردی سراغ دارد به ما اعلام کند بالاخره هر کاندیدایی چه اصلاح‌طلب و چه مستقل و چه اصولگرا در صورتی که بخواهد وارد مجلس شود چند تا پوستر چاپ می‌کند و یک ستاد فراهم می‌کند یک مقدار ماشین می‌گیرد و بعضاً هم شام و نهار هم داده باشد و بالاخره خرج دارد آنها هم قطعا از جاهایی پول گرفته‌اند.

وی ادامه داد: نامزدها باید تلاش کنند پولی که جذب می‌کنند اولاً ناپاک نباشد و دوماً اینکه وامدار نشوند. دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری با اشاره به یکی از مفسدان اقتصادی گفت: زمانی یکی از مفسدان اقتصادی را گرفته بودند و می‌گفتند که او به قدری نفوذ کرده بود که به دنبال این بود که قانونی را در مجلس به نفع خود تصویب کند البته این فرد موفق نبود و خوشبختانه هیچ وقت مجلس ما به این دام‌ها پس از انقلاب نیفتاده است.

باهنر افزود: ممکن است چند تا نماینده تلاش‌هایی انجام دهند اما اینکه یک نفر از بیرون مجلس با خرج‌هایی بتواند قانونی را از مجلس استخراج کند ظرف 35 سال گذشته اتفاق نیفتاده است. فرقی هم ندارد چه مجلس چپ، اصلاح‌طلب و چه اصولگرا در هیچ شرایطی مجلس به چنین شرایطی دچار نشده است لذا نمایندگان باید همواره دقت کنند.

وی ادامه داد: ما هم به عنوان کسی که همواره در انتخابات فعال هستیم در مسائل انتخاباتی بودیم البته پاسخگو هم هستیم اگر پولی را گرفتیم، خرج کردیم، هزینه کردیم باید در مقابل قوه قضاییه پاسخگو باشیم که پولی را که گرفتیم دارای منشأ مبهمی نباشد یا منشأ مشتبهی نباشد و یا دست‌اندازی به بیت المال نباشد که متأسفانه بعضی وقت‌ها دقت نمی‌شود و بعضی‌ها این کارها را می‌کنند.

نایب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی گفت: الآن نمی‌خواهم نام نهادخاصی را ببرم اما بالاخره هستند کسانی که در انتخابات می‌روند به سمت نهادی و دست‌اندازی می‌کنند و یا غیر مستقیم از برخی از شرکت های دولتی و یا وابسته به نهادهای عمومی استفاده می‌کنند که اینها را باید دقت کرد و رسانه‌ها نیز باید مواظبت کنند.

باهنر تصریح کرد: شورای نگهبان اعلام کرده است که ما در این زمینه مراقبت‌هایی را خواهیم داشت و ما نیز در مجمع تشخیص مصلحت نظام هم سیاست‌های کلی انتخابات را در حال بحث و برسی کردن هستیم و یکی از مباحث مهم ما این است که منابع و هزینه‌های انتخاباتی هردو طرف باید شفاف، قابل ارائه و قابل دفاع باشد.

وی گفت: هم نوع کسب مال و هم نوع هزینه مال باید به شکل سالم باشد خدای ناکرده این پول صرف خرید رأی شود تخلف می‌شود که از مسائل جدی قانونی است که ممکن است باعث ابطال انتخابات و یا رد صلاحیت آن نامزد شود که ما هم در حال نوشتن این سیاست‌های کلی هستیم.

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری ادامه داد: این پرونده از پرونده‌های مهم قضایی است مسیری را طی کرده است و تقریباً به نقاط آخر رسیده است و آنگونه که من خبر گرفتم آقای رحیمی باز درخواست اعاده دادرسی دادند که این هم به مقامات قوه قضایی برمی‌گردد. در هرصورت ما منتظر صدور و اجرای حکم نهایی هستیم.

دبیرکل جامعه مهندسین با بیان اینکه کارهای انتخاباتی کسب کمک مردم است، تصریح کرد: همواره باید این دقت را داشته باشیم که پولی را که کسب می‌کنیم، منشأ آن باید کاملا روشن، شفاف و پاک باشد. اگر در آن پول مشتبه و خدای ناکرده کثسفی پیدا شود، همه ما باید پاسخگو باشیم. هم بنده و هم بزرگتر و هم کوچکتر از بنده باید پاسخکو باشد. باهنر در پاسخ به این سؤال که آیا شما رسیدی به آقای رحیمی بابت دریافت پول داده‌اید، گفت: خیر، بنده به کسی رسید نداده‌ام.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگاری که پرسید آیا شما لیست 170 نفره نمایندگان مجلس را که گفته می‌شود از آقای رحیمی پول دریافت کرده‌اند، گفت: بنده مسائل مربوط به آقای رحیمی پاسخگو نیستم، البته می‌گویم که ما در طول هر دوره انتخابات، کم و زیاد، همواره بیش از 200 کاندید را حمایت می‌کنیم. نایب رئیس مجلس در ادامه اظهار داشت: برای 290 نماینده مجلس ممکن است در 20 حوزه انتخابیه به نتیجه نرسیم، اما بالای 250 حوزه انتخابیه کاندیدا داریم و حمایت می‌کنیم.

باهنر با بیان اینکه برخی از کاندیداها را با اطلاعیه، سخنرانی و تلکس یا تراکت حمایت می‌کنیم و انواع و اقسام حمایت‌ها است، افزود: اینکه 170 تن بوده‌اند و یا رسید داده‌اند و یا بنده رسید داده‌ام، خیر این‌طور نبوده است، اما در جریان انتخابات همواره این کارها انجام می‌شود. وی در پاسخ به این سؤال که نماینده شهرضا گفته است که پولی که از سوی آقای رحیمی داده شده است، انتخاباتی نبوده و به دلیل جلوگیری از استیضاح آقای کردان بوده است، نظر شما چیست؟، گفت: از خودشان بپرسید، بنده اطلاعی ندارم.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین، در پاسخ به این سؤال که چه اقداماتی در زمینه شفاف‌سازی اموال کاندیداهای انتخابات براساس بند 6 اصلاح قانون انتخابات در حال انجام است، تأکید کرد: مواردی مجمع تشخیص مصلحت نظام تصویب می‌کند، سیاست‌های کلی و بالاتر از قانون است و برای اینکه اجرایی شود، باید به قانون تبدیل شود و قانون هم در حال حاضر اشارات کلی به مسائل مالی و هزینه‌ها داردف اما ریز و شفاف نیست.

باهنر در همین زمینه، تصریح کرد: قاعدتا ما باید منتظر باشیم تا سیاست‌های کلی، پس از تصویب خدمت رهبر معظم انقلاب ارائه شود که براساس اصل 110 قانون اساسی، رهبر معظم انقلاب پس از مشورت با مجمع تشخیص مصلحت نظام، سیاست‌های کلی را تصویب و ابلاغ کنند که پس از آن، یا قوانین جدیدی تصویب و یا قوانین قبلی اصلاح می‌شود.

وی با بیان اینکه مرکز پژوهش‌های مجلس، سایر پژوهشکده‌ها و دانشکده‌‌های حقوق باید به مجلس کمک کنند تا پس از ابلاغ سیاست‌‌های کلی انتخابات از سوی رهبر انقلاب، مجلس بتواند قوانینی جامع و مانع تصویب کند، گفت: باید این قانون طوری باشد که مانع از تبلیغات و شور انتخاباتی نشده و از طرفی نیز از کارهای خلاف عُرف و قانون شود که باید مجلس بر روی آن کار بیشتری بکند.

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری در پاسخ به این سؤال که شما گفتید که در انتخابات‌ها همواره از کاندیداهایی حمایت می‌کنید، آیا این حمایت‌ شامل حمایت‌های مادی نیز می‌شود، گفت: اینها مساعدت‌های مجموعه‌ای بوده که ممکن است حدود 25 حزب در ائتلافی با هم کاندیدایی را تعیین و کمک می‌کنیم، بین احزاب حمایت‌هایی هست. باهنر با بیان اینکه مرحوم عسکراولادی تا در انتخابات‌ها فعال بودند، اظهار داشت: مرحوم عسکراولادی بخشی از کمک‌ها را جلب می‌کردند که این یک کار دسته‌جمعی است و این‌طور نیست که یک نفر مسئول امور مالی در این زمینه باشد.

وی اضافه کرد: این موضوع باید حل شود که آیا احزاب سیاسی می‌توانند کار و فعالیت سیاسی بکنند یا خیر، هنوز این مسئله مقداری مبهم است. باید قبول کنیم که کار انتخاباتی هزینه دارد، در ضمن این هزینه نیز باید به صورتی تأمین شود و در وهله بعدی نیز این پول‌ها کثیف و همراه با فساد نیز نباید باشد. دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری در ادامه اظهار داشت: در انتخابات‌ها، کاندیداهای مورد نظر خودمان را با اطلاعیه، سُرفه، اشاره و برخی را نیر با سخنرانی و یا چاپ پوستر و انواع و اقسام موارد، حمایت‌ می‌کنیم که تقریبا تعدادشان به 250 تن می‌رسد.

باهنر در پاسخ به این سؤال که در انتخابات دوره نهم مجلس شورای اسلامی اختلاف بین اصولگرایان، به خصوص جبهه پایداری و جبهه پیروان زیاد شده بود، اما در این دوره از انتخابات همگرایی بیشتر شده و صحبت شده است که جبهه پیروان در راستای همگرایی جلساتی را با جبهه پیروان دارد، نظر شما در این باره، چیست؟، گفت: ما فکر می‌کنیم که در انتخابات پیش‌رو، یک رقیب جدی به نام اصلاح‌طلب را داریم، اما از آن دسته از دوستان اصلاح‌طلب خودمان که قصد ورود به انتخابات آینده را دارند، خواهش و توصیه می‌کنیم که چارچوب قانون اساسی و قوانین موضوعه کشور را بپذیرند و در این چارچوب عمل کنند.

وی با تأکید بر اینکه فعالیت سیاسی انتخاباتی و هنجارشکنی با هم همسویی ندارند و امکان‌پذیر نیست، افزود: اصلاح‌طلبان تلاش کنند و تجربیات گذشته باعث شود که در چارچوب قانون اساسی و قوانین موضوعه کشور فعال باشند. با توجه به فعال بودن اصلاح‌طلبان، اصولگرایان باید تلاش کنند که به یکدیگر بیشتر نزدیک شوند، در دوره‌های گذشته به دلیل اینکه اصلاح‌طلبان حضور کمرنگی داشتند و یا امیدی برایشان فراهم نبود و یا امکانات برایشان فراهم نبود، رقابت‌ها بیشتر در درون خانواده اصولگرایی بود که به همین دلیل بنده معتقدم که در این دوره اصولگرایان به دلیل داشتن رقیب مشترک باید تلاش کنند که به یکدیگر نزدیک شوند، البته این فضای کلی وجود دارد.

به عنوان مثال در دوره گذشته که با جبهه پایداری رقیب بودیم، در این دوره هر دو احساس می‌کنیم که باید با هم به ائتلاف برسیم که این تلاش در حال انجام است، بنده امیدواری زیادی دارم اصولگرایان در مجموع کنار هم باشند، البته هدف ما صددرصدی است، اما ممکن است که به 100 نرسیم، اما تلاش می‌کنیم که اصولگرایان تا 75 یا 85 درصد با یکدیگر به ائتلاف برسند. باهنر اضافه کرد: ما با جبهه پایداری، جامعه روحانیت و جامعه مدرسین نشست‌های خوب و مفیدی را داریم که امیدواریم به وحدت برسیم.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا برای انتخابات آینده دیدارها و جلساتی را با آیت‌الله مصباح‌یزدی داشته‌اید و اینکه آیا قرار است وی در انتخابات آینده محوریت جریان اصولگرا را به دست بگیرد، افزود: حضرت آیت‌الله مصباح‌‌یزدی از نظر علمی و فرهنگی خدمات زیادی را به انقلاب و نظام کرده‌اند و طلبه‌های فاضل زیادی را نیز برای نظام تربیب و پرورش داده‌اند؛ : مشی سیاسی جبهه پیروان خط امام و رهبری در گذشته نیز این بوده است که ما زیر سایه و چتر و هماهنگ با جامعتین که حضرت آیت‌الله مصباح هم عضوی از جامعه مدرسین هستند، کار می‌کردیم که این را ادامه می‌دهیم.

باهنر ضمن ابراز علاقه‌مندی جبهه پیروان خط امام و رهبری برای دیدار جامعتین با آیت‌الله مصباح‌یزدی، تصریح کرد: با توجه به اینکه آیت‌الله مصباح‌یزدی نیز در جامعه مدرسین فعال هستند و اینکه حتی اگر ایشان جداگانه فعال باشند ما علاقه‌مند به وحدت جامعتین با آیت‌الله مصباح‌یزدی هستیم و برای ما مهم است و درخواست‌مان نیز این است که به جمع‌بندی برسند. ما علاقه‌مند هستیم که اگر مسئله‌ای بین بزرگان هست که البته مسئله‌ای هم نیست، حل شود تا ما کار را جدی‌تر دنبال کنیم در مجموع ما امیدواریم که جامعتین و آیت‌الله مصباح‌یزدی به نتیجه برسند.

نایب رئیس مجلس در پاسخ به این سؤال که آیا استانی شدن انتخابات به رانت‌خواری در بخش‌خای کوچکتر منجر نمی‌شود یا خیر، اظهار داشت: بنده معتقدم که استانی شدن انتخابات، مزایا و معایبی را دارد. باهنر با بیان اینکه نمی‌خواهم موضع روشنی درباره استانی شدن انتخابات اتخاذ کنم، افزود: حُسن انتخابات استانی این است که افرادی که انتخابات می‌شوند، مقداری شناخته‌ شده‌تر و ملی‌تر هستند و بهتر می‌توانند به مسائل کلان فکر کنند.

وی افزود: مشکل اساسی که امروز داریم این است که نماینده مجلس از طرفی باید در مورد کلان‌ترین و مهم‌ترین مسائل کشور قانون تصویب کند و از طرفی نیز با جزئی‌ترین مشکلات مردم در حوزه انتخابیه‌اش درگیر است که این یک تضاد است، اما اگر انتخابات استانی شود، نماینده بیشتر به وظایف اصلی‌اش رسیدگی می‌کند. نایب رئیس مجلس به معایب استانی شدن انتخابات مجلس اشاره کرد و گفت: یکی از اشکالات استانی شدن انتخابات مجلس این است که ارتباط نماینده با مردم مقداری کم می‌شود. البته طراحان این مسئله را در مجلس به صورتی حل کرده‌اند.

باهنر ادامه داد: اگر انتخابات استانی شود، بیشتر به سمت استانی پیش می‌رود و لیست‌ها بیشتر حرف اول را می‌زنند و کسی که به صورت انفرادی کاندید شود، احتمال رأی‌آوریش خیلی ضیف است که البته مزایا و معایبی را دارد که باید بررسی شود. وی با بیان اینکه در صورت تصویب قانون استانی شدن انتخابات مجلس در صحن علنی پارلمان، این قانون در این دوره از انتخابات اجرایی می‌شود، اظهار داشت: درباره سیاست‌های کلی انتخابات نیز باید بگویم که اگر این سیاست‌ها تا اوایل تابستان سال آینده ابلاغ شود، این احتمال وجود دارد که قوانین بر مبنای آن اصلاح شده و از انتخابات آینده قابل اجرا باشد، اما در صورتیکه این سیاست‌ها پس از شهریور و باشدف قاعدتا به انتخابات سال 94 نمی‌رسد.

نایب رئیس مجلس به معایب استانی شدن انتخابات مجلس اشاره کرد و گفت: یکی از اشکالات استانی شدن انتخابات مجلس این است که ارتباط نماینده با مردم مقداری کم می‌شود. البته طراحان این مسئله را در مجلس به صورتی حل کرده‌اند. باهنر ادامه داد: اگر انتخابات استانی شود، بیشتر به سمت استانی پیش می‌رود و لیست‌ها بیشتر حرف اول را می‌زنند و کسی که به صورت انفرادی کاندید شود، احتمال رأی‌آوریش خیلی ضیف است که البته مزایا و معایبی را دارد که باید بررسی شود.

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری در پاسخ به سؤال دیگری درباره چند قطبی بودن انتخابات آینده، تاکید کرد: ممکن است انتخابات آتی بین اصولگرایان و اصلاح‌طلبان به صورت دوقطبی برگزار شود و یا با حضور اعتدالیون سه قطبی باشد اما آنچه مهم است وحدت اصولگرایان است که امیدواریم محقق شود.


 امانت داري و اخلاق مداري

استفاده از اين خبر فقط با ذکر منبع   مجاز است.


  
  ._PRINT.   Share
کاربرانی که به این خبر امتیاز داده اند.(قرمز رأی منفی و آبی رأی مثبت):

مرتبط باموضوع :

 کری: هنوز مسائل سختی وجود دارد  [ شنبه، 20 تير ماه، 1394 ] 1348 مشاهده
 نباید هر خودرویی را دست مردم داد  [ يكشنبه، 22 شهريور ماه، 1394 ] 1191 مشاهده
 امیدواریم نتیجه انتخابات انسجام ملی باشد  [ جمعه، 24 خرداد ماه، 1392 ] 883 مشاهده
 واکنش افخم به دیدار اشتون با فعالان زن  [ سه شنبه، 20 اسفند ماه، 1392 ] 927 مشاهده
 هاشمی رفسنجانی از استوانه‌های انقلاب است  [ دوشنبه، 6 خرداد ماه، 1392 ] 965 مشاهده
امتیاز دهی به مطلب
انتخاب ها

 فایل پی دی اف فایل پی دی اف

 گرفتن پرينت از اين مطلب گرفتن پرينت از اين مطلب

 ارسال به دوستان ارسال به دوستان

 گزارش این پست به مدیر سایت گزارش این پست به مدیر سایت

اشتراک گذاري مطلب