امروز:  شنبه، 2 تير ماه، 1403
Preview Javascript DHTML Drop Down Menu Powered by dhtml-menu-builder.com
اخبار برگزیده شوش

مشکل نقدینگی پگاه برای خرید تجهیزات جدید

راه اندازی وزنه برداری شهرستان شوش

رسمی غلط و مرگبـار

 

چغندرقند کشاورزان شوشی مشتری ندارد

نماینده شوش: هدف اصلی تروریست‌ها صحن مجلس بود

اسامی هیئت مدیره جدید منطقه ویژه اقتصای شوش

هشدار مسئول حراست شبکه بهداشت شوش

جزئیات جدید از قتل هولناک پدر و پسر در شوش

 

بازدید میرشکاک از پروژه های بیمارستان شوش

تکمیل ساخت دو پروژه مهم بیمارستان شوش

جزئیات کشف محموله برنج قاچاق در شهر الوان

چاپ کتاب آموزش و پرورش شوش در گذر تاریخ

نگاهی به جاذبه‌های گردشگری شهرستان شوش

مرگ دلخراش یک کشاورز در شوش

اداره آموزش‌ و پرورش شوش در احتضار

دستگیری رمال و فالگیر کلاهبردار در شوش

ویژه نامه سالروز شهادت فرمانده شهید صفر احمدی

انتصاب سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت شوش

شهرستان شوش در مسیر توسعه ی سیاسی

شوش و تغییرات مدیریتی

نگاهی به عملکرد فرماندار شهرستان شوش - 2

معارفه سرپرست جدید اداره آموزش و پرورش شوش

دستگیری عوامل ناامنی در منطقه ابراهیم آباد

تغییر در راس آموزش و پرورش شهرستان شوش

نگاهی به عملکرد فرماندار شهرستان شوش - 1

اعلام اسامی پرستاران نمونه شهرستان شوش

ترکیب آینده شورای شهر شوش

وضعیت تعاونی ها در شهرستان شوش

گفت و گو با عبدالحسین چعب رزمنده دوران جنگ

دکتر میرشکاک: برای جوانان شوش افسوس می خورم

 
 
 
 
 
 

اشراف کامل دستگاه قضایی به فضای مجازی شوش

ایجاد 226 فرصت شغلی در شهرستان شوش

شهرداری شوش و حلقه مفقوده آن

نگاهی به عملکرد شورا و شهرداری شوش

اعتراضات پنهانی علیه شاه در کاغذ پارس

ماجرای دبیر ریاضی در شوش که ضد شاه بود

شوش، رضایت و نارضایتی - ورزش

توضیحاتی درباره حضور دکتر میرشکاک در یک جلسه

وجود 20 دور برگردان خطرساز در جاده شوش - اهواز

بیکاری در شوش؛ چالشی بزرگ و فاجعه انگیز

تشکیل یک ائتلاف بزرگ انتخاباتی در شوش

هشدار مدیر کل میراث فرهنگی در خصوص شوش

 
 

تقدیر ویژه استاندار خوزستان از فرماندار شوش

آغار بازرسی سرزده از ادارات شهرستان شوش

بلاتکلیفی کارکنان بازنشسته نیشکر هفت تپه

عدم پرداخت مطالبات ذرت کاران شهرستان شوش

  کد خبر: 7297      ارسال شده در مورخه : چهارشنبه، 23 ارديبهشت ماه، 1394 - 03:30   ._PRINT.  



تهران - ایران اُنا: فروش غيرکارشناسي و چندبرابر زيرقيمت واقعي مغازه هاي شهرداري ، واقع در سه راهي خيابان طالقاني از ديگر مواردي بود که به آن اشاره شد / احمد افتخاري: ما دنيا و آخرت خودمان را به خاطر دنياي کس ديگري خراب نمي کنيم / نايب رئيس شورا : شورا ميگويد چرا آزمون استخدامي برگزارنشده است.



پشت پرده برکناري شهردار گلپايگان چه بود؟

بيان برخي دلايل برکناري شهردار توسط رئيس شورا ي اسلامي شهر گلپايگان درجمع تعدادي از مردم

به گزارش ایران اُنا از آريا، رئيس و اعضاي شوراي اسلامي شهر گلپايگان درجمع تعدادي از شهروندان و اقوام شهردار سابق گلپايگان که با حضور در مقابل شوراي اسلامي شهر سوالاتي را در خصوص برکناري شهردار داشتند و جوياي دلايل اين اقدام بودند حضور يافتند و سپس حدود ده نفر به نمايندگي آنها در سالن شوراي شهر حاضر شدند تا دلايل اين اقدام را جويا شوند و به سوالات آنها پاسخ داده شود که پس از صحبت هاي رئيس و برخي اعضاي شوراي اسلامي شهر گلپايگان و ذکر برخي دلايل  اين جمع قانع شدند و خواسته اصلي خود را انتخاب شهرداري بومي عنوان کردند .


رئيس شوراي اسلامي شهر گلپايگان خطاب به جمع حاضر اظهار کرد: کار ما طبق ماده و قانون است لذا اگر آقاي بخشي «شهردار سابق» کار ما را قبول ندارد بايد به آن اعتراض کند و بگويد من اين قانون را قبول ندارم. امروز اطلاعات مردم در راستاي اين موضوع کامل نيست چرا که ما يکسري موارد را مي توانستيم رسانه اي کنيم اما يکسري موارد را خير.
وي استخدام نيرو توسط شهردار را خارج از اختيارات وي دانست و انجام اين کار را از طريق استانداري و طي برگزاري آزمون و گزينش، آنهم در شرايط عادلانه (پس از اطلاع رساني عمومي) و بر اساس تخصص فرد بيان نمود و آنرا از اموري دانست که حتي خارج از اختيارات شورا مي باشد .
وي ادامه داد : يک ماده قانوني وجود دارد که براساس آن شهردار مجاز نيست نيرو استخدام کند اما آيا شما خبر داريد که چند نفر و چه کساني را استخدام کرده است. وقتي فردي از منطقه کاظم آباد با 5 فرزند بيکاربه ما مراجعه مي کند و ميگويد حاضر به انجام هر کاري در شهرداري مي باشد ، ولي مي بينيم که عده اي با رابطه بر سر کار مي آيند ، شما اين را چگونه توجيه مي کنيد.
رئيس شوراي اسلامي شهر گلپايگان افزود: حال اگر افرادي بدون شرايط فوق و با داشتن رابطه در شهرداري استخدام شوند، چه توجيهي براي آن مي توان پيدا کرد.
علي فيروزي ادامه داد: ما با نماينده و معاونت فرمانداري به مسجد کاظم آباد رفتيم و اهالي آنجا گفتند که چندين نفر تابه حال درون کانال آب (در پياده رو بلوار ولي عصر عج) افتادند ،اين کانال را درست کنيد ،اما عليرغم پيگيري هاي انجام شده چند ماه است که اين اتفاق رخ نداده است.
وي افزود:  ماهيچ وقت هدف شخصي نداريم لذا اگر ما هم چنانچه خلاف قانون عمل کرديم بايد منحل شويم .
فروش غير کارشناسي و چند برابر زير قيمت واقعي مغازه هاي شهرداري ، واقع در سه راهي خيابان طالقاني از ديگر مواردي بود که توسط رئيس شوراي شهر و ديگر اعضاي اين شورا به آن اشاره شد .
رئيس شوراي اسلامي شهر گلپايگان با بيان اينکه 7 نفر راي مخالف به آقاي بخشي داده اند و اگر 7 تا 100 نفر هم که بيايند هفت برابر اين جمعيت حاضر مي شود اما آيا اين کار درستي است، خاطر نشان کرد: مغازه هاي واقع در سه راه آيت ا… طالقاني پيش از سرکار آمدن شوراي چهارم در اختيار دارالايتام قرار داشت و اجاره اي هم گرفته نمي شد و درحاليکه شوراي سوم داشت مي رفت و شوراي چهارم برسرکار مي آمد تصميم گرفته شد که اين مغازه ها به فروش برسد .  مغازه هايي که بايد با قيمت هشتصدو شصت ميليون تومان در آن زمان به فروش مي رسيد با مبلغي پايينتر و حدود سيصد و بيست ميليون تومان يعني  پانصد و چهل ميليون تومان زير قيمت کارشناسي به فروش رفته است. ( قيمت اصلي توسط کارشناسان رسمي دادگستري استان اصفهان تعيين شده است). حدود 20 نفر به ما مراجعه کردند و طومار آوردند که مغازه هايي که به فروش رفته به صورت دقيق کارشناسي نشده است و ما در شوراي اسلامي شهر بررسي کرديم و از آقاي بخشي خواستيم که سند آن انتقال پيدا نکند تا اگر چنانچه مشکلي هست حل و فصل شود ، باور مي کنيد که 48 ساعت بعد سند آن توسط يکي از کارکنان شهرداري  در ثبت اسناد به ثبت رسيد !!! سپس پرونده را به مراجع قضايي ارسال کرديم  و اين موضوع در حال حاضر در مراجع قانوني تحت پيگيري مي باشد.
رئيس شوراي اسلامي شهر گلپايگان ضمن بيان اينکه در راستاي جايگزيني آقاي بخشي جلسه اي را نداشته ايم ، از زحمات وي نيز تشکر کرد و عنوان نمود: يکي از دغدغه هاي ما خيابان گوگد (شهيد مطهري) است ، ما چقدر اعتبار براي آن گذاشتيم و انجام نشد ، پاسخ بدهند که چرا به جاده انحراف دادند .
علي فيروزي با اشاره به آسيب ديدگي و خشک شدن درختان قديمي و کهنسال به علت عدم نگهداري مناسب آنها گفت: همچنين جاي اينکه بودجه را صرف کاشت درخت کنيم ، درخت هاي موجود را حفظ نماييم ،سال گذشته چند درخت به دليل آب ندادن خشک شد؟ در شهرک عمران و شهرک الوند به دليل آسيب هايي که بود چند درخت خشک گرديد؟
 فيروزي ادامه داد: وقتي شهروندي از منطقه کوچه باغ و يا کاظم آباد مراجعه مي کند و ندارد که يک ميليون پول عوارضش را پرداخت کند و انگشتر همسرش را مي فروشد آيا 400 هزار توماني که هزينه تپه هاي ميدان مي شود کم پولي است؟
فروش تراکم هاي غير کارشناسي و غير مجاز که نارضايتي بسياري از شهروندان را به همراه داشته از موارد صحبت هاي انجام شده بود و رئيس شوراي اسلامي شهر گلپايگان خاطرنشان کرد: خانه اي در کاظم آباد با 70 متر مساحت وارد کميسيون ماده 100 مي شود و حکم تخريب به آن داده مي گردد ولي ساختماني به مساحت 4 هزار متر و ارزش چند ميلياردي که در فضاي سبز اين شهر ساخته شده است ،تاکنون نه عوارض داده و نه تخريب گردد.
فيروزي ابزار داشت: ترانشه هاي خيابان شهيد احمدي در طول يک سال و نيم 4 بار ترميم و بيت المال آنجا ريخته شد ،آيا پيمانکاري که اين پول را مي گيرد حلال است در حاليکه قير تني يک ميليون و500 هزار تومان مي باشد ،مي دانيد چند تن قير آنجا مصرف شد.
وي در رابطه با غير قانوني بودن و ناحيه اي کردن شهرداري توسط شهردار گلپايگان ( تا سيس شهرداري ناحيه 2) و کشيده شدن اين موضوع به استان، و بيان اينکه با وساطت و درخواست شوراي اسلامي شهر گلپايگان از شوراي حل اختلاف استان ، مورد تاييد قرار گرفت گفت: تأسيس شهرداري ناحيه 2 خلاف قانون بود لذا از استانداري تماس گرفتند و گفتند شهرداري که داراي درجه 8 است نمي تواند 2 ناحيه داشته باشد اما گفتيم که به خاطر مردم اين موضوع را تصويب کنيد .
رئيس شوراي اسلامي شهر گلپايگان به اينکه ما در عزل و نصب کارکنان شهرداري هيچ گونه دخالتي نداريم اشاره کرد و ادامه داد: در خياباني در زمينه ساخت و ساز چه اتفاقي دارد رخ مي دهد ، وقتي بررسي مي کنيم مي بينيم يکي از کارمندان شهرداري مي باشد ، وقتي در جواب گفته مي شود به نظر مي رسد به کوچه تعرض شده است ، خب کارشناس بفرست تا ببيني کوچه چند متر بوده است.
 عدم رعابت اصل 44 قانون اساسي و تحويل ندادن پروژه فضاي سبز شهرستان به پيمانکار و بخش خصوصي با بهانه هاي مختلف، موضوعي که بر اساس اصل 44 بايد پروژه فضاي سبز تحويل پيمانکار مي شده و عليرغم دادن زمان کافي، اين کار توسط شهرداري انجام نگرفته است از ساير موارد بود و رييس شوراي اسلامي شهر در ادامه تأکيد کرد: شهردار با ادعاي اينکه فضاي سبز شهرستان را با مبلغي حدود 650 الي 700 ميليون تومان بر عهده مي گيرد و از هدر رفتن هزينه جلوگيري مي نمايد، هزينه اي معادل يک ميليارد و سيصد ميليون تومان را به شهرداري تحميل نموده و نتوانست براي اين کار خود دليل قانع کننده اي بياورد.






احمد افتخاري عضو شوراي اسلامي شهر گلپايگان گفت:
ما دنيا و آخرت خودمان را به خاطر دنياي کس ديگري خراب نمي کنيم


 

احمد افتخاري عضو شوراي اسلامي شهر گلپايگان در جمع تعدادي از شهروندان اظهار کرد: ما نمي آييم دنيا و آخرت خودمان را به خاطر دنياي کس ديگري خراب کنيم ، اگر ما نماينده مردم هستيم از قانون تخطي نمي کنيم و به دوستان شهرداري هم گفته ايم که قانون را خرد نکنيد ،در برخي جاها قانون خرد شده است از جمله مبحث استخدامي ها که قانون مي گويد شهرداري تحت هيچ شرايطي مجاز به استخدام نيرو نيست و با مجوز استان بايد انجام شود ، اما وقتي افرادي استخدام مي شوند تذکر هم داديم اما باز هم اتفاق افتاد و بايددر اين شرايط چه کار کرد .




اين عضو شواي اسلامي شهر گلپايگان در رابطه با بحث فضاي سبز خاطر نشان کرد: طبق اصل 44 قانون اساسي کار را بايد به پيمانکار داد تا وارد بخش خصوصي شود نه دولتي ، ولي آقاي بخشي  مي گفتند که پيمانکار نمي آيد، ايندفعه آمده به درد نمي خورد و … تا 3 مرحله که حدود 5 ماه زمان برد و حتي کار به استان رسيد و آنها نيز به ما نامه دادند و گفتند 2 ماه ديگر فرصت دهيد تا پيمانکار پيدا کند اما بعد از دو ماه هم خبري نشد و بعد

ايشان قول دادند که با 700 ميليون تومان خودمان انجام مي دهيم اما اين در حالي است که در آماري که اخيراً ما درآورده ايم متوجه شديم که يک ميليارد و 300 ميليون تومان  شده است و هزينه کمتر که نگشت، بيشتر هم شد و  زماني هم که توضيح مي خواهيم مي گويد کمتر از اين نشد .

نايب رئيس شوراي اسلامي شهر در رابطه با استخدام هاي غير قانوني شهرداري گلپايگان گفت:
شورا ميگويد چرا آزمون استخدامي برگزار نشده است


 

مسعود اسکندري در جمع تعدادي از شهروندان خاطر نشان کرد:من با صرف هزينه براي کاشتن گل شب بو که تنها 29 روزعمر مي کند مخالف هستم .



نايب رئيس شوراي اسلامي شهر گلپايگان در رابطه با استخدام هاي غير قانوني شهرداري گلپايگان يادآور شد: حدود 100 الي 110 نفري  در شهرداري استخدام شدند  که شورا ميگويد چرا آزمون برگزار نشده است درصورتيکه تمام استخدامي هايي که انجام شده را خود آقاي بخشي شهردار وقت  انتخاب مي کرده است و تمام آنها  سليقه اي بوده است و کسي که آشنا و يا پارتي نداشته باشد نمي تواند استخدام شود درحاليکه طبق قانون اگر استخدام بيش از 2 يا 3 نفر باشد بايد آزمون برگزار شود و مردم شهرستان حق شرکت در اين آزمون را داشته باشند.

مسعود اسکندري ادامه داد: بايد استخدام نيرو براي رضاي خدا و بر اساس شرايط لازم و مهارت بنابر قبولي آزمون و مصاحبه انجام ميشده است و آيا اين درست است خانمي که از دانشگاه الزهراي تهران فوق ليسانس گرفته چون کسي را ندارد نتواند استخدام شود و به جا بود که براي استخدام نيرو حداقل يک آگهي در شهرستان زده مي شد.

نائب رئيس شوراي اسلامي شهر گلپايگان در ادامه در رابطه با فضاي سبز گلپايگان تصريح کرد: در رابطه بافضاي سبز هرسال بحث پيماتکاربوده است که طبق قانون به بخش خصوصي واگذار مي کرديم و سال گذشته پيمانکار براي بحث فضاي سبز گلپايگان اعلام کرد که با 700 ميليون تومان آن را انجام مي دهد که آقاي محمود بخشي شهردار وقت شفاهاً و هم کتباً از شورا درخواست نمود که به جاي اينکه حدود 700 ميليون تومان  به پيمانکار بدهيم ، فضاي سبز را در سال 93  با 500 تا 600 ميليون تومان توسط نيروهاي مازادي که در شهرداري داريم انجام مي دهيم.

مسعود اسکندري ادامه داد: با بازرسي هاي صورت گرفته توسط اعضاي شوراي اسلامي شهر  ( آقايان نوري و نوربخش ) متاسفانه اين بحث فضاي سبز حدود يک ميليارد و 300 تا يک ميليارد و 400 ميليون تومان براي شهرداري هزينه برداشته است و اين درحالي است که هنوز يک مقدار ديگر از هزينه هاي بازرسي شده  جمع بسته نشده است و حدود نزديک به 3 برابر آنچه که آقاي شهردار در رابطه با فضاي سبز  گلپايگان به شورا مبلغ اعلام کردند تا کار در اختيار خود شهرداري قرار گيرد و به پيمانکار سپرده نشود هزينه برده شده است .



 امانت داري و اخلاق مداري

استفاده از اين خبر فقط با ذکر منبع   مجاز است.


  
  ._PRINT.   Share
کاربرانی که به این خبر امتیاز داده اند.(قرمز رأی منفی و آبی رأی مثبت):

مرتبط باموضوع :

 ششمین جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان شوش  [ يكشنبه، 29 فروردين ماه، 1395 ] 784 مشاهده
 شهیدی که نفس می‌کشد  [ دوشنبه، 17 اسفند ماه، 1394 ] 1051 مشاهده
 هشدار هواشناسی نسبت به بروز گرد و خاک  [ يكشنبه، 22 تير ماه، 1393 ] 988 مشاهده
 مردم اساس امنیت ملى هستند  [ جمعه، 7 مهر ماه، 1396 ] 1248 مشاهده
 سطح سواد داوطلبين انجمن روزنامه نگاران شوش  [ دوشنبه، 28 بهمن ماه، 1392 ] 1423 مشاهده
امتیاز دهی به مطلب
انتخاب ها

 فایل پی دی اف فایل پی دی اف

 گرفتن پرينت از اين مطلب گرفتن پرينت از اين مطلب

 ارسال به دوستان ارسال به دوستان

 گزارش این پست به مدیر سایت گزارش این پست به مدیر سایت

اشتراک گذاري مطلب