امروز:  شنبه، 3 آذر ماه، 1403
Preview Javascript DHTML Drop Down Menu Powered by dhtml-menu-builder.com
اخبار برگزیده شوش

مشکل نقدینگی پگاه برای خرید تجهیزات جدید

راه اندازی وزنه برداری شهرستان شوش

رسمی غلط و مرگبـار

 

چغندرقند کشاورزان شوشی مشتری ندارد

نماینده شوش: هدف اصلی تروریست‌ها صحن مجلس بود

اسامی هیئت مدیره جدید منطقه ویژه اقتصای شوش

هشدار مسئول حراست شبکه بهداشت شوش

جزئیات جدید از قتل هولناک پدر و پسر در شوش

 

بازدید میرشکاک از پروژه های بیمارستان شوش

تکمیل ساخت دو پروژه مهم بیمارستان شوش

جزئیات کشف محموله برنج قاچاق در شهر الوان

چاپ کتاب آموزش و پرورش شوش در گذر تاریخ

نگاهی به جاذبه‌های گردشگری شهرستان شوش

مرگ دلخراش یک کشاورز در شوش

اداره آموزش‌ و پرورش شوش در احتضار

دستگیری رمال و فالگیر کلاهبردار در شوش

ویژه نامه سالروز شهادت فرمانده شهید صفر احمدی

انتصاب سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت شوش

شهرستان شوش در مسیر توسعه ی سیاسی

شوش و تغییرات مدیریتی

نگاهی به عملکرد فرماندار شهرستان شوش - 2

معارفه سرپرست جدید اداره آموزش و پرورش شوش

دستگیری عوامل ناامنی در منطقه ابراهیم آباد

تغییر در راس آموزش و پرورش شهرستان شوش

نگاهی به عملکرد فرماندار شهرستان شوش - 1

اعلام اسامی پرستاران نمونه شهرستان شوش

ترکیب آینده شورای شهر شوش

وضعیت تعاونی ها در شهرستان شوش

گفت و گو با عبدالحسین چعب رزمنده دوران جنگ

دکتر میرشکاک: برای جوانان شوش افسوس می خورم

 
 
 
 
 
 

اشراف کامل دستگاه قضایی به فضای مجازی شوش

ایجاد 226 فرصت شغلی در شهرستان شوش

شهرداری شوش و حلقه مفقوده آن

نگاهی به عملکرد شورا و شهرداری شوش

اعتراضات پنهانی علیه شاه در کاغذ پارس

ماجرای دبیر ریاضی در شوش که ضد شاه بود

شوش، رضایت و نارضایتی - ورزش

توضیحاتی درباره حضور دکتر میرشکاک در یک جلسه

وجود 20 دور برگردان خطرساز در جاده شوش - اهواز

بیکاری در شوش؛ چالشی بزرگ و فاجعه انگیز

تشکیل یک ائتلاف بزرگ انتخاباتی در شوش

هشدار مدیر کل میراث فرهنگی در خصوص شوش

 
 

تقدیر ویژه استاندار خوزستان از فرماندار شوش

آغار بازرسی سرزده از ادارات شهرستان شوش

بلاتکلیفی کارکنان بازنشسته نیشکر هفت تپه

عدم پرداخت مطالبات ذرت کاران شهرستان شوش

  کد خبر: 7319      ارسال شده در مورخه : دوشنبه، 28 ارديبهشت ماه، 1394 - 03:30   ._PRINT.  



تهران - ایران اُنا: مبنای افزایش قیمت خودرو طبق قانون شورای رقابت که همان تورم بخش خودرو به علاوه ضریب مشخص شده توسط وزارت صنعت است خواهد بود.



احتمال افزایش 10 درصدی قیمت خودرو

موضوع افزایش قیمت خودرو از سوی رئیس شورای رقابت و دبیر انجمن خودروسازان مورد بررسی قرار گرفت.

رضا شیوا با حضور در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری در رابطه با افزایش قیمت خودروها در سال جاری اظهار کرد: طی ارزیابی و شروطی که برای خودروسازان مقرر کرده بودیم خودروسازان باید به آن‌ها عمل می‌کردند که مهم‌ترین آن بررسی آپشن ها بر روی خودرو بوده است تا بتوانیم قراردادها را منصفانه تر کنیم تا بررسی قیمت ها بهتر صورت گیرد.

وی در رابطه با قیمت خودرو ال 90 و دلیل تفاوت قیمت این خودرو در بازار با کارخانه گفت: دلیل افزایش قیمت ال 90 قرارداد پارس خودرو با شرکت‌های خارجی مثل رنو است که این قراردادها شفاف نبوده و به همین دلیل شاهد اختلاف قیمت‌هایی هستیم.

تقاضای افزایش10 درصد قیمت خودرو را داریم

نعمت بخش در پاسخ به سؤالی مبنی بر این که هفته گذشته شورای پول و اعتبار وام خودرو را تا سقف 15 میلیون تومان افزایش داد و اکنون نیز خودروسازان تقاضای افزایش قیمت را دارند دلیل این موضوع چیست یادآور شد: صنعت خودروسازی می‌تواند کمک شایانی به اقتصاد کشور کند و اقتصاد را از رکود خارج و تورم را کاهش دهد زیرا برای مثال 40 درصد ورق فولاد مبارکه را ما مصرف می‌کنیم.

وی افزود: هیچ کشوری برای خودرو قیمتی مشخص تعیین نمی‌کند زیرا باید بدانیم خودرو کالایی وابسته به ارز است.

دبیر انجمن خودروسازان ادامه داد: خودرو سال گذشته 3 درصد افزایش قیمت داشت، اما امسال با توجه به افزایش 10 درصدی قیمت ارز، افزایش 6 درصدی تعرفه‌ها و افزایش مداوم مواد داخلی و اولیه برای تولید خودرو و افزایش 17 درصدی دستمزدها ما تقاضای افزایش 10 درصدی قیمت خودرو را داریم.

نیازی به افزایش قیمت خودرو نیست

شیوا در ادامه برنامه نسبت به صحبت‌های دبیر انجمن خودروسازان واکنش نشان داد و گفت: خودرو با پنیر و کره و امثال این‌ها متفاوت است و کالایی است که نباید این گونه مورد ارزیابی قرار گیرد.

وی تاکید کرد: ارزی که خودروسازها از آن استفاده می‌کنند یورو است از همین رو ما از سال 1392 تا 1393 شاهد کاهش 10 درصدی یورو بوده‌ایم به همین منظور و با این کاهش چشمگیر بنده فکر نمی‌کنم که ما نیازی به این افزایش قیمت داشته باشیم و تبع آن کاهش 10 درصدی یورو در بعضی از خودروها با بررسی‌های صورت گرفته در تولیدشان کاهش قیمت داشتیم.

در ادامه برنامه "رضا تقی زاده" معاون فروش شرکت خودروسازی سایپا در گفت‌وگوی تلفنی در رابطه با افزایش قیمت خودرو اظهار کرد: مبنای افزایش قیمت خودرو طبق قانون شورای رقابت که همان تورم بخش خودرو به علاوه ضریب مشخص شده توسط وزارت صنعت است خواهد بود.

وی ادامه داد: همان طور که شاهدید تمام کارمندان دولت از فروردین هر سال حقوقشان افزایش پیدا می‌کند به همین منظور کارکنان شرکت ما نیز حقوقشان افزایش داده شده به همین منظور برای تأمین این اعتبار قیمت خودرو نیاز به افزایش دارد.

معاون فروش سایپا در رابطه با رشد کیفیت محصولات این شرکت گفت: خودروهای سایپا امسال بین5 تا 6 درصد رشد داشته‌اند.

در ادامه شیوا در واکنش به این آمار گفته شده توسط مدیر فروش سایپا یادآور شد: به دلیل پایین بودن کیفیت خودروهای این شرکت به خصوص پراید منفی2.57 بوده است که ما در نظر داریم جریمه برای این شرکت اعمال کنیم.

افزایش 53 درصدی تولید خودرو در سال 93

در ادامه این گفت‌وگو نعمت بخش در پاسخ به این سؤال که چرا خودروسازان همیشه آسان‌ترین راه که افزایش قیمت است را انتخاب می‌کنند در حالی که روش‌های مدیریتی و کاستن از هزینه های سربار شاید روش بدی نباشد گفت: ما سال گذشته با توجه به سیاست‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت 53 درصد افزایش تولید داشتیم یعنی با استفاده از همان نیروهایی که سال قبل از آن‌ها برخوردار بودیم 900 هزار دستگاه خودرو تولید کردیم که این تولید در سال 1393 به یک میلیون و 130 هزار دستگاه رسید یعنی بهره بری را بالا بردیم.

وی در ادامه در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر این که آیا شما منابع مالی تان را به جای این که مستقیم در صنعت خودروسازی به کار گیرید به خرید سهام و ملک و مستغلات بردید اظهار کرد: متأسفانه یکی از شرکت‌های ما یعنی شرکت سایپا در گذشته این کار را انجام داده بود و این موضوع ربطی به مدیریت فعلی ندارد و در حال حاضر این شرکت در حال جبران این موضوع است و سعی می‌کند سرمایه‌ها را برگرداند ولی اقدام در این جهت زمان بر است.

وی تصریح کرد: در رابطه با این که ما از امکاناتمان حداکثر بهره برداری را داشته باشیم با افزایش تولید، هزینه های خود را سرشکن کردیم.

خودروسازان 4 هزار و 500 میلیارد تومانی به قطعه سازان بدهکارند

در بخش دیگری از این برنامه نعمت بخش در پاسخ به این سؤال که میزان بدهی خودروسازان به قطعه سازان چقدر است نیز عنوان کرد: کل میزان بدهی در حال حاضر 4 هزار تا 4 هزار و 500 میلیارد تومان است منتهی قرارداد قطعه ساز با خودروسازان به این گونه است که وقتی قطعه را تحویل می‌دهند 3 ماه بعد پول آن را دریافت می‌کنند لذا بنده در حال حاضر به روز نیستم که این میزان را عنوان کنم.

در ادامه گفت‌وگوی ویژه خبری شیوا در پاسخ به این سؤال که شما واردات قطعات خودرو که جزء 6 قلم اول واردات است را چگونه ارزیابی می‌کنید گفت: متأسفانه برخی از خودروسازان ما برخی از قطعات را از چین وارد می‌کنند که این موضوع به دلیل بحث‌هایی است که پیرامون طلب قطعه سازان از خودروسازان صورت می‌گیرد.

در ادامه نعمت بخش در پاسخ به این سؤال که چرا شرکت‌های بزرگ قطعات خود را از طریق واردات و علی‌الخصوص از چین تأمین می‌کنند ولی از طرف دیگر زمانی که بحث افزایش قیمت خودرو مطرح می‌شود عنوان صنعت داخلی را به کار می‌گیرند، گفت: بر اساس سیاست‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت تعرفه‌ها به گونه‌ای تعیین شده که خودروسازان تشویق به استفاده از قطعات داخلی شوند.

به‌کارگیری ابزار تعرفه برای ترغیب خودروسازان به منظور خریداری قطعات داخلی

بنا به گزارش باشگاه خبرنگاران وی یادآور شد: تعرفه قطعات کامل سواری 26 درصد است، اما وقتی یک خودروساز بالای 50 درصد از تولید خودرو از قطعات داخل استفاده کند این تعرفه به 15 درصد کاهش پیدا می‌کند. لذا خود سیاست گذار به گونه ای عمل کرده که با ابزار تعرفه قطعات از داخل خریداری شود.

وی با طرح این سؤال که وقتی قطعه ساز نمی‌تواند قطعه به خط برساند و یا کیفیت قطعات مناسب نیست چه باید کرد گفت: ما در سال گذشته یک میلیون و 130 هزار دستگاه تولید کردیم که این مقدار تولید 2 میلیارد ارز برده در حالی که 103 هزار دستگاه خودرو وارداتی بیش از دو میلیارد و صد میلیون دلار ارز برده است.

در ادامه این گفت‌وگو شیوا در پاسخ به این سؤال که اتفاقی که در تحریم افتاد ما را متوجه آن کرد که ژست خودرو ملی ژست درستی نبود گفت: اگر خودروهای داخلی ما کیفیت خوبی داشته باشند نیازی نیست افراد از خودروهای وارداتی استفاده کنند.

وی ادامه داد: تنها جایی که بنده نمی‌توانم از تولید دفاع کنم از کیفیت تولید است و این که چرا واردات زیاد شده مقصر خودروسازان هستند چرا که عدم کیفیت تولید داخل متقاضیان را به سمت استفاده از خودروهای وارداتی سوق می‌دهد.

نعمت بخش در پاسخ به اظهارات شیوا نیز اظهار کرد: زمانی که خودروسازان سرکوب مالی می‌شوند و وقتی شما اجازه افزایش قیمت را به ما نمی‌دهید ما نیز به قطعه سازان اجازه افزایش قیمت را نمی‌دهیم لذا قطعه ساز نیز خواه ناخواه از کیفیت تولید قطعات خود می‌زند.

در پایان این برنامه تقی زاده نیز در ارزیابی کیفیت خودروهای داخلی گفت: ما در چند سال گذشته مورد تحریم بودیم و این تحریم باعث شد که ما واردات خود را از اروپا نداشته باشیم و در نتیجه از یورو استفاده کمتری کردیم و بیشتر خریدهای ما از کشورهای آسیایی و به واسطه دلار بوده است.

وی ادامه داد: این موضوع تنها مربوط به صنعت خودرو نیست، بلکه در صنعت مخابرات هم فقط چینی‌ها هستند که کار می‌کنند.

معاون فروش شرکت سایپا در ادامه تصریح کرد: ما جزئی از چرخه اقتصاد کشور هستیم و در نهایت ما به سمتی هدایت شدیم که احیاناً یک مقدار کیفیت قطعات اولیه افت پیدا کند که این موضوع دلایل خاص خود را دارد.



 امانت داري و اخلاق مداري

استفاده از اين خبر فقط با ذکر منبع   مجاز است.


  
  ._PRINT.   Share
کاربرانی که به این خبر امتیاز داده اند.(قرمز رأی منفی و آبی رأی مثبت):

مرتبط باموضوع :

 تصویب افزایش 5 درصدی قیمت فرآورده های نفتی  [ يكشنبه، 22 فروردين ماه، 1395 ] 897 مشاهده
 تقلبی بودن آبلیموهای موجود در بازار  [ سه شنبه، 27 مهر ماه، 1395 ] 626 مشاهده
 بازار طلا و ارز در روزهای آينده  [ چهارشنبه، 30 مرداد ماه، 1392 ] 960 مشاهده
 امکان حذف یارانه ها تا مدت ها وجود ندارد  [ شنبه، 28 دي ماه، 1392 ] 993 مشاهده
 آينده قيمت واقعي مسكن  [ پنجشنبه، 27 فروردين ماه، 1394 ] 1488 مشاهده
امتیاز دهی به مطلب
انتخاب ها

 فایل پی دی اف فایل پی دی اف

 گرفتن پرينت از اين مطلب گرفتن پرينت از اين مطلب

 ارسال به دوستان ارسال به دوستان

 گزارش این پست به مدیر سایت گزارش این پست به مدیر سایت

اشتراک گذاري مطلب