امروز:  شنبه، 2 تير ماه، 1403
Preview Javascript DHTML Drop Down Menu Powered by dhtml-menu-builder.com
اخبار برگزیده شوش

مشکل نقدینگی پگاه برای خرید تجهیزات جدید

راه اندازی وزنه برداری شهرستان شوش

رسمی غلط و مرگبـار

 

چغندرقند کشاورزان شوشی مشتری ندارد

نماینده شوش: هدف اصلی تروریست‌ها صحن مجلس بود

اسامی هیئت مدیره جدید منطقه ویژه اقتصای شوش

هشدار مسئول حراست شبکه بهداشت شوش

جزئیات جدید از قتل هولناک پدر و پسر در شوش

 

بازدید میرشکاک از پروژه های بیمارستان شوش

تکمیل ساخت دو پروژه مهم بیمارستان شوش

جزئیات کشف محموله برنج قاچاق در شهر الوان

چاپ کتاب آموزش و پرورش شوش در گذر تاریخ

نگاهی به جاذبه‌های گردشگری شهرستان شوش

مرگ دلخراش یک کشاورز در شوش

اداره آموزش‌ و پرورش شوش در احتضار

دستگیری رمال و فالگیر کلاهبردار در شوش

ویژه نامه سالروز شهادت فرمانده شهید صفر احمدی

انتصاب سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت شوش

شهرستان شوش در مسیر توسعه ی سیاسی

شوش و تغییرات مدیریتی

نگاهی به عملکرد فرماندار شهرستان شوش - 2

معارفه سرپرست جدید اداره آموزش و پرورش شوش

دستگیری عوامل ناامنی در منطقه ابراهیم آباد

تغییر در راس آموزش و پرورش شهرستان شوش

نگاهی به عملکرد فرماندار شهرستان شوش - 1

اعلام اسامی پرستاران نمونه شهرستان شوش

ترکیب آینده شورای شهر شوش

وضعیت تعاونی ها در شهرستان شوش

گفت و گو با عبدالحسین چعب رزمنده دوران جنگ

دکتر میرشکاک: برای جوانان شوش افسوس می خورم

 
 
 
 
 
 

اشراف کامل دستگاه قضایی به فضای مجازی شوش

ایجاد 226 فرصت شغلی در شهرستان شوش

شهرداری شوش و حلقه مفقوده آن

نگاهی به عملکرد شورا و شهرداری شوش

اعتراضات پنهانی علیه شاه در کاغذ پارس

ماجرای دبیر ریاضی در شوش که ضد شاه بود

شوش، رضایت و نارضایتی - ورزش

توضیحاتی درباره حضور دکتر میرشکاک در یک جلسه

وجود 20 دور برگردان خطرساز در جاده شوش - اهواز

بیکاری در شوش؛ چالشی بزرگ و فاجعه انگیز

تشکیل یک ائتلاف بزرگ انتخاباتی در شوش

هشدار مدیر کل میراث فرهنگی در خصوص شوش

 
 

تقدیر ویژه استاندار خوزستان از فرماندار شوش

آغار بازرسی سرزده از ادارات شهرستان شوش

بلاتکلیفی کارکنان بازنشسته نیشکر هفت تپه

عدم پرداخت مطالبات ذرت کاران شهرستان شوش

  کد خبر: 6879      ارسال شده در مورخه : يكشنبه، 10 اسفند ماه، 1393 - 03:30   ._PRINT.  



تهران - ایران اُنا: برای انجام هر کاری، تصمیم‌گیری اولیه اهمیت بسیار زیادی دارد. یادتان باشد که باید قاطع و جدی تصمیم بگیرید و عزمتان را برای شروع اینچنین کار زمان بری جذب کنید.البته ناگفته نماید که باید هوای جیبتان را داشته باشید چون امروز حداقل نرخ یاخت و ساز برای هر متر 600 هزار تومان است.



مراحل دریافت پروانه ساختمان

*مهندس مهرداد ربیع - کارشناس ارشد عمران

خانه نو و شیک دوست دارید؟تاکنون به این فکر کرده اید که چگونه و چطور؟اصلا راه رسیدن به ساخت یک خانه چیست؟

خب این کار نیاز به مجوز دارد؛ مجوزی که به شما اجازه می‌دهد خانه ای را تخریب کنید و از نو بسازید. د. باید ازین پس قبول کنیم ک خانه های ویلایی قدیمی و دوس داشتنی کم کم باید جای خودشان را به ساختمان های بلند مرتبه بدهند. شهروندان معمولا در فصل سرما سراغ گرفتن مجوز و پروانه ساختمان‌سازی می‌روند و در فصل گرما سراغ ساخت و ساز. البته این یک قاعده کلی نیست و می‌توان در فصل‌های گرم سال هم سراغ گرفتن مجوز ساخت‌وساز رفت. اگر قصد گرفتن مجوز ساخت‌وساز از مدیریت شهری را دارید تا انتها با ما همراه باشید..

تصمیم:

برای انجام هر کاری، تصمیم‌گیری اولیه اهمیت بسیار زیادی دارد. یادتان باشد که باید قاطع و جدی تصمیم بگیرید و عزمتان را برای شروع اینچنین کار زمان بری جذب کنید.البته ناگفته نماید که باید هوای جیبتان را داشته باشید چون امروز حداقل نرخ یاخت و ساز برای هر متر 600 هزار تومان است.

از کجا شروع کنیم:

یک‌راست برای تشکیل پرونده باید به شهرداری‌ رفت. مدارکی هم باید همراهتان باشد؛ اصل و کپی سند ملک، کارت شناسایی مالک و برگه تسویه حساب عوارض شهرداری یادتان نرود که با فراموشی این مدارک به مشکل برخواهید خوردهرچند به مدارک بیشتر در مراحل بعدی نیاز پیدا خواهید کرد.اما برای شروع کافیست.

بازدید از ملک شما

پرونده که تشکیل شد، فعلا کار شما تمام است و بقیه مراحل تا اطلاع‌ثانوی برعهده مسئولان شهری است. آنها در گام سوم از ملکتان بازدید می‌کنند تا ابعاد ملک، عرض گذر و بنای ساختمان و هرآنچه ک لازم به بازدید بصری باشد  بررسی شود. این بازدید در صدور مجوز برای تعداد طبقه‌های یک ساختمان مؤثر خواهد بود. مثلا اگر متراژ خانه شما از یک مقدار مشخصی کمتر باشد نمی‌توان مجوز بیشتر از 4طبقه گرفت .هرچند در مناطق مشرف به محوطه باستانی در شهر شوش ضوابط  متفاوت است..

طرح تفصیلی تعیین می‌کند

البته تهران هم‌اکنون دارای طرح تفصیلی است که قوانین ساخت‌وساز در هر نقطه از شهر را در آن مشخص کرده‌اند. کارشناسان طرح تفصیلی در این مرحله وارد عمل می‌شوند تا مشخص کنند که کاربری ملک در طرح جامع و تفصیلی پایتخت دقیقا چه چیز است. در این مرحله مثلا ممکن است متوجه شوید که خانه‌تان در طرح‌های شهری قرار دارد.اما شهر ما نیز شرایط خاص خود را برای ساخت و ساز دارد ک این شرایط در مناطق قابل اشراف به محوطه باستانی متفاوت می شوند..

عقب‌نشینی ملک

احتمالاً خیلی‌ها نمی‌دانند که در معاونت شهرسازی شهرداری‌ها، بخشی به نام «بروکف» وجود دارد. پرونده‌تان در این مرحله به این واحد تحویل داده می‌شود تا مسئولان این بخش، میزان اصلاحی، ابعاد ملک جدید و میزان عقب‌نشینی ساختمان جدیدتان را مشخص کنند. خیلی‌ها نگران همین میزان عقب‌نشینی هستند، بالاخره این اتفاق باعث می‌شود که در ساختمان جدید متراژ خانه‌تان کمتر شود.اما راه گریزی از آن نیست..

نقشه خانه را تهیه کنید

حالا شما باید دست به‌کار شوید. مسئولان شهری، دستور نقشه ساختمان جدیدتان را به شما تحویل می‌دهند و شما به‌عنوان سازنده ساختمان وظیفه دارید که براساس این دستور، نقشه آپارتمانتان را به کمک مهندسان معماری تهیه کنید. حواستان باشد که این نقشه همان نقشه فضایی به‌حساب می‌آید که قرار است در آن زندگی کنید، پس برای نقشه کشیدن سراغ مهندسان کار بلد بروید.تا بعدا از هزینه ای که کردید پسیمان نشوید و سعی کنید مطمن شوید ک حداکثر شرایط برای یک فضای خانگی شیک و راحت رعایت شده باشد..

رفع ایرادهای نقشه

اگر نقشه‌تان مشکلی نداشته باشد که هیچ، اما گاهی در این مرحله، ایرادهایی به نقشه‌تان وارد می‌شود که در نهایت اصلاح آنها به نفع خود شماست یادتان باشد شما هستید که قرار است زیر این سقف زندگی کنید و هزینه کنید پس سعی کنید با مهندسین سازه کنار بیاید چون آنها هدفشان استحکام سازه شماست.. به هرحال شما باید نقشه را برای اصلاح دوباره به مهندسان بسپارید. یادتان باشد که ممکن است این مرحله، چندبار تکرار بشود. آنقدر این رفت‌وآمدها ادامه‌خواهد یافت تا شما یک نقشه درست و بدون اشکال برای ساخت خانه جدیدتان داشته باشید.

عوارض‌ها را باید بپردازید

این مرحله برایتان کمی‌خرج دارد، چون باید هم عوارض ساخت‌وساز را پرداخت کنید و هم اگر قصد خرید‌تراکم را دارید، قیمتش را بپردازید. در این مرحله هم اگر پرداخت عوارض را به تعویق بیندازید، صدور مجوزتان با تأخیر مواجه خواهد شد. خیلی‌ها هستند که کارشان به‌دلیل مشکلات مالی در همین مرحله متوقف می‌شود. آن حساب و کتاب اولیه برای همین موقع‌‌ها بود.پس همانطور که پیشتر گفتم حساب جیبتان را داشته باشید..

محاسبه‌های مهندسی

تمامی‌برگه‌های مهندسی دوباره مورد بررسی قرار می‌گیرند تا محاسبه‌های پایانی هم انجام شوند. در این مرحله تذکرهایی هم از سوی مسئولان شهری درخصوص رعایت مسائل مرتبط با بهینه‌سازی مصرف انرژی یا رعایت اصول اسکلت‌بندی ساختمان به شما داده می‌شود. کم‌کم باید خودتان را برای شروع عملیات ساخت‌وساز آماده کنید. تذکرهای شهرداری در این مرحله را جدی بگیرید.چون مهندس های آنان نیز معمولا مهندسین کار بلدی هستند.و اطلاعاتشان در این امر از شما بیشتر است..

این هم مجوز ساخت و ساز

اگر مراحل گفته شده را به‌طور مرتب طی کنید مشکلی در گرفتن مجوز ساخت‌وساز نخواهید داست. در این مرحله می‌توانید مجوز ساخت‌وساز را از شهرداری‌ها تحویل بگیرید. البته تازه کارتان شروع شده است باید سراغ مراحل اصلی ساخت‌وساز بروید.

مدرک برای گرفتن مجوز ساخت‌وساز

برای ساخت‌وساز نیاز به داشتن مجوزی دارید که توسط شهرداری‌ها صادر می‌شود. برای گرفتن این مجوز هم باید کمی وقت بگذارید و البته مدارک لازم را فراهم کنید. مدارک لازم در طول زمان گرفتن این مجوز -البته اگر مالک هستید- به‌ترتیب عبارتند از: 1- برگ تعهد نظارت 2- برگ تعهد محاسب +نقشه‌های سازه (اجرایی) 3- فرم تعهد کارفرما (مالک) تکمیل و گواهی امضاء شده در یکی از دفاتر اسناد رسمی 4- فیش‌های عوارض زیر بنا، نوسازی سال‌جاری 5- جواب نامه از اداره بیمه، مخابرات، آب و برق 6- اصل و کپی سند مالکیت به نام مالک فعلی 7- مجوز تهیه نقشه با مهر و امضای طراح و تأیید واحد امور مهندسان ناظر شهرسازی 8- تهیه پیش‌نویس پروانه توسط شهرداری، 9- تکمیل شناسنامه ساختمان توسط شهرداری 10- اخذ امضای پروانه (پیش‌نویس گیرنده، محاسب، مسئول فنی وشهرسازی، معاون یا شهردار).

زمان اعتبار مجوز ساخت‌وساز

بر اساس گزارش همشهری، آمارهای معاونت‌های شهرسازی شهرداری‌ها نشان می‌دهد از میان کسانی که برای ساخت و ساز، پرونده تشکیل می‌دهند، حدود یک‌سوم تا مرحله کسب مجوز پیش می‌روند و بقیه در میانه راه از تصمیمشان منصرف می‌شوند. اما شهروندانی هم که مجوز گرفته‌اند نمی‌توانند این مجوز را در جیبشان بگذارند و هر وقت دلشان خواست ساخت‌وساز را شروع کنند. براساس قوانین مصوب برای شهرسازی، اعتبار مجوز ساخت‌وساز فقط ۲سال است و این مجوز‌ها بعد از این مدت تعیین شده باطل می‌شوند. در ضمن اگر کلنگ احداث یک ساختمان جدید در شهر زده شود، مالک نمی‌تواند پروژه را تا هر وقت دلش خواست کش بدهد. زمان تمام شدن پروژه‌های ساختمانی براساس متراژشان اعلام می‌شود که اگر مالک نتواند در این مدت زمان این ساخت‌وساز را انجام دهد، در ابتدا به او اخطار می‌دهند و بعد هم مشمول عوارض تعویق می‌شود



 امانت داري و اخلاق مداري

استفاده از اين خبر فقط با ذکر منبع   مجاز است.


  
  ._PRINT.   Share
کاربرانی که به این خبر امتیاز داده اند.(قرمز رأی منفی و آبی رأی مثبت):

مرتبط باموضوع :

 با پول بابک زنجانی چه‌کارهایی می‌توان کرد؟  [ سه شنبه، 19 آبان ماه، 1394 ] 1098 مشاهده
 دوره بازپرداخت وام خرید خودرو و کالا آب رفت  [ شنبه، 16 آبان ماه، 1394 ] 658 مشاهده
 افزایش قیمت خودروهای داخلی در بازار  [ يكشنبه، 4 مهر ماه، 1395 ] 537 مشاهده
 مصوبه ناگهاني براي يارانه‌ها  [ پنجشنبه، 9 خرداد ماه، 1392 ] 1216 مشاهده
 فروش فوری محصولات ایران‌خودرو  [ پنجشنبه، 18 تير ماه، 1394 ] 1219 مشاهده
امتیاز دهی به مطلب
انتخاب ها

 فایل پی دی اف فایل پی دی اف

 گرفتن پرينت از اين مطلب گرفتن پرينت از اين مطلب

 ارسال به دوستان ارسال به دوستان

 گزارش این پست به مدیر سایت گزارش این پست به مدیر سایت

اشتراک گذاري مطلب